Το The Great είναι ξανά μία από τις καλύτερες σειρές της χρονιάς
Η υποψήφια για Emmy & Χρυσή Σφαίρα σειρά επέστρεψε και κάνει την ηρωίδα του μία ανθρώπινη ωρολογιακή βόμβα.
- 23 ΝΟΕ 2021
Το “previously on” της νέας σεζόν του The Great που είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην COSMOTE TV, περιλάμβανε μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές και αγαπημένες μου στιγμές στην πρώτη σεζόν της τραγικωμωδίας. Η ηρωίδα (Elle Fanning), όχι ακόμα ως Μεγάλη Αικατερίνη αλλά σίγουρα ως εκκολαπτόμενη αυτοκράτειρα, πηγαίνει στο μέτωπο για να παρηγορήσει τους Ρώσους στρατιώτες που έχουν βυθιστεί σε έναν μάταιο πόλεμο με τη Σουηδία. Εκείνη λοιπόν καλπάζει σε ένα από τα πεδία της μάχης, ελπίζοντας να ενισχύσει τη διάθεσή τους και να τους προσφέρει μια κάποια βοήθεια.
Όταν έφτασε εκεί η Catherine, περιβεβλημένη από λάσπη και πτώματα, διέσχισε το στρατόπεδο ντυμένη με ένα από τα τόσο πλούσια γούνινα φόρεματά της, κρατώντας ένα τεράστιο κουτί με μακαρόν που θα κοιτούσε να προσφέρει στους τραυματίες. Όταν ένας από τους ματωμένους στρατιώτες τής εξηγεί πως δε μπορεί να πάρει το μακαρόν επειδή έχει χάσει τα δάχτυλά του, η Catherine έχει έτοιμη τη λύση. «Ω, λυπάμαι πολύ», του λέει. «Θα στο δώσω στο στόμα. Είναι φυστικί, αν σου φαίνεται χρήσιμο αυτό». Ήταν μία από τις πολλές φανταστικές αστείες-τερατώδεις στιγμές που απογειώνονται στο The Great. Η Catherine, πανάχρηστη σε εκείνη τη φάση στο πεδίο της μάχης, περιπλανιόταν φορώντας γάντια από δέρμα μοσχαριού σε μία εμπόλεμη ζώνη, ζώντας το “ας φάνε παντεσπάνι” της.
Η τηλεοπτική σεζόν προμηνύεται συναρπαστική στην COSMOTE TV, όπου σε περιμένουν πάνω από 120 πρεμιέρες νέων σειρών και νέων κύκλων δημοφιλών σειρών
Το μήνυμα του The Great ήταν σαφές και οδυνηρό. Ήταν μία ανίδεη, υπερπροστατευμένη αριστοκράτισσα χωρίς πρακτικές γνώσεις που ανέβαινε στην εξουσία πατώντας πάνω σε ένα βουνό από νεκρούς Ρώσους πολίτες. Είναι αφελής, αλλά πεινασμένη για εξουσία. Είναι όμως πράγματα αυτά που αναγνωρίζει αμέσως στον εαυτό της και προσπαθεί ειλικρινά να γίνει καλύτερη. Ήταν έξαλλη για το σκηνικό με το μακαρόν, απογοητευμένη από τον εαυτό της. Ορκίστηκε στον εαυτό της ότι θα εργαστεί σκληρά για να κάνει τη Ρωσία καλύτερη και στ’ αλήθεια στόχευσε προς αυτή την κατεύθυνση.
Τίποτα από όσα είπε το The Great για την Catherine, πριν ή μετά από τη συγκεκριμένη σκηνή, δεν είχε σκοπό να απαλύνει αυτά της τα γνωρίσματα. Ο Tony McNamara, υποψήφιος για Όσκαρ σεναριογράφος για την Ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου, προφανώς ενδιαφέρεται για τη συνθήκη πολιτικών φιγούρων που κυβερνούσαν την ανθρωπότητα πίσω από τείχη. Στις πιο αιχμηρές σκηνές του The Great όπως αυτή που περιέγραψα παραπάνω, στήνει μία ακατάστατη, ελκυστική ασυμφωνία μεταξύ της ενσυναίσθησης που διατηρεί η σειρά για την πρωταγωνίστριά της, αλλά και την παρόρμησή της να την τεμαχίζει ταυτόχρονα σε μικρά, μικρά κομματάκια.
Η ισορροπία μεταξύ των δύο αυτών διαθέσεων της σειράς, ισόποσα σχεδόν κατανεμημένες εδώ, είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμα του The Great. Γιατί το βλέμμα του Λάνθιμου ζωγράφιζε τον πλούσιο κόσμο της Ευνοούμενης με παγερά χρώματα που τόνιζαν την ψυχρή απανθρωπιά του. Το ξυράφι της σάτιρας του σεναρίου συνδυαζόταν με το οπτικό στιλ της μεταφοράς του. Στο The Great η δουλειά είναι δυσκολότερη γιατί η σειρά συγγενεύει περισσότερο με ένα Marie Antoinette της Sofia Coppola, ένα συναρπαστικής ομορφιάς φιλμ που κρατούσε κοντά την ειρωνεία του, χωρίς όμως να είναι ευδιάκριτη από όλους. Το The Great έχει παρόμοια αποστολή, δίνοντας παραστάσεις από σατέν και φτερά, αίμα και φρίκη, πολύ συχνά την ίδια στιγμή.
Το γεγονός ότι κρέμεται διαρκώς από έναν γκρεμό δικής του κατασκευής, αλλά κρύβει εκπληκτικά καλά το πόσο σκληρά εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, είναι αυτό που το είχε αθόρυβα κάνει μία από τις καλύτερες νέες τηλεοπτικές παραγωγές της περασμένης χρονιάς. Στα τρία πρώτα επεισόδια που μου έγιναν διαθέσιμα για κριτική, είδα με χαρά πως η παράδοση συνεχίζεται και στη 2η σεζόν.
Η Catherine που πράγματι λοιπόν θέλει να φτιάξει μία καλύτερη Ρωσία, είχε αντιληφθεί πως για να το κάνει αυτό θα έπρεπε να ξεφορτωθεί τον σύζυγό της, τον Peter. Έναν ξεκαρδιστικό Nicholas Hoult που συνθέτει ξανά εδώ ένα κράμα κοινωνιοπάθειας, παιδικότητας και αγνής, περιστασιακά, απόγνωσης. Του αφαιρεί την εξουσία, λοιπόν, πεπεισμένη ότι εκείνος είναι ένας βίαιος, αναξιόπιστος καραγκιόζης και εκείνη η ανθρώπινη ηγεμόνισσα που θα μπορέσει να βελτιώσει τη ζωή των απλών Ρώσων. Μέσα σε ελάχιστα επεισόδια έχει ήδη κηρύξει ανεξιθρησκεία για το έθνος και φροντίζει να μορφώνονται τα κορίτσια του παλατιού όπως ακριβώς και τα αγόρια (η Μεγάλη Αικατερίνη είχε όντως ιδρύσει τα πρώτα ινστιτούτα εκπαίδευσης για γυναίκες στη Ρωσία).
Το πρόβλημα είναι ότι αμέλησε να τον σκοτώσει – και επιπλέον είναι έγκυος – άρα όλη η ισχύ που έχει συγκεντρώσει βασίζεται σε γεγονότα που μπορούν να μεταβληθούν και θεμέλια που θα μπορούσαν να καταρρεύσουν ανά πάσα στιγμή. Η εγκυμοσύνη ειδικά και όλοι οι παραλογισμοί που τη συνοδεύουν (η Catherine έχει λιγούρα για χώμα κάποια στιγμή) είναι η τέλεια ευκαιρία για τα αγαπημένα πράγματα του The Great: τη φρίκη του σώματος, το σεξ, το φαγητό, και την ιδέα πως κάτι περιπετειώδες μπορεί να αποβεί καταστροφικό. Η Catherine ξέρει ότι μόλις γεννηθεί το μωρό ο Peter θα μπορούσε να τη σκοτώσει. Ή θα μπορούσε να πεθάνει στον τοκετό. Ή θα μπορούσε το μωρό να γεννηθεί νεκρό. Είναι, σε απλούς όρους, μία ανθρώπινη ωρολογιακή βόμβα.
Αυτή ακριβώς η αίσθηση επικείμενης καταστροφής ανθίζει τόσο καλά στο The Great. Είναι παρούσα χωρίς να κυριεύει τη σειρά, πάντοτε ζυμωμένη από το μαύρο χιούμορ της. “Huzza!”.
Και οι 2 κύκλοι επεισοδίων του The Great είναι διαθέσιμοι για binge-watching στον δωρεάν, on demand κατάλογο της COSMOTE TV (COSMOTE TV PLUS). Εκεί θα βρεις κι άλλους must τίτλους σειρών, όπως το νέο Dexter (Dexter: New Blood), τη νέα σεζόν του The Sinner, το πολυσυζητημένο Yellowjackets και πολλά άλλα. Δες εδώ μερικές ακόμα σειρές που ξεχωρίσαμε για σένα για τον μήνα Νοέμβριο.