48 ώρες στο Μόναχο με Μπάγερν, τουρ στην Allianz Arena και Oktoberfest
Βρεθήκαμε στο Μόναχο με την COSMOTE και το World Pass Powered by Telekom, είδαμε από πολύ κοντά τον αγώνα της Μπάγερν Μονάχου με τη Λεβερκούζεν στην Allianz Arena, περιηγηθήκαμε στο γήπεδο και φυσικά ήπιαμε άφθονες μπύρες στο Oktoberfest.
- 5 ΟΚΤ 2024
Από τις 14 Απριλίου ακόμα, όταν η Λεβερκούζεν του Xabi Alonso κέρδιζε με 5-0 την Βέρντερ Βρέμης και κατακτούσε και μαθηματικά το πρώτο πρωτάθλημα στην ιστορία της, εκθρονίζοντας την Μπάγερν Μονάχου μετά από 11 συνεχόμενα χρόνια, οι Βαυαροί άρχισαν να σκέφτονται την επόμενη αναμέτρηση με τις «Ασπιρίνες». Η κλήρωση έφερε το μεγαλύτερο ντέρμπι του γερμανικού ποδοσφαίρου για την αρχή της σεζόν, με τις μνήμες του αήττητου νταμπλ να είναι ακόμα νωπές.
Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου στην κατάμεστη Allianz Arena η Μπάγερν ήθελε μόνο τη ρεβάνς και η COSMOTE μέσω του World Pass Powered by Telekom έδωσε την ευκαιρία σε 4 τυχερούς να παρακολουθήσουν τον σπουδαίο αγώνα και να ζήσουν μια premium ποδοσφαιρική -και όχι μόνο- εμπειρία στο Μόναχο. Εμείς βρεθήκαμε κοντά τους και ζήσαμε την κάθε στιγμή.
Η βροχή δεν πτόησε τα χαμηλά παντελόνια και τις ψηλές κάλτσες
Με το αεροπλάνο να προσγειώνεται στο αεροδρόμιο του Μονάχου, οι πρώτες σταγόνες άρχισαν να πέφτουν στην βαυαρική πρωτεύουσα. Έτσι, για να μας βάλουν κατευθείαν στο κλίμα του γερμανικού νότου. Με τους νικητές του μεγάλου διαγωνισμού και την ομάδα της COSMOTE γνωριστήκαμε ήδη από το αεροδρόμιο της Αθήνας και το πρώτο ραντεβού δόθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου με προορισμό την Allianz Arena.
Πριν από αυτό όμως, υπήρχε ο χρόνος για να ψυχανεμιστούμε την αύρα της πόλης. Το ξενοδοχείο βρισκόταν δίπλα από τον Αγγλικό Κήπο του Μονάχου και έτσι μπορέσαμε με μια γρήγορη βόλτα να ανακαλύψουμε το γιορτινό κλίμα. Στην καρδιά της Βαυαρίας γιορτάζεται αυτές τις ημέρες το Oktoberfest, ένα πανηγύρι με ιστορία 200 ετών που συγκεντρώνει εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου κάθε ημέρα για δύο εβδομάδες.
Τουρίστες επισκέπτονται το Μόναχο μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο, με τις ζυθοποιίες της πόλης να προσφέρουν άφθονη μπύρα. Και φυσικά οι ντόπιοι το λατρεύουν. Βάζουν τις φορεσιές τους, οι γυναίκες το παραδοσιακό φουστάνι (Dirndl), αποτελούμενο από μπλούζα, φόρεμα και ποδιά και οι άντρες τα τα παραδοσιακά δερμάτινα παντελόνια (Lederhosen) και περήφανοι ξεχύνονται στους δρόμους για μπύρες. Υπάρχουν φυσικά και κάποιοι που τα μπερδεύουν λίγο.
Στον Αγγλικό Κήπο λίγες ώρες πριν από το ματς και μερικά χιλιόμετρα μακριά από την Allianz Arena ένα ετερόκλητο κοινό συγκεντρωνόταν στον Κινεζικό Πύργο. Άλλοι με φανέλες της Μπάγερν και άλλοι με τις παραδοσιακές βαυαρικές φορεσιές. Όλοι όμως είχαν ένα ποτήρι (ναι, το ποτήρι ενός λίτρου που φαντάζεσαι) στο χέρι.
Ώρα 18:30, ώρα Allianz Arena
Σχεδόν 90 λεπτά πριν από τον αγώνα, ο περίγυρος της Allianz Arena ήταν γεμάτος πούλμαν. Ρωτώντας μάθαμε ότι σε κάθε εντός έδρας παιχνίδι καταφθάνουν περισσότερα από 300 λεωφορεία από όλα τα μέρη της Βαυαρίας και της υπόλοιπης Γερμανίας.
Όλα τους εξοπλισμένα με γεμάτα καφάσια μπύρες και υπό τους ήχους των συνθημάτων της Μπάγερν. Έξω από το γήπεδο, το κλίμα ήταν γιορτινό και αφού προμηθευτήκαμε από την ομάδα της COSMOTE τις αυθεντικές φανέλες της Μπάγερν Μονάχου, ήμασταν έτοιμοι για τις VIP θέσεις με την δύναμη της Telekom.
Ο γερμανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών είναι ο βασικός χορηγός της Μπάγερν τα τελευταία 22 χρόνια και βρίσκεται, όπως θα έχεις διαπιστώσει, στο κέντρο των εμφανίσεων της ομάδας όλα τα χρόνια των επιτυχιών. Φυσικά, τα προνόμια της Telekom στην Allianz Arena είναι δεκάδες και είναι εμφανή από παντού.
Η COSMOTE με το World Pass έλαβε και χάρισε στους συνδρομητές της μερικά από αυτά και μας έστειλε στις VIP θέσεις, ακριβώς πίσω από τον πάγκο του Vincent Kompany για το απόλυτο ποδοσφαιρικό event της Γερμανίας. Τα εισιτήρια όμως από μόνα τους ήταν μία μόνο πτυχή της VIP εμπειρίας.
Μαζί με αυτά είχαμε πρόσβαση στο VIP Lounge. Εκεί, στο εσωτερικό της Allianz Arena είχαμε δωρεάν φαγητό, καφέ και φυσικά μπύρες, με τους σεφ να δημιουργούν μπροστά στα μάτια μας παραδοσιακές γερμανικές γεύσεις και διάφορους Legends της Μπάγερν να περνούν μπροστά από τα μάτια μας. Ο Thomas Helmer, θρύλος της ομάδας στα 90s, ήταν ο καλεσμένος της εβδομάδας και ανέλυσε το παιχνίδι που θα ερχόταν, περιμένοντας αμέσως μετά, μέχρι και τον τελευταίο (ναι, εμένα) φίλο της ομάδας για αναμνηστική φωτογραφία.
Αφού ήπιαμε και την τελευταία γουλιά μπύρας, επιστρέψαμε όμως στο γήπεδο, γιατί η δράση ήταν έτοιμη να ξεκινήσει. Η Φιλαρμονική μπήκε στο γήπεδο για να ζεστάνει το κοινό και αμέσως μετά ήταν η ώρα των πραγματικών πρωταγωνιστών. Ο αγώνας ήταν sold out, καθώς κόπηκαν και τα 75.000 εισιτήρια, με το 10% να ανήκει στους φίλους της Λεβερκούζεν. Η ακουστική του «Καθεδρικού», όπως αποκαλούν το γήπεδο στο Μόναχο, ήταν μαγική και στην παρουσίαση των παικτών ο ήχος, εκκωφαντικός.
Τα βλέμματά μας πήγαιναν στον Γιώργο, τον πιο μικρό νικητή του διαγωνισμού, που ήρθε από την Αμαλιάδα και έχασε μία μέρα από το σχολείο του για να βρεθεί στον αγώνα μαζί με τον πατέρα του τον κύριο Κώστα. Και οι δυο τους τα έχασαν στην έναρξη της αναμέτρησης και μετά ο μικρός προσπάθησε να πιάσει το καλύτερο πλάνο από το ματς. Σημεία των καιρών.
Στον αγώνα η Μπάγερν ήταν ανώτερη από την αρχή ως το τέλος της αναμέτρησης, αλλά στάθηκε εξαιρετικά άτυχη, καθώς η Λεβερκούζεν βρήκε γκολ στη μοναδική εξόρμησή της στο πρώτο ημίχρονο. Η ισοφάριση ήρθε με μια γκολάρα του Aleksandar Pavlovic, που τρέλανε μέχρι και τον Αιμίλιο Οικονομίδη (Quizball) που βρέθηκε επίσης μαζί μας στο Μόναχο. Τελικά το ματς έμεινε στο 1-1 παρά τις χαμένες ευκαιρίες της Μπάγερν και κάπως έτσι πήραμε τον δρόμο για την επιστροφή. Όχι, σημείωσε λάθος.
H premium ποδοσφαιρική εμπειρία που προσέφερε η COSMOTE ως μέλος του ομίλου Telekom, περιείχε και την είσοδο στο περίφημο Telekom Lounge αμέσως μετά την λήξη του αγώνα. Ακριβώς δίπλα, μπορέσαμε να δούμε μερικούς από τους ποδοσφαιριστές που αποχωρούσαν, ενώ στο Lounge είδαμε το post game show, δοκιμάσαμε παραδοσιακά γερμανικά λουκάνικα και φυσικά (ξανα)ήπιαμε μπύρες στον πολύ όμορφα διαμορφωμένο χώρο. Και βεβαίως προμηθευτήκαμε και το επίσημο κασκόλ της ομάδας. Τότε ναι, μπορούσαμε να αποχωρήσουμε και να φωτογραφίσουμε την φωταγωγημένη κόκκινη πλέον Allianz Arena. Μέχρι να επιστρέψουμε την επόμενη ημέρα.
Η Allianz Arena στο εσωτερικό της είναι ακόμα καλύτερη
Το μεσημέρι της Κυριακής, το πρόγραμμα μας επιφύλασσε ακόμα μία ποδοσφαιρική έκπληξη. Το World Pass Powered by Telekom μας έστειλε στο εσωτερικό της Allianz Arena, για ένα VIP Tour που θα μας έστελνε ως το γρασίδι του γηπέδου. Στο tour, αφού πιάσαμε με τα χέρια μας το πλαστικό, το οποίο περιβάλλει το γήπεδο και φωταγωγείται με led φώτα κάθε ημέρα και αλλάζει μορφή στο εξωτερικό του γηπέδου ανάλογα την περίσταση, είδαμε την Allianz Arena από κάθε της γωνία.
Το μοναδικό γήπεδο στη Γερμανία που έχει τρία διαζώματα είναι χτισμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε από παντού να έχεις πλήρη εικόνα του γηπέδου, ενώ η ακουστική του καταλάβαμε ότι είναι συγκλονιστική, όταν ο ξεναγός μας έβαλε να φωνάζουμε στο άδειο γήπεδο. Όλοι βάλαμε τους εαυτούς μας στη θέση των ποδοσφαιριστών που δεν άκουγαν μια μικρή ομάδα τουριστών να φωνάζει, αλλά 75 χιλιάδες αφιονισμένους οπαδούς.
Ύστερα περιηγηθήκαμε στα VIP Boxes, που κοστίζουν ούτε λίγο, ούτε πολύ, μισό εκατομμύριο ευρώ για 5 χρόνια και είδαμε τα Lounges των μεγάλων χορηγών, ενώ ιδιαίτερος λόγος έγινε και την Telekom που θεωρείται συνώνυμο της Μπάγερν τα τελευταία 22 χρόνια. Στο σημείο που η ξενάγηση έφτασε στις VIP θέσεις που καθόμασταν μερικές ώρες πριν, όλοι καταλάβαμε το πόσο τυχεροί ήμασταν. Έπειτα, βρεθήκαμε στα αποδυτήρια της ομάδας (Harry Kane σε ψάχνουμε ακόμα) και φτάσαμε μέσω του διάσημου τούνελ, στους πάγκους.
Έπειτα, σειρά είχε το μουσείο της Μπάγερν. Φτάνοντας, ξέραμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να χωρέσεις μια ιστορία 124 ετών μέσα σε λίγα τετραγωνικά, ειδικά όταν μιλάμε για μια ιστορία που πλέον είναι συνυφασμένη με τον βαυαρικό λαό.
Στο πρωτοποριακό μουσείο είδαμε το πρώτο κύπελλο της ομάδας, για ένα τοπικό βαυαρικό πρωτάθλημα και γνωρίσαμε την ιστορία της. Από τα πρώτα χρόνια στην αφάνεια του πολέμου και τον ναζιστικό αποκλεισμό της λόγω της σύνδεσης της με τον εβραϊκό λαό, μέχρι την επανατοποθέτησή της στον ποδοσφαιρικό χάρτη ιδιαίτερα μετά την δημιουργία της Bundesliga.
Στο Μουσείο ο πρώτος πρόεδρος της ομάδας Franz John συναντιέται με τον πρώτο προπονητή της Dr. Willem Hesselink και με έναν μαγικό τρόπο όλοι συνδέονται με τον Franz Beckenbauer, τον Gerd Muller, για να φτάσουμε στην χρυσή εποχή του Pep Guardiola, του Philipp Lahm, του Manuel Neuer και του Robert Lewandowski. Όλα αυτά, ενώ περνάς τα δωμάτια με τις επί μέρους δεκαετίες και δίπλα σου βλέπεις όλα τα τρόπαια. Από τα κύπελλα Βαυαρίας, ως τα βαρύτιμα Champions League.
Και μετά τα μαθήματα ιστορίας, ώρα για Oktoberfest
Το World Pass Powered by Telekom δεν ολοκληρώθηκε όμως στο μουσείο και στα αναμνηστικά δώρα από την μπουτίκ της ομάδας. Το να επισκεφτείς αυτήν την περίοδο το Μόναχο και να μην βρεθείς στην περιοχή Τερέζινβισε, όπου γίνονται οι εκδηλώσεις για το Oktoberfest είναι μάλλον αφελές. Έτσι, επισκεφθήκαμε την βαυαρική γιορτή το απόγευμα της Κυριακής και με τις σκηνές κατάμεστες περιηγηθήκαμε στους χώρους του φεστιβάλ.
Κάθε χρόνο υπολογίζεται ότι στο Oktoberfest συμμετέχουν 6 εκατομμύρια κόσμου, αριθμός συγκλονιστικός, αν σκεφτείς ότι όλο το Μόναχο δεν έχει ούτε 2 εκατομμύρια κατοίκους. Δεκάδες παιχνίδια τύπου λούνα παρκ για παιδιά, 14 κεντρικές σκηνές όπου οι μεγαλύτερες ζυθοποιίες του Μονάχου εκθέτουν κάθε λογής μπύρα και φυσικά παραδοσιακά γερμανικά φαγητά, περιμένουν εξαψήφιο αριθμό θεατών κάθε ημέρα, με την Κυριακή να είναι φυσικά μέρα αιχμής.
Οι Βαυαροί δίνουν μεγάλη σημασία στην παράδοση -άλλωστε και για μικρότερες γιορτές συνηθίζουν να φορούν τις παραδοσιακές τους φορεσιές- και το τοπίο έμοιαζε με ένα απέραντο πανηγύρι.
Νωρίς το μεσημέρι της Δευτέρας το ψιλόβροχο εμφανίστηκε και πάλι για να κάνει ακόμα πιο νοσταλγική την επιστροφή μας στην Αθήνα. Μπορεί η Μπάγερν να μην κατάφερε να κερδίσει, αλλά μέσω της COSMOTE και του World Pass Powered by Telekom ζήσαμε μια πραγματικά premium ποδοσφαιρική εμπειρία σε ένα από τα καλύτερα γήπεδα του πλανήτη.
Πλέον, η επόμενη στάση για το World Pass Powered by Telekom γίνεται στο T-esports Championship 2024 στη Βουδαπέστη στις 16-17 Νοεμβρίου και, αν θες να ζήσεις άλλη μια ταξιδιωτική και gaming εμπειρία, μπορείς να δηλώσεις τη συμμετοχή σου εδώ.