Το Netflix έχασε 200.000 συνδρομητές και σκέφτεται να βάλει διαφημίσεις
- 20 ΑΠΡ 2022
Το Netflix έχασε μεγάλο αριθμό συνδρομητών το πρώτο τρίμηνο του 2022, γεγονός που σηματοδοτεί την πρώτη τεράστια «χασούρα» του μέσα σε μία δεκαετία · το πρώτο αρνητικό νούμερο που εμφανίζει από το 2011.
Σύμφωνα με τριμηνιαία έκθεση που κυκλοφόρησε πρόσφατα, η πελατειακή βάση της εταιρείας μειώθηκε κατά 200.000 συνδρομητές κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022, παρά τις προβλέψεις ότι θα κέρδιζε 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η απώλεια συνδρομητών είχε ως αποτέλεσμα η τιμή των μετοχών της Netflix Inc. να σημειώσει πτώση 25% στο χρηματιστήριο με συνέπεια, την απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κεφαλαιακή αξία της εταιρίας.
«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», αναφέρει η εταιρεία σε επιστολή της προς τους μετόχους, αποδίδοντας την απώλεια στους εξής παράγοντες:
- Στο μοίρασμα των κωδικών. Συγκεκριμένα, περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο μοιράζονται τους κωδικούς τους.
- Στον μεγάλο ανταγωνισμό των τελευταίων ετών από νεοσυσταθείσες πλατφόρμες streaming, όπως το Apple Tv και Disney+.
- Στον πόλεμο στην Ουκρανία, τον υψηλό πληθωρισμό και την ακρίβεια.
- Στην αύξηση τιμής των συνδρομών που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο.
Να σημειώσουμε ότι με τη συγκεκριμένη αύξηση η πλατφόρμα έχασε 600.000 συνδρομητές που αποφάσισαν να την εγκαταλείψουν. Από την άλλη, η απόσυρση της εταιρείας από τη Ρωσία οδήγησε στην απώλεια 700.000 συνδρομητών. Σύνολο δηλαδή, 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές. Δεδομένου ότι το Netflix προσέλκυσε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 1,1 εκατομμύρια νέους χρήστες, καταλήξαμε στη «χασούρα» των 200.000 συνδρομητών.
Τι σχεδιάζει όμως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα streaming για το άμεσο μέλλον, ώστε να αυξήσει τους συνδρομητές της και κυρίως τα κέρδη της;
Netflix με χαμηλότερη συνδρομή, αλλά με διαφημίσεις
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συν-CEO του Netflix, Reed Hastings, η εταιρεία εξερευνά το λανσάρισμα μίας φθηνότερης έκδοσης που θα υποστηρίζεται όμως από διαφημίσεις.
«Αυτοί που ακολουθούν το Netflix γνωρίζουν ότι είμαι κατά της πολυπλοκότητας των διαφημίσεων και υπέρ της απλούστευσης προκειμένου ο χρήστης να απολαμβάνει απρόσκοπτα το περιεχόμενο», υπογράμμισε μιλώντας στο The Wrap.
«Όσο όμως και αν είμαι λάτρης αυτού, υποστηρίζω περισσότερο τη δυνατότητα επιλογής του πελάτη. Είμαστε αρκετά ανοιχτοί στο να προσφέρουμε χαμηλότερες τιμές με τη διαφήμιση ως επιλογή των καταναλωτών».