Photo by Stephane Cardinale - Corbis/Corbis via Getty Images
BAFTAS

Τι σημαίνουν τα BAFTAs για τα επερχόμενα Oscars

Τα BAFTAs δεν έχουν μεγάλη ταύτιση φέτος με τα Oscars ως προς τις υποψηφιότητες, όμως κάποιες κατηγορίες φαίνεται να κλειδώνουν εντελώς.

Όχι και πάρα, πάρα πολλά. Εκτός βέβαια από το γεγονός ότι το Oppenheimer, ένα τρίωρο έπος για την ανάπτυξη της πυρηνικής βόμβας, έχει γίνει η μπουλντόζα του 2024. Παρά τα δισεκατομμύρια δολάρια που έχουν αποφέρει οι ταινίες του, τα αστέρια δεν ήταν ποτέ ευθυγραμμισμένα για τον Christopher Nolan κατά την περίοδο των βραβείων, όμως τώρα σαρώνει τα BAFTAs με 7 βραβεία και κλειδώνει καθοριστικά την απόδοσή του στα Oscars. Το Oppenheimer δεν χάνει με τίποτα τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

Τα BAFTAs θα ήταν πάντα μεγαλύτερη αγάπη στο Cillian Murphy και τη μακρόχρονη σχέση του με τον βρετανικό κινηματογράφο, όμως αυτό δεν σήμαινε πως το βραβείο Α΄Ανδρικού ήταν σιγουράκι. Ο Paul Giamatti του The Holdovers είχε δυναμική, καθώς και τον παράγοντα της ενοχής (όπως και τα Oscars, τα BAFTAs τον σνόμπαραν για το Sideways πριν από 20 χρόνια). Άραγε η νίκη του Murphy θα στρέψει τα Oscars λίγο πιο κοντά στο Oppenheimer, ή μήπως δένει όμορφα με τη θλιβερή αφήγηση του χαρακτήρα του Giamatti στο Holdovers και θα τον ωθήσει προς το βραβείο; Θα το μάθουμε σε τρεις εβδομάδες.

Το τοπίο δεν ξεκαθαρίζει όσον αφορά τον Α΄Γυναικείο και το οσκαρικό ντέρμπι Emma Stone vs. Lily Gladstone, μιας που η δεύτερη δεν ήταν καν υποψήφια στα BAFTAs ώστε να γίνει απευθείας η αντιπαράθεση.

Μιλώντας για Killers of the Flower Moon, μία ομάδα που απουσίασε αισθητά από τα BAFTAs φέτος – πέρα από την Thelma Schoonmaker – ήταν αυτή του Martin Scorsese, παρά τις εννέα υποψηφιότητες. Ίσως επέλεξαν να μη διακόψουν την καμπάνια τους στις Η.Π.Α, ή ίσως ο αποκλεισμός της Lily Gladstone τούς έπεσε βαρύς.

Απίθανη να επαναληφθεί επίσης στα Όσκαρ είναι η βράβευση του Poor Things για Εφέ, έναντι ταινιών όπως The Creator, Guardians of the Galaxy, Vol. 3 και Mission: Impossible -Dead Reckoning, Part I. Η ταινία δεν είναι καν υποψήφια για τα Oscars στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ο Robert Downey Jr. τώρα, παραμένει σε καλό δρόμο για να κερδίσει το βραβείο Όσκαρ Β΄Ανδρικού ως η νέμεση του Oppenheimer, Lewis Strauss. Στον λόγο του ευχαρίστησε τον Nolan που του έδωσε την ευκαιρία να «αναστήσει τη φθίνουσα αξιοπιστία» του.

Η γερμανόφωνη ταινία του Jonathan Glazer για το Ολοκαύτωμα The Zone of Interest κέρδισε τρία BAFTAs – για Καλύτερη Βρετανική Ταινία, Μη Αγγλόφωνη Ταινία και Ήχο – με τα δύο τελευταία με καλές πιθανότητες για τα Oscars. Το Anatomy of a Fall για το Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο κέρδισε τη Barbie στα BAFTAs, όμως η δεύτερη ταινία διεκδικεί το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου στα Oscars και αναμένεται να κερδίσει, ακόμη και αν εδώ έφυγε με άδεια χέρια.

Όσο για τα BAFTAs ως τελετή, το δίωρο χρονικό κενό όπου όλοι γνωρίζουμε τα αποτελέσματα πριν από τη ζωντανή μετάδοση εξακολουθεί να είναι αναίτιο και αμήχανο, όμως η φετινή προσέγγιση της επιστροφής στα basics απέδωσε καρπούς. O οικοδεσπότης David Tennant κινήθηκε με τη ζωντάνια και τη γνωστή χαρισματικότητά του χωρίς να δοκιμάσει τίποτα ιδιαίτερα περίπλοκο, οι μουσικές που ακούσαμε ήταν δοκιμασμένα κλασικά κομμάτια, και οι περσινές συνεντεύξεις με ανθρώπους που δεν είχαν τίποτα να πουν, ευτυχώς, καταργήθηκαν.

Οι περισσότεροι ψηφοφόροι της Ακαδημίας βλέπουν ποιος κερδίζει και η δυναμική μίας νίκης έχει πάντα σημασία. Πέρσι το All Quiet on the Western Front είχε κερδίσει το BAFTA Καλύτερης Ταινίας καθώς και αυτό της Καλύτερης Σκηνοθεσίας, όμως στα Oscars σήκωσε τέσσερα συνολικά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Καλύτερου Διεθνούς Φιλμ. Το Everything Everywhere All at Once από την άλλη είχε πάρει μόλις ένα BAFTA από τις δέκα υποψηφιότητές του, για το Μοντάζ, που είχε σηκώσει και στα Oscars.