Virtual Reality Dining: Πώς είναι ένα δείπνο εικονικής πραγματικότητας
- 1 ΑΠΡ 2021
Με την Covid-19 να δημιουργεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο «κοινωνικής απόστασης», το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου στρέφεται στη διανομή τροφίμων, και το VR θα μπορούσε τελικά να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της απομόνωσης που προκαλείται από μία πανδημία. Τα εστιατόρια αναζητούν συνεχώς την επόμενη μεγάλη τάση στο φαγητό – θα μπορούσε να είναι αυτό το Virtual Reality Dining;
Πριν από λίγα χρόνια, το James Beard Foundation παρουσίασε το Aerobanquets RMX στις ΗΠΑ, μετά την επιτυχία του σε Κίνα και Νότια Κορέα. Εμπνευσμένη από το Futurist Cookbook, ένα σύμπλεγμα σουρεαλιστικών συνταγών και φανταστικών δείπνων που δημοσιεύτηκε το 1932, η εμπειρία οδηγεί τους συμμετέχοντες σε ένα ταξίδι αισθήσεων, που συνδυάζει την εικονική πραγματικότητα, το φαγητό και τη φαντασία.
«Στο δείπνο του μέλλοντος, τα ασημικά θα είναι ξεπερασμένα» ακούγεται να λέει ένας άντρας που δίνει οδηγίες σε όσους βρίσκονται μέσα στην προσομοίωση. «Λέγοντας αυτό, έπιασε το αγγείο, το σήκωσε στα χείλη του, έσκυψε πίσω το κεφάλι του και άφησε το κόκκινο μαργαριτάρι να γλιστρήσει στο στόμα του. Μου έδωσε οδηγίες να κάνω το ίδιο» περιγράφει ο Daniel Modlin στο Grub Street και προσθέτει «Δε θα μάθω ποτέ πώς ήταν το πραγματικό φαγητό που έφαγα, αλλά στον VR κόσμο του καλλιτέχνη Mattia Casalegno, τα σφαιρίδια είχαν ως στόχο να μιμηθούν την αίσθηση της κατανάλωσης των συστατικών».
Η τεχνολογία του φαγητού συναντά τους millennial “foodies”. Στην Ίμπιζα, βρίσκει κανείς μία από τις πιο παλιές VR εμπειρίες φαγητού. Το Sublimotion, που άνοιξε τις πόρτες του το 2014, είναι μια εστιατορική υπερπαραγωγή που συνδυάζει φαγητό, τέχνη, μουσική και τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας. Τη γαστρονομική αυτή παράσταση δημιούργησε ο βραβευμένος με δύο αστέρια Michelin Paco Roncero, με τη βοήθεια μίας ομάδας που περιλαμβάνει σκηνοθέτες, μουσικούς, σχεδιαστές μόδας, τεχνικούς και chefs. Η τρίωρη αυτή εμπειρία δεν είναι φθηνή, καθώς η τιμή της αγγίζει σχεδόν τα 2.000 $ ανά άτομο.
Τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες έχουν πειραματιστεί με την εικονική πραγματικότητα σε μια ποικιλία εφαρμογών. Το 2015, το βρετανικό brand Boursin δημιούργησε μια εμπειρία VR για την πώληση μαλακού τυριού. Την ίδια χρονιά, η Nescafe συνεργάστηκε με την Google για να μεταφέρει τους χρήστες σε ένα εικονικό ταξίδι καφέ στη Βραζιλία. Το 2017, η KFC κυκλοφόρησε ένα βίντεο εκπαίδευσης VR για να διδάξει στους υπαλλήλους της πώς να τηγανίζουν κοτόπουλο. Το Project Nourished, ένα VR food start-up, πειραματίζεται με την τεχνολογία για να ξεγελάσει τον ουρανίσκο και να προωθήσει τη βιωσιμότητα.
Φαντάσου, για παράδειγμα, να δοκιμάσεις μια μπριζόλα που δεν προέρχεται από αγελάδα. Σήμερα, εκδηλώσεις όπως το Aerobanquets, το Sublimotion και το Tree by Naked, μια VR εμπειρία φαγητού στην Ιαπωνία, παραμένουν ακριβά για την παραγωγή τους και οι τιμές τους το αντικατοπτρίζουν. Με την πάροδο του χρόνου – καθώς η τιμή της εικονικής πραγματικότητας μειώνεται και η υιοθέτησή της διευρύνεται – το VR θα μπορούσε να εισχωρήσει στα εστιατόρια, καθώς οι επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους για προσελκύσουν πελάτες με χαμηλότερο budget και tech savvy.