Unsplash
ΦΑΓΗΤΟ

Γιατί το καλύτερο εστιατόριο του πλανήτη ανοίγει μπεργκεράδικο

Από τα μενού 18 πιάτων, από τα δυο αστέρια Michelin, στα εγκαίνια του POPL, ενός bar που θα σερβίρει απλά και νόστιμα cheeseburgers. Κοσμογονικές αλλαγές για το Noma και τον Rene Redzepi.
H πανδημία θα αλλάξει τελείως τον τρόπο που θα βιώνουμε από εδώ και στο εξής την έξοδο για σινεμά, για ποτό, για φαγητό, ακόμα και τα ταξίδια. Ένα από τα σημαντικότερα brands της gourmet εστίασης παγκοσμίως, το Noma, προσαρμόζεται ήδη στις επιταγές του νέου κόσμου που βρίσκεται μπροστά μας.

Το ταξίδι της γεύσης

Βλέποντας το παραπάνω αφιέρωμα του Business Insider στο Noma, νομίζεις πως βρίσκεσαι μέσα στο σενάριο κάποιας ταινίας όπως οι ‘Επικίνδυνες Αποστολές’. Η ομάδα του Rene Redzepi ‘χτενίζει’ αγορές με χορτοφαγικά προϊόντα, μπαίνει στις ιχθυόσκαλες και γίνεται ένα με τους προμηθευτές και τους πωλητές ψαριών, αναζητά μέσα σε κουζίνες την υφή του κρέατος που λιώνει στο στόμα, πειραματίζεται με βρώσιμα άνθη, οστρακοειδή και φραγκοστάφυλα και ένα σωρό σουρεαλιστικές ιδέες με πρωταγωνιστές τις λαμπερές από φρεσκάδα πρώτες του ύλες.

Το Noma γεννήθηκε στη Δανία, έγινε εστιατόριο – θεσμός, στην κορυφή της παγκόσμιας γαστρονομίας, δέχθηκε τεράστια προβολή από αρχετυπικές φιγούρες της μοντέρνας γαστρονομίας όπως ο Anthony Bourdain και προσγειώθηκε ανώμαλα στο πρώτο κύμα της πανδημίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, ο Redzepi αναγκάστηκε να κλείσει το ‘αδελφάκι’ του Noma, ‘Restaurant 108’ και να βάλει για λίγο στην άκρη τα μενού αξίας 300 δολαρίων, για να προσφέρει στο κοινό του ένα φαγητό που είχε πραγματική ανάγκη, τον ορισμό -ίσως- του comfort food.

Αυτό που ξεκίνησε τον Μάιο ως pop-up store του Noma προσφέροντας κυρίως cheesebugers και κρασιά, με επιλογές και για take-away, αποτέλεσε την βάση για ένα νέο burger bar, το POPL (από τη λατινική λέξη ‘Populus’ που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση ‘ο λαός’). Εδώ οι επιλογές θα είναι burgers με κρέας και veggie burgers και πατάτες. Το κόστος για ένα πλήρες γεύμα δεν θα ξεπερνά τα 20-25 ευρώ, ενώ τα take-away θα είναι αρκετά φθηνότερα.

Σημάδια των καιρών;

Την πρώτη μέρα που άνοιξε το pop-up μπεργκεράδικο του Redzepi, το προσωπικό του είχε προετοιμαστεί για να εξυπηρετήσει ως και 300 παραγγελίες. Σύντομα χρειάστηκε να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους. Μέσα σε μια μόλις εβδομάδα, είχαν πουλήσει 2.400 burgers, με την αναμονή για παραγγελία να φτάνει ακόμα και τις τρεις ώρες. “Ανοίξαμε αρχικά για τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, για 40 ημέρες. Είχαμε περισσότερο κόσμο σε αυτό το διάστημα, απ’ ότι στα έξι χρόνια του Noma” λέει σήμερα ο έμπειρος σεφ.

Το POPL θα κάνει τα επίσημα εγκαίνιά του στις 3 Δεκεμβρίου και θέτει ήδη σοβαρή υποψηφιότητα ώστε να γίνει το πρώτο ταπεινό μπεργκεράδικο που θα σώσει την υπόληψη (και την επιβίωση) ενος κολοσσιαίου γαστρονομικού brand. Λογικό μου ακούγεται. Άλλωστε οι λέξεις ‘cure’ και ‘comfort’ από το ίδιο γράμμα ξεκινάνε.

Το POPL μας φέρνει αμέσως  το ‘PS: Luncheon‘ στο νου, μια παρόμοια προσέγγιση take away comfort food από το Σωτήρη Κοντιζά, τον άνθρωπο που έφερε στον εγχώριο γαστρονομικό χάρτη τα ‘Nolan’ και ‘Proveleggios’. Ό,τι μας φέρνει πιο κοντά και ότι μας χαλαρώνει, φαίνεται ήδη έτοιμο να γίνει το νέο gourmet στην μετά κορονοϊού εποχή.

Exit mobile version