Βιβλιοφαγικό mashup v186: Πώς τα audioboοks αλλάζουν τα βιβλία
- 21 ΟΚΤ 2020
ΤΑ AUDIOBOOKS ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ
Την προηγούμενη εβδομάδα διοργανώθηκε, online φυσικά, η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, η σημαντικότερη έκθεση για τον κόσμο του βιβλίου με χιλιάδες επαγγελματίες του χώρου να βρίσκονται στη Γερμανική πόλη κάθε φθινόπωρο.
Ένα από τα κεντρικά θέματα των διαδικτυακών εκδηλώσεων της φετινής Frankfurter Buchmesse ήταν η άνοδος του audio στα βιβλία, με το conference της δεύτερης ημέρας της να αφιερώνεται στο θέμα. Με καλεσμένους που ανάμεσά τους βρίσκονταν άνθρωποι από την Penguin Random House, το Scribd και το Storytel, η συζήτηση ήταν σίγουρα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της έκθεσης.
Έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν εδώ για την άνοδο των audiobooks, ένα θέμα που έχει συζητηθεί παλιότερα και στη δική μας Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια του The-Book, ημερίδας για το μέλλον του βιβλίου που διοργανώθηκε ως κομμάτι της ΔΕΒΘ το 2019. Τα δεδομένα όμως αλλάζουν συνεχώς και η αγορά του audio είναι σήμερα πολύ πιο ισχυρή από ό,τι ήταν 1,5 χρόνο πριν.
Στην έρευνα που παρουσίασε ο εκπρόσωπος του Bookwire συζήτηση με τίτλο ‘Άκου και διάβασε: Η μάχη για την προσοχή’, μια έρευνα που ασχολήθηκε με τη συμπεριφορά του Γερμανικού κοινού απέναντι στα ebooks, τα audiobooks και τα podcasts, φαίνεται καθαρά πως τα ψηφιακά φορμά ανάγνωσης έχουν γίνει πια mainstream.
Πίνακες όπως ο παρακάτω αποδεικνύουν πως το audio, είτε μιλάμε για audiobooks είτε για τα podcasts που κάνουν τον τελευταίο χρόνο όλο και ταχύτερα την είσοδό τους και στην Ελλάδα, έχουν μεγάλο κοινό ανάμεσα στις νεαρότερες ηλικίες, ενώ τα ebooks έχουν κρυσταλλοποιήσει την παρουσία τους σε μεγάλο ποσοστό των 25+ ηλικιών.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως οι αναγνώστες χρησιμοποιούν πολλές φορές περισσότερα από ένα από αυτά τα φορμά, αποφεύγοντας να επιλέγουν αποκλειστικά το ένα εις βάρος των άλλων. Παρατηρείται επίσης πως, παρότι η χρήση των ebooks κόβει ένα σημαντικό ποσοστό από τα έντυπα βιβλία (44%), το ποσοστό μειώνεται σημαντικά στο πόσο κόβουν τα audiobooks (25%) και τα podcasts (14%) από τα έντυπα βιβλία. Η έρευνα είναι γεμάτη ενδιαφέροντα συμπεράσματα και μπορείτε να την κατεβάσετε ολόκληρη από το Bookwire ή να την ακούσετε (φυσικά) στο Soundcloud.
Ο εκδοτικός κόσμος παγκοσμίως κινείται σε audio ρυθμούς. Το Spotify είναι πλέον η νούμερο ένα πηγή για podcasts και ετοιμάζεται να μπει με φόρα στην αγορά των audiobooks, εκεί που το Audible του Amazon έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αλλά βρίσκουμε ακόμα το Libro.fm των DRM-free audiobooks που λειτουργεί σε Αμερική και Καναδά και το Storytel που βρίσκεται πλέον σε 22 αγορές, από την Ολλανδία και τη Νότια Κορέα, μέχρι την Ινδία και τη Βραζιλία.
Με όλο και περισσότερους μεγάλους και μικρούς παίκτες να έχουν μπει ή να ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά, τα audiobooks και τα podcasts είναι το next best thing σε πολλές χώρες. Στην Ισπανία για παράδειγμα, η είσοδος του Audible.es έφερε πρόσφατα 70,000 τίτλους σε ένα συνδρομητικό πακέτο που προσφέρει απεριόριστη χρήση με €9,99/μήνα, κάτι που δε συμβαίνει σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη Βρετανία όπου η συνδρομή κοστίζει £7.99 και αφορά ένα μόνο ακουστικό βιβλίο/μήνα. Η διαφοροποίηση προς την απεριόριστη χρήση του Audible φυσικά δεν είναι τυχαία, αφού στη χώρα βρίσκεται ήδη εδώ και τρία χρόνια το Storytel με τη συνδρομή να βρίσκεται στα €12,99/μήνα, ενώ μόλις εισήλθε στην αγορά (νικώντας κατά μια εβδομάδα το Audible) και το Podimo, μια καινούρια συνδρομητική υπηρεσία podcasts που προσφέρει δεκάδες χιλιάδες podcasts στα ισπανικά, εκατοντάδες χιλιάδες στα αγγλικά αλλά και αρκετά ισπανικά audiobooks και κάθε χρόνο με €3,99/μήνα.
Το συνδρομητικό μοντέλο είναι κάτι που σημειώθηκε και στην έρευνα που είδαμε παραπάνω, με τη νεότερη γενιά να προτιμά αυτό τον τρόπο αγοράς των βιβλίων και προϊόντων ψυχαγωγίας που επιλέγει, με το Spotify να έχει μια ηγετική θέση στο χώρο για τα podcasts αλλά και για τα ebooks.
Στη χώρα μας; Τα audiobooks είναι ανύπαρκτα και ακόμη συζητάμε για το αν τα ebooks είναι “πραγματικά βιβλία”, αλλά η άνοδος των podcasts (που όμως ακόμη βρίσκονται σε νηπιακό επίπεδο και αποτελούν ελάχιστο κομμάτι της ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του κοινού) είναι ένα θετικό στοιχείο που αξίζει να παρακολουθήσουμε μέσα στο επόμενο διάστημα.
Ο εκδοτικός κόσμος στην Ελλάδα δε διαθέτει τις γνώσεις, τη διάθεση και ανά περιπτώσεις και την οικονομική δυνατότητα για να φέρει την ψηφιακή και την ακουστική καθημερινότητα των αναγνωστών του εξωτερικού και στη χώρα μας. Όμως, πέρα από τα παραπάνω θέματα, δεν έχει και κανένα αξιοποιήσιμο στοιχείο που να αφορά τις τάσεις και τις συνήθειες του αναγνωστικού κοινού. Με το κράτος να μην έχει θέση στο χώρο του βιβλίου και τους εκδότες να μην αναλαμβάνουν καμία πρωτοβουλία, κανείς δε γνωρίζει τα ποσοτικά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς βιβλίου.
Εμπειρικά, το ενδιαφέρον των ελλήνων αναγνωστών για τα ebooks και τα audiobooks αυξάνεται συνεχώς, αλλά το να μιλήσουμε για το τι βλέπουμε να συμβαίνει στα social media φυσικά δεν αρκεί. Ο χώρος του βιβλίου θα πρέπει να σταματήσει τον στρουθοκαμηλισμό και τις συνεχείς εκκλήσεις προς την πολιτεία και να αναλάβει να λύσει μερικά από τα θέματα που θα τον βοηθήσουν να ορίσει τη δική του στρατηγική τα επόμενα χρόνια, με στόχο το να προσφέρει όχι μόνο “καλή λογοτεχνία” αλλά και το προϊόν που θα κερδίσει τον πελάτη του και θα δημιουργήσει την επόμενη γενιά αναγνωστών.
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
Όχι ένα, ούτε δύο, ούτε τρία, αλλά δεκατέσσερα νέα βιβλία θα μας απασχολήσουν σήμερα και ελπίζω να είστε έτοιμοι γιατί ανάμεσά τους βρίσκονται αρκετά που σίγουρα θα γαργαλήσουν το ενδιαφέρον σας και θα σας κάνουν να βγείτε μια βόλτα στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σας.
Ξεκίνημα με ένα πολυαναμενόμενο βιβλίο της νέας σεζόν, που εκδόθηκε στην Ελλάδα από τις Εκδόσεις Gutenberg την ίδια ημέρα με την έξοδο του βιβλίου στις μεγάλες αγορές της Αμερικής και της Βρετανίας. Στη νουβέλα ‘Η σιωπή’ (‘The Silence’, 2020) του Don DeLillo, σε μετάφραση Ζωής Μπέλλα-Αρμάου, πέντε άνθρωποι βρίσκονται, την Κυριακή του Σούπερ Μπόουλ στο κοντινό μέλλον, παγιδευμένοι σε ένα διαμέρισμα του Μανχάταν, κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής που ρίχνει το ρεύμα και τις επικοινωνίες σε όλη την πόλη και ίσως σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα πρώτα σχόλια για το βιβλίο δεν είναι ιδιαίτερα θετικά, αλλά αν δεν το διαβάσετε πώς θα ξέρετε αν έχουν δίκιο ή όχι;
Με έναν καταιγισμό βιβλίων μπήκαν οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος στο 2020/21, από τα οποία ξεχωρίζει το ‘Τρεις γυναίκες’ (‘Three Women’, 2019) της Lisa Taddeo, σε μετάφραση Κλαίρης Παπαμιχαήλ, ένα από τα σημαντικότερα nonfiction βιβλία της περασμένης χρονιάς, στο οποία η συγγραφέας μιλά για τη σεξουαλική ζωή τριών Αμερικανίδων μετά από έρευνα που κράτησε μια ολόκληρη δεκαετία, τη Λίνα, μια νοικοκυρά και μητέρα με καθημερινές κρίσεις πανικού που ξεκινά μια σχέση με έναν παλιό της έρωτα, τη Μάγκι, μια νεαρή γυναίκα που καταγγέλει τον πρώην καθηγητή της για σεξουαλική παρενόχληση και τη Σλόαν, μια επιτυχημένη γυναίκα της οποίας ο άντρας θέλει να τη βλέπει να κάνει σεξ με άλλους.
Μαζί έχουμε και το ‘Κορίτσι’ (‘Girl’, 2019) της Edna O’Brien, σε μετάφραση Χριστίνας Σωτηροπούλου, μυθιστόρημα υποψήφιο για το φετινό Women’s Prize for Fiction, η βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα αφήγηση της Μαριάμ, ενός κοριτσιού που απήχθη μαζί με τις συμμαθήτριές της από την Μπόκο Χαράμ και αποδρά, κουβαλώντας στην κοιλιά της το παιδί του εχθρού.
Σημειώνουμε επίσης από τον Κλειδάριθμο άλλα τρία αναγνώσματα, τα ‘Χριστουγεννιάτικη εφημερία’ (‘Twas the Nightshift Before Christmas’, 2019) του Adam Kay, σε μετάφραση Γιώργου Μαραγκού, εορταστικό σίκουελ του ‘Αυτό θα πονέσει’ του πρώην γιατρού Kay, στο οποίο μιλά, με ξεκαρδιστικό τρόπο, για το τι συμβαίνει στα σωθικά ενός νοσοκομείου της Αγγλίας στις εφημερίες των γιορτών, ‘Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι’ (‘An Apartment in Paris’, 2017) του Guillaume Musso, σε μετάφραση Γιώργου Ξενάριου, όπου η Μάντλιν, μια πρώην αστυνομικός από το Λονδίνο και ο Γκασπάρ, ένας Αμερικανός συγγραφέας, νοικιάζουν κατά λάθος το ίδιο σπίτι, το ατελιέ ενός διάσημου ζωγράφου, του οποίου οι τρεις πίνακες που άφησε μετά το θάνατό του έχουν εξαφανιστεί και οι δυο τους θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν και ‘Η Γκουέντι και το μαγικό φτερό’ (‘Gwendy’s Magic Feather’, 2019) του Richard Chizmar, σε μετάφραση Γωγώς Αρβανίτη, η συνέχεια της νουβέλας ‘Η Γκουέντι και το κουτί’ που έγραψε ο συγγραφέας μαζί με τον Stephen King που μας επιστρέφει στο Καστλ Ροκ, εκεί που ο σερίφης Ρίτζγουικ αναζητά δύο κορίτσια που έχουν εξαφανιστεί ενώ στην Ουάσιγκτον η Γκουέντι Πίτερσον βλέπει ένα κουτί με παράξενες δυνάμεις να επιστρέφει από το παρελθόν της και αποφασίζει να επιστρέψει στο Καστλ Ροκ και να βοηθήσει τον σερίφη στην έρευνά του.
Οι Εκδόσεις Καστανιώτη συνεχίζουν να μας δίνουν μια γερή δόση από Ali Smith, αυτή τη φορά με τον ‘Χειμώνα’ (‘Winter’, 2017), σε μετάφραση Μιλτιάδη Αργυρόπουλου, το δεύτερο μυθιστόρημα του ‘Κουαρτέτου των Εποχών’ της συγγραφέα με τέσσερις άνθρωποι μαζεύονται στο ίδιο σπίτι για τα Χριστούγεννα, η ηλικιωμένη πια Σοφία, ο γιος της Αρτ που έχει χωρίσει με την Σαρλότ και πληρώνει τη Λουξ για να προσποιηθεί πως είναι η κοπέλα του και η Άιρις, η αποξενωμένη αδερφή της Σοφία.
Από τον εκδοτικό έχουμε και το ‘Η ζωή κάτω απ’το χώμα’ (‘Graveyard Clay’, 1949) του Máirtín Ó Cadhain, σε μετάφραση Μιλτιάδη Αργυρόπουλου, ένα κλασικό έργο της Ιρλανδικής λογοτεχνίας στο οποίο σε ένα νεκροταφείο στις ακτές της δυτικής Ιρλανδίας οι νεκροί ανακτούν τη συνείδησή τους χωρίς να μπορούν να κουνηθούν από τις θέσεις τους λίγο μετά την ταφή τους και συνομιλούν μεταξύ τους, μαθαίνοντας τα πιο πρόσφατα νέα από όσους έχουν θαφτεί τελευταίοι.
Οι Εκδόσεις Αίολος ολοκλήρωσαν την εξαλογία του ‘Κύκλου της Γαιοθάλασσας’ της μεγάλης Ursula K. Le Guin με τα ‘Ιστορίες από τη γαιοθάλασσα’ (‘Tales from Earthsea’, 2001), σε μετάφραση Λίλης Ιωαννίδου, που περιλαμβάνει πέντε ιστορίες που μας ταξιδεύουν από εκατοντάδες χρόνια πριν τον Μάγο της Γαιοθάλασσας μέχρι ολόκληρη την ιστορία των λαών, των γλωσσών και της μαγείας της Γαιοθάλασσας και ‘Ο άλλος άνεμος’ (‘The Other Wind’, 2001), σε μετάφραση Χριστόδουλου Λιθαρή, οι νεκροί αναζητούν πέρασμα για τον κόσμο των ζωντανών και οι δράκοι διεκδικούν τον κόσμο που ήταν δικός τους, με μάγους, θνητούς και όλες τις φυλές της Γαιοθάλασσας να παλεύουν για τη σωτηρία της.
Ένα σημαντικό ιστορικό βιβλίο μας φέρνουν οι Εκδόσεις Λαβύρινθος, με το ‘Καρτερία: Το απίστευτο ταξίδι του Σάκλετον στην Ανταρκτική’ (‘Endurance: Shackleton’s Incredible Voyage’, 1959) του Alfred Lansing, σε μετάφραση Θωμά Μαστακούρη, να περιγράφει το ταξίδι του εξερευνητή Έρνεστ Σάκλετον με το πλοίο Καρτερία προς την Ανταρκτική το 1914, ταξίδι κατά το οποίο η Καρτερία παγιδεύτηκε σε μια νησίδα πάγου, παρασύρθηκε και συνετρίβη, με τον Σάκλετον και τους άντρες του να ταξιδεύουν μέσα σε 850 μίλια θαλασσών και παγονησίδων, για να συναντήσουν ξανά τον ανθρώπινο πολιτισμό.
Στο επίκεντρο µιας παγκόσµιας πανδηµίας μας φέρνουν οι Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με το ‘Lockdown’ (2020) του Peter May, σε μετάφραση Γιώργου Μπαρουξή, όπου το Λονδίνο βρίσκεται σε καραντίνα λόγω ενός ιού από τον οποίο θα πεθάνει 3 στους 4 που θα νοσήσουν, ενώ σε ένα εργοτάξιο ανακαλύπτονται τα οστά ενός παιδιού και ένας δολοφόνος θα προσπαθήσει να αποτρέψει την ταυτοποίηση του πτώματος, ενώ ο επιθεωρητής Τζακ Μακνίλ ερευνά την υπόθεση εν μέσω μιας παγκόσμιας συνωμοσίας.
Γρήγορο πέρασμα από τις Εκδόσεις Ψυχογιός για να συναντήσουμε το ‘Μοιρολόι’ (‘Miroloi’, 2019) της Karen Köhler, σε μετάφραση Αλεξάνδρας Παύλου, που διαδραματίζεται στο Όμορφο Χωριό ενός απομονωμένου ελληνικού νησιού χωρίς ρεύμα και με τις γυναίκες να έχουν μόνο υποχρεώσεις και τους άντρες να κάνουν κουμάντο, εκεί που το Κορίτσι, που βρίσκει ο ιερέας νεογέννητο και μεγαλώνει μαζί του, είναι έτοιμο να κάνει τη δική του επανάσταση.
Κλείσιμο για σήμερα με τις Εκδόσεις Σκαρίφημα και το ντοκουμέντο ‘Η καταστροφή’ (‘The End: Hamburg 1943’, 1948) του Hans Erich Nossack, σε μετάφραση Αλέξανδρου Κυπριώτη, που γράφτηκε μερικές μόλις εβδομάδες μετά την περίφημη Επιχείρηση Γόμορρα και αποτελεί την πρώτη καταγεγραμμένη μαρτυρία για τους βομβαρδισμούς του Αμβούργου από τους Συμμάχους το καλοκαίρι του ’43.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ
Πριν μερικούς μήνες είχαμε μιλήσει για τα Βραβεία Έβερλι, ένα νέο, ανεξάρτητο θεσμό που έχει στόχο την ανάδειξη έργων του φανταστικού που κυκλοφορούν στη χώρα μας από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Τα βραβεία αποτελούν κομμάτι της διοργάνωσης ενός νέου φεστιβάλ φανταστικού που ονομάζεται Fantasy Festival.
Το Fantasy Festival θα γινόταν για πρώτη φορά το Σαββατοκύριακο 3 και 4 Οκτωβρίου στην Ελληνοαμερικανική Ένωση της Αθήνας, καλύπτοντας το κενό που δημιουργήθηκε από τη διακοπή του Φantasticon, φεστιβάλ για το οποίο είχαμε μιλήσει στο παρελθόν και εδώ στο mashup. Λόγω όμως του κορονοϊού, το πρώτο Fantasy Festival αναβλήθηκε για το 2021, αλλά η απονομή των Έβερλι, όπως και οι βραβεύσεις στους διαγωνισμούς συγγραφής και εικαστικών που πραγματοποιήθηκαν, έγινε μέσα σε μια εκδήλωση που προβλήθηκε μέσω livestream την περασμένη Παρασκευή. Εκεί ανακοινώθηκαν οι τρεις πρώτοι της ψηφοφορίας του κοινού σε κάθε κατηγορία, ενώ παρακάτω θα βρείτε τα βιβλία που σήκωσαν τα βραβεία.
Οι νικητές για το 2019 στη μεταφρασμένη λογοτεχνία φανταστικού είναι:
- Καλύτερο βιβλίο φαντασίας το ‘The Witcher: Το αίμα των ξωτικών’ από τις Εκδόσεις SΕΛΙΝΙ.
- Καλύτερο βιβλίο επιστημονικής φαντασίας το ‘Ο πόλεμος των κόσμων’ του H.G. Wells από τις Εκδόσεις Ψυχογιός.
- Καλύτερο βιβλίο τρόμου το ‘Νεκρωταφίο ζώων’ του Stephen King από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
Οι νικητές για το 2019 στην ελληνική λογοτεχνία φανταστικού είναι:
- Καλύτερο ελληνικό βιβλίο φαντασίας το ‘ζ μικρό’ του Δημήτρη Κοντορούση από τις Εκδόσεις Ελκυστής.
- Καλύτερο ελληνικό βιβλίο επιστημονικής φαντασίας το ‘Οι αναμνήσεις της ειμαρμένης’ του Μανώλη Ναυπλιώτη από τις Εκδόσεις Διάπλαση.
- Καλύτερο βιβλίο τρόμου το ‘Κοάλεμος: Κινούμενη Άμμος’ του Στέλιου Ανατολίτη από τις Εκδόσεις Χρονικό.
- Καλύτερη συλλογή το ‘Παιχνίδια του Θρόνου στο Βυζάντιο’ από τις Εκδόσεις iWrite.
- Καλύτερο εξώφυλλο το ‘Του Χειμώνα Ψίθυροι’ από τις Εκδόσεις Πηγή.
AND NOW, THIS
Και τώρα ο Randy Feltface, όνομα και πράγμα, θα μας μιλήσει σε 200 δευτερόλεπτα για τη ζωή του Ernest Hemingway.
Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO
Βιβλία πολλά, σε βιβλιοπωλεία, βιβλιοθήκες, ράφια, στο πάτωμα, στο δρόμο και σε βαλίτσες, βιβλία διαβασμένα και βιβλία αδιάβαστα, βιβλία για όλους και βιβλία για λίγους. Πού; Στο #instavivlio φυσικά!
BOXED OUT: ΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ AMAZON
Ενώ πολλά μικρά βιβλιοπωλεία της Αμερικής αντιμετωπίζουν μια μεγάλη κρίση εξαιτίας της πανδημίας, η Ένωση Αμερικανών Βιβλιοπωλών ξεκίνησε μια πρωτότυπη καμπάνια για να ρίξει φως στον κίνδυνο που ονομάζεται Amazon και να ζητήσουν την υποστήριξη των αναγνωστών.
Στο Boxed Out, αρκετά βιβλιοπωλεία της χώρας έντυσαν τις βιτρίνες τους με χαρτόκουτα που γράφουν προτάσεις όπως “Αγοράστε βιβλία από ανθρώπους που θέλουν να πουλήσουν βιβλία, όχι να αποικίσουν το φεγγάρι”, “Αισθάνεται κανείς άλλος περίεργα κάνοντας μια εταιρία του $1,6 τρις ακόμη πλουσιότερη;” και “Μην αφήσετε τα μικρά βιβλιοπωλεία να γίνουν έργα μυθοπλασίας”. Με την ελπίδα η καμπάνια τους να έχει αντίκτυπο, μιας και για περισσότερα από το 50% όλων των βιβλίων που πωλούνται στην Αμερική (και >80% των ebooks) ευθύνεται σήμερα το Amazon, διπλασιάζοντας τα κέρδη του το 2020.
Τα μικρά βιβλιοπωλεία της Αμερικής, που έφτασαν στο ναδίρ σε αριθμό το 2009, είδαν τα νούμερα και τις πωλήσεις τους να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, αλλά η γιγάντωση του Amazon σε συνδυασμό με την πανδημία δημιουργεί μεγάλα προβλήματα, με την περίοδο των εορτών να είναι κρίσιμη για πολλά από αυτά, όπως λένε και στο κείμενο των New York Times για το θέμα.
ΕΞΩΦΥΛΛΑ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ
Το Χάλογουιν πλησιάζει, εμείς εδώ στο mashup προφανώς και το γιορτάζουμε και σήμερα θα δούμε τι θα συνέβαινε αν σύγχρονες ταινίες τρόμου μετατρέπονταν σε paperbacks βιβλίων τρόμου από τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80, όπως τα έφτιαξε η Marketing Manager της Hachette Books, Elizabeth Belsky.
RANDOM LINKS
Η λογοτεχνική κλιμάκωση της φρίκης χάρισε στον Γιώργο Παπαδάκη το βραβείο μυθιστορήματος, χάνοντας τη μεγαλύτερη βιβλιοφιλική συγκέντρωση στον κόσμο, τι έπιασαν λάθος οι αντιρατσιστές αναγνώστες του φετινού καλοκαιριού, τι συμβαίνει όταν οι λογοτεχνικές εκδηλώσεις μετακινούνται στο ίντερνετ, τα 100 καλύτερα βιβλία φαντασίας όλων των εποχών για το περιοδικό Time, η N.K. Jemisin για τη διαχρονική δύναμη του φανταστικού, γιατί είμαστε κολλημένοι με τις βιβλιοθήκες των άλλων ανθρώπων, δώστε μας γκέι ράφια και όχι εξωραϊσμένα βιβλιοπωλεία, η σύντομη ιστορία των μη παραδοσιακών φωνών της αστυνομικής λογοτεχνίας, γιατί χρειάζεται να διαβάσετε περισσότερη μαύρη μεταναστευτική λογοτεχνία, οι κίνδυνοι των κυνικών ιστοριών καταστροφής στην επιστημονική φαντασία, γιατί οι πρώτες εκδόσεις έλκουν εμμονικούς συλλέκτες και πωλούν για υπέρογκα ποσά, πώς μια Αμερικανίδα γιατρός έστησε την πρώτη λογοτεχνική κοινότητα γυναικών της Ινδίας, για την μετά-cyberpunk λογοτεχνία του 21ου αιώνα, η ιστορία του πρώτου βιβλίου της Agatha Christie και οι εκδόσεις του ανά τον κόσμο, τι ακριβώς λέει η επιστήμη για την ανάγνωση.