To ‘True Detective’ κάνει restart
- 21 ΙΟΥΛ 2015
H δράση μεταφέρεται 66 μέρες αργότερα, όταν τα πάντα για τους ήρωές μας έχουν αλλάξει. Η επιμονή της Άνι στην αναζήτηση ενός κοριτσιού οδηγεί την έρευνα σε νέα μονοπάτια, την ώρα που ο Ρέι μαθαίνει κάτι πολύ σημαντικό.
Πάμε να τα δούμε όλα, με spoilers για το επεισόδιο “Other Lives”.
Κάθε Δευτέρα βράδυ στις 22.00 μέσα από τα κανάλια Novacinema προβάλλονται τα καινούρια επεισόδια της σειράς σε prime time, καθώς και στις 4 τα χαράματα ταυτόχρονα με την πρεμιέρα στην Αμερική και το ΗΒΟ.
***
O τίτλος του επεισοδίου είναι “Other Lives”, κάτι που σε πρώτη ματιά αναφέρεται στις νέες ζωές που ζουν οι κεντρικοί μας ήρωες σε σχέση με το πού τους αφήσαμε. Το πρώτο πλάνο είναι ένα από το μακελειό του Βίντσι με το οποίο έκλεισε η δράση την προηγούμενη βδομάδα, αλλά αμέσως μετά ακολουθεί χρονικό άλμα 66 ημερών, όπως ακριβώς είχαμε γράψει πως υποπτευόμασταν ότι θα συμβεί. Η σφαγή αυτή, και το old school πάγωμα της εικόνας που έκλεισε το 4ο επεισόδιο, ήταν το τέλειο σημείο για να ταρακουνηθεί το στάτους κβο της σειράς, να κλείσει η πρώτη πράξη του δράματος, και να μεταφερθούμε αρκετό καιρό μετά.
Οι ήρωές μας ζουν τώρα, ναι, άλλες ζωές. Ο Γούντρο έχει πάρει προαγωγή και ερευνά απάτες, όντας ο μόνος για τον οποίον -φαινομενικά έστω- τα πράγματα πάνε καλύτερα από ό,τι τα αφήσαμε. Ο Ρέι έχει παραιτηθεί από την αστυνομία και δουλεύει πλέον ευθέως για τον Φρανκ, ο οποίος με τη σειρά του έχει επιστρέψει για τα καλά στο γκανγκστεριλίκι. Τέλος, η Άνι έχει καθαιρεθεί πλήρως, δουλεύοντας στη φύλαξη των στοιχείων και παρακολουθώντας το γκρουπ των αστυνομικών που ευθύνονται για σεξουαλική επίθεση στο χώρο εργασίας, όντας η μόνη γυναίκα σε έναν περίγυρο γεμάτο από κάφρους σεξιστές. Τρελά κέφια.
Ταυτόχρονα, το “other lives” όμως, δείχνει και προς τις ζωές που όλοι αυτοί δεν έζησαν, τις ζωές που θα μπορούσαν να είναι δικές τους αν είχαν κάνει άλλες επιλογές. Η απλή ζωή που θα μπορούσαν να ζουν ο Φρανκ και η Τζόρνταν αν είχαν κάνει άλλη διαχείριση των χρημάτων και δεν προσπαθούσε ο Φρανκ, όπως λέει απεγνωσμένα, με δάκρυα στα μάτια, να ‘επιβιώσει’. Η κρυφή ζωή του Πολ, την οποία πεισματικά αρνείται για τον εαυτό του και στην οποία αναφέρεται η τρομακτική μάνα του στη διάρκεια ενός έντονου τσακωμού τους. Οι καλύτερες συνθήκες επαγγελματικής ζωής για την Άνι αν είχε φροντίσει να έχει περισσότερους συμμάχους στο τμήμα, κάνοντάς το δύσκολο για όποιον την ξαπόστειλε, να το πράξει.
Και, δραματικότερα όλων, μια εντελώς διαφορετική ζωή για τον Ρέι, αν δεν είχε πιστέψει στο μεγαλύτερο ψέμα όλων. Το ψέμα που του φόρτωσε ο Φρανκ, όταν του προσέφερε, θεωρητικά, τον βιαστή της γυναίκας του, έτοιμο στο πιάτο, προς εκδίκηση, προσφορά που ο Ρέι άρπαξε από τα μαλλιά με αποτέλεσμα την εν συνεχεία πλήρη διαφθορά του. Στη σκηνή που ο Ρέι μαθαίνει την αλήθεια, πως η αστυνομία συνέλαβε τον αληθινό βιαστή της γυναίκας του, η σοκαρισμένη οργή του Κόλιν Φάρελ διαπερνά την οθόνη. Μασάει την τσίχλα του και νιώθεις πως μέσα του συμβαίνουν εκατομμύρια εκρήξεις, μία για κάθε στιγμή που ευτυχίας που πέθανε από το υποθετικό του μέλλον, όταν δέχτηκε την προσφορά εκδίκησης και διαφθοράς από τον Φρανκ Σέμιον.
(Και εδώ αλλά και γενικότερα, ένα εξαιρετικά γυρισμένο επεισόδιο από τον Τζον Κρόουλι του “Boy A”, που με το επερχόμενο “Brooklyn” δεν αποκλείεται να τον δούμε να πρωταγωνιστεί στα φετινά Όσκαρ. Το κρατάμε.)
Καμία έκπληξη που, στην τελευταία σκηνή του επεισοδίου, χτυπάει επίπονα την πόρτα του -πολύ πιο μικρού και ταπεινού- σπιτιού του Φρανκ και της Τζόρνταν, ζητώντας εξηγήσεις. Αυτό θα έχει πολύ ενδιαφέρον.
Αλλά ως τότε ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς οι ήρωές μας συνεχίζουν την έρευνα για τον θάνατο του Μπεν Κάσπερ, 2 μήνες και 4 αλλοιωμένες ζωές αργότερα, και πριν ο Ρέι φτάσει στην πόρτα του Φρανκ.
Ομολογώ πως σημεία ήταν δύσκολο το να ακολουθήσω πλήρως όλες τις λεπτομέρειες της έρευνας, δείγμα κι αυτό πως επιτέλους ανεβάσαμε ταχύτητα. Αν η πρώτη πράξη της ιστορίας μας σύστησε τους χαρακτήρες και τις αμαρτίες τους, και τα πρώτα διάσπαρτα στοιχεία για τους βασικούς παίχτες, τα θύματα και τους υπόπτους, σε αυτό το επεισόδιο για πρώτη φορά άρχισαν να γίνονται σημαντικές συνδέσεις ανάμεσα στα στοιχεία αυτά.
66 μέρες μετά λοιπόν, και η έρευνα για τον θάνατου του Κάσπερ έχει ανασταλεί, με το επίσημο πόρισμα να λέει πως τον σκότωσαν ‘οι Μεξικάνοι’. Δεν ξέρω, αλλά σαν το μακελειό του προηγούμενου επεισοδίου να βόλεψε κάπως τις αρχές, ιδίως τον Τσασάνι που τόσο είχε λυσσάξει να κλείσει ωραία και καθαρά η υπόθεση χωρίς να εμπλακεί ο ίδιος. Βολεύτηκε κι ο Εισαγγελέας Γκέλντοφ επίσης, ο οποίας έξαφνα φαίνεται να έχει εξασφαλίσει ένα πολύ μεγάλο μπάτζετ με τη βοήθεια του οποίο στηρίζει την καμπάνια του για να εκλεγεί Κυβερνήτης.
Η Ντέιβις λοιπόν επιχειρεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση, μη όντας ικανοποιημένη με τα ως τώρα ευρήματα, αλλά και τον βολικότατο τρόπο με τον οποίο οι Γκέλντοφ και Τσασάνι έχουν εμφανέστατα συνεργαστεί ώστε να κλείσει, με ευνοϊκό για αυτούς τρόπο, και με την όποια -εμφανέστατη- διαφθορά να φορτώνεται στον Κάσπαρ. Ωραία και καθαρά. Υπό το πρόσχημα της αναζήτησης του εξαφανισμένου κοριτσιού από το πρώτο επεισόδιο, την οποία η Άνι συνεχίζει να ψάχνει στον ελεύθερο χρόνο του (ανάμεσα στις υπογραφές που βάζει στην καταχώριση στοιχείων κάτω, στην υπόγα), η Ντέιβις ανοίγει μια παράλληλη, ψιλο-ανεπίσημη έρευνα, με στόχο φυσικά τη διαλεύκανση της υπόθεσης Κάσπερ.
H Άνι καταφέρνει λοιπόν να συνδέσει την εξαφάνιση της Βέρα με τα μπλε διαμάντια που βρέθηκαν στη θυρίδα του Κάσπερ, μέσω τον οποίων ο Γούντρο καταφέρνει να μάθει πως ο Ντίξον επίσης ακολουθούσε προσεκτικά την υπόθεση από απόσταση, ενισχύοντας τις υποψίες τους πως οι αστυνομικές αρχές ήθελαν αυτή η υπόθεση να μη σκαφτεί πολύ βαθιά. Η Άνι με τον Γούντρο βρίσκουν ένα σπίτι στα βόρεια από το οποίο η Βέρα είχε κάνει τηλεφωνήματα, και το οποίο συμπίπτει με τοποθεσία στην οποία είχε βρεθεί, σύμφωνα με το GPS του, ο Κάσπερ. Σε μια καλύβα που βρίσκουν εκεί, ανακαλύπτουν μια καρέκλα στην οποία κάποιος ξεκάθαρα βρισκόταν αιχμάλωτος, με το πάτωμα και τους τοίχους να είναι γεμάτους αίματα. Καλή φάση.
Παράλληλα, ο Ρέι, ακολουθώντας διαταγές του αφεντικού του, πλέον, Φρανκ, ακολουθεί τον Μπλέικ, τον οποίον ο Φρανκ δεν εμπιστεύεται. Ο Ρέι βλέπει τον Μπλέικ και τον γιο του Τσασάνι, εκείνο το καθόλου ύποπτο παλικάρι που είχαμε γνωρίσει πριν 3 επεισόδια με τις 10 διαφοιρετικές προφορές που υπερηφανευόταν για τις παρτάρες που διοργανώνει, να παίρνουν 3 κορίτσια από την κλινική του creepy ‘70s δόκτωρα Πίτλορ και να τα πηγαίνουν στον Όσιπ, τον μαφιόζο που είχε αρνηθεί να βοηθήσει τον Φρανκ όταν πρωτοέσκασε η βόμβα για το θάνατο του Κάσπερ.
Σε αυτό το σημείο ο Ρέι δε νοιάζεται και τόσο πολύ για τις νομικές επιπλοκές αυτού που παρακολουθεί, όμως μερικές σκηνές αργότερα όλα έχουν αλλάξει. Η Ντέιβις του έχει υποσχεθεί πως δε θα χάσει τον γιο του συνεργαστεί στην έρευνα 2.0, ενώ του έχει πετάξει και τη βόμβα περί του βιαστή της γυναίκας του. Με τον ίδιο τώρα οργισμένο πέρα από κάθε φαντασία και τη νέα έρευνα να αποτελεί κάτι το αόριστα ημι-επίσημο δίχως να είναι αναγκασμένος να τα κάνει όλα by the book και δίνοντας αναφορά για το κάθε τι συμβαίνει πίσω από κλειστές πόρτες (κάτι σαν τα Eurogroup δηλαδή), ο Ρέι εφορμά στην κλινική του Πίτλορ και του αλλάζει τα φώτα. Τον δέρνει τόσο βίαια, οδηγώντας τον να ξεράσει τα πάντα, μεταξύ των οποίων και μερικά δόντια του.
Ο Πίτλορ λέει λοιπόν πως ο Κάσπερ κι ο μικρός Τσασάνι διοργάνωναν αυτού του είδους τα πάρτι που η Άνι ανακάλυψε ότι είχε παραστεί η Βέρα (εντοπίζοντας κι έναν γερουσιαστή μάλιστα σε μια φωτογραφία) ώστε να μπορούν στη συνέχεια να απειλούν τους ισχυρούς άντρες που βρίσκονταν εκεί. Η Άνι ζητά από την αδερφή της (που τώρα μοιάζει πολύ καλύτερα από ό,τι την είχαμε αφήσει) να της κάνει το κονέ για να βρεθεί σε ένα τέτοιο πάρτι. ΟΚ, ξεκάθαρα θα πάει καταστροφικά αυτό, αλλά τελοσπάντων.
Μπορεί ο δήμαρχος Τσασάνι να τα έχει κάνει όλα αυτά για να προστατέψει απλώς τον γιο του ή είναι ακόμα πιο χωμένος στην ιστορία; Θα το δούμε όταν πάρει, αργά ή γρήγορα, πρέφα πως κάποιοι ακόμα ερευνούν τον θάνατο του Κάσπερ. Μιλώντας πάντως για τα πάρτι και τους εκβιασμούς, υποθέτουμε πως τα στοιχεία αυτά βρίσκονταν στον σκληρό δίσκο που εκπλάπη από τον Birdman από το σπίτι του Κάσπερ το βράδυ που πυροβολήθηκε ο Ρέι.
Κι αυτό επειδή νωρίτερα στο επεισόδιο, ο Φρανκ, σε full-on gangster mode πλέον, εκβιάζει τον ΜακΚάντλς, τον ιδιοκτήτη της εταιρείας που θα εκμεταλλευτεί τις εκτάσεις της Καλιφόρνια για την κατασκευή του σιδηροδρόμου: Είμαστε ακόμα στη βιομηχανική επανάσταση, δεν αλλάζουμε ποτέ. Τα μέσα εξελίσσονται αλλά οι άνθωποι ακόμα εκβιάζουν και καταστρέφουν γύρω αό την κατασκευή του μεγάλου σιδηροδρόμο. Περιμένω τον Τζορτζ Χερστ και τον Αλ Σουέραντζεν να εμφανιστούν από στιγμή σε στιγμή.
Ο Φρανκ λοιπόν εκβιάζει τον ΜακΚάντλς, έχοντας τη γνώση πως μια δική του εταιρεία είχε μολύνει τα εδάφη (τα εδάφη που βλέπμε μολυσμένα από την πρώτη κιόλας σκηνή της σεζόν) ώστε να μεταπωληθούν φθηνότερα στη συνέχεια (όπως είδαμε στο προηγούμενο). Ο άνθρωπος μάλιστα που πήρε αυτή την εταιρεια από τον Σέμιον βρέθηκε κι εκείνος νεκρός. Σα να μαζεύονται σιγά σιγά ε; Ο ΜακΚάντλς μη θέλοντας προφανώς να διακινδυνεύσει να τιναχθεί το έργο στον αέρα, συμφωνεί να βάλει τον Φρανκ στο κόλπο υπό έναν όρο: Να βρει και να του παραδώσει τον επίμαχο σκληρό δίσκο του Κάσπερ, στον οποίο ξεκάθαρα κρύβονται ενοχοποιητικά στοιχεία και για τον ίδιο, από κάποια από τι παρτάρες του Γιου Τσασάνι.
Αναρωτιέμαι αν τα συμφέροντα όλων των βασικών χαρακτήρων της σεζόν θα ευθυγραμμιστούν ποτέ πλήρως. Τον σκληρό θέλει ο Φρανκ για τους δικούς του λόγους διαφθοράς και επιβίωσης και οι 3 αστυνομικοί για τους δικούς τους, με τον Ρέι να υπηρετεί αυτή τη στιγμή 2 αφεντικά. Μέχρι να κάνει το ξεκαθάρισμα με τον Φρανκ, τουλάχιστον. Την ίδια ώρα η Άνι αφοσιώνεται όλο και περισσότερο στην υπόθεση, ενώ ο Πολ εξακολουθεί να παραμένει το μεγαλύτερο ερωτηματικό.
Η υπόθεση από το πρώτο επεισόδιο εξακολουθεί να τον κυνηγά και να τον απειλεί (και ακόμα δεν ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη), αλλά την ίδια ώρα μοιάζει αποφασισμένος να παντρευτεί την έγκυο κοπέλα του, ενώ γνωρίζει πως δεν είναι αυτό που θέλει στην πραγματικότητα. Όταν επισκέπτεται την τρομακτική μάνα του, κατηγορίες και υπόνοιες φεύγουν από δω κι απο κεί (“ξέρω τι είσαι”, του λέει εκείνη, “δεν ξέρουμε ποιος από όλους είναι ο πατέρας του”, της λέει αυτός, πολύ όμορφα, συνεχίστε, μην ενοχλούμε) όταν ο Πολ γίνεται έξαλλος με την απουσία των 10,000 δολαρίων που έφερε πίσω από την top secret αποστολή του στην έρημο. Την αποστολή που του άφησε όλα αυτά τα σημάδια στο σώμα του και στην οποία ακόμα δεν ξέρουμε τι έκανε.
Ο Πολ, θυμίζουμε, είναι ο χαρακτήρας που ανακάλυψε το πτώμα του Κάσπερ, και είναι ο χαρακτήρας που συνάντησε τυχαία τον Φρανκ Σέμιον μια βραδιά σε ένα ύποπτο μπαρ και έκτοτε καμία αναφορά ή follow-up δεν έχει γίνει σε εκείνη τη στιγμή (και τίποτα που βλέπουμε σε μια σειρά με τόσο σφιχτή πλοκή δε μπορεί να είναι τυχαίο). Κι εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο ερωτηματικό όλων. Αρχίζω να αναρωτιέμαι αν μπορεί ο τίμιος Πολ Γούντρο να κρύβει ακόμα περισσότερα από όσα υποπτευόμαστε.
Με το ρυθμό που κινήθηκε η πλοκή σε αυτό το επεισόδιο, δε θα αργήσουμε να μάθουμε.