REVIEWS

Το Licorice Pizza σερβίρει άβολο ρομάντσο: 2 ταινίες + 3 σειρές για το ΣΚ

Σε μία σχετικά υποτονική εβδομάδα σε σινεμά και τηλεόραση, το Licorice Pizza και ο Bradley Cooper κλέβουν την παράσταση.

Το Licorice Pizza θα ήταν πάντοτε γεγονός ως ένατη ταινία του Paul Thomas Anderson, μετά κιόλας από το Phantom Thread, το κύκνειο άσμα του Daniel Day Lewis.

Σε μία σχετικά υποτονική εβδομάδα σε σινεμά και τηλεόραση, το Licorice Pizza και ο Bradley Cooper κλέβουν την παράσταση.

Ταινίες:

Licorice Pizza

Ο Paul Thomas Anderson φτιάχνει ρομάντσα, ακόμα κι όταν δεν είναι ακριβώς ρομαντικά. Μοιάζει να ψάχνει αυτό που συνδέει δύο ανθρώπους με έναν δεσμό χαραγμένο από τη μοίρα, και υπάρχει πάντοτε κάτι αδάμαστο και ανησυχητικό στα ταίρια του.

Στο Punch Drunk Love για παράδειγμα η Emily Watson έλεγε στον Adam Sandler ότι θέλει να μασήσει το πρόσωπό του. Στο The Master ο Joaquin Phoenix προσπαθούσε να απαντήσει στις προσωπικές ερωτήσεις του Philip Seymour Hoffman χωρίς να ανοιγοκλείσει τα μάτια του. Στο Phantom Thread ο Daniel Day Lewis λαχταρούσε τη δηλητηριώδη ομελέτα που του ετοίμαζε η Vicky Krieps. Τα ζευγάρια του δεν είναι ποτέ ακριβώς αυτό που περιμένεις, ή έχεις εκπαιδευτεί να περιμένεις, γιατί οι χαρακτήρες του δεν ξέρουν τι αισθάνονται και το ανακαλύπτουν ταυτόχρονα με το κοινό στον χρόνο που έχουν στην ταινία.

Στο Licorice Pizza η Alana, μία 25χρονη βοηθός φωτογράφου που ζει στην κοιλάδα του San Fernando των 1970s όπου μεγάλωσε ο ίδιος ο Anderson και επιστρέφει μετά το Boogie Nights και το Inherent Vice, συναντά τον Gary. Έναν 15χρονο ηθοποιό που κλείνει πού και πού κάποιες αξιόλογες δουλειές αλλά έχει το νου του κυρίως στις επιχειρήσεις ευκαιριακής απασχόλησης. Η ιδέα μας για την Alana είναι πως έχει αποτύχει στο κόνσεπτ της ενηλικίωσης, ζώντας με τους γονείς και τις τρεις αδερφές της χωρίς σταθερή δουλειά ή στόχους, άρα βγάζει νόημα που η αρχική απόρριψή της στο φλερτ του Gary καταλήγει σε μία διστακτική φιλία μεταξύ τους και, ενίοτε, σε επαγγελματική συνεργασία.

«Πιστεύεις ότι είναι περίεργο που κάνω παρέα με τον Gary και τους φίλους του όλη την ώρα;», ρωτάει κάποια στιγμή την αδερφή της. «Νομίζω πως ναι», δίνει γρήγορα η ίδια την απάντηση. Ο μικρός όμως έχει τη γοητεία που εκπέμπουν οι έφηβοι όταν νιώθουν πως είναι τα πιο ενδιαφέροντα πλάσματα στον κόσμο, και η Alana δε μπορεί να αποδεσμευτεί απ’ αυτή κι ας φαίνεται κάποιες φορές πως το έχει ανάγκη για να μεγαλώσει. Η ταινία, κιόλας, που εμπνέεται από τα νεαρά χρόνια του Gary Goetzman στο Χόλιγουντ, ενός ηθοποιού που εμφανίστηκε δίπλα στη Lucille Ball στο Yours, Mine and Ours πριν γίνει παραγωγός του Jonathan Demme και του Tom Hanks, ρίχνει στον δρόμο της περσόνες της βιομηχανίας απεγνωσμένες να κρατηθούν από το ένδοξο παρελθόν τους.

Licorice Pizza

Ο Sean Penn υποδύεται τον Jack Holden, σίγουρα βασισμένο στον θρυλικό William Holden, που στήνει μία θεοπάλαβη αναπαράσταση των stunts του έξω από ένα εστιατόριο. Ο Bradley Cooper, στις πιο αστείες και αιφνιδιαστικές σκηνές της καριέρας του ως τώρα (Όσκαρ παρακαλώ!), παίζει τον Jon Peters, τον κομμωτή παύλα παραγωγό ταινιών που τα είχε κάποτε με τη Barbra Streisand. Ως Peters γαβγίζει στον Gary και την Alana για τη διάσημη σχέση του και για τις επιτυχίες του με το γυναικείο φύλο («γουστάρω πολύ να κυνηγάω γκομενάκια, τόσο πολύ που θα με σκοτώσει στο τέλος»). Η απόγνωσή τους είναι πιο εμφανής από της Alana και σίγουρα πιο αξιολύπητη, αλλά η ταινία δε θέλει να τη χρησιμοποιήσει για να της δώσει μαθήματα.

Ο Anderson έχει φτιάξει ένα ζωηρό πικαρέσκο που κινείται από βινιέτα σε βινιέτα, μιμούμενο θαρρείς την αδυναμία συγκέντρωσης των πρωταγωνιστών του, γεμάτο ορμητικά tracking shots, μοντάζ ραδιοφωνικών επιτυχιών της εποχής, και τρέξιμο. Πολύ τρέξιμο! Αυτός ο αέρας ανέμελης παιχνιδιάρικης διάθεσης πάντως που πετυχαίνει δεν ισοδυναμεί πλήρως με ροζ νοσταλγία γιατί σκορπίζει αρκετές νύξεις κινδύνου, ανισότητας και κοινωνικής κατάρρευσης εδώ κι εκεί που δίνουν αίσθηση βάθους, αλλά το Licorice Pizza είναι σε τελική ανάλυση, well, vibes. Και ο δημιουργός βρήκε φανταστικούς πρωταγωνιστές για να μεταδώσουν.

Ο Hoffman είναι το τέλειο μείγμα αυτοπεποίθησης και αδεξιότητας. Η ομοιότητα με τον πατέρα του, Philip Seymour Hoffman, είναι εκεί. Όταν φαίνεται στους μανερισμούς του πονάει. Η Haim που ο Anderson είχε σκηνοθετήσει σε εννέα μουσικά βίντεο των HAIM είναι αποκάλυψη – σαγηνευτική, γλυκιά, πάντοτε άγρια. Είναι εμφανές ότι ο σκηνοθέτης ήθελε την επιστροφή του στα πάτρια να γίνει με εντελώς οικείους όρους, ένα δίχτυ πολύ συγκεκριμένης ασφαλείας που μπορούν να σου παρέχουν μόνο άνθρωποι με κοινούς κώδικες για τον τόπο που μεγαλώσατε και θες να αποτυπώσεις (εκτός από την Alana στην ταινία συμμετέχουν οι δύο αδερφές της, οι γονείς τους και ο Tom Waits, όλοι τους μεγαλωμένοι γύρω από και μέσα στη San Fernando Valley).

Η ταινία κλικάρει κυρίως στη σύνδεση της Alana και του Gary που διατηρεί στο μεγαλύτερο μέρος της μία περίεργη αγνότητα, αν και οι στιγμές που αυτό το όριο απειλείται προκαλούν δυσφορία. Ο Anderson έχει απαντήσει πως «δεν υπάρχει κανένα όριο που να ξεπεράστηκε και δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από τις σωστές προθέσεις» στην ταινία, όμως υπάρχει σίγουρα εδώ μία αφορμή για συζήτηση. Ακόμα κι αν το Licorice Pizza καταλαβαίνει πως μία ολοκληρωμένη ερωτική σχέση μεταξύ του Gary και της Alana είναι αδύνατη λόγω της διαφοράς ηλικίας τους, διαπιστώνει επίσης πως δεν υπάρχουν και πολλοί άλλοι λόγοι για να μένουν μακριά ο ένας από τον άλλον. Η ιδέα είναι πως δύο weirdos έχουν ουσιαστικά βρει το ταίρι τους και η ταινία τους κρατά εγκλωβισμένους σε μία λούπα τσακωμών και φλερτ, όσο κάνουν αγώνες ζηλοτυπίας για να τρέξουν στο τέλος ο ένας στην αγκαλιά του άλλου.

Αν οι περιπέτειες στο Licorice Pizza έχουν κάποιο επιμύθιο μου διέφυγε, όμως αν κάπου έγραψε επιστολή αγάπης ο Anderson δεν είναι τόσο στο San Fernando Valley όσο σε εκείνη την περίοδο μεταξύ εφηβείας και ενηλικίωσης που η αληθινή ανεξαρτησία δεν είναι εφικτή και εσύ εξακολουθείς να είσαι ανίκητος και περιπλανώμενος μπροστά στην πεζή καθημερινότητα των “μεγάλων”.

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Tulip.

Οι Άθλιοι

Βραβείο της Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών, Βραβείου Κοινού και Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Νυχτών Πρεμιέρας. Το δράμα που γράφει και σκηνοθετεί ο Ladj Ly του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ Speak Up (A Voix Haute) μας μεταφέρει τη Μονφερμέιγ στα προάστια του Παρισιού, εκεί όπου εκτυλίχθηκαν οι Άθλιοι του Βίκτορος Ουγκώ και τώρα δρα μια ομάδα της αστυνομίας κατά του εγκλήματος. Όταν ένα drone καταγράφει ένα σκηνικό που θα μπορούσε να εκθέσει την ομάδα και τις μεθόδους της, τα πράγματα ξεφεύγουν και κορυφώνονται σε μία εκρηκτική τρίτη πράξη.

Η ταινία στριμάρει στο Cinobo.

Σειρές:

Good Sam

H ταλαντούχα καρδιοχειρουργός Sam Griffith αναλαμβάνει εν μια νυκτί, νέο ηγετικό ρόλο ως διευθύντρια Χειρουργικής σε μεγάλο νοσοκομείο, όταν το διάσημο αφεντικό που τυγχάνει να είναι και πατέρας της, πέφτει σε κώμα. Όταν όμως ο πατέρας της ξυπνά μήνες αργότερα, αψηφά την εξουσία της και έτσι ξεκινά μία μεγάλη κόντρα μεταξύ τους για το ποιος είναι πιο κατάλληλος να διοικήσει την κλινική.

Δεν είχα screeners της σειράς, ούτε έχουν δημοσιευτεί αμερικανικές κριτικές προς το παρόν, όμως το casting της Sophia Bush (One Tree Hill, Chicago P.D.) και του Jason Isaacs (Harry Potter, Star Trek: Discovery, The OA) στους κεντρικούς ρόλους είναι καλό έναυσμα.

Η σειρά κάνει πρεμιέρα στο COSMOTE SERIES HD, 48 ώρες μετά τις ΗΠΑ, την Παρασκευή 7/1 στις 22.15. Αμέσως μετά την προβολή του στο κανάλι, κάθε νέο επεισόδιο της σειράς θα είναι διαθέσιμο στον δωρεάν, on demand κατάλογο της COSMOTE TV (COSMOTE TV PLUS).

A Discovery of Witches: Season 3

Όταν έκανε πρεμιέρα το 2018, είχε προοικονομηθεί πως το A Discovery of Witches θα είχε τις ποιότητες μίας ένοχης απόλαυσης στη λογική των τόσων young adult πρότζεκτ που έχουμε δει για απαγορευμένους έρωτες με μεταφυσικά στοιχεία. Και υπήρξε σίγουρα ένα ακόμα τέτοιο, αλλά και κάμποσα πράγματα παραπάνω. Λίγο Outlander. Λίγο Harry Potter. Λίγο Underworld. Λίγο Ρωμαίος και Ιουλιέτα.

Βαμπίρ, μάγισσες και δαίμονες, ο καθένας με το δικό του μυστήριο, κυκλοφορούσαν σε μία σειρά με δική της γλώσσα που ξεφορτωνόταν σε στιγμές τη σοβαροφάνειά της για να ξεζουμίσει μία pulp πλευρά. Όλα αυτά με φόντο την εκπληκτική θέα γαλλικών λόφων, βενετσιάνικων καναλιών και της Ελιζαμπετιανής Περιόδου του Λονδίνου. Ακολουθώντας την πορεία των βιβλίων της Deborah Harkness η σειρά θα τελειώσει με την τρίτη της σεζόν, απ’ ότι φαίνεται με την ίδια αποστολή: να αναζητά την ισορροπία των ηρώων της μεταξύ αγάπης και απώλειας, φόβου και επιθυμίας.

Στο φινάλε (3η σεζόν) του συναρπαστικού A Discovery of Witches, ο βρικόλακας Matthew (Matthew Goode/Stoker, The Crown) και η μάγισσα Diana (Teresa Palmer/Lights Out, Warm Bodies) επιστρέφουν από το 1590 στο σήμερα για να βρεθούν αντιμέτωποι με μια απρόσμενη τραγωδία. Αποστολή τους είναι να βρουν τις σελίδες που λείπουν από το Βιβλίο της Ζωής πριν να είναι πολύ αργά. Εμπόδιο στον αγώνα τους θα είναι ένας θανάσιμος εχθρός από το παρελθόν του Matthew.

Ο 3ος κύκλος της σειράς θα κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 8/1 στις 18.00 (COSMOTE SERIES MARATHON HD), ενώ στο COSMOTE TV PLUS θα είναι διαθέσιμοι και οι 2 προηγούμενοι κύκλοι.

Women of the Movement

Με έξι επεισόδια που θα κυκλοφορήσουν διπλά σε τρεις εβδομάδες, η μίνι σειρά του ABC αφηγείται την αληθινή ιστορία της Mamie Till-Mobley (την υποδύεται η νικήτρια βραβείου Tony, Adrienne Warren) και την εκστρατεία της για δικαιοσύνη μετά το λιντσάρισμα του 14χρονου γιου της Emmett Till στον Μισισιπή του 1955. Οι ενέργειές της βοήθησαν στην έναρξη του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα της Αμερικής.

Η σκέψη για το Women of the Movement είναι να γίνει τελικά μια σειρά ανθολογίας με τις μελλοντικές σεζόν να εξιστορούν μεταγενέστερα γεγονότα στο κίνημα. Στην παραγωγή βρίσκουμε τον Jay Z και τον Will Smith, ενώ μέρος της σκηνοθεσίας αναλαμβάνουν η Kasi Lemmons του Harriet και η Gina Prince-Bythewood (Love & Basketball, Beyond the Lights, The Old Guard).

Την εποχή του Black Lives Matter, οι μαύρες μητέρες των θυμάτων έχουν μετατραπεί σε σύμβολα του πόνου, του τρόμου και του τραύματος που βιώνει η αφροαμερικανική κοινότητα εξαιτίας της αστυνομικής βίας, ενώ ταυτόχρονα ειδωλοποιούνται για την ανθεκτικότητά τους. Την ίδια στιγμή όμως, οι εκκλήσεις που κάνουν οι μαύρες γυναίκες για να αντιμετωπίζονται με την ίδια αίσθηση του κατεπείγοντος που βλέπουμε για τους μαύρους άνδρες σε σχέση με την άμεση βία που βιώνουν, συνεχίζουν να μην εισακούονται. Ελπίζω το συγκεκριμένο πρότζεκτ να μην παραγκωνίσει τις ηρωίδες του με τον ίδιο τρόπο, ειδικά εφόσον φτιάχτηκε για να κεντράρει σε αυτές.

Η σειρά 6 επεισοδίων θα κάνει πρεμιέρα, με διπλό επεισόδιο, λίγο μετά την Αμερική, την Κυριακή 9/1 στις 22.30 (COSMOTE SERIES HD). Αμέσως μετά την προβολή τους, τα επεισόδια θα είναι διαθέσιμα στο COSMOTE TV PLUS.