ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

1.0 λίτρο και καλό: Οι νέοι μικροί turbo κινητήρες με μια ματιά

Γιατί ξαφνικά όλες οι εταιρείες αγαπάνε το το downsizing στα 1000 κυβικά.

Αυξάνονται και πληθαίνουν τα νέα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα αυτοκινήτων που εφοδιάζονται με κινητήρες μικρού κυλινδρισμού, οι οποίοι χάρη στην υπερτροφοδότηση αποδίδουν μεγάλες ιπποδυνάμεις.

Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες επενδύουν στους μικρούς αυτούς αλλά ‘θαυματοργούς’ κινητήρες, ποντάροντας ταυτόχρονα στην οικονομία, στις καλές επιδόσεις και τους χαμηλούς ρύπους.

Εδώ, σήμερα, θα γνωρίσουμε τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αφορά και ‘φοράνε’ κινητήρες νέας γενιάς του 1.0 λίτρου.

Γκρουπ VW

Ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.0 TFSI έχει μοιραστεί ουσιαστικά σε όλους τους κατασκευαστές που ανήκουν στον όμιλο της VW.

> Στην Audi, o συγκεκριμένος κινητήρας εφοδιάζει το A1, με ισχύ 95 ίππων και ροπή 16,3 χλγμ. Η μέση κατανάλωση είναι 4,2 λίτρα/100 χλμ., οι εκπομπές CO2 97 γρ./χλμ., με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,9” και η τελική ταχύτητα τα 186 χλμ./ώρα.

> Ο ίδιος κινητήρας με απόδοση 116 ίππων και αυξημένη ροπή στα 20,4 χλγμ. τοποθετείται στο Audi A3 (0-100 χλμ/ώρα: 9,9”, τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα, κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ., CO2 106 γρ./χλμ).

> Στη VW, o 3κύλινδρος TSI έχει δύο εφαρμογές τόσο στο Up! (90 ίπποι, 16,3 χλγμ.), όσο και στη γκάμα του Polo και του Golf. Στα δύο τελευταία αποδίδει 110 ίππους και 115 ίππους και σύμφωνα με τη εταιρεία, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,3 δευτ. (9,7” για το Golf) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 197 χλμ./ώρα (204 για το Golf). Όσο για την οικονομία, η κατανάλωση κυμαίνεται από τα 4,3 λίτρα/100 χλμ. με αντίστοιχες εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ).

> Στη Seat o συγκεκριμένος κινητήρας έχει τοποθετηθεί στη γκάμα του νέου Ibiza, με 95 και 115 ίππους, με τη ροπή στην πρώτη περίπτωση να φτάνει τα 17,8 χλγμ, την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα τα 10,9” και την τελική ταχύτητα τα 182 χλμ./ώρα, ενώ στην δεύτερη περίπτωση η ροπή είναι 20,4 χλγμ, το 0-100 έρχεται σε 9,3” και η τελική φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Στο Leon με τους 115 ίππους αλλάζουν οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 9,6”, τελική: 202 χλμ./ώρα).

> Τέλος, στη Skoda o 1.0 TSI εφαρμόζεται στο νέο Fabia και στο ανανεωμένο Rapid, με απόδοση 95 και 110 ίππων, ροπή 16,3-20,4 χλγμ., κατανάλωση 4,4-4,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές ρύπων CO2 101-104 γρ./χλμ, 0-100 χλμ./ώρα 9,5-11,0” και τελική 185-200 χλμ./ώρα, αλλά και στο νέο Octavia (116 ίπποι, κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές ρύπων CO2 112 γρ./χλμ, 0-100 χλμ./ώρα 9,9” και τελική 203 χλμ./ώρα).

Fiat

O δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TwinAir διατίθεται στο 500αράκι σε δύο εκδοχές 85 και 105 ίππους. Ο πρώτος έχει ροπή 14,8 χλγμ, δίνει τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,0”, η κατανάλωση είναι 3,8 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων 90 γρ./χλμ.

Ο πιο ισχυρός έχει την ίδια ροπή, τελική 188 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 10”, κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 99 γρ./χλμ CO2.

Ford

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας EcoBoost του 1,0 λίτρου της Ford ουσιαστικά διατίθεται στα περισσότερα μοντέλα της εταιρείας, με χαρακτηριστικότερο το νέο Fiesta, αλλά και τα Focus, Mondeo, EcoSport, B-Max και C-Max. Οι ιπποδυνάμεις ξεκινούν από τους 100 ίππους και φτάνουν στους 125 και 140 ίππους, με 17,3 χλγμ ροπής στις δύο πρώτες εκδόσεις και 18,3 για την δυνατότερη.

Οι καταναλώσεις κυμαίνονται ανάλογα το μοντέλο από τα 4,3 λίτρα/100 χλμ. έως τα 5,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 97 γρ./χλμ-125 γρ./χλμ.

Renault

Γάλλος κατασκευαστής προτείνει τον τρικύλινδρο TCe των 0,9 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 13,8 χλγμ για το Twingo και 14,3 χλγμ για τα Clio και Captur. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά καλές με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 10,8” για το Twingo, 12,2” για το Clio και 13,1” για το Captur, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 165, 185 και 171 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,3, 4,7 και 5,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 99, 105 και 113 γρ./χλμ. CO2.

Ίδιο μηχανικό σύνολο φοράει και το νέο Nissan Micra, αλλά και το smart fortwo και forfour. Το ιαπωνικό μοντέλο ακολουθεί σε ιπποδύναμη και ισχύ το Renault Clio, ενώ διαφοροποιείται στις επιδόσεις (0-100 σε 12,1”, τελική 175 χλμ./ώρα), αλλά και στην κατανάλωση (4,4 λίτρα/100 χλμ., 99 γρ./χλμ CO2).

Σε ότι αφορά το smart, διαθέτει τον ίδιο κινητήρα με το Twingo, προσφέροντας τελική ταχύτητα 155 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 10,4”, μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές ρύπων 97 γρ./χλμ. CO2.

Opel


O νέος, τεχνολογικά τρικύλινδρος 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού της Opel ECOTEC εφοδιάζει τα μοντέλα ADAM, Corsa και Astra.

Αυτή η μικρή κινητήρια μονάδα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις που αποδίδουν 105 και 115 ίππους. Όλες τους παράγουν ροπή 17,3 χλγμ από τις 1.800 σ.α.λ. και σε μεγάλο εύρος στροφών.

Ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, οι οποίες για παράδειγμα στο νέο Astra η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,2” και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Παρά τις ζωηρές επιδόσεις, ο κινητήρας καταναλώνει μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. (για το ADAM), 5,0 λίτρα/100 χλμ για το Corsa και 4,4 λίτρα/100 χλμ. για το Astra.

H μέγιστη ταχύτητα κυμαίνεται στα 195 και 196 χλμ./ώρα, με τη διαδικασία του 0-100 να επιτυγχάνεται σε 9,9, 10,3 και 11,2”.

Honda

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το νέο Honda Civic, εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,0 λίτρου. Από τον συγκεκριμένο κινητήρα δεν λείπει το σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού (VTEC), ενώ η απόδοσή του φτάνει τους 129 ίππους και τα 20,4 χλγμ ροπής, σε συνδυασμό με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,4”, έχοντας τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση φτάνει τα 4,8 λίτρα/100 χλμ.

Να σημειώσουμε τέλος ότι οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 110 γρ./χλμ.

Suzuki

Ο μικρός τρικύλινδρος Boosterjet του 1.0 λίτρου με τους 112 ίππους και τη ροπή των 17,3 χλγμ από τις 2.000 σ.α.λ. αποτελεί ένα από τα καλύτερα μικρά σύνολα αυτή την στιγμή στην παγκόσμια παραγωγή.

Τοποθετείται στα Swift, Baleno και SX4 S-Cross και προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 από 9,7-10,6”, τελική ταχύτητα από 180-200 χλμ./ώρα), όσο και χαμηλή κατανάλωση (από 4,3 λίτρα/100 χλμ.), με τις εκπομπές ρύπων να ξεκινούν από τα 97 γρ./χλμ.

Exit mobile version