Το PlayStation είχε το αντίδοτο και εντυπωσίασε στην E3 2016
Με ποιον τρόπο απαντάς στην πρόκληση; Τίποτα, απλά πυροβολείς games από απροσδιόριστες κατευθύνσεις.
- 14 ΙΟΥΝ 2016
Μετά την press conference της Microsoft είχα τεράστια περιέργεια να δω πως θα απαντήσει η Sony στην πρόκληση που της τέθηκε. Πριν την Ε3, είχαν παραδεχθεί την ύπαρξη αναβαθμισμένου PS4, αλλά στην έκθεση δεν θα έδειχναν τίποτις. Ήταν πιθανό μετά από, όχι μία, αλλά ΔΥΟ νέες κονσόλες Xbox One, να γινόταν στροφή άπειρων μοιρών.
Τελικά, το PlayStation απάντησε με τον πλέον αναπάντεχο, για τα δεδομένα της gaming βιομηχανίας, τρόπο, και κέρδισε όχι μόνο τις εντυπώσεις αλλά και την ουσία. Θα παραδειγματιστώ κι εγώ από τη Sony και θα κόψω τα πολλά λόγια. Είναι τόσα πολλά τα games που θα μιλήσουν από μόνα τους.
GOD OF WAR
Η καλή βόμβα από το πρωί φαίνεται και ξεκινήσαμε δυναμικά με νέο ‘God of War’. Από τα συμφραζόμενα, είπαμε οι κουβέντες ήταν ελάχιστες, πρόκειται ξεκάθαρα για reboot της σειράς. Δεν είναι μόνο ότι έχουμε έναν γερασμένο και μουσάτο Kratos (έχει γούστο να είναι άλλος ήρωας. Μπα…) που έχει υπό την προστασία του έναν πιτσιρικά (γιος;). Πιο κοντινή τρίτου προσώπου κάμερα, καμία σχέση με την action που είχαμε συνηθίσει, και αλλαγή ύφους, ένα πιο action adventure σοβαρό και συναισθηματικό GOW λες κι έχει βάλει το χεράκι της η Naughty Dog. Για δες.
DAYS GONE
Νέο IP από την Sony Bend Studio. Στην αρχή του show μας έδειξαν ένα σύντομο trailer.
Και στο τέλος του event ένα live demo. Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση και η ατμόσφαιρα φέρνουν πολύ στο ‘The Last of Us’, με μία σημαντική διαφορά. Τα ζόμπι είναι 100 φορές περισσότερα και η gameplay προσέγγιση είναι πολύ πιο action. Θα είμαι ειλικρινής. Δεν ξέρω αν μου άρεσε.
THE LAST GUARDIAN
Η Sony συνέχισε σε ρυθμό πολυβόλου και ήταν η μεγάλη ώρα του ‘The Last Guardian’. Στην ουσία, δεν μάθαμε κάτι φοβερό και τρομερό, εκτός από το γεγονός ότι υπάρχει και δεύτερο πλάσμα (μάλλον κακό), αλλά η ανακοίνωση ημερομηνίας κυκλοφορίας για έναν χιλιοβασανισμένο τίτλο, έφτανε και περίσσευε. 25 Οκτωβρίου 2016. Αυτό.
HORIZON ZERO DAWN
Απτόητη και χωρίς διακοπή για διαφημίσεις και κατούρημα, η Sony πέρασε στο ‘Horizon Zero Dawn’. Αυτό το παιχνίδι όσο το βλέπω, τόσο περισσότερο μου αρέσει, το μπλέξιμο μεταξύ πρωτόγονων εποχών και sci-fi στοιχείων, έχει κάτι το φρέσκο. Αλλά δεν πρέπει να επαναπαυτούμε, έτσι; Δουλειά, δουλειά και δουλειά, το τρίπτυχο της επιτυχίας. Θυμίζω ότι κυκλοφορεί αποκλειστικά στο PS4 την 1 Μαρτίου 2017 (στην Ευρώπη).
DETROIT: BECOME HUMAN
Ο David Cage δεν λείπει συνήθως από τέτοια events, είτε έτσι είτε αλλιώς. Ήταν η σειρά του ‘Detroit: Become Human’, το οποίο εστίασε σε έναν πρωταγωνιστή που μέχρι τώρα δεν είχαμε ξαναδεί. Το όνομά του είναι Connor. Κατά τα λοιπά, κλασικός Cage, αστυνομικές καταστάσεις μπολιασμένες με επιλογές, συνέπειες, ηθικά διλήμματα και συναισθηματισμό. David προσοχή, σε θέλω δυνατό αυτή τη φορά, αλά ‘Heavy Rain’ και ‘Fahrenheit’, όχι ‘Beyond’.
RESIDENT EVIL 7
Στην αρχή, όλοι προσπαθούσαν να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Τελικά, ήταν το ‘Resident Evil 7’, έστω κι αν τις πρώτες στιγμές η εικόνα προσπαθούσε μάταια να μας πείσει ότι μοιάζει περισσότερο στο ‘Silent Hill’. Το νέο Resi θα κυκλοφορήσει στις 24 Ιανουαρίου 2017 στο PS4 (θα υποστηρίζει φουλ το VR), αλλά και σε Xbox One και PC.
PLAYSTATION VR
Αυτή ήταν και η καλύτερη ασίστ για να περάσουμε στο τμήμα της παρουσίασης που αφορούσε στο virtual reality. Ευτυχώς, παρά το γεγονός ότι η Sony στηρίζει αρκετά στο PS VR, αποφάσισε σοφά να μην το παραξηλώσει, η δόση ήταν η σωστή.
Το περιφερειακό θα κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ στις 13 Οκτωβρίου και τιμή 399 δολάρια. Μένει να δούμε τι ακριβώς θα συμβεί με την Ευρώπη και δη την Ελλάδα, όσον αφορά στην ημερομηνία και στην τιμή. Πάντως, σε παλιότερη ενημέρωση που είχαμε, αναφέρθηκε ότι η χώρα μας βρίσκεται εντός των τυχερών του πρώτου κύματος λανσαρίσματος. Σε κάθε περίπτωση, το PS VR θα το συνοδεύσουν 50 games έως το τέλος του 2016.
Και ορισμένα από αυτά, που βέβαια δεν είναι αναγκαίο να είναι μαζί του από την πρώτη μέρα, τα είδαμε στη σκηνή. Προσωπικό αγαπημένο το ‘Batman Arkham VR’, το οποίο θα είναι launch game.
CALL OF DUTY INFINITE WARFARE
Ίσως η πιο άβολη στιγμή του show, αλλά η συνεργασία με την Activision είναι στενή τώρα τελευταία, κάνε λίγο υπομονή έρχεται κάτι καλό αμέσως μετά. Το άβολο έχει να κάνει με τις αντιδράσεις που έχει ξεσηκώσει το ‘Infinite Warfare’ στους fans του COD και η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος το υποδέχτηκε στη σκηνή χλιαρά, πιο αδιάφορα από κάθε άλλο παιχνίδι κατά τη διάρκεια του σφιχτού αυτού show. Ακόμα και στο remaster του ‘Modern Warfare’, το κοινό ήταν σαφώς πιο εκδηλωτικό (δίκαιο). Όπως και να ‘χει, το ‘Infinite Warfare’ έρχεται στις 4 Νοεμβρίου (PS4, PC, Xbox One) για όποιον ενδιαφέρεται, η ίδια ημερομηνία και formats κυκλοφορίας ισχύουν και για την αναβίωση του υπέροχου COD: MW, το οποίο (δυστυχώς) συμπεριλαμβάνεται στις premium εκδόσεις του COD: IW
CRASH BANDICOOT
Ναι, ένα reboot, ιδίως από τα χεράκια της Naughty Dog, θα ήταν το απόλυτο σενάριο. Αλλά και πάλι, η τρίχα σηκώθηκε μερικούς πόντους, καταρχάς στο άκουσμα της live μουσικής του ‘Crash Bandicoot’ (ναι, είχε και όργανα που έπαιζαν ζωντανά, μπουζούκια και κλαρίνα κυρίως) και σε δεύτερο επίπεδο στην ανακοίνωση ότι έρχονται οι remastered εκδόσεις (αποκλειστικά στο PS4) των 1, 2 και ‘Warped’ (το τρίτο δηλαδή). Επίσης, ο φίλος μου ο Crash θα εμφανιστεί στο ‘Skylanders Imaginators’ τον Οκτώβριο, μόνο στην έκδοση για PS4. Να θυμίσω ότι τα δικαίωματά του ανήκουν ακόμα στην Activision, εξού και η συνεργασία που λέγαμε παραπάνω.
DEATH STRANDING
Μετά από κάτι σύντομο για το ‘LEGO Star Wars: The Force Awakens’ (το demo είναι τώρα διαθέσιμο, το παιχνίδι κυκλοφορεί στις 28 Ιουνίου), έσκασε η μπόμπα-highlight. Ο Andrew House κάλεσε στη σκηνή έναν από τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους της gaming βιομηχανίας, δεν ήταν άλλος από τον τεράστιο Hideo Kojima. Σαν άλλος Michael Jordan, αναφώνησε “I’m back”, και μας χάρισε ένα από τα πιο παράξενα trailer στην ιστορία. Ever. Δεν περιμέναμε λεπτομέρειες, ούτε κάτι διαφορετικό από τον Hideo. Bonus o Norman Reedus του ‘The Walking Dead’. Δες και ό,τι καταλάβεις στα συν είναι.
SPIDER-MAN
Ένα κλικ πριν το τέλος, κι άλλη βομβιστική ενέργεια: ‘Spider-Man’ στο PS4. Η έκπληξη δεν είναι τόσο η ύπαρξή του, είχε ψιλοδιαρρεύσει, όσο ότι αναπτύσσεται από την Insomniac (Ratchet & Clank) και όχι από την Sucker Punch (Sly, Infamous) που έλεγαν οι φήμες. Αν με ρωτάς, λόγω Infamous π.χ., θα είχε περισσότερη λογική αλλά καμία σημασία δεν έχει. Τσέκαρε το teaser και ολοκληρώνουμε με το συμπέρασμα.
Οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν πανηγυρικά, μαζί τους κι εγώ. Μπορεί η απόδοση των υπολοίπων, και της Ubisoft για την οποία θα διαβάσεις αργότερα, να κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα, αλλά Microsoft και Sony έκαναν το καθήκον τους. Η πρώτη επιτέθηκε, η δεύτερη έκανε ιδανικό counter attack, απάντησε με φοβερή ψυχραιμία. Πίστη στο πλάνο χωρίς επιπόλαιες κινήσεις, αποφασιστικότητα, ήρεμη δύναμη. Και το πλάνο ήταν διαφορετικό απ’ ότι έχουμε συνηθίσει, μακριά από E3 φανφάρες. Λίγα λόγια, ελάχιστοι στη σκηνή (3 αν το ξενύχτι δεν με απατά, δύο και ο κούκος Kojima), παιχνίδι να διαδέχεται το παιχνίδι, η δύναμη της εικόνας, μικρότερη διάρκεια χωρίς κοιλιές.
Η Sony έκανε ότι ονειρευόμασταν και πιστεύαμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να δούμε επί E3 σκηνής, μία παρουσίαση τόσο λιτή ώστε να μετατραπεί σε εντυπωσιακή (ειρωνεία;). Έθεσε τις βάσεις και το πρότυπο, τώρα είναι η σειρά των υπολοίπων να την ακολουθήσουν (και να το κάνουν ακόμα καλύτερα) και η ίδια να ξεπεράσει τον εαυτό της. (Και) Του χρόνου.