Η Stephanie Macleod επιβιώνει στον ανδρικό κόσμο του whisky
Το Oneman μίλησε με την Master Blender του Dewar's και ανακάλυψε ότι αυτός ο κόσμος χρειάζεται οπωσδήποτε τη βοήθειά της.
- 12 ΙΑΝ 2015
Όσο και να θες να ξεφύγεις από το κλισέ, ο κόσμος του whisky στην Ελλάδα είναι γένους αρσενικού. Η Stephanie Macleod δεν είναι η πρώτη και σίγουρα δεν είναι η τελευταία που θα πάρει τον ρόλο του Master Blender σε κάποιο από τα αγαπημένα μας spirits. Αλλά είναι σίγουρα μία από τις ελάχιστες που μπορεί να προσφέρει απεριόριστα στο whisky και να το βοηθήσει να πάει ένα βήμα πιο μπροστά.
Και η Macleod, με την πολύχρονη παρουσία της στο πλάι του Dewar’s, είναι από τους ανθρώπους που δίνουν και την ψυχή τους για να φτάνει στο δικό μου και το δικό σου ποτήρι το καλύτερο δυνατό blend, είναι από τους ανθρώπους που αφιερώνουν τη ζωή και την καθημερινότητά τους σε αυτό που αγαπούν, είναι από τους ανθρώπους που ζουν αληθινά.
Μία από τις πλέον διάσημες καμπάνιες του Dewar’s αναφέρει “Ποτέ μη φοβάσαι να δοκιμάσεις κάτι καινούριο”. Πόσο δύσκολο είναι να υπηρετήσετε εσείς στη δουλειά σας ένα τέτοιο moto; Μπορείς να φέρεις κάτι καινούριο σε κάτι που θέλει να μένει αληθινό στις αξίες του;
Οι καταναλωτές μας σε ολόκληρο τον κόσμο εκτιμούν το ξεχωριστό στιλ των κυριότερων προϊόντων της Dewar’s και θέλουν την ίδια γεύση να ερχεται στο ποτήρι τους κάθε φορά. Παρ’ όλα αυτά, με τα νέα προϊόντα, αν και μένω πιστή στο στιλ του οίκου, προσθέτω επιπλέον χαρακτηριστικά προσπαθώντας να δώσω σε κάθε νέο προϊόν τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Ποιος μπορεί να είναι ο προσωπικός στόχος εδώ; Ποια είναι η δική σας κορυφή;
Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα προϊόν το οποίο θέλουν εκείνοι που ήδη πίνουν το whisky μας αλλά και να φέρει νέους καταναλωτές, χάρη στην μαλακή και προσιτή πολυπλοκότητα του Dewar’s.
Έχουμε περάσει την εποχή που σηκώνονται μερικά ανδρικά φρύδια στην παρουσία μιας γυναίκας Master Blender;
Αν έχει συμβεί αυτό ποτέ παρουσία μου, σίγουρα δεν το έχω προσέξει. Η βιομηχανία του whisky αγκαλιάζει το ταλέντο και εκείνους που θέλουν πραγματικά να δουλέψουν με το whisky, ασχέτως φύλου.
Το διαφημιστικό του Live True που είδαμε να πρωτοεμφανίζεται την περασμένη χρονιά, είναι ένα από τα πιο εμπνευστικά και δυνατά μανιφέστο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Συναντάτε στο Aberfeldy ανθρώπους που ζουν με αυτές τις αξίες;
Σίγουρα στο αποστακτήριο θα γνωρίσεις πολλούς ανθρώπους που πασχίζουν να ζουν για τις αξίες τους και για να κάνουν αυτό που αγαπούν περισσότερο.
Χτίστε μου λίγο την εικόνα από την καθημερινότητα και τη δουλειά σας.
Ως Master Blender του Dewar’s, είναι δουλειά μου να βεβαιώσω ότι το αρωματικό προφίλ ολόκληρου του whisky portfolio μας είναι συνεπές. Αυτό το καταφέρνω μυρίζοντας πολλά διαφορετικά whiskies από το νέο spirit που βγαίνει από τα αποστακτήρια, το στοκ των whiskies που ωριμάζουν και εκείνα που είναι έτοιμα προς κατανάλωση.
Αν έπρεπε να επιλέξετε κάποια ετικέτα, από το White Label ως το Limited, ως την αγαπημένη σας τη δεδομένη χρονική στιγμή, ποια θα ήταν αυτή;
Κάθε whisky στο portfolio του Dewar’s φέρει τα χαρακτηριστικά του στιλ του οίκου, αλλά κάθε ένα από αυτά έχει τη δική του προσωπικότητα, η οποία “δανείζει τον εαυτό της” σε διαφορετικές περιστάσεις και ποτά. Για παράδειγμα, το Dewar’s White Label με ginger ale, πάγο και ένα twist lime είναι το τέλειο απεριτίφ. Το Dewar’s 12 μπορεί να υπηρετήσει εξίσου αυτή την κατηγορία αλλά ταιριάζει εξαιρετικά και με ένα φιλέτο μοσχαρίσιο. Λατρεύω να μοιράζομαι τα blends μας με φίλους και να βλέπω τα πρόσωπά τους να φωτίζονται όταν δοκιμάζουν για πρώτη φορά ένα Dewar’s 15, 18 ή το Signature. Είναι τόσο ξεχωριστά απαλά και προσιτά.
Άλλα brands έχουν επιχειρήσει να πειραματιστούν με τη διαδικασία ωρίμανσης ή το blending. Έχουν προσπαθήσει ακόμα και να ξεφύγουν από την ηλικία ωρίμανσης ως χαρακτηριστικό. Νιώθετε ότι υπάρχουν όρια στο whisky;
Νομίζω ότι είναι καλό για το whisky και τους καταναλωτές μας, να πειραματιζόμαστε ώστε να το κάνουμε το καλύτερο whisky που μπορεί να είναι. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι το όποιο πείραμά μας γίνεται μέσα στα όρια των κανονισμών του whisky, ώστε να προστατεύουμε το υπέροχο και τόσο ξεχωριστό προϊόν μας και τους καταναλωτές του.
Η Ελλάδα θεωρείται ότι βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα της κατανάλωσης blended whisky ανά άτομο. Δείχνοντας ελάχιστη προτίμηση και γνώση για τα single malts. Έχετε κάποια εξήγηση για αυτό;
Φοβάμαι ότι δεν είμαι ειδική σε θέματα marketing, αλλά με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι μια ζεστή χώρα, μπορώ μόνο να φανταστώ ότι ένα blended Scotch whisky με πάγο θα ήταν ιδιαίτερα δροσιστικό και αναζωογωνητικό.
Όταν έχετε την ανάγκη συμβουλών ή θέλετε τη γνώμη ενός ειδικούς στο whisky, πού στρέφεστε; Έχουν ανάγκη από συμβούλους οι Master Blenders ακόμα κι αν αυτοί δεν είναι επαγγελματίες του είδους;
Όταν πρόκειται για τα γευστικά χαρακτηριστικά των προϊόντων μας, νέων ή κλασικών, προσωπικά δεν ζητώ ποτέ τη γνώμη κάποιου που δεν εργάζεται για το Dewar’s. Η εξειδίκευση και η εμπειρία έρχεται από μέσα από την εταιρεία.