PLISSKEN FESTIVAL

Tribes of Athens, η καινούργια συλλογή που αξίζει να ακούσεις

Η φωνή μιας χαμένης γενιάς ή η φωτογραφία από μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή στην Αθήνα; Άκουσε να δεις...

* Την 1η Δεκεμβρίου 2017 στο Plisskën θα παίξουν οι Black Athena, o Thomey Bors και η Giganta, στις 19:30, 21:00 και 22:30 αντίστοιχα. Πέρυσι το φθινόπωρο είχαμε μιλήσει μαζί τους για τη μουσική συλλογή ‘Tribes of Athens’ στην οποία συμμετείχαν.

Στις 18 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε η συλλογή ‘Tribes of Athens’ από το label των Black Athena την οποία μπορείτε να ακούσετε εδώ και να κατεβάσετε εδώ. Το ‘Tribes of Athens’ είναι μια συλλογή από κομμάτια διαφόρων καλλιτεχνών, η οποία περιγράφηκε ως “η φωνή της lost generation που παρά το κλίμα δυσφορίας που υπάρχει, συνεχίζει να δημιουργεί”. Μιλήσαμε με τον Κωστή Νικηφοράκη από τους Black Athena και  μας είπε κάποια πράγματα για το label. Στη συνέχεια ζητήσαμε από τους Νέγρο του Μοριά, Thomey Bors, Breakin Moves, Cha! Cha!, FlökosH και Giganta που έχουν γράψει κομμάτια για τη συλλογή, να μας πουν αν πιστεύουν ότι είμαστε η Lost generation, κάτω από ποιες συνθήκες έγραψαν το κομμάτι τους και σε ποιες προτείνουν να το ακούσουμε εμείς.

Ποιοι είναι οι Black Athena

Κωστής: “Θέλαμε να ιδρύσουμε δισκογραφική εδώ και χρόνια άλλα δεν το κάναμε ποτέ, δεν ξέρω γιατί. Το label είμαστε η Jo και εγώ, οι Black Athena δηλαδή. Είναι απλά ένα παρακλάδι της μουσικής μας δραστηριότητας όλα αυτά τα χρόνια, ραδιόφωνο, DJ sets και οργάνωση parties με DJs από το εξωτερικό. Ξεκίνησε με ανεπίσημες κυκλοφορίες το 2015, με το λογότυπο μας να μπαίνει για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, στο mixtape του Νέγρου Του Μοριά ‘Δες Το Ο​.​Μ​.​Α‘ το Μάρτιο εκείνης της χρονιάς. Στη συνέχεια αρχίσαμε ανεπίσημα να κυκλοφορούμε Beat Tapes και Beats από τον Error404, ενώ η πρώτη επίσημη κυκλοφορία ήρθε το Φεβρουάριο του 2016 με την κυκλοφορία του EP Spacelab, από τον παραγωγό L. Professor,  με τους  Νέγρο Του Μοριά και GM French στα φωνητικά.

Το αρχικό κίνητρο ήταν να φτιάξουμε μια εταιρεία για να κυκλοφορεί επίσημα τη μουσική του ο Νέγρος Του Μοριά. Με την κυκλοφορία του «Tribes of Athens» το label μπαίνει στην επόμενη φάση του, με το roster πλέον να αποτελείται από καλλιτέχνες όπως FlökosH, Error404, Cha! Cha!, Thomey Bors και φυσικά το Νέγρο του Μοριά. Έχουμε προσωπική επαφή σχεδόν με όλους τους καλλιτέχνες και οι περισσότεροι από αυτούς είναι και φίλοι μας, εκτός από συνεργάτες. Αυτό είναι πολύ βασικό για εμάς. Βλέπουμε τη μουσική σαν κάτι ενιαίο, δεν διαχωρίζουμε είδη και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στη συλλογή άλλα και στις εκπομπές και τα DJ Set μας. Στη ίδια κυκλοφορία έχουμε συμπεριλάβει Hip Hop, Beats, Grime, Electronica, Deep House ακόμη και New Wave!”

Tribes of Athens

“Θέλαμε πάντα να κάνουμε μια συλλογή που να αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη στιγμή, να είναι σαν φωτογραφία μιας χρονικής στιγμής στην Αθήνα. Κάπου τον Ιανουάριο ξεκινήσαμε μια συνεργασία με το Kensington And Chelsea College που αφορούσε τα γραφιστικά του label.  Οι φοιτητές της σχολής θα έκαναν τα γραφιστικά για μια κυκλοφορία μας και εμείς θα επιλέγαμε και θα χρησιμοποιούσαμε το καλύτερο εξώφυλλο. Τους προτείναμε να είναι για το Tribes of Athens. Κάπως έτσι ξεκίνησε το όλο πράγμα. Τα εκπληκτικά γραφιστικά της συλλογής λοιπόν έγιναν από την Emma Winter, φοιτήτρια του Kensington And Chelsea College. Τα κομμάτια γράφτηκαν σε διαφορετικές στιγμές από τους καλλιτέχνες, της Giganta ας πούμε ήταν ένα παλαιότερο ακυκλοφόρητο, απλώς τα συλλέξαμε όλα, επιλέξαμε αυτά που θέλαμε και τα οργανώσαμε με τη δική μας αισθητική. Χρησιμοποιήσαμε την ίδια μέθοδο που χρησιμοποιούμε  όταν κάνουμε ραδιόφωνο.

Η λέξη Tribes μπορεί να έχει πολλές σημασίες, στην αρχαιότητα υπήρχαν οι δέκα φυλές της Αθήνας, στα 80s και στα 90s οι γκοθάδες, τα πανκιά, τα γκιράπια, οι ροκάδες, τα μέταλλα και οι καρεκλάδες. Το label αυτό κάθε αυτό είναι πολύ-πολιτισμικό σαν την ίδια την Αθήνα, συνδυάζει επιρροές και στοιχεία από τη Γκάνα, την Αγγλία, την Αλβανία και βέβαια την Ελλάδα. Πιστεύουμε πολύ στην πολυπολιτισμικότητα, είναι βασικό συστατικό κάθε σύγχρονης κοινωνίας. Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πιο ανεπτυγμένες χώρες στον κόσμο έχουν πολύ έντονο το πολυπολιτισμικό στοιχείο”.

THOMEY BORS – ‘Like I Always Been’

“Είμαστε μία γενιά που πρόλαβε την υπερβολή αλλά προσαρμόστηκε να ζει στο μέτρο. Μόνο και μόνο για αυτό δεν είμαστε καθόλου lost. Αντιθέτως, έχουμε πλήρη επίγνωση των καταστάσεων. Η μουσική και οι στίχοι μας είναι η απάντησή μας σε όσα γίνονται γύρω μας.

Στη δουλειά μου έχω δεκάλεπτα διαλείμματα ανά μία ώρα. Είχα αγοράσει ενα Volca Sample και το έπαιρνα μαζί μου για να κρατώ τις ιδέες, που συνήθως έρχονται από το πουθενά πρέπει να τις καταγράψεις εκεί και τότε, αλλιώς έφυγαν για πάντα. Το Like I Always Been ξεκίνησε σαν μία λούπα μεταξύ διαλειμμάτων και κατέληξε να μου κολλήσει σαν τσίχλα στο κεφάλι, οπότε έπρεπε να ολοκληρωθεί. Και αυτό έγινε.

Είναι μεσάνυχτα και έχεις βγει έξω. Περπατάς και πηγαίνεις στο bar όπου παίζουν μουσική οι dj που γουστάρεις. Έχεις φουλ όρεξη, γιατί όλη η εβδομάδα σου ήταν γεμάτη υποχρεώσεις, και περιμένεις πως και πως την αποψινή βραδιά για να ξεφύγεις, να βρείς την παρέα σου, να κουνήσεις την μέση και τα πόδια σου. Φτάνεις και ακούς απέξω τους τοίχους να τρίζουν. Εδώ είμαστε, λες από μέσα σου. Ανοίγεις την πόρτα, και μαζί με την ζέστη και την υγρασία από μέσα, σου έρχεται ένας slo mo ρυθμός και μία βαριά φωνή που επαναλαμβάνει: ”So?” Μπαίνεις και χάνεσαι. Αυτό είναι”.

Giganta – ‘Being’

“Lost & Found”. Το  χάνουμε και το βρίσκουμε ξανά ότι και να συμβαίνει.

Το κομμάτι μου “Being” γράφτηκε πριν 6 χρόνια περίπου, όταν ξεκίνησα το project ‘Giganta’. Σίγουρα ήμουν μόνη μου στο home studio και ήταν βράδυ.

Μπορείς να το ακούσεις, παίζοντας video games.

Cha!, Cha! – ‘Macho, Macho!’

1. “Είμαστε”

2. “Πίεσης”

Nέγρος Του Μοριά – ‘Βλέποντας και κάνοντας’

“Είμαστε η γενιά του ψαξίματος ,τόσο που χάνουμε τη μπάλα. Ναι, είμαστε γενιά που βρήκε πολλές κοινωνικές και τεχνολογικές αρετές, τόσο που δεν εκτιμάμε το γεγονός ότι μπορούμε να αναπτυχθούμε πάνω σε αυτές τις αρετές. Το χαμένο που υπάρχει σίγουρα σε αυτή την γενιά που ζούμε είναι η πειθαρχεία, φαινόμενο κοινωνικής συντήρησης που έχει αλλοιωθεί και άλλες φορές βγάζει ρατσιστικές ενέργειες όπως πχ στη Λέσβο να κλείνουν σχολεία γιατί; Δεν θέλει το παιδί της να συναντήσει και να επικοινωνήσει με το κάτι νέο διότι η κοινωνικής τους πειθαρχεία έχει πει ότι το ξένο είναι κακό, φοβιστικό και βρώμικο. Η γενιά χάνεται κ αναπτύσσεται με βάση το ‘προς το ζην’ τους.

Έγραψα αυτές τις αράδες κάτω από συνθήκες κοινωνικής προφητείας όπως λέν’ και οι στίχοι.

Να το ακούσετε υπό συνθήκες χαράς, λύπης, ευχαρίστησης, διασκέδασης, σκέψεων και χαρμάνας”.

FlökosH – ‘6 Mil Die Klub’

1. “Αμέ”

2. “Ούτε που θυμάμαι. Νομίζω έκανε κρύο;”

Breakin Moves – ‘Achy’

“Ποτέ δε θεωρούσα την γενιά μου αλλά και τις νεότερες γενιές lost generations γιατί παρ’ όλη τη μιζέρια, την γκρίνια και τις αντίξοες συνθήκες που ζούμε, δημιουργούμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.

Έγραψα το κομμάτι με ένα δανεικό drum machine κι ένα ξεχασμένο synthesizer σε μια στιγμή καλλιτεχνικού οίστρου. Προσπάθησα να εξωτερικεύσω αισθήματα και καταστάσεις που ένιωσα και έζησα σε μία πάρα πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής μου. Εξάλλου αυτός είναι κι ο λόγος που η μουσική μου είναι μινιμαλιστική και αρκετά αγχωτική, χωρίς όμως να λείπει από αυτήν η μελωδία και συναίσθημα.

Δεν υπάρχει μυστική συνταγή ούτε και κατάλληλες συνθήκες για να ακούσεις ένα τραγούδι, να χορέψεις ένα dance κομμάτι, γιατί ο καθένας μας αντιλαμβάνεται και αισθάνεται την μουσική τελείως διαφορετικά”.