Όταν η Tina και η Amy έδειξαν τον Weinstein
- 25 ΙΑΝ 2018
Οι άχρηστες ώρες στο Youtube δε γίνεται να συγκριθούν στη διάσταση της σπατάλης χρόνου ακόμα και (ειδικά) με τις φορές που κάποιος πίνει χωρίς να γλεντάει, απλώς για να ξοδέψει την ώρα του κάνοντας κάτι ευχάριστο.
Οι ώρες στο Youtube είναι λες και έχεις πέσει σε μία αγωνιώδη παρτίδα πόκερ, στην οποία κιόλας παίζονται χρήματα που λαχταράς να τα κάνεις όλα ή ένα κομμάτι δικά σου. Νομίζεις ότι παρακολουθείς βίντεο για μία ώρα, τελικά 4 ώρες αργότερα το ρολόι σου δείχνει ότι, αν την επόμενη μέρα είχες προγραμματίσει κάτι που απαιτούσε κάπως πιο πρωινό ξύπνημα ή ήθελες να κάνεις μία απογευματινή βόλτα, θα έπρεπε να το ξεχάσεις. Η μόνη λύση είναι να μην παρακολουθείς Youtube. Αλλά, όπως συμβαίνει με τους ρέκτες της μπύρας, ακόμα και αν προτιμήσουν το ουίσκι μία νύχτα σίγουρα θα θελήσουν να σβήσουν με μπύρα: Δεν είναι απαραιτήτως συνήθεια, αλλά η αιτιολογία θα μπορούσε να αποδοθεί στη χαρά που βρίσκεις μπροστά σου, με την έλλειψη, ότι σου δημιουργεί η βίνη. Έτσι, ακόμα και αν έχω δει τρία επεισόδια μίας σειράς -που το Youtube κατά κανόνα μου στερεί αυτού του είδους την ψυχαγωγία- και πρέπει να κλείσω τον υπολογιστή, δεν υπάρχει περίπτωση να μη δω δύο βίντεο στο Youtube, που στο τέλος θα είναι περίπου 12 και χωρίς να το έχω καταλάβει θα έχω δαπανήσει ένα δίωρο.
Ο πρόλογος είναι σημαίνων, επειδή από τα πιο πολυθώρητα βίντεο είναι οι παρουσιάσεις των Χρυσών Σφαιρών του 2013, του 2014 και του 2015 από τις Τίνα Φέι και Έιμι Πόουλερ.
Η Φέι (Ελληνίδα με το όνομα Βασιλική-Σταματίνα) δεν έγινε η πρώτη που έκατσε ως κεντρική στο γραφείο του weekend update στη θρυλική εκπομπή Saturday Night Live, αλλά με την Έιμι Πόουλερ έγιναν το πρώτο δίδυμο γυναικών που τα κατάφερε. Και, παρά τις διαφορετικές δουλειές που έκαναν αργότερα, έχουν συνδεθεί ως κωμικό δίδυμο. Έτσι βρέθηκαν τρεις φορές στην παρουσίαση των Golden Globes, από το 2013 έως το 2015. Στις 12 Ιανουαρίου 2014, στα 71α Βραβεία που έγιναν στο ξενοδοχείο «Beverly Hills Hilton», ήταν που έριξαν τη βόμβα.
Για να παρουσιάσουν ένα βραβείο, ήταν ο Κέβιν Μπέικον και η επίσης ηθοποιός σύζυγός του, Κίρα Σέντγουικ, που παίζει στο «The Closer». Μάλιστα, στη σκηνή βρισκόταν και η κόρη τους, Σόζι Μπέικον, η οποία είναι επίσης ηθοποιός και σε εκείνη την εκδήλωση ήταν η Miss Golden Globe. Λίγο αφού άρχισαν την παρουσίαση, η Φέι τους διέκοψε αγενώς για να παρουσιάσει το γιο της, ο οποίος ήταν η Έιμι Πόουλερ ντυμένη με κοστούμι. Το αστείο ενείχε τσακωμό, με αποτέλεσμα η Φέι να πει στην Πόουλερ, «μήπως θέλεις να πας να μείνεις με τον πατέρα σου;» και τη δεύτερη να απαντήσει, «μα δε μου έχεις πει ποιος είναι». Ανάμεσα στα χάχανα, η Φέι αποκρίθηκε «εδώ μέσα βρίσκεται, οπότε ψάξε να τον βρεις». Η Πόουλερ κατέβηκε δήθεν τσαντισμένη στο κοινό και ρώτησε τη μαμά της, «είναι αυτός;», δείχνοντας τον Ίντρις Έλμπα. Η Φέι σχολίασε, «όχι, δεν είναι ο Ίντρις Έλμπα ο πατέρας σου, σκέψου λίγο» και η Πόουλερ πήγε στο διπλανό.
Ο οποίος διπλανός ήταν ο μεγιστάνας των ταινιών, ο άνθρωπος που παρήγαγε ακόμα και το «Pulp Fiction», Χάρβεϊ Γουάινστιν. Η Πόουλερ ρώτησε, «είναι αυτός;» και με τον Γουάινστιν να γελάει περιμένοντας απάντηση από τη Φέι, το σχόλιο δεν ήρθε ποτέ. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε κανονικά. Στο άνωθεν βίντεο, το αστείο αρχίζει στο 11’05’’.
Αυτό το αστείο πέρασε έτσι, τότε. Όμως, η Φέι το είχε κάνει ακόμα πιο πριν. Σε μία σκηνή του «Thirty Rock», το 2012. Μάλιστα, η κεντρική ηρωίδα, με το όνομα Τζίνα Μαρόνι, που έπαιξε η Τζέιν Κρακόφσκι, είπε την ατάκα «δε φοβάμαι κανέναν στη σόουμπιζ. Έχω απορρίψει συνουσία με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν τρεις φορές… από τις πέντε».
Το 2012 σίγουρα δεν υπήρχε πιο ξεκάθαρος τρόπος για να δηλώσεις ότι ένας διάσημος άνθρωπος προβαίνει σε ανήθικες προτάσεις σε ηθοποιούς. Ανάλογα παραδείγματα υπήρξαν στο «Entourage», με τον Σεθ ΜακΦάρλαν, ενώ υπάρχει και ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο το 1998, που ο Ντέιβιντ Λέτερμαν συζητάει με την Γκουίνεθ Πάλτροου και η συζήτηση φτάνει στον Χάρβεϊ Γουάινστιν (επειδή τον λέει Γουάινστιν, είναι γραμμένο έτσι το επίθετο). Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν υπονοούμενα, και μάλιστα υπέροχα σκαλισμένα, κυρίως από τον Λέτερμαν. Υπό την οπτική μεριά που παρακολουθείται τώρα το βίντεο, η Πάλτροου φαίνεται ότι θέλει να πει κάτι αλλά της το απαγορεύουν. Ελάχιστοι θα το καταλάβαιναν πριν γίνουν οι αποκαλύψεις.
Η Φέι και η Πόουλερ ύφαναν το αστείο τους πάνω στο θύτη, ο κόσμος γέλασε και ο Γουάινστιν πιθανότατα θεωρούσε ότι όλη η υπόλοιπη ζωή του θα περνούσε έτσι. Μέχρι να αποσυρθεί και να γίνει πολύ γέρος για να τον νοιάζουν όλα αυτά. Όμως δε συνέβη. Ο Εβραίος είχε υψηλή τεστοστερόνη, αταίριαστη με τη φυλετική σκούφια του. Ίσως και όχι, όμως. Όλοι προσέξαμε τα σημάδια μετά, όπως θα γίνει και την επόμενη φορά. Και στην κινηματογραφική πιάτσα, ακόμα και αν όλοι, ασφαλώς συνένοχοι, ήξεραν τις κινήσεις του και δε μιλούσαν για τριάντα χρόνια, τουλάχιστον κάποια στιγμή έγινε. Ίσως την επόμενη φορά οι αμυντικοί μηχανισμοί να δράσουν με μεγαλύτερη αμεσότητα.
Ο Γουάινστιν είναι πιθανώς το πρώτο θύμα σε μία κατάσταση που έχει ήδη αρχίσει να εξελίσσεται. Για να τον στοχεύσει η Φέι, μάλλον παραήταν εξαπατημένος από τη δύναμή του, η οποία βεβαίως κράτησε 30 χρόνια. Δεν είναι καθόλου λίγα. Επειδή αποκαλύφθηκε, δε σημαίνει ότι δεν κράτησε το υψηλό πρεστίζ του μέσα από τα κλειστά στόματα. Οι γυναίκες που μίλησαν δεν είναι απαραίτητο ότι θα μιλούσαν, αν δεν υπήρχε η δημοσιογραφική έρευνα και η θέληση να ασχοληθεί μία συντακτική ομάδα με το θέμα. Μπορεί ένα πραγματικά σπουδαίο θέμα να περάσει ξώφαλτσα από το συντάκτη και, τελικά, να μην έχει κάνει τον κόπο να το κοιτάξει. Άλλες, να το φοβηθεί. Η αίσθηση της τιμωρίας, η οποία δεν είναι ακριβώς ψευδαίσθηση, καθώς έχει και συνέπειες, κρατά τα στόματα κλειστά. Τριάντα χρόνια είναι πάρα πολλά. Απλώς τώρα, που ο Γουάινστιν καταστρέφεται, είναι σε μία ηλικία που ίσως θεωρούσε ότι, αν ερχόταν η τιμωρία τότε, δεν θα του έκανε μεγάλο κακό. Ενδεχομένως νόμιζε, μικρότερος, ότι δε θα συνέχιζε το ίδιο βιολί, θα ήξερε πότε να το κόψει.
Δεν έγινε.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: