REVIEWS

To ‘Thor: Ragnarok’ βάζει το fun πίσω στους υπερήρωες

Είδαμε και σχολιάζουμε τις ταινίες που έκαναν πρεμιέρα στις αίθουσες την εβδομάδα της 2ης Νοεμβρίου.

Κάθε εβδομάδα στο PopCode, θα μοιραζόμαστε μαζί σου τη γνώμη μας για τις φρέσκιες ταινίες που σε περιμένουν στις αίθουσες.

Έχουμε και λέμε:

Thor: Ragnarok

Σκηνοθέτης: Taika Waititi

Παίζουν: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Mark Ruffalo, Tessa Thompson

Στη νέα Marvel περιπέτεια, ο Θωρ βρίσκεται σε έναν άγνωστο πλανήτη παρέα με έναν έξαλλο Χαλκ, την ώρα που η Κέιτ Μπλάνσετ βασιλεύει με πολλή ισχύ και ακόμα περισσότερο ύφος την Άσγκαρντ.

Αν οι ταινίες της Marvel πρέπει να ακολουθούν λίγο ως πολύ το ίδιο πατρόν, τουλάχιστον ας είναι όλες τόσο διασκεδαστική όσο αυτή. Φτιαγμένο με πολύ κέφι, καρδιά και χιούμορ από τον σταθερά πολύχρωμο νεοζηλανδό σκηνοθέτη Τάικα Γουαϊτίτι (ο οποίος διαθέτει μια από τις πηγαία διασκεδαστικές φιλμογραφίες που μπορείς να βρεις σήμερα εκτός Χόλιγουντ), αυτό το σίκουελ, έτη φωτός καλύτερο από τα προηγούμενα φιλμ ‘Thor’, εκμεταλλεύεται στο έπακρο την κωμική φλέβα του Κρις Χέμσγουορθ, αναζωογονεί πλήρως τον Μαρκ Ράφαλο ως αξιαγάπητο κατσούφη Χαλκ, και στέλνει τους ήρωές του σε μια διαπλανητική περιπέτεια που στο μεγαλύτερο μέρος της θα σου ζωγραφίσει διάπλατο χαμόγελο στο πρόσωπο.

Οι δυο τους, με τη συνδρομή της υπέροχα άξεστης Βαλκυρίας της Τέσα Τόμσον (εξαιρετική στο ‘Creed’), θα ανακαλύψουν εκ νέου τους εαυτούς τους, μακριά από το άγχος και την συνεχιζόμενη μυθολογία του σύμπαντος των Εκδικητών. Ο Γουαϊτίτι δεν προσφέρει κάτι επαναστατικό, και ομολογουμένως ο μεγάλος εχθρός του φιλμ (η Μπλάνσετ εδώ) είναι για μια ακόμα υποσημείωση σε Marvel ταινία. Όμως χρειαζόμαστε στα αλήθεια μεγάλο κακό όταν έχεις έναν μικρούς κακούς σαν τον παιχνιδιάρη Τζεφ Γκόλντμπλουμ (ο οποίος διασκεδάζει ακόμα πιο πολύ κι από εμάς) ή σαν τον Λόκι του Τομ Χίντλστον; Η απάντηση είναι ναι μεν- αλλά τουλάχιστον σε περιπέτειες τόσο ορεξάτες και κεφάτες σαν αυτήν, περνάμε τέλεια παρά τις ατέλειές τους. – Θοδωρής Δημητρόπουλος

Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού/The Killing of a Sacred Deer

Σκηνοθέτης: Γιώργος Λάνθιμος

Παίζουν: Nicole Kidman, Alicia Silverstone, Colin Farrell, Barry Keoghan

Ο Στίβεν, διακεκριμένος καρδιοχειρουργός, βλέπει την οικογενειακή του γαλήνη να ταράζεται με τον πιο αρρωστημένο τρόπο, όταν ένας έφηβος τον απειλεί με εκδίκηση φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με μια τρομακτική απόφαση.

Ο Γιώργος Λάνθιμος, σταθερά με τον Ευθύμη Φιλίππου μαζί του στο σενάριο, επιστρέφει πιο κοντά στις εφιαλτικές οικογενειακές δυναμικές του ‘Κυνόδοντα’ από όσο έφτασε έκτοτε. Στο βραβευμένο στις Κάννες ‘Ελάφι’ συνεχίζει την πολύ πετυχημένη συνεργασία του με τον Κόλιν Φάρελ (αν και την παράσταση κλέβει ξεκάθαρα ο Μπάρι Κίγκαν στο ρόλο του διαβολικού έφηβου Μάρτιν) στήνοντας γύρω του ένα κλειστοφοβικό θρίλερ εκδίκησης που ανασυστήνει θεματικές αρχαιοελληνικής τραγωδίας μέσα από αισθητική που παραπέμπει στον Κιούμπρικ.

Οι Λάνθιμος και Φιλίππου διερωτούνται για τη φύση της εκδίκησης, της ατομικής ηθικής, της ενοχής, της θυσίας, μέσα από ένα θρίλερ που παίρνει την δεδομένη πια έφεση του διδύμου στην κυριολεκτική απεικόνιση αλληγορικών ιδεών, μετατρέποντας αφηρημένες έννοιες (όπως το κάρμα) σε πολύ ρεαλιστικές απειλές. Η μετουσίωση αυτή επιτυγχάνεται μέσα από ένα σερί ανατριχιαστικών εικόνων (όπως την πρώτη ‘πτώση’ των παιδιών) που κάνουν ακόμα και κάθε τι γνώριμο να μοιάζει απόκοσμο (η χρήση ενός ποπ κομματιού σε μια σκηνή της ταινίας είναι από τις καλύτερες μουσικές στιγμές της κινηματογραφικής χρονιάς), και οδηγώντας την οικογένεια σε μια εφιαλτική εσωτερική πορεία αρρωστημένης ψυχολογικής κόντρας. Αυτό το δεύτερο μέρος του φιλμ, όσο δηλαδή ξεφεύγει από τις αναφορές του και παραδίδεται στις πασπαλισμένες με μαύρο χιούμορ σοκαριστικές εικόνες του, είναι που κερδίζει και το παιχνίδι. Κέφι, έγκλημα και τιμωρία για όλη την οικογένεια. – Θοδωρής Δημητρόπουλος

Success Story

Σκηνοθέτης: Νίκος Περάκης

Παίζουν: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Βάσω Καβαλιεράτου, Αννίτα Κούλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Νάσος Παπαργυρόπουλος, Ηλίας Βαλάσης, Πάνος Κρανιδιώτης, Γιάννης Κοκιασμένος

Ο Νίκος Περάκης κάνει καλές ταινίες. Το ‘Success Story’ είναι περίφημη αφορμή για τη συγκεκριμένη υπενθύμιση. Έξι χρόνια μετά τις ‘Σειρήνες στο Αιγαίο’, τη 14η ταινία στην ιδιοσυγκρασιακή φιλμογραφία του, ο τίτλος ειρωνεύεται την αυταπάτη – ή σκέτα απάτη καλύτερα – στην οποία η ελληνική κοινωνία έχει πια εκπαιδευτεί μετά από επτά χρόνια κρίσης. Οι παθογένειές μας που τόσο καλά ξέρει να αφουγκράζεται ο σκηνοθέτης – ιδανικός για το σενάριο της Κατερίνας Μπέη – καθρεφτίζονται στο διαταξικό θρίλερ της ερωτικής, άνισης σχέσης μεταξύ του εύπορου ψυχιάτρου Παναγή Πάνδωρα (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) και της ανερχόμενης πλην όμως ζορισμένης νεαρής ηθοποιού, Τζορτζίνας Τζελέπη (Φιόνα Γεωργιάδη). Ο σφοδρός τους έρωτας θολώνει την κρίση και προδίδει τις φιλοδοξίες τους, για να δώσει τη θέση του σε ένα ψυχογράφημα συνωμοσίας και ίντριγκας, με παρόντα – έστω και λιγότερο έντονα σε σχέση με άλλες του δουλειές- τα στοιχεία γκρίζας, καυστικής κωμωδίας που έχουμε αγαπήσει από τον Έλληνα δημιουργό. – Ιωσηφίνα Γριβέα

Σημαδεμένες Καρδιές/Scarred hearts

Σκηνοθέτης: Radu Jude

Παίζουν: Serban Pavlu, Ivana Mladenovic, Gabriel Spahiu

Εικοσάρης με μεγάλα προβλήματα υγείας κλείνεται σε σανατόριο στη Ρουμανία του 1937 κι ενώ στην αρχή είναι απελπισμένος, βρίσκει στην πορεία πράγματα για τα οποία αξίζει να ζει. Ο Ράντου Ζούντε του ‘Αφερίμ!’ συνθέτει μια σκληρά πανέμορφη ιστορία θλίψης, ελπίδας και ζωής μέσα από κάδρα-καρτ ποστάλ, ενώνοντας με επιτυχία ένα σουρεαλιστικό αισθητικό πλαίσιο με σκληρό ρεαλισμό.- Θοδωρής Δημητρόπουλος

Τι Συνέβη στη Δευτέρα/What happened to Monday?

Σκηνοθέτης: Tommy Wirkola

Παίζουν: Noomi Rapace, Glenn Close, Willem Dafoe

Η Γκλεν Κλόουζ περνάει νόμο που απαγορεύει στις οικογένειες να έχουν πάνω από ένα παιδί, όμως μια οικογένεια έχει 7, πανομοιότυπα μάλιστα. Κάθε κόρη από τις 7 είναι ονομασμένη σύμφωνα με μία μέρα της βδομάδας (κι εκείνη είναι η μέρα που κυκλοφορεί στον έξω κόσμο), όλες τους παιγμένες με κωμικά προφανή τρόπο από τη Νούμι Ραπάς. Μέχρι που μια Δευτέρα, χάνεται η Δευτέρα. Ο Τόμι Βίρκολα (του καλτ ‘Dead Snow’) σκηνοθετεί μια ταινία-χαμένη ευκαιρία, που δεν κάνει τίποτα ενδιαφέρον με το ακραίο concept της, παρά αφήνεται σε συρραφή κλισέ συνταγών. – Θοδωρής Δημητρόπουλος

ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ:

Το ‘Mimosas’ για ένα καραβάνι που διασχίζει την οροσειρά του Άτλαντα στο Μαρόκο σύμφωνα με την τελευταία επιθυμία ενός ετοιμαθάνατου σεϊχη που θέλει να ταφεί με τους αγαπημένους του, το ντοκιμαντέρ της Μαργαρίτας Μαντά ‘Ο Μεγάλος Περίπατος της Άλκης’ για τη συγγραφέα Άλκη Ζέη, το ντοκιμαντέρ ‘Ελεγεία Υπανάπτυξης’ για τους εργαζόμενους της εταιρείας Λισπασμάτων της Δραπετσώνας, και το οικογενειακό animation ‘Νάνος στο Σπίτι’.

* Οι παραπάνω κριτικές αναδημοσιεύονται από την εφημερίδα Έθνος.

Exit mobile version