Valorant, το παιχνίδι που έρχεται να γκρεμίσει το Fortnite
- 4 ΜΑΙ 2020
Πες ένα ευχαριστώ στην Tencent (κινεζικός παγκόσμιος κολοσσός, με ειδικότητα σε ό,τι αφορά το internet -σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών-, τη διασκέδαση, την τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία και έσοδα 48.84 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2019 -σε αυτήν ανήκει η Riot Games), για το Valorant.
Πρόσεξες τα νούμερα. Τώρα θα διαβάσεις και μια διευκρίνηση: το free-to-play first person shooter παιχνίδι αφορά δυο ομάδες -των πέντε ατόμων έκαστη, με τη μια να προσπαθεί να ‘φυτέψει’ μια βόμβα (spike) στην περιοχή της άλλης, η οποία θα προσπαθεί να την αφοπλίσει-, δεν έχει κυκλοφορήσει, ακόμα. Αυτό θα γίνει το καλοκαίρι. Η Riot Games όμως, αποφάσισε να παρουσιάσει (από τις αρχές του Απρίλη) κλειστή δοκιμαστική περίοδο (closed beta) για παίκτες από την Ευρώπη, τον Καναδά, την Τουρκία και τις ΗΠΑ.
Κράτα πως η Riot Games είναι εταιρία που ακούει γενικά, το κοινό και αυτό που έφτιαξε ήταν ένα δωρεάν Counter-Strike, με τη δυνατότητα να ‘παιχτεί’ και σε παλιούς υπολογιστές.
Για να ζήσεις την εμπειρία πρέπει:
✔ να αποκτήσεις λογαριασμό στο Riot Games
✔ να αποκτήσεις και έναν (λογαριασμό) στην Twitch TV
✔ να τους συνδέσεις (τους λογαριασμούς)
✔ να αρχίσεις να παρακολουθείς συγκεκριμένα streams -θα σου πει το Twitch ποια. Αν είσαι τυχερός, θα σου έλθει ειδοποίηση πως θα αποκτήσεις κωδικό.
Όταν με το καλό, λανσαριστεί το παιχνίδι θα πάρεις πίσω τους πόντους, συν ένα 20% ως bonus προτίμησης για τη συμμετοχή -ενόσω εξελισσόταν το παιχνίδι. Αν δηλαδή, αγοράσεις 1000 Valorant points τώρα, θα βρεθείς με 1200 στην επίσημη παρουσίαση.
Η ιστορία πίσω από το Valorant
Η Riot Games δούλευε επί ενός νέου παιχνιδιού που θα ‘έκανε’ παρέα στο LoL από το 2014. Άρχισε με έρευνα και εξέλιξη, με τον διευθυντή της εταιρίας (‘Νο1 υπάλληλο’), Joe Ziegler να πιστώνεται την αρχική ιδέα του παιχνιδιού ‘που υποστηρίζει τις θεμελιώδεις αξίες ενός ανταγωνιστικού tactical shooter. Δηλαδή, την ακρίβεια, την χαριστική βολή και την στρατηγική εκτέλεση’.
“Είχα μια συζήτηση με κάποιους άλλους σχεδιαστές επί άλλων παιχνιδιών που θα μπορούσε να φτιάξει η Riot. Είχαμε συμφωνήσει πως ο χώρος των τακτικών σκοπευτών είναι ‘γεμάτος’, γιατί είχαμε δει ότι ασχολούνται χιλιάδες παίκτες κάθε μέρα. Καταλήξαμε στο ότι η δική μας εταιρία μπορούσε να εξελίξει αυτό το είδος και να το φτάσει εκεί όπου ουδείς εκ των ανταγωνιστών μας θα μπορούσε να το πάει”, είχε πει ο Ziegler στο Polygon στις αρχές του Μαρτίου. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται όσοι δούλεψαν για το παιχνίδι. Ήταν πολλοί. Και όλοι οι καλύτεροι στο είδος τους.
Οι ειδικοί εστίασαν στο πώς θα μπορούσαν να περάσουν ένα παιχνίδι με ‘κλειστά’ χαρακτηριστικά, στο επίπεδο όπου ο παίκτης θα είχε τη δυνατότητα να προσθέτει διαρκώς πράγματα -όπως νέα όπλα ή νέους χαρακτήρες-, ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον του και να ‘χει διαρκώς να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις.
Έτσι ‘γεννήθηκαν’ οι Agents. Δηλαδή, οι χαρακτήρες -από πραγματικούς πολιτισμούς και πραγματικές τοποθεσίες- που μπορούν να επιλέγουν οι παίκτες στο ξεκίνημα κάθε παιχνιδιού και οι οποίοι έχουν 4 μοναδικές ικανότητες. Ο κάθε παίκτης διαλέγει το σετ των κινήσεων που θέλει και αγοράζει το επιπλέον spell που θέλει, με τις ικανότητες να ‘χουν σχεδιαστεί ώστε να δημιουργούν τακτικές ευκαιρίες για σωστή στόχευση. Ο παίκτης μπορεί να αγοράσει όποιον όπλο ή όποιο εξάρτημα. Ακολουθεί η τοποθέτηση της εταιρίας.
“Φανταστείτε αυτό: έναν tactical shooter με υπερφυσικές δυνάμεις. Όλοι έχουν όπλα και ένα μοναδικό σετ ικανοτήτων. Οπότε, πώς μπορείς να νικήσεις κάποιον που ‘χει την ταχύτητα του ανέμου; Χρησιμοποίησε τις δικές σου κινήσεις για να τον κερδίσεις. Το Valorant είναι παιχνίδι για θαρραλέους οπαδούς της στρατηγικής που τολμούν να κάνουν το απρόσμενο, γιατί αν ‘πιάσει’, νικούν”.
Από τα πρώτα μέλη της ομάδας που ανέλαβαν να δημιουργήσουν το νέο παιχνίδι ήταν ο Trevor Romleski, ο οποίος δούλευε στο LoL για εννέα χρόνια και άρα ήξερε πολύ καλά όσα το έκαναν τόσο επιτυχημένο. Έγινε ο επικεφαλής designer του Valorant και έθεσε ως προτεραιότητα το δίκαιο ανταγωνισμό, μεταξύ των παικτών “με τις ικανότητες να παραμένουν το πιο πολύτιμο ‘όπλο’ κάθε παίκτη και τη δυνατότητα να 'κλέψει' κάποιος, να μην υπάρχει”.
Προσέλαβαν ειδικό άνθρωπο, ώστε να διασφαλιστεί πως δεν θα υπάρχει έστω ένα ‘παραθυράκι’. Ήταν αυτός που ‘χε αναλάβει τον ίδιο τομέα, στο LoL (Paul Chamberlain). “Χτίσαμε όλο το παιχνίδι, πάνω στο πώς σκέφτονται οι cheaters”. Για να διατηρηθούν οι ισορροπίες, shooting patterns θα αποθηκεύονται, αλλά τα δεδομένα ενός παίκτη θα αποκρύπτονται από όλους τους άλλους, όταν δεν τα χρειάζονται (πχ μέχρι να εμφανιστεί ο ανταγωνισμός στην οθόνη).
Σε ό,τι αφορά τα άλλα όπλα, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι (με χρόνια εμπειρίας σε δημιουργία και τεστάρισμα των παιχνιδιών με όπλα) συσκέφθηκαν για να αποφασίσουν “τι χρειαζόμασταν έως τώρα και δεν τα είχαμε στη διάθεση μας”. Επιπροσθέτως, από την αρχή έκαναν ό,τι έπρεπε να κάνουν “για να μην μπει το παιχνίδι στο δρόμο του παίκτη”. Δεν θεώρησαν τίποτα ως δεδομένο. Ήλεγξαν τα πάντα από το μηδέν, με τα χρόνια εμπειρίας που κουβαλούσε ο καθένας.
Ψηλά στη λίστα με τις προκλήσεις είναι και οι χάρτες -όπου διαδραματίζονται όλα. Είναι εκδοχή της γης στο εγγύς μέλλον. Πριν συμπληρωθεί ο πρώτος χρόνος της προετοιμασίας του παιχνιδιού, προσελήφθη ο Salvatore Garozzo, πρώην επαγγελματίας παίκτης του Counter-Strike και μετά σχεδιαστής για το παιχνίδι. Δικό του είναι το Cache -εκ των πιο αγαπημένων των παικτών. Για το Valorant έφτιαξε δυο.
H προσέλευση ενός εκατομμυρίου θεατών στο κανάλι του Valorant στο Twitch (με όσα έβλεπαν να μην είναι live) απέδειξε πως όσα έκανε η Riot Game έχουν πιάσει τόπο, με τη δημιουργία της να γίνεται το μεγαλύτερο παιχνίδι του 2020, πριν καν κυκλοφορήσει.