ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η Tanya Clarke μιλάει για τη μαγεία του μεσκάλ από το Μεξικό μέχρι την Ελλάδα

Μια συζήτηση με τη CEO του The Lost Explorer Mezcal και πρώην General Manager της Diageo στην Ευρώπη, για το μεσκάλ, τη βιωσιμότητα στον κλάδο του ποτού και τη σημασία που έχουν τα ισχυρά γυναικεία πρότυπα.

Η Ιρλανδή Tanya Clarke υπήρξε η ήρεμη δύναμη πίσω από τα πολυτελή spirits της Diageo, αποσπώντας διακρίσεις τόσο για την ίδια όσο και για τα brands που είχε υπό την επίβλεψή της. Μετά από δεκαπέντε χρόνια στην εταιρία και έχοντας ήδη τον ρόλο της General Manager για όλη την Ευρώπη, η Clarke γύρισε νέα σελίδα στον χώρο του fine drinking, ταυτίζοντας πλέον το όνομά της με το μεσκάλ (mezcal).

Στην Oaxaca στο Νότιο Μεξικό, η ιερή αγαύη προσφέρει τη ζωή της για τη δημιουργία του The Lost Explorer Mezcal, σε μια διαδικασία εναρμονισμένη πλήρως με τη φύση. Τα τελευταία 40 χρόνια, ο διεθνώς αναγνωρισμένος και βραβευμένος Maestro Mezcalero Don Fortino Ramos έχει αφιερωθεί στην τέχνη της απόσταξης του μεσκάλ. Η αγάπη για το αρτιζανάλ μεσκάλ κυλάει στο αίμα της οικογένειας, αφού η κόρη του Xitlali, εργάζεται στενά δίπλα για να γίνει η δεύτερη γενιά που θα ασχοληθεί με την εν λόγω τέχνη.

Η ιστορία του The Lost Explorer Mezcal εκτυλίσσεται κάτω από τον ήλιο της Oaxaca, περιλαμβάνει λάκκους με φωτιές και άντρες με ματσέτες. Ως CEO, η Tanya Clarke συνδέθηκε με το νέο αυτό brand από τις πρώτες κιόλας ημέρες της δημιουργίας του. Πριν από τρία περίπου χρόνια, επισκέφτηκε την πόλη του Μεξικό όπου γνώρισε τον Maestro Mezcalero Don Fortino και την κόρη του Xitlali, αλλά και την κοινότητα του μεσκάλ.

«Αισθάνομαι πραγματικά πολύ τυχερή που γνώρισα την κοινότητα και είχα την ευκαιρία να μάθω για την artisanal τέχνη της παρασκευής του μεσκάλ και τις αιωνόβιες παραδόσεις που υπάρχουν σε αυτήν. Αυτό που μου αρέσει σε αυτή τη δουλειά είναι οι άνθρωποι που έχουν συγκεντρωθεί γύρω από την οικοδόμησή του, από την ομάδα στην Oaxaka μέχρι τα εξαιρετικά μέλη της ομάδας σε όλο τον κόσμο. Έχουμε μια κοινή φιλοδοξία να χτίσουμε αυτό το brand με τον σωστό τρόπο, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο».

Ένα βραβευμένο μεσκάλ από το Μεξικό σε όλο τον κόσμο

Είναι η ποιότητα και η γεύση του The Lost Explorer Mezcal που ξεχωρίζει και ως εκ τούτου έχει αναγνωριστεί ως το πιο βραβευμένο mezcal στον κόσμο, η ατζέντα για βιωσιμότητα που αντικατοπτρίζεται στις βαθιές ρίζες που φυτεύτηκαν στην Oaxaca, η γκάμα από ποικιλίες συμπεριλαμβανομένων των Salmiana & Jabali, κάτι αρκετά σπάνιο, και τέλος η φιλοδοξία όλης της ομάδας να προκαλέσουν τον κόσμο να εξερευνήσει το μεσκάλ με έναν τρόπο που να λειτουργεί καλά για όλους που ξεχωρίζουν το εν λόγω brand, σύμφωνα με τη CEO.

Ο όρος βιωσιμότητα είναι πανταχού παρών σε αυτό το μεσκάλ. Και παρόλο που κάποιοι θα καρπωνόντουσαν αυτή την έννοια για ένα επιτυχημένο storytelling, για την Tania Clarke δεν έχει να κάνει με την επιτυχία ή την αποτυχία αλλά με το να προσπαθείς καθημερινά να παίρνει την καλύτερη δυνατή απόφαση για να γίνει πιο βιώσιμη από περιβαλλοντική, επιχειρηματική και κοινωνική σκοπιά. «Είναι πραγματικά ένα ταξίδι, όχι ένας προορισμός γιατί υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούν να επιτευχθούν μέσω της εστίασης και της καινοτομίας».

Η βιωσιμότητα έχει αναδειχθεί από τάση σε ανάγκη στον κλάδο του F&B. Τι άλλο ακολουθεί; «Υπάρχει μια τάση προς την ‘ουσία και την ανακάλυψη’ – οι άνθρωποι θέλουν να εξερευνήσουν περισσότερα, συμπεριλαμβανομένων νέων πολιτισμών και γεύσεων. Θέλουν να μάθουν πού κατασκευάζεται ένα προϊόν, πώς φτιάχνεται, ποιες είναι οι αξίες των ανθρώπων που το φτιάχνουν κ.λπ. Καθώς μειώνεται η ανάγκη για “show off” και η επίδειξη του στάτους, αυτό το κίνητρο αυξάνεται – είναι μια επιθυμία για περισσότερη εμπειρία με ψυχή».

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρέχουμε ισχυρά γυναικεία πρότυπα για να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση

Έχοντας ως μότο της να σεβόμαστε, να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον και να συνεργαζόμαστε εύκολα στις δουλειές μας, η Tanya Clark αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα πρότυπο για τις γυναίκες σε έναν κλάδο που φαίνεται να αλλάζει. «Ευτυχώς υπάρχει μια κίνηση προς την οικοδόμηση της διαφορετικότητας στη βιομηχανία ποτών – αυτό δεν αφορά μόνο το φύλο. Είναι κάτι πραγματικά θετικό και σίγουρα εργάζομαι στον κλάδο την περίοδο που γίνεται αυτή η αλλαγή».

«Είναι όμως και ένα ταξίδι! Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρέχουμε ισχυρά γυναικεία πρότυπα για να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και στους υπόλοιπους, ώστε να πιστεύουν ότι είναι δυνατή η πρόοδος στον κλάδο. Επίσης, αρχίζοντας τις προσλήψεις σε κάθε θέση με αναλογία τουλάχιστον 50/50 ανδρών προς γυναίκες, βελτιώνει τις πιθανότητές μας να βρούμε μεγάλα γυναικεία ταλέντα. Στην επιχείρησή μας εργάζονται περισσότερες γυναίκες από ό,τι άντρες και το ατομικό ταλέντο του καθενός εκτιμάται ανεξάρτητα από το φύλο του».

Το The Lost Explorer Mezcal έχει κάνει ήδη την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά. Δεδομένης της πρότερης εμπειρίας της, η Tania Clarke θεωρεί ότι υπάρχει επαγγελματισμός και εκλεπτυσμένο γούστο στους Έλληνες καταναλωτές και τον κλάδο της φιλοξενίας, καθιστώντας την Ελλάδα ιδανικό μέρος για να εδραιωθεί το brand σε συγκεκριμένα μέρη. «Επίσης, έχω δει τον τρόπο με τον οποίο έχουν αναπτυχθεί τα luxury tequila brands στην Ελλάδα και στα διεθνή σημεία συνάντησης σε Αθήνα, Μύκονο και Σαντορίνη και πιστεύουμε ότι από εκεί θα ξεκινήσει και η τάση του να επιλέξεις και να εξερευνήσεις το μεσκάλ».

Πώς απολαμβάνει η ίδια το μεσκάλ; Απλώς παίρνει το μπουκάλι και μερικά copitas και το μοιράζεται με φίλους, έτσι ώστε όλοι να δοκιμάσουν κάθε μία από τις τρεις ποικιλίες μαζί, να εξερευνήσουν τις γεύσεις και να ονειρευτούν το Μεξικό. Και με αφορμή τα όνειρα, θα συμβούλευε σίγουρα τον νεότερο εαυτό της να ζήσει με περισσότερη περιέργεια.

Exit mobile version