Unsplash
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v187: Τα βιβλία με το απογοητευτικότερο τέλος

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Η Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης πάει digital, οι μέλισσες και οι λύκοι ενός πολύ σημαντικού βιβλίου, τα βιβλία με το πιο απογοητευτικό τέλος και οι νέες κυκλοφορίες σε Ελλάδα και Αμερική βρίσκονται ανάμεσα σε αυτά που θα διαβάσετε εδώ πιο κάτω, σε ένα ακόμη γεμάτο Βιβλιοφαγικό mashup για όλους τους αναγνώστες!

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΤΕΡΟ ΤΕΛΟΣ

Πρόσφατα η Washington Post παρουσίασε μια έρευνα που σάρωσε τις κριτικές των αναγνωστών στο Goodreads για να ανακαλύψει τα βιβλία με το πιο απογοητευτικό τέλος. Παρότι η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε σίγουρα έχει αρκετά κενά, αποφάσισα να σας δείξω τη λίστα, κυρίως για να σας βάλω να σκεφτείτε τα βιβλία που απογοήτευσαν εσάς με το τέλος τους. Και πού ξέρετε, ίσως κάποιο από αυτά βρίσκεται και στην παρακάτω δωδεκάδα.

Πάμε, σε ανάποδη σειρά για να κρατήσουμε την αγωνία μέχρι το επικό νο1.

απογοητευτικά

  1. ‘Breaking Dawn’ της Stephenie Meyer
  2. ‘Harry Potter and the Half-Blood Prince’ της J.K. Rowling
  3. ‘The Giver’ της Lois Lowry
  4. ‘Harry Potter and the Deathly Hallows’ της J.K. Rowling
  5. ‘Where the Red Fern Grows’ του Wilson Rawls
  6. ‘Dear John’ του Nicholas Sparks
  7. ‘Bridge to Terabithia’ της Katherine Paterson
  8. ‘Lord of the Flies’ του William Golding
  9. ‘The Sweet Far Thing’ της Libba Bray
  10. ‘Requiem’ της Lauren Oliver
  11. ‘Atonement’ του Ian McEwan
  12. ‘Romeo and Juliet’ του William Shakespeare

Σας είπα, έπος! Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα του Σαίξπηρ έχει το πιο απογοητευτικό τέλος. Το περιμένατε εσείς αυτό; Γιατί εγώ σίγουρα όχι. Μην πούμε δε και για τον McEwan στο νούμερο δύο, κρίμα. Πάντως η διπλή παρουσία της Rowling στη λίστα είναι ένα από τα πιο δίκαια πράγματα που έχουν συμβεί τελευταία.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Σχετική ηρεμία αυτή την εβδομάδα στις νέες μας κυκλοφορίες, αλλά μην ξεγελιέστε, ο Νοέμβριος θα είναι γεμάτος με φρέσκα βιβλία και, με την ώρα των Χριστουγεννιάτικων δώρων να πλησιάζει, θα χρειαστεί να προγραμματίσετε συχνές (όσο συχνές επιτρέπει η πανδημία τέλος πάντων) επισκέψεις στα βιβλιοπωλεία.

Σήμερα ξεκινάμε όμως με τις Εκδόσεις Bell, εκεί όπου ξεχωρίζει ο καινούριος Alex North με το μυθιστόρημα ‘Οι σκιές’ (‘The Shadows’, 2020), σε μετάφραση Βεατρίκης Κάντζολα-Σαμπατάκου, όπου ο Πολ Άνταμς γνώριζε στην εφηβεία του τον Τσάρλι Κράμπτρι, το παιδί που διέπραξε έναν φρικτό φόνο και προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών μιμητών. Εκείνη τη μέρα ο Κράμπτρι εξαφανίστηκε και τώρα, 25 χρόνια μετά, ο Πολ επιστρέφει κοντά στην ηλικιωμένη, ανοϊκή μητέρα του, που επιμένει πως κάτι υπάρχει στο σπίτι ενώ ο ίδιος νιώθει πως κάποιος τον ακολουθεί.

Διπλό χτύπημα από τις Εκδόσεις Διάπλαση αυτή την εβδομάδα, ξεκινώντας με το ‘Καντόρας: Οι γυναίκες που τραγουδούσαν’ (‘Cantoras’, 2019) της Carolina De Robertis, σε μετάφραση Τατιάνας Μπολάνη, ένα μυθιστόρημα που κέρδισε το Reading Women Award αλλά και μια υποψηφιότητα στο Kirkus Prize. Το βιβλίο μας μεταφέρει στην Ουρουγουάη, εκεί όπου παρακολουθούμε πέντε γυναίκες που ζουν κρυφά στο Κάβο Πολόνιο, ένα απομονωμένο ακρωτήριο, μακριά από το στρατιωτικό καθεστώς που απαγορεύει τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και καταπνίγει με βία κάθε αντίδραση, με το βιβλίο να παρακολουθεί τις δοκιμασίες τους σε μια περίοδο 35 ετών.

νέες κυκλοφορίες

Από τη Διάπλαση και το ‘Κανένα βλέμμα’ (‘The Implacable Order of Things’, 2000) του José Luís Peixoto, σε μετάφραση Αθηνάς Ψυλλιά, το βιβλίο που έδωσε ώθηση στη συγγραφική καριέρα του Πορτογάλου συγγραφέα και του χάρισε το Prémio Literário José Saramago, βραβείο που απονέμεται κάθε δύο χρόνια στο καλύτερο μυθιστόρημα της πορτογαλικής γλώσσας. Το βιβλίο αφηγείται με τις φωνές δύο γενεών ανδρών και γυναικών, σκληραγωγημένων από την πείνα και τον μόχθο και οδηγούμενοι από μια μοίρα πέρα από τους ίδιους, με σκοπό να εκπληρώσουν τους ρόλους τους σε έναν αέναο κύκλο βίας, αντεκδίκησης και θανάτου.

Κλείσιμο με τις Εκδόσεις Διόπτρα και το ‘Είσαι το φως’ (‘Du er så lys’, 2016) του Tore Renberg, σε μετάφραση Δέσποινας Παπαγρηγοράκη, με πρωταγωνιστές τους Γιέργκεν και Βιμπέκε, που αφήνουν τον μικρότερο γιο τους σε μια εκδρομή με τους γείτονες, μια οικογένεια που πρόσφατα έχει μετακομίσει στη γειτονιά, με τον χαρισματικό Στάιναρ στην κορυφή της. Η Βιμπέκε όμως έχει ένα περίεργο συναίσθημα για τον Στάιναρ και μια επίσκεψη στο γειτονικό σπίτι θα επιβεβαιώσει τους φόβους της. Οι δυο τους θα πρέπει να φτάσουν στην καλύβα όπου βρίσκεται ο γιος τους πριν συμβούν τα χειρότερα.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

κυκλοφορίες

Τέσσερα βιβλία εντός και, για ισορροπία, τέσσερα βιβλία εκτός, με την Αμερική να ετοιμάζεται για έναν ακόμη δυνατό μήνα πριν τις γιορτές. Εμείς φυσικά θα είμαστε και πάλι εδώ για να δούμε όλους τους σημαντικούς τίτλους!

Memorial’ του Bryan Washington, όπου ο Benson και ο Mike είναι ζευγάρι εδώ και χρόνια αν και δε βρίσκονται και στα καλύτερά τους τελευταία, αλλά η μητέρα του Mike έρχεται στην Αμερική για να του ανακοινώσει πως ο πατέρας του πεθαίνει και ενώ εκείνος φεύγει για να τον επισκεφθεί στην Ιαπωνία, όπου θα ανακαλύψει μερικά οικογενειακά μυστικά, η μητέρα του γίνεται η νέα συγκάτοικος του Benson, με την απόσταση να θέτει μια νέα πρόκληση στη σχέση τους.

The Cold Millions’ του Jess Walter, ένα βιβλίο που μας γυρνά στην Αμερική των αρχών του 20ου αιώνα, εκεί που δύο νεαρά αδέλφια θα μπλεχτούν με τους αγώνες των συνδικάτων για καλύτερες συνθήκες εργασίας και θα ερωτευτούν μια τραγουδίστρια βαριετέ, ιδιοκτησία ενός πλούσιου ιδιοκτήτη μεταλλείων και μια ατρόμητη ακτιβίστρια και φεμινίστρια.

Plain Bad Heroines’ της Emily M. Danforth, όπου το 1902, σε ένα οικοτροφείο για κορίτσια, μια σειρά παράξενων θανάτων πυροδοτούν τις φήμες για μια κατάρα, ενώ εκατό χρόνια μετά ένα best seller βιβλίου τρόμου κάνει το θρύλο του σχολείου κομμάτι της ποπ κουλτούρας, όταν όμως το Χόλιγουντ φτάνει στο σφραγισμένο οικοτροφείο για τα γυρίσματα της ταινίας, τα πνεύματα του παρελθόντος ξεκινούν να ξυπνούν και πάλι.

To Hold Up the Sky’ του Cixin Liu, μια συλλογή 11 διηγημάτων του διάσημου Κινέζου συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας, που γράφτηκαν από το 1999 μέχρι το 2017 και μεταφράζονται για πρώτη φορά στα αγγλικά.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Να ένα εξαιρετικό νέο: Η 17η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί τελικά online και θα μπορούμε να την παρακολουθήσουμε από όπου κι αν βρισκόμαστε.

Η φετινή διοργάνωση ήταν, όπως και για τη μεγάλη πλειοψηφία αντίστοιχων φεστιβάλ και εκθέσεων, αρκετά περιπετειώδης. Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν στα μέσα Μαρτίου την αναβολή της, με νέες ημερομηνίες να ορίζονται άμεσα για τις 29 Οκτωβρίου με 1 Νοεμβρίου. Νεότερα στο ενδιάμεσο δεν υπήρχαν, αλλά με δεδομένη τη νέα έξαρση της πανδημίας εδώ και αρκετές εβδομάδες, όλοι γνωρίζαμε πως θα ήταν αδύνατο να διεξαχθεί στους χώρους της Helexpo η φετινή έκθεση. Την περασμένη Παρασκευή όμως το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού έκανε την έκπληξη ανακοινώνοντας την πραγματοποίηση της ψηφιακής Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης.

Η 17η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί από την Πέμπτη 19 μέχρι και την Κυριακή 29 Νοεμβρίου, με πρόγραμμα που θα εκπέμψει εξ ολοκλήρου από το ίντερνετ, μέσα από τα social media της διοργάνωσης αλλά και από το νέο website της που ετοιμάζεται αυτές τις μέρες. Το ημερήσιο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει εκδηλώσεις διάρκειας μέχρι τη μία ώρα, για 8,5 ώρες τις καθημερινές και για 11,5 ώρες τα Σαββατοκύριακα, μέσα από τα ειδικά στούντιο που βρίσκονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το κεντρικό θέμα της έκθεσης είναι “Ο χρόνος στη λογοτεχνία, η λογοτεχνία στο χρόνο”, που μαντεύω πως έχει να κάνει με το χρόνο και τη λογοτεχνία, ενώ σημειώνω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το αφιέρωμα “Ο πλανήτης σε πανδημία και ο ιός της γραφής” για τα βιβλία που έχουν γραφτεί για τις επιδημίες, αλλά και τη δράση “Imagine all the people: Αφιέρωμα στην προσφυγική εμπειρία” για τη λογοτεχνία αλλά και τη ζωή των προσφύγων. George Pelecanos, Alaa Al Aswany, Javier Cercas, Pierre Assouline, Paul Mason, Niklas Natt och Dag, Πάνος Καρνέζης, Francesca Melandri είναι μερικά από τα ονόματα των καλεσμένων συγγραφέων που θα συμμετέχουν από το εξωτερικό στις εκδηλώσεις της έκθεσης. Τα καθιερωμένα τμήματα της έκθεσης, όπως το Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών και η Παιδική Γωνιά θα είναι επίσης στη θέση τους όπως κάθε χρονιά.

 

Για τους μερακλήδες επαγγελματίες του βιβλίου η 17η διοργάνωση της έκθεσης θα ξεκινήσει όμως νωρίτερα, αφού από τις 9 Νοεμβρίου ξεκινά το ‘Let’s Talk’, μια συνάντηση Γερμανών και Ελλήνων του χώρου του βιβλίου κατά την οποία θα συζητηθούν οι σύγχρονες στρατηγικές έκδοσης, προώθησης και πώλησης βιβλίων, με τις συζητήσεις να επικεντρώνονται στις νέες τεχνολογίες (φυσικά και στα audiobooks για τα οποία μιλήσαμε την περασμένη Τετάρτη εδώ στο mashup), αλλά και στη μετάφραση.

Εν αναμονή του προγράμματος των εκδηλώσεων, το γεγονός πως η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου δε θα χάσει τη χρονιά είναι εξαιρετικά σημαντικό και ο χώρος το χρειάζεται. Ο Νοέμβριος προβλέπεται εξαιρετικά δυνατός για τους φίλους του βιβλίου, όπου κι αν βρίσκονται στην Ελλάδα κι εμείς θα είμαστε φυσικά εκεί για να παρακολουθήσουμε μαζί τους.

ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ

Την περασμένη Πέμπτη ολοκληρώθηκε η μακρά δίκη της Χρυσής Αυγής, με την καταδίκη των κατηγορουμένων για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση. Αυτό που όλοι γνωρίζαμε εδώ και χρόνια, έγινε επίσημο από τη δικαιοσύνη και οδήγησε στη φυλάκιση της ηγεσίας και των μελών της ΧΑ.

Ας κάνουμε όμως λίγο rewind και ας περάσουμε μια βόλτα από το Εφετείο Αθηνών όπου εκδικαζόταν η υπόθεση. Είναι Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020. Ο Θανάσης Καμπαγιάννης, συνήγορος για την πολιτική αγωγή των Αιγυπτίων αλιεργατών, αγορεύει αντικρούωντας λανθασμένους ισχυρισμούς της εισαγγελέα σχετικά με τις καταθέσεις των μαρτύρων αλλά και πως το δικαστήριο επιχειρεί την ποινικοποίηση του λόγου αρχηγού κοινοβουλευτικού κόμματος.

Η συγκλονιστική αγόρευση του Θανάση Καμπαγιάννη, κατά την οποία παρουσιάζει υποδειγματικά τα στοιχεία που αποδεικνύουν πέρα από κάθε αμφιβολία το ναζιστικό χαρακτήρα της οργάνωσης, τη στρατιωτική δομή της και το ρατσιστικό, εθνικιστικό και φανατικό υπόβαθρό της, μέχρι και τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, θα γράψει ιστορία και θα βρεθεί στο επίκεντρο όλους τους μήνες που ακολούθησαν κατά την τελική φάση της δίκης.

Η φράση “Εσείς κ. Πρόεδρε, με ποιον είστε: Με τις μέλισσες ή με τους λύκους;” γίνεται άμεσα σύνθημα που ξεπερνά τα όρια του μάλλον μικρού πλήθους που παρακολουθούσε, μέσω κυρίως του Golden Dawn Watch, τη δίκη αυτά τα τελευταία 5 χρόνια. Και λιγότερο από ένα μήνα αργότερα, η αγόρευση του Καμπαγιάννη γίνεται βιβλίο.

Το ‘Με τις μέλισσες ή με τους λύκους’ κυκλοφορεί στα μέσα Φεβρουαρίου από τις Εκδόσεις Αντίποδες. Μέσα από τις 230 σελίδες του, τα λόγια του συνηγόρου πολιτικής αγωγής φτάνουν σε κάθε βιβλιοπωλείο της Ελλάδας αν και το χλιαρό, όπως είπαμε παραπάνω, ενδιαφέρον για τη δίκη εκείνον τον καιρό, αλλά και η επιδημία που κλείνει τα βιβλιοπωλεία μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, κρατούν τις πωλήσεις του βιβλίου σε χαμηλά επίπεδα.

View this post on Instagram

📍«Δεν υπάρχει επιστροφή. Δεν θα επιστρέψουμε ποτέ πίσω στην κατάσταση όπου το κράτος ήταν κυρίαρχο αλλά κώφευε ή αδρανούσε, και η ναζιστική συμμορία ήταν η «υπάλληλη» δύναμη. Όπως λέει ο Ηράκλειτος, δεν μπορείς να μπεις στο ίδιο ποτάμι δύο φορές. Κι αυτό γιατί έχει μεσολαβήσει αυτή εδώ η δίκη. Μια δίκη που δεν έχει ανάλογό της στο παρελθόν, όταν τα δικαστήρια διερευνούσαν αποκλειστικά την εγκληματική πράξη χωρίς να εξετάζουν το συνολικό πλαίσιο τέλεσής της. Μετά από αυτή τη διαδικασία, δεν υπάρχει πλέον γυρισμός. Θα είναι τέτοια η νομιμοποίηση που θα αντλήσει η ναζιστική εγκληματική οργάνωση αν η δικαιοσύνη λειτουργήσει ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για την εγκληματική της δράση, που η ναζιστική οργάνωση θα γίνει κράτος και το κράτος θα γίνει υπάλληλος.» 📍Αυτό είναι ένα από, αν όχι το πιο, σημαντικό βιβλίο που έχω διαβάσει. 😀 Και Σήμερα, Δευτέρα 05/10 και ώρα 20:00, μολις δύο μέρες πριν την ανακοίνωση της πολυαναμενόμενης απόφασης της δίκης της Χρυσής Αυγής, ο Θανάσης Καμπαγιάννης, δικηγόρος πολιτικής αγωγής θα συνομιλήσει με τον Δημήτρη Χριστόπουλο και τη Βασιλική Γεωργιάδου, για το βιβλίο «Με τις μέλισσες ή με τους λύκους» στο live από τα Public. @public_stores 📍Το link: https://blog.public.gr/ekdiloseis/publiceventsgosocial 📍 «Ο φασισμός είναι ένα πολυπλόκαμο φαινόμενο που εμφανίζεται με πολλές οργανωτικές μορφές. Τρέφεται από συγκεκριμένες ξενοφοβικές και ρατσιστικές πολιτικές, όπως αυτές απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες, θεσμικές πολιτικές και ιδεολογήματα των οποίων επιδιώκει να γίνει το «ακτιβιστικό» σκέλος. Έλκεται επίσης από τις θεωρίες συνωμοσίας. Οπότε θα τον ξαναβρούμε μπροστά μας. Το σημαντικό, όμως, είναι να ακυρωθεί εντελώς το μοντέλο που λάνσαρε η Χ.Α. από το ’10 και μετά, το οποίο μάλιστα έγινε αντικείμενο εξαγωγής. Θα λέγαμε ότι σύσσωμη η διεθνής της ακροδεξιάς «κοιτάζει» προς την Ελλάδα και την απόφαση της 7ης Οκτωβρίου, διότι έχει σημασία αν τέτοιες ενέργειες είναι στις δημοκρατίες μια κόκκινη γραμμή που μπορείς να την ξεπεράσεις ή αν κατάληξή τους είναι η φυλακή(από Συνέντευξη του συγγραφέα ) #book #bookstagram #greekbook #vivlio #diavazo #publicistasgreece #kasetophono #katapliktika #greekbookstagram #anarchy_dreams

A post shared by How About Books 📒 (@how_about_books) on

Καθώς όμως η ημερομηνία του τέλους της δίκης πλησιάζει και το ενδιαφέρον του κόσμου αυξάνεται, το βιβλίο έγινε μέσα στις προηγούμενες εβδομάδες ένα αναπάντεχο χιτ. Ενώ η ανυπομονησία του προοδευτικού κόσμου της Ελλάδας για την καταδίκη των εγκληματιών της ΧΑ αυξανόταν, ένα από τα σημαντικότερα κείμενα στη σύγχρονη ιστορία της χώρας βρέθηκε στα χέρια πολλών αναγνωστών και έγινε ένα από τα αδιαφιλονίκητα must reads του 2020.

Ένα έργο όπως το ‘Με τις μέλισσες ή με τους λύκους’ σπάνια θα έφτανε να φωτογραφηθεί για τα social media, κάτι που συνέβη μαζικά τις ημέρες πριν και μετά την απόφαση του δικαστηρίου. Πράγμα που αποδεικνύει πως πέρα από ένα κείμενο που άγγιξε σημαντική μερίδα νεαρών αναγνωστών, το βιβλίο αναδείχθηκε και ως σύμβολο.

View this post on Instagram

Η Δήμητρα Ζώρζου και η Παρασκευή Καραγιαννίδου, κάθονταν σε ένα παγκάκι όταν έγιναν αυτόπτες μάρτυρες της εν ψυχρώ δολοφονίας του Παύλου Φύσσα από την εγκληματική οργάνωση της χρυσής αυγής. “Δεν ξέρουμε για σας κ. Πρόεδρε, αλλά για εμάς αυτές οι δυο νεαρές κοπέλες είναι ο λόγος που μπορούμε να κοιμόμαστε τα βράδια. Μέσα σε ένα ζοφερό τοπίο, για την κοινωνία, για τον κόσμο, αυτές οι δύο νεαρές κοπέλες εκτέλεσαν τα πολιτικά τους καθήκοντα, με την πραγματική έννοια του όρου «πολιτικά». Γιατί εκείνη την άγρια νύχτα, δεν έδρασε μόνο ο κόσμος των λύκων, γιατί αγέλη λύκων ήταν αυτοί που χύμηξαν πάνω στον Παύλο Φύσσα. Αλλά έδρασε, αναδύθηκε και ο κόσμος των μελισσών, ο κόσμος της αλληλεγγύης, της ανθρωπιάς, ο κόσμος που βλέπει κάτω πεσμένο έναν άνθρωπο και δεν λεει «να ένας ξένος», αλλά λέει «να ο αδελφός μου». Γι’ αυτό το λόγο περισσότερο από κάθε άλλο μάρτυρα, στην περίπτωση αυτών των δύο νεαρών γυναικών, καλείστε όχι μόνο να κρίνετε την αξιοπιστία τους, αλλά καλείστε κυρίες και κύριοι δικαστές να τοποθετηθείτε: Κι εσείς κ. Πρόεδρε, με ποιόν είστε. Με τις μέλισσες ή με τους λύκους;” Η χρυσή αυγή επιτέλους καταδικάστηκε, τα χέρια τους όμως τα όπλισαν 500.000 φασίστες. Τα βράδια έβγαιναν και ξυλοκοπούσαν μετανάστες ενώ τα πρωινά δημοσιογράφοι και λοιποί σελεμπριτις έκαναν ρεπορτάζ για το αν είναι έτοιμος για γάμο ο Κασιδιάρης.Ειχαν σχέσεις με την αστυνομία που τους κάλυψε ουκ ολίγες φορές, είχαν σχέση με αξιωματούχους της τότε κυβέρνησης. Όλοι αυτοί είναι συνένοχοι. Όλοι αυτοί ευθύνονται που βγήκε το φίδι από την τρύπα του. Δίχως τη λαϊκή οργή και το αντιφασιστικό κίνημα ακόμα θα δολοφονούσαν ανενόχλητοι. Άλλωστε εκείνον τον μαύρο Σεπτέμβρη του 13′ τα μόνιμα πλυντήρια τους, που χωρίς καμία ντροπή λειτουργούν και σήμερα, προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι “τον σκότωσε για το ποδόσφαιρο”.Άλλωστε την Τετάρτη η αστυνομία επιτέθηκε αναίτια σε χιλιάδες κόσμο επιχειρώντας να αμαυρώσει την μεγαλύτερη στιγμή της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Ο Θανάσης Καμπαγιάννης απευθύνει μια ερώτηση προς το δικαστήριο αλλά και προς ολόκληρη την ελληνική κοινωνία : Εν τέλει εσείς θα είστε με τις μέλισσες ή με τους λύκους; Εμείς, με τις μέλισσες. Πάντα, με τις μέλισσες.

A post shared by @ boo.kisses on

Και αυτό είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον και ξεχωριστό στοιχείο της ύπαρξης αυτού του βιβλίου: Ως ένα σύμβολο μαχητικότητας και απέναντι σε όλα όσα πρέσβευε και πρεσβεύει η εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή, το ‘Με τις μέλισσες ή με τους λύκους’, ένα βιβλίο που δε γράφτηκε ως βιβλίο, είναι από τα (once in a lifetime) έργα που διαπερνούν τα στεγανά της αναγνωστικής κοινότητας και κουλτούρας, αποτελούν ως αντικείμενα μηνύματα ελπίδας και επανασυστήνουν μέσα από τα λόγια τους στον κόσμο των μελισσών το όπλο που ονομάζεται αλληλεγγύη.

Να σημειώσω, τέλος, πώς η αγόρευση του Θανάση Καμπαγιάννη δεν είναι η μόνη που γίνεται βιβλίο, αφού και εκείνη του συνηγόρου Κώστα Παπαδάκη έχει εκδοθεί με τον τίτλο ‘Το “άλλο άκρο” στο εδώλιο: Δικαιοσύνη ή ατιμωρησία ξανά’ από τις Εκδόσεις Τόπος, ενώ σε λίγες ημέρες θα κυκλοφορήσει και εκείνη της συνηγόρου Χρύσας Παπαδοπούλου με τον τίτλο ‘Όρθιος σε δημόσια θέα’ από τις Εκδόσεις Πόλις, συμπληρώνοντας τα ιστορικά ντοκουμέντα της δίκης.

AND NOW, THIS

Το βιβλιοπωλείο Strand της Νέας Υόρκης, ένα από τα ιστορικότερα και γνωστότερα ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία της Αμερικής, κινδυνεύει να κλείσει μετά από 93 χρόνια, αφού είδε τα έσοδά του να πέφτουν 70% σε σχέση με πέρυσι και ζητά τη βοήθεια των αναγνωστών του.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO

Τις 90,000 φωτογραφίες ξεπέρασε το χάσταγκ #instavivlio, εκεί που μπορείτε να δείτε τι διαβάζουν οι Έλληνες αναγνώστες και να γιορτάσετε μαζί τους το Χάλογουιν μέσα από τις φωτογραφίες που επέλεξα αυτή την εβδομάδα.

View this post on Instagram

Βρε βρε πόσο πλησίασε το Halloween?? Άργησα να ξεκινήσω να διαβάζω για το #mekopsoxoliases, αλλά αυτό είναι το πρώτο βιβλίο που ολοκλήρωσα. Φίλοι του τρόμου, ψαχτείτε για αυτο το ωραίο mini challenge που εμπνεύστηκε για φέτος ο @somuchreading. Όσο για το βιβλίο, πρόκειται για τα “βιβλία του αιματος” τόμος ΙΙ από Clive Barker. Δυστυχώς ο δεύτερος τόμος δεν με ξετρέλανε όσο ο πρώτος που τον αγάπησα σφοδρά, οπότε θα σας πρότεινα να διαβάσετε πρώτα εκείνον. Η γραφή του Barker μου αρέσει πολύ, θα συνεχίσω να διαβάζω βιβλία του για την κατάλληλη δόση τρόμου που χρειάζεται η καθημερινότητα μου. 😈 Φίλοι του τρόμου, για σηκώστε χεράκι (και κάντε καμία καλή πρόταση σε μενα τον νουμπά)! #instavivlio #instabook #bookstagram #greekbookstagram #bookstagramgr #ig_reads #horror #horrorread #halloweenread #halloween #clivebarker #booksofblood #shortstories #halloweendecorations #ebookreader #ebook #koboclarahd #somuchreading #readhorror

A post shared by Nasia Giak (@nasia_weasley) on

RANDOM LINKS

Από πού προέρχονται οι αναγνωστικές λίστες και γιατί τις αγαπάμε, τα λογοτεχνικά βραβεία δεν υπολόγιζαν ποτέ τα κόμικς αλλά αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει, πότε τα βαρετά κλασικά έργα έγιναν περιζήτητο υλικό για τους σύγχρονους σκηνοθέτες, η κλιματική λογοτεχνία δε μοιάζει πλέον με φαντασία, πώς τα μικρά βιβλιοπωλεία της Αμερικής αντιμετωπίζουν την πανδημία, τα βιβλία φαντασίας που έδωσαν νόημα σε μια ανούσια χρονιά, όταν τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς κλείνουν περισσότεροι άνθρωποι εγκαταλείπουν την ανάγνωση, εκτινάχθηκε ο δανεισμός ebooks από βιβλιοθήκες στη Βρετανία, με ποιους τρόπους δεν είναι πραγματική η ιστορία των βιβλίων εναλλακτικής ιστορίας, για την ανάκαμψη της λογοτεχνίας του τρόμου, οι αναγνώστες ή οι συγγραφείς δημιουργούν νόημα στη μυθοπλασία, οι χαμένες γυναίκες συγγραφείς ιστοριών με φαντάσματα επιστρέφουν, πώς η πρώτη μαύρη εκδότρια της Βρετανίας έφερε την επανάσταση στη λογοτεχνία, για τη λέσχη ανάγνωσης μαύρων γυναικών Sisters With Books, το πρόβλημα με τα βραβεία του Βρετανικού εκδοτικού κόσμου, οι queer χαρακτήρες δε χρειάζονται ρομάντζο για να αποδείξουν πως είναι queer, η υπόθεση εναντίον της εποικοδομητικής κριτικής, για το παγκόσμιο φαινόμενο της κινεζικής επιστημονικής φαντασίας, το ‘Dragonlance’ άλλαξε τον τρόπο που διαβάζουμε φαντασία, η λεσβιακή σύμπραξη που άλλαξε τη λογοτεχνία, για τη χυδαιολογία στη λογοτεχνία, η σύντομη ιστορία του πολιτικού δοκιμίου, που είναι η λογοτεχνία του Χονγκ Κονγκ όταν τη χρειαζόμαστε περισσότερο, όταν η ανάγνωση είναι πιο αγχωτική από αγχολυτική, οι υποψήφιοι για τα φετινά British Fantasy Awards, στο ‘Milkman’ της Anna Burns το φετινό International Dublin Literary Award, οι λόγοι για τους οποίους η ‘Carmilla’ είναι καλύτερη από τον ‘Dracula’, για τον Patrick Modiano και την τελειοποίηση της τέχνης της επανάληψης, για τους συγγραφείς που ασχολήθηκαν και με τη φωτογραφία, η ανθεκτική δύναμη και ο πλούτος της λογοτεχνικής ζωής του Κασμίρ, ο Edgar Allan Poe και η άνοδος της σύγχρονης πόλης.