Θα ακολουθήσει το Netflix το εβδομαδιαίο μοντέλο επεισοδίων του ανταγωνισμού;
- 13 ΣΕΠ 2022
Εδώ και λίγες ημέρες έχει κυκλοφορήσει η φήμη ότι το Netflix θα σταματήσει να διαθέτει την ίδια ημέρα ολόκληρες τις σεζόν των σειρών του και θα πάει στο παλιό, καλό εβδομαδιαίο μοντέλο. Είναι όμως αλήθεια; Με μία λέξη: όχι.
Η φήμη ξεκίνησε από το Puck News, συγκεκριμένα το newsletter του Matthew Belloni “What I’m Hearing…”. Σε αυτό, ο Belloni, πρώην συντάκτης του Hollywood Reporter, δικηγόρος και podcaster, μοιράζεται πράγματα που ακούει και γράφει τις σκέψεις του για τη βιομηχανία του θεάματος.
Στο άρθρο του The Book of Reed Hastings, Revisited ο δημοσιογράφος ξαναδιαβάζει το βιβλίο του Reed Hastings, ιδρυτή του Netflix. Το βιβλίο No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinvention, είχε κυκλοφορήσει δύο χρόνια πριν, και ο ιδρυτής του κολοσσού περιγράφει βήμα-βήμα πώς κατάφερε να κατατροπώσει τα μεγάλα στούντιο.
Το Netflix όμως το 2022 είχε μια δύσκολη χρονιά. Έχει πλέον να ανταγωνιστεί πολλές πλατφόρμες περιεχομένου και για πρώτη φορά κατέγραψε μείωση των συνδρομητών του. Ο Belloni λοιπόν ξαναδιαβάζει το βιβλίο του Hastings, αναπτύσσοντας μερικές από τις βασικές διαφοροποιήσεις του Netflix στην αγορά, όπως τη στρατηγική κυκλοφορίας του περιεχομένου του, προσφέροντας και την άποψή του.
Είναι «θα έπρεπε» όχι «θα»
Η άποψη λοιπόν του συγκεκριμένου δημοσιογράφου είναι ότι για να ανακάμψει το Netflix, θα έπρεπε να αρχίσει να διαθέτει εβδομαδιαία επεισόδια και όχι ολοκληρωμένη μία σεζόν μέσα σε μία ημέρα. Το θέμα όμως σε κάποιες γωνιές του ίντερνετ, κυκλοφόρησε σαν μια σκέψη που όντως κάνει το Netflix.
O Belloni λοιπόν έσπευσε να ξεκαθαρίσει με ένα tweet ότι αυτό που έκανε ήταν μία πρόταση και όχι κάτι που θα ισχύσει.
Παρόλα αυτά, αυτή η σκέψη δεν είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Το Netflix ήδη αποφάσισε φέτος να κυκλοφορήσει τις τέταρτες σεζόν του Ozark και του Stranger Things σε δύο δόσεις. Και έχει κάνει κάτι ανάλογο στο παρελθόν και με το Lucifer.
To ότι έμεινε πίσω το 2022 και το ότι θα συνεχίσει να μένει πίσω, όπως φαίνεται, σίγουρα θα αναγκάσει την πλατφόρμα να βρει νέες διεξόδους επιβίωσης, όπως ας πούμε την είσοδο των διαφημίσεων.