Εν αρχή ην τα cocktail του World Class
- 18 ΦΕΒ 2014
Δημιουργία. Αυτή η λέξη καρφώνεται στο μυαλό μου κάθε φορά που αναλογίζομαι έναν bartender να παίρνει ένα ποτό και μέσα από τις δικές του γνώσεις και τη δική του φαντασία να το μετουσιώνει σε ένα cocktail όχι απλά άξιο να σερβιριστεί μπροστά σου αλλά να μπορεί να διεκδικήσει ένα τίτλο σε έναν διεθνή διαγωνισμό.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι Έλληνες bartender ασχολούνται με τα cocktail, πειραματίζονται στα cocktail, ζουν για να ανακαλύπτουν νέες μεθόδους και τάσεις για να τις αξιοποιήσουν στα cocktail τους. Και αν μιλήσεις μαζί τους, αν περάσεις μερικά βράδια στη μπάρα τους θα καταλάβεις ότι για εκείνους, το World Class είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένας διαγωνισμός.
Αυτό που καταλαβαίνεις από τις συζητήσεις με ανθρώπους που μετέχουν κάθε χρόνο στο World Class, αντιλαμβάνεσαι ότι ο διαγωνισμός είναι η αφορμή. Αφορμή για να μάθουν, να μιλήσουν με άλλους bartender από τον υπόλοιπο κόσμο, να πειραματιστούν με υλικά και ιδέες, να δημιουργήσουν από κοινού τις τάσεις της χρονιάς που ακολουθεί.
Τι; Ακόμα δεν ξέρεις για τι μιλάω;
Ο κόσμος του World Class
Μιλάμε για τον μεγαλύτερο σε εύρος και σημασία διαγωνισμό bartending στον κόσμο. Από το 2009, περισσότεροι από 15.000 bartenders έχουν λάβει μέρος κι έχουν εκπαιδευτεί αυτά τα 6 χρόνια. 50 χώρες επιλέγουν τους δικούς τους αντιπροσώπους στον διαγωνισμό με στόχο ένας από αυτούς να αναδειχθεί ο καλύτερος bartender του πλανήτη, ο Diageo Reserve WORLD CLASS Bartender of the year. Κι αυτό βάζοντας τους bartender σε διαδικασία να αποδείξουν όχι μόνο το ταλέντο τους αλλά και το πάθος τους για αυτό που κάνουν, χρησιμοποιώντας όχι αποκλειστικά ένα ποτό, αλλά ολόκληρη τη γκάμα των πιο premium brands.
Ο κάθε bartender έχει το δικό του κόλημμα στο ποτό. Έχει το δικό του αγαπημένο για να πειραματίζεται. Και είναι μία ερώτηση που κάνω πάντα σε έναν bartender. Για να δω αν προτιμά τα αρώματα από τα ολόκληρα εσπεριδοειδή ενός τζιν σαν το TANQUERAY® No.TEN™ ή την σπιρτάδα μίας τεκίλας DON JULIO®. Ο καθένας θα παίξει με το δικό του ποτό. Και αυτό είναι τόσο μα τόσο σημαντικό τη στιγμή που σε αντίστοιχες περιπτώσεις μικρότερων διαγωνισμών είναι αναγκασμένοι να δημιουργήσουν με ένα και μόνο ποτό.
Δεν το κάνει πιο εύκολο το να έχεις επιλογή. Σε κάποιες περιπτώσεις η επιλογή είναι ξεκάθαρη όπως στο θέμα βότκα με την KETEL ONE®. Αλλά είναι πολύ δύσκολο το να σου πουν να δημιουργήσεις με whisky και να έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε malt whiskies όπως τα TALISKER® και CARDHU® ή ανάμεσα σε blended whiskies όπως τα JOHNNIE WALKER® GOLD LABEL RESERVE™ Blended Scotch Whisky, JOHNNIE WALKER®PLATINUM LABEL™ Blended Scotch Whisky και JOHNNIE WALKER® BLUE LABEL™ Blended Scotch Whisky. Είναι πιο δύσκολο γιατί έχεις ακόμα μεγαλύτερη επιλογή άρα και πολύ μεγαλύτερη ευθύνη για το cocktail το οποίο θα δημιουργήσεις.
Και σε αντίθεση με όλους εκείνους τους αγώνες και τους διαγωνισμούς που ο νικητής είναι νικητής και οι υπόλοιποι απλά χαμένοι, στο World Class έχεις την αίσθηση ότι όλοι κερδίζουν. Κερδίζουν οι bartenders που εκπαιδεύονται, κερδίζουν τα bar από τα οποία προέρχονται αυτοί οι bartenders, αλλά ακόμα περισσότερο κερδίζουμε εμείς ως καταναλωτές γιατί πηγαίνοντας πλέον σε αυτά τα bar, γνωρίζουμε ότι έχουμε απέναντί μας όχι απλά τους καλύτερους αλλά επαγγελματίες που δημιουργούν με σεβασμό και αγάπη. Επαγγελματίες που αντιλαμβάνονται μέσα από το World Class τη σημασία του να προσφέρεις στον τελικό καταναλωτή την εμπειρία του fine drinking.
Η Ελλάδα να κερδίζει και δεν μας νοιάζει τίποτα
Ε, εντάξει, μας πιάνει κάθε φορά και το πατριωτικό μας, όπως σε κάθε διαγωνισμό. Βλέπεις ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού. Όπως και πέρσι έτσι και φέτος ο διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο διακριτές φάσεις και καθεμία θα αναδείξει 6 νικητές αντίστοιχα. Συνολικά 12 Έλληνες θα διαγωνιστούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού τον Μάιο.
Οι ελληνικές συμμετοχές για τον φετινό διαγωνισμό ήταν πάνω από 80 με τους διαγωνιζόμενους να έχουν να διαγωνιστούς σε μία από τις δύο θεματικές ενότητες της πρώτης φάσης, τη Mid Century Med Mastery και τη Whisky: the flavour Challenge.
Στην πρώτη ενότητα με θέμα «Mid Century Med Mastery» οι συμμετέχοντες προσπάθησαν να δημιουργήσουν χρησιμοποιώντας τις σταθερές αξίες των Reserve brands, τη βότκα Ketel One® και το ρούμι Ron Zacapa®. Οι μεν που επέλεξαν τη βότκα έπρεπε να παρουσιάσουν έναν πρωτότυπο τρόπο σερβιρίσματος ενώ εκείνοι που επέλεξαν το super premium ρούμι από τη Γουατεμάλα, έπρεπε να το συνδυάσουν με φαγητό.
Απλό, θα σκεφτείς. Αυτό όμως που δίνει χαρακτήρα και βάζει τη μαγική σκόνη στην ενότητα είναι η κεντρική γραμμή του retro chic που έπρεπε να ακολουθήσουν. Έπρεπε να εμπνευστούν από τα κλασικά σύμβολα της Μεσογείου στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘60. Να πάρουν εικόνες και παραστάσεις από τη Χρυσή Εποχή της Μεσογείου, όταν η Τζάκι Ωνάση και η Μπριζίτ Μπαρντό περιδιάβαιναν τους δρόμους των Κανών, του Μονακό και του Σαν Τροπέ.
Στη δεύτερη θεματική «Whisky: the flavour Challenge» χρησιμοποιώντας ως βάση τα κορυφαία ουίσκι του Οίκου Walker (Johnnie Walker® Gold Label™ Reserve, Blue Label™ & Platinum Label™ Blended Scotch Whisky), οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν να αναδείξουν τις ξεχωριστές ποιότητες ενός τόσο καλού blended whisky στο cocktail τους. Δεν είναι απλό. Και δεν είναι απλό κυρίως γιατί οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να κρατήσουν αναλλοίωτα τα γευστικά χαρακτηριστικά του ουίσκι, δημιουργώντας πρωτότυπα κοκτέιλ που θα απαθανατίζουν την ιστορία του Johnnie Walker.
Ο δύσκολος δρόμος προς την κορυφή
Κι εσύ νομίζεις ότι τα θέματα που σου έπεσαν στις πανελλήνιες ήταν δύσκολα. Κάθε ποτό κουβαλά τη δική του ιστορία και τα δικά του χαρακτηριστικά. Πώς μπορείς λοιπόν να τα αναδείξεις αυτά; Πώς μπορείς να πάρεις ένα JOHNNIE WALKER® GOLD LABEL RESERVE™ και να του βάλεις τη δική σου νότα; Μιλάμε για ένα πολυτελές και πολύπλοκο blend. Με εξαιρετική ισορροπία γεύσεων, από τα γλυκά φρούτα στην κρεμώδη γεύση, τους τόνους μελιού και το ξύλο στην επίγευση. Πώς λοιπόν θα παίξεις εσύ με όλα αυτά χωρίς να τα αλλοιώσεις;
Οι φιναλίστ τα κατάφεραν εξαιρετικά. Και έπεισαν τους κριτές για τις ικανότητές τους. Με τις δύο αυτές ενότητες φτάσαμε στο τέλος της πρώτης φάσης η οποία ανέδειξε τους πρώτους έξι φιναλίστ του φετινού διαγωνισμού. Οι Δήμητρα Αντωνακοπούλου από το “360ο” στην Αθήνα, Σωτήρης Βλαχοδιαμάντης από το ”Dante’s” στο Κορωπί, Αλέξανδρος Γκικόπουλος από το “Apsendi the Mystery Box”στην Αθήνα, Μάριος Ηλιόπουλος από το “6Dogs” στην Αθήνα, Βασίλης Κυρίτσης από το “The Gin Joint”στην Αθήνα και Ζάχος Κυρίτσης από το “Ten”στη Λαμία είναι οι έξι που θα διαγωνιστούν σίγουρα τον Μάιο στον ελληνικό τελικό παρέα με άλλους έξι που θα αναδειχθούν στη δεύτερη φάση.
Το ONEMAN θα είναι εκεί για να σε ενημερώνει για όλες τις εξελίξεις του World Class αλλά και για να αναδεικνύει τα cocktail, τις τάσεις και την μυσταγωγία του cocktail όπως ακριβώς την ζουν οι διαγωνιζόμενοι.
Μόλις ξεκινήσαμε…