Το The Fall Guy είναι ο ορισμός του fun στο μπλοκμπάστερ σινεμά
Το The Fall Guy είναι ένας φόρος τιμής στην τέχνη των stunts που αξιοποιεί στο έπακρο τον Τέλειο Άνθρωπο (aka τον Ryan Gosling).
- 6 ΜΑΙ 2024
Στο Χόλιγουντ, είναι πάντα καλό να διαφοροποιείς το εισόδημά σου όταν θες να ανακατευτείς με τη βιομηχανία θεάματος. Άλλοι πάνε σε οντισιόν το πρωί και σερβίρουν το βράδυ. Ο χαρακτήρας του Ryan Gosling στο The Fall Guy είναι, ας πούμε, κασκαντέρ και ταυτόχρονα κυνηγός κεφαλών. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Ο Gosling, του οποίου το κωμικό ταλέντο ήταν εγκληματικά υποτιμημένο μέχρι την περσινή επιτυχία του Barbie, έχει την ευκαιρία να το επιδείξει ξανά στο Fall Guy, δανείζοντας την κάπως ανέκφραστη, κάπως αόριστη γοητεία του στο ρόλο του Colt Seavers. Τον κασκαντέρ που συνήθως ντουμπλάρει τον μεγαλοαστέρα του κινηματογράφου, Tom Ryder (Aaron Taylor-Johnson).
Καθώς ο David Leitch, ο σκηνοθέτης του Fall Guy, συστήνει τον Colt μέσα από ένα πλάνο διαρκείας στο πλατό της τελευταίας του ταινίας, όπου υποτίθεται ότι ετοιμάζεται να εκτελέσει μία επικίνδυνη πτώση από ένα ασανσέρ. Βλέπουμε τον ήρωά μας λοιπόν να χαιρετά τους πάντες με το εκτόπισμα του ανθρώπου που βρίσκεται στο απόγειο του παιχνιδιού του.
Μεταξύ των μελών του συνεργείου που χαιρετάει είναι και η Jody Moreno (Emily Blunt), μία βοηθός κάμερας με την οποία ζουν ένα παθιασμένο ειδύλλιο. Η πτώση του όμως πηγαίνει εκπληκτικά στραβά, και έτσι η τελευταία εικόνα του από την Jody είναι η θολή που έχει από το φορείο του καθώς τον παίρνουν μακριά.
Μέχρι τη στιγμή που ξανασυνδεόμαστε με τον Colt, εργάζεται πια ως πικραμένος παρκαδόρος, έχοντας εγκαταλείψει τόσο τη σύντροφό του όσο και το επάγγελμά του. Τότε όμως δέχεται ένα τηλεφώνημα από την πρώην παραγωγό του ώστε να κάνει comeback στο πλατό της νέας της ταινίας που γυρίζεται στο Σίδνεϊ. Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Jody, ένα μπλοκμπάστερ επιστημονικής φαντασίας με πρωταγωνιστή τον Tom Ryder ως διαστημικό καουμπόη που ερωτεύεται μία εξωγήινη.
Ο Colt που θα ήθελε να επανενωθεί με την πρώην αγαπημένη του φυσικά συναινεί, δυστυχώς όμως αποδεικνύεται ότι η Jody δεν τον έχει συγχωρέσει για το ghosting που της έκανε μετά το ατύχημά του, και έτσι όταν βλέπει πως έχει διεισδύσει στο πλατό της τον βάζει στο μάτι όπως μόνο ένας σκηνοθέτης μπορεί να κάνει σε κασκαντέρ – βάζοντάς του επανειλημμένα φωτιά και εκτοξεύοντάς τον σε τοίχους.
Υπάρχουν πολλά στοιχεία που κάνουν το Fall Guy απίστευτα fun, αυτό όμως που το κάνει πραγματικά καλλιτεχνικό είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Leitch και η ομάδα του – συμπεριλαμβανομένου του σεναριογράφου Drew Pearce και του συντονιστή κασκαντέρ Chris O’Hara – έχουν σχεδιάσει τα stunts της ταινίας ως προεκτάσεις των χαρακτήρων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, οι σκηνές δράσης αντικατοπτρίζουν την ψυχική κατάσταση του Colt, όπως για παράδειγμα σε μία σεκάνς όπου παλεύει για τη ζωή του εντός ενός κάδου απορριμμάτων που σέρνεται στους δρόμους του Σίδνεϊ.
Αυτό έχει απόλυτη σχέση με το background του σκηνοθέτη.
Ο Leitch ξεκίνησε την καριέρα του ως κασκαντέρ. Για την ακρίβεια θεωρείται ένας εκ των πιο σεβαστών οραματιστών δράσης στον χώρο. Επιστρατεύει λοιπόν όλες του τις δυνάμεις σε αυτή την ταινία, από έναν φόρο τιμής στο Miami Vice μέχρι μία απροσδόκητη σκηνή μάχης με σκουπιδιάρικο, και, ναι, πολλές ωδές επί της οθόνης στις ομάδες κασκαντέρ που κάνουν όλη τη δουλειά στα κινηματογραφικά πλατό σε όλο τον κόσμο.
Υπάρχει εντελώς χειροπιαστή χαρά σε τέτοιες στιγμές, ιδιαίτερα όταν ο Leitch μπαίνει στην ουσία του τι χρειάζεται για να συμβούν τα stunts. Όχι μόνο επειδή τα αγαπάει, αλλά επειδή ξέρει ότι θα τα εκτιμήσουμε διαφορετικά και εμείς, αρκεί να αφιερώσουμε λίγα λεπτά για να σκεφτούμε το είδος του συντονισμού, της προσπάθειας και του ξεκάθαρου σθένους που χρειάζεται για να γίνει η δουλειά.
Έτσι στα πρώτα του stunts στην ταινία, ο Colt είναι παθητικός, η κινησιολογία του περιορισμένη και πιο άκαμπτη. Καθώς η ιστορία προχωράει και ο Colt γίνεται πιο πρόθυμος και ανοιχτός στις συνθήκες του, οι κινήσεις του γίνονται ευρύτερες, οι χειρονομίες του πιο επιδεικτικές, τα stunts πιο τολμηρά. Ο Gosling στο μεταξύ μοιάζει να βρίσκεται ακριβώς στη μέση της δράσης του Fall Guy, αν και η ταινία περιέχει τόση δράση – άλματα, πτώσεις, μάχες σώμα με σώμα, κυνηγητά, συγκρούσεις, εκρήξεις – που είναι σαφές ότι είχε πολλή βοήθεια (στα end credits θα δεις ακριβώς πόση).
Αλλά αυτό που κάνει πραγματικά το Fall Guy να λειτουργεί είναι η συνεργασία μεταξύ Gosling και Blunt. Εκείνος υποδύεται ξανά τον ταλαιπωρημένο ήρωα που αναζητά τη λύτρωση όπως έχει κάνει τόσο καλά σε ταινίες όπως το Nice Guys, ενώ η Blunt είναι πάντα ιδανική στο να παίζει τη φιλόδοξη γυναίκα που ισορροπεί ανάμεσα στην καριέρα της και τις επιθυμίες της καρδιάς της.
Είναι καταπληκτικοί μαζί, αλλά πλαισιώνονται και από ένα εξαιρετικό καστ με επικεφαλής τη Hannah Waddingham (Ted Lasso) που κλέβει κάθε της σκηνή. Μεταξύ της τέλειας δράσης και της γνήσιας σύνδεσης μεταξύ των πρωταγωνιστών, το The Fall Guy θα αποτελεί πιστεύω αξιόπιστη ταινία για date night μέσα τα επόμενα χρόνια.
Όλα είναι μία ανάλαφρη, αστεία, πειστικά ρομαντική απόλαυση, ένας φόρος τιμής στην τέχνη της δημιουργίας μπλοκμπάστερ ταινιών με δύσκολα stunts που δεν παίρνει τον εαυτό της πολύ στα σοβαρά. Ως εκ τούτου, η πλοκή του μυστηρίου της είναι λεπτή και οριακά εξωφρενική ακόμη και για αυτό το επίπεδο χαζοβιολιάς, και χρησιμοποιείται περισσότερο ως πρόσχημα για έναν μποναμά από φανταστικά stunts στην τελευταία πράξη.
Παρόλα αυτά, ο Leitch έχει καταφέρει κάτι σπάνιο στη σφαίρα των πρόσφατων στουντιακών μπλοκμπάστερ – μία ταινία μεγάλου προϋπολογισμού που ποντάρει πολλά στον ανθρώπινο παράγοντα.
Το The Fall Guy (Κασκαντέρ) κυκλοφορεί στις 6 Μαΐου στις ελληνικές αίθουσες από την Tanweer.