8 ταινίες και 2 σειρές που δεν πρέπει να δεις με τη μητέρα σου σήμερα
- 8 ΜΑΙ 2016
Έχουμε και λέμε λοιπόν. Εάν αφιερώσεις χρόνο στη μητέρα σου σήμερα, απόφυγε τα εξής:
‘PSYCHO’ Ή/ΚΑΙ ‘BATES MOTEL’
Norma Bates. Η απόλυτη μάνα-καταστροφή. Αν έχεις δει το ‘Psycho’ του Alfred Hitchcock, ξέρεις πολύ καλά ότι δεν πρέπει να κλείσεις ποτέ δωμάτιο σε απομονωμένο ξενοδοχείο, όσο κι αν έχει γίνει το κεφάλι σου μπαούλο από τη φασαρία της πόλης. Αν πάλι παρακολουθείς τη σειρά ‘Bates Motel’, ένα prequel ουσιαστικά που εξιστορεί την πορεία του Norman Bates μέχρι την κατρακύλα της ταινίας, γνωρίζεις πως η μάνα η σωστή μπορεί να θέλει να ντυθείς σαν κρεμμύδι καλοκαιριάτικα, αλλά αν μη τι άλλο δε θα σου γκρινιάξει αν θες να πεταχτείς μέχρι το σχολείο για προπόνηση.
H Norma Bates δε θα πάρει κανένα βραβείο για Μητέρα της Χρονιάς, αλλά όλοι οι φαν του είδους του τρόμου πρέπει να την ευχαριστήσουμε που μεγάλωσε έναν από τους πιο αξιομνημόνευτα διεστραμμένους χαρακτήρες που έχουν περάσει ποτέ από το σελιλόιντ.
‘CARRIE’
Δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα η ασφυκτική, αγγελοκρουσμένη μητέρα της Carrie στο θρίλερ του Brian De Palma. Πολλές φορές έχουμε δει το σενάριο με την πιεστική μητέρα να καταστρέφει τη ζωή του παιδιού της, αλλά σπάνια στον βαθμό που επηρεάζεται η Carrie. Στην ταινία αλλά και στο βιβλίο του Stephen King, το έφηβο κορίτσι είναι θύμα χλευασμού στο σχολείο της, όμως τίποτα δε συγκρίνεται με την φανατικά θρησκευόμενη μητέρα της που φτάνει μέχρι και να την κλειδώσει στην “ντουλάπα της προσευχής”. Μη σου τύχει. Α, και για καλό και για κακό, μην πετάξεις ποτέ κουβά με γουρούνι αίματος στον μοναχικό τύπο της τάξης.
‘MOMMIE DEAREST’
Η κόρη της Joan Crawford, Christina, έγραψε το αυτοβιογραφικό βιβλίο της ‘Mommie Dearest’ με αφορμή την τραγική σχέση που είχε με τη διάσημη μητέρα της. Το σχετικό βιβλίο μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από την Paramount με πρωταγωνίστρια την Faye Dunaway. Η ταινία αρχικά προοριζόταν για δράμα, αλλά όταν ένα μήνα μετά την κυκλοφορία της είχε γίνει περίγελος λόγω της απίστευτης υπερβολής στις ερμηνείες, το στούντιο άλλαξε το μάρκετινγκ του έργου για να πείσει τον κόσμο ότι επρόκειτο για παρωδία. Η παραπάνω σκηνή δικαιολογεί τη στροφή.
‘THE MANCHURIAN CANDIDATE’
Αν δε θες να χαλάσουν οι αναμνήσεις σου από την Angela Lansbury στο ‘Συγγραφέας Ντετέκτιβ’, καλό θα ήταν να την αποφύγεις στον ‘Άνθρωπο της Μαντζουρίας’. Γιατί άλλο είναι να κάνεις πλύση εγκεφάλου στο παιδί σου για να φάει σαλάτα κι άλλο για να το μετατρέψεις σε δολοφόνο-εργαλείο για την κατάκτηση του κόσμου που φαντασιώνεσαι. Η Lansbury κέρδισε μία υποψηφιότητα Όσκαρ για Β΄ Γυναικείο ρόλο και μία υποψηφιότητα για το βραβείο Χειρότερης Μάνας από όλους εμάς.
‘SAVAGE GRACE’
Θυμάσαι πώς αισθάνθηκες όταν είδες τον Jaime να συνουσιάζεται με τη δίδυμη αδερφή του Cersei στον πιλότο του ‘Game of Thrones’; Ε, πολλαπλασίασε το συναίσθημα επί εκατό τουλάχιστον. Βασισμένο σε πραγματική ιστορία, το ‘Savage Grace’ θα σε κάνει να αγκαλιάσεις τη μανούλα σου από ευγνωμοσύνη, αλλά εκείνη μάλλον θα σε ξαποστείλει.
Πριν κάνει το μεγάλο μπαμ του, ο Eddie Redmayne είχε υποδυθεί τον ομοφυλόφιλο γιο της Julianne Moore, πλάι στον Hugh Dancy και τον Stephen Dillane. Η Moore είναι απόλυτα σιχαμερή στον ρόλο της πλούσιας σοσιαλίτ που δεν μπορεί να αποδεχθεί τη σεξουαλικότητα του γιου της και του πασάρει ιερόδουλες για να τον “γιατρέψουν”. Όταν όλα αποτυγχάνουν, παίρνει τα πράγματα στα χέρια της. Ναι, αυτά τα πράγματα που καταλάβατε.
‘THE WOMB’
Τι κάνεις όταν ο αγαπημένος σου πεθαίνει σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα; Τον κλωνοποιείς και μένεις έγκυος με τον κλώνο του. Τι, όχι;
Το ‘The Womb’, ή αλλιώς Eva-Green-Τι-Άλλο-Θα-Κάνουμε-Για-Σένα, ευτυχώς και προφανώς δε βασίζεται σε αληθινή ιστορία, όπως το παραπάνω.
Πέρα από τις πολύ καλές ερμηνείες των Eva Green και Matt Smith – όποιος θέλει να τον θυμάται ως τον Ενδέκατο Γιατρό στο ‘Doctor Who’ και μόνο καλά θα κάνει να μην αγγίξει τη συγκεκριμένη ταινία – το ‘The Womb’ είναι από τα πιο άρρωστα κόνσεπτ που θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς. Εντάξει να θες να κλωνοποιήσεις τον καλό σου. Να γεννάς όμως και να μεγαλώνεις ένα παιδί μπας και γίνει ο επίδοξος εραστής σου ξεπερνάει κάθε φαντασία. Εκτός από του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Benedek Fliegauf.
‘PEOPLE UNDER THE STAIRS’
“Your father’s one sick mother—. Actually, your mother is one sick mother too”. Δεν μπορούμε να εκφράσουμε την παράνοια της Mommy -όπως αποκαλείται η κα Robeson στην ταινία- καλύτερα από τον πρωταγωνιστή της ταινίας, Fool, αλλά θα προσπαθήσουμε. Η μητέρα στο θρίλερ του Wes Craven έχει πετάξει στο υπόγειο κάποια άμοιρα παιδάκια που δεν υπάκουσαν τον κανόνα “μη δεις/μην ακούσεις/μην πεις κανένα κακό” και για να επιβιώσουν έχουν πέσει στον κανιβαλισμό. Δεν θα αποκαλύψουμε το τέλος, αλλά θα πούμε πως ήταν αυτό που της έπρεπε.
‘PRECIOUS’
Ο ρόλος χάρισε στην ηθοποιό Mo’Nique ένα Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου και δικαίως. Ήταν τόσο πειστική ως η απόλυτα αδιάφορη, σωματικά και σεξουαλικά βίαιη μητέρα, που αποτελεί θαύμα το γεγονός ότι δεν της πετάνε πράγματα στον δρόμο όταν τη βλέπουν. Για να της θυμίσουν τα πιάτα που πετούσε στην Precious δηλαδή. Η Gabourey Sidibe που τα έτρωγε στο κεφάλι κέρδισε μία υποψηφιότητα Α΄Γυναικείου.
‘THROW MOMMA FROM THE TRAIN’
Ο χαρακτήρας της Anne Ramsey είναι όσο απαίσιος μπορείς να φανταστείς βάσει και των υπόλοιπων χαρακτήρων που συνήθιζε να υποδύεται, αλλά στη συγκεκριμένη ταινία τα πράγματα δυσκολεύουν. Αρκεί να δεις τον τίτλο για να μπεις στο νόημα. Δες τη με τη μάνα σου μόνο αν θες να στείλεις κάποιο μήνυμα.
‘ARRESTED DEVELOPMENT’
Ξέρουμε. Τη Lucille Bluth δε θα την ξαναβρίσουμε, τη Lucille Bluth.
Μαζί σου. Για πολλούς από εμάς είναι το πιο απολαυστικό μέρος του ‘Arrested Development’. Απλά δεν είναι η μάνα που θα ήθελες να έχεις. Οι αποδείξεις στο παραπάνω ποτ πουρί χολής.