Τι θα θέλαμε να ζήσουμε στο Red Dead Redemption 2
- 14 ΝΟΕ 2016
Το πρώτο Red Dead Redemption αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου videogames όλων των εποχών. Για την ακρίβεια, το χαρακτηρίζω, αν και σπάνια το κάνω (γιατί θεωρώ ότι ο υποκειμενικός παράγοντας υπερισχύει του αντικειμενικού), ως ένα από τα 3 καλύτερα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς (PS3, Xbox 360). Ναι ξέρω, φίλε PC gamer, από τη στιγμή που περίμενες υπομονετικά το PC port κι αυτό δεν ήρθε ποτέ, δεν το αναγνωρίζεις, το διαγράφεις μονομερώς.
Και, ναι, επίσης γνωρίζω ότι το Red Dead Redemption 2 δεν ανακοινώθηκε ούτε τώρα στα PC και μόνο ένας Νότης Χαλκίδης ξέρει αν θα το δούμε αργότερα. Παρόλα αυτά, δικαιολογημένα, το hype για τον τίτλο που πρόσφατα ανακοινώθηκε επίσημα (και ανεπίσημα όλοι μυριζόμασταν ή έστω επιθυμούσαμε) είναι τεράστιο. Άραγε, τι παιχνίδι θα παίξουμε το φθινόπωρο του 2017, αν δεν υπάρξει κάποια ανεπιθύμητη καθυστέρηση; Ας κάνουμε, μαζί, μια προσπάθεια να εξάγουμε κάποια συμπεράσματα από το trailer και, συνάμα, να καταγράψουμε ορισμένες από τις επιθυμίες μας (εσύ, στα σχόλια).
Ακόμα πιο παλιά στην Άγρια Δύση
Μόνο που το trailer της ανακοίνωσης ήταν εξαιρετικά σύντομο και αδύναμο σε πληροφορία, αν και πανέμορφο στο μάτι. Σε περίπτωση που δεν το είδες ή επιθυμείς να φρεσκάρεις τη μνήμη σου, ιδού.
Το (ξανα)δες; Λοιπόν, είναι προφανές ότι δεν επιβεβαιώνεται απολύτως τίποτα, υπάρχουν μόνο ορισμένες αποχρώσες ενδείξεις και ολίγη από φαντασία. Βέβαια, αν κοιτάξουμε προσεκτικά στο μόνιτορ κι όπως με ειδοποιούν από το κοντρόλ, ένα πράγμα μοιάζει σίγουρο: πρόκειται για prequel. Τα γεγονότα που θα ζήσουμε στο RDR2 προηγούνται αυτών που βιώσαμε στο πρώτο Red Dead Redemption (αρχές εικοστού αιώνα). Για παράδειγμα, τα τζιμάνια του internet παρατήρησαν τα μιλιούνια από βουβάλια, τα οποία στο original game ήταν υπό εξαφάνιση.
Βέβαια, υπάρχει κι ένα έξτρα στοιχείο, σχεδόν αδιάσειστο. Στο τέλος του trailer εμφανίζονται επτά καβαλάρηδες. Θα επανέλθουμε σε αυτούς αλλά, προς το παρόν, επικεντρωνόμαστε στο εξής: τέρμα αριστερά παρατηρούμε λογικά τον John Marston. Όσο και να μην θες να κάνεις spoiler για το πρώτο παιχνίδι, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ SEQUEL, εκτός κι αν πρόκειται για το Undead Nightmare 2.
Ορισμένα ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία. Σε κάποια φάση, βλέπουμε ένα νεκρό ελάφι στην πλάτη ενός αλόγου και τον (πρώην) αναβάτη να το έχει κόψει ποδαράτο. Αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν μπορούμε πλέον να σφάζουμε αυτοστιγμεί τα ζώα που σκοτώνουμε; Το κυνήγι, και στη συνέχεια το εμπόριο, αποκτά έναν πιο σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι, ενδεχομένως έχει να κάνει εν πολλοίς και με την επιβίωση την ίδια;
Δεν είμαι καθόλου βέβαιος, τ’ ομολογώ. Σε αυτό που θα πόνταρα περισσότερο είναι ότι επιτέλους θα μπορούμε να κολυμπήσουμε, νέρο πάνω από τη μύτη δεν θα σημαίνει αυτόματα και “DEAD”. Η εμφάνιση ενός κανό στο βίντεο, αρκεί;
Ε, όχι. Όμως ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στον χάρτη που διέρρευσε πριν από τις επίσημες ανακοινώσεις. Πέρα από το γεγονός ότι υποδεικνύει μια κάποια μετατόπιση του χώρου δράσης προς τα κεντρικά και ανατολικά των ΗΠΑ (συγκριτικά με τις «νοτιοδυτικές στιγμές» του Red Dead Redemption), παρατηρούμε ποτάμια και νησάκια.
ΟΚ, δεν απαγορεύεται να τα επισκεπτόμαστε με ποταμόπλοια, παρόλα αυτά φαίνεται ότι το υγρό στοιχείο θα παίξει στο RDR2 πιο ενεργό ρόλο. Παρεμπιπτόντως, ο εν λόγω χάρτης, που διάφορες πηγές έχουν επιβεβαιώσει, έστω και οff the record, ότι ισχύει σε μεγάλο βαθμό, αποκαλύπτει δύο ακόμα πραγματάκια. Πρώτον, υπάρχουν σημεία όπου κατασκηνώνουν καραβάνια. Δεύτερον, απουσιάζουν οι σιδηροδρομικές γραμμές. Το τι ακριβώς θα συμβαίνει στα πρώτα, θα το δούμε. Το δεύτερο στοιχείο εκτοξεύει το ποσοστό να πρόκειται το Red Dead Redemption 2 για prequel στο 99,9%.
Γλυκιά συμμορία
Μιλήσαμε λοιπόν στην αρχή για επτά καβαλάρηδες. Αυτό είναι και το ζουμί της υπόθεσης. Καταρχάς, αν πρόκειται για την παλιά συμμορία στην οποία συμμετείχε ο John Marston, το 99,9% από πάνω γίνεται ένα ολοστρόγγυλο 100%. Αν όμως ο άρχοντας John είναι τέρμα αριστερά, στο κέντρο ποιος βρίσκεται; Πιθανότατα δεν είναι ο Bill Williamson ή ο Dutch, αυτοί φαίνεται να πλαισιώνουν τον άνθρωπο μυστήριο. Δηλαδή, τι, δεν θα ελέγξουμε τον καουμπόι της καρδιάς μας;
Ας πάμε λίγο πίσω, όχι στην Άγρια αλλά στη σύγχρονη Δύση, στο GTA V, το οποίο είχε περισσότερους του ενός playable χαρακτήρες, τρεις κι όχι έναν κεντρικό ήρωα. Αυτή ήταν μια καινοτομία για την Rockstar, η οποία γενικά λειτούργησε πολύ καλά. Υπάρχει κάποιος λόγος να μην επαναληφθεί εδώ; Όχι, σε ρωτάω δηλαδή. Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε εύκολα, βλέπε Heists, να μεταφερθεί και στο multiplayer κομμάτι του RDR2, αλλά να την πω την αμαρτία μου; Εμένα με νοιάζει το single player.
Στο πρώτο Red Dead Redemption ζήσαμε έναν John Marston που πήρε τον δρόμο της αρετής, με το ζόρι ή μη δεν έχει σημασία. Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα στο RDR2 να βιώσουμε ένα πιο σκοτεινό και άγριο game, μέσω των περιπετειών της συμμορίας. Ληστείες, τράπεζες, μπλεξίματα με σερίφηδες, γενικά μια ιστορία που θα κάνει το background ακόμα πιο ωμό. Μάλιστα, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι ο καβαλάρης τέρμα δεξιά δεν είναι cowboy αλλά cowgirl και πρόκειται για την Abigail, τη γυναίκα του John Marston. Χμμ…
Το Red Dead Redemption 2 είναι γενικά ένα περίεργο, δύσκολο στοίχημα για την developer των επιτυχιών, αλλά όχι άγνωστο. Έχει καταφέρει και στο παρελθόν να κάνει το τέλειο, αν όχι πιο τέλειο, τουλάχιστον εφάμιλλο σε αξία. Η υπέροχα μελαγχολική και εκδικητική ιστορία, το συγκλονιστικό gameplay, οι φοβερές side missions, η γνωστή τρέλα και ο σαρκασμός της Rockstar, η μουσική που ανατριχιάζει, η ατμόσφαιρα γενικά. Καλύτερα (δεν) γίνεται; Άγνοησε την (μοναδική) ατάκα του trailer «Listen to me. When the time comes, you gotta run and don’t look back. This is over». Είμαστε ακόμα στην αρχή. Και ποιος περιμένει μέχρι του χρόνου.