Pixabay
ΤΑΞΙΔΙ

6 πράγματα που δεν ήξερες ότι κάνουν οι πιλότοι στα αεροπλάνα

Το κρυφό σημείο που ξεκουράζονται και άλλα πέντε facts για τους ανθρώπους που μας ανεβάζουν πάνω από τα σύννεφα.

Από τη μυστική γλώσσα του πληρώματος μέχρι τα πολλά κρυφά χαρακτηριστικά του αεροπλάνου, ο κόσμος που βρίσκεται πάνω ακριβώς από το κεφάλι μας – και πάνω από τα σύννεφα – είναι γεμάτος μυστήρια. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για το πιλοτήριο, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό εκτός ορίων για όλους, εκτός αν είστε μέλος του πληρώματος.

Ως επιβάτες, είναι φυσικό να αναρωτιέστε τι συμβαίνει πίσω από αυτές τις κλειστές πόρτες του πιλοτηρίου και ποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται για να εξασφαλιστεί ένα ασφαλές ταξίδι. Δεν χρειάζεστε να αναρωτιέστε πλέον: Τραβήξαμε την κουρτίνα για να αποκαλύψουμε έξι μυστικά και κανόνες που έχουν να κάνουν με τα αεροπλάνα και τους ανθρώπους που τα χειρίζονται.

Το διαφορετικό φαγητό των πιλότων

Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν αυστηρούς κανονισμούς που απαγορεύουν στους πιλότους να μοιράζονται το ίδιο γεύμα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Η λογική πίσω από αυτόν τον κανόνα είναι ότι αν ένας πιλότος αρρωστήσει από το φαγητό, τότε ο άλλος μπορεί να προσγειώσει το αεροπλάνο με ασφάλεια.

Αν και η τροφική δηλητηρίαση στα αεροπλάνα είναι σπάνια, συμβαίνει κατά καιρούς. Το 1975, 197 άτομα αρρώστησαν σε πτήση της Japan Airlines από την Αλάσκα προς τη Δανία και σε μια πτήση του 1982 από τη Βοστόνη στη Λισαβόνα, ο πιλότος, ο συγκυβερνήτης, ο μηχανικός και 10 επιπλέον μέλη του πληρώματος φέρεται να αρρώστησαν από κάποια χαλασμένη πουτίγκα. Μη σας τύχει.

Οι περισσότεροι πιλότοι δεν μπορούν να έχουν γένια

Στους πιλότους των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών απαγορεύεται σχεδόν για όλους να έχουν γένια, με τη συντριπτική πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών να επιβάλλουν στους πιλότους τους να είναι πάντα ξυρισμένοι.

Ο κανόνας βασίζεται σε μια μελέτη του 1987, η οποία διαπίστωσε ότι οι τρίχες στο πρόσωπο εμποδίζουν τις μάσκες οξυγόνου να εφαρμόζουν σταθερά γύρω από το πρόσωπο και να λειτουργούν σωστά.


Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπήρξαν μερικές εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα. Για παράδειγμα, το 2018 η Air Canada άλλαξε την πολιτική της και επέτρεψε στους πιλότους να έχουν γένια λίγων ημερών.

Απαγορεύεται η ολική χαλάρωση

Οι ομοσπονδιακοί κανονισμοί απαγορεύουν στους πιλότους να ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια κρίσιμων στιγμών της πτήσης και τους ενθαρρύνει να παραμένουν συγκεντρωμένοι στα καθήκοντά τους κατά την τροχοδρόμηση, κατά την απογείωση και την προσγείωση και κατά την πτήση του σκάφους κάτω από τα 10.000 πόδια.

Με λίγα λόγια, οι πιλότοι πρέπει να ξεχάσουν το διάβασμα ενός βιβλίου ή την περιστασιακή συζήτηση, διότι απαγορεύεται οτιδήποτε θα μπορούσε ενδεχομένως να αποσπάσει την προσοχή από την πτήση του αεροσκάφους. .

Υπάρχει ένα μυστικό σημείο ύπνου

Το πιλοτήριο δεν είναι ο μόνος χώρος του αεροσκάφους που είναι εκτός ορίων για τους επιβάτες. Υπάρχει επίσης ένας μυστικός χώρος ανάπαυσης για τα μέλη του πληρώματος καμπίνας ώστε να ξεκουράζονται κατά τη διάρκεια των μακρινών πτήσεων. Αυτές οι κουκέτες του πληρώματος βρίσκονται συχνά κρυμμένες πίσω από κάτι που μοιάζει με πόρτα τουαλέτας και συνήθως βρίσκονται πάνω από την κύρια καμπίνα στα νεότερα αεροσκάφη ή στο χώρο αποσκευών σε ορισμένα παλαιότερα μοντέλα.

Ο αυτόματος πιλότος είναι ενεργοποιημένος σχεδόν όλη την ώρα

Ο αυτόματος πιλότος δεν είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό που χρησιμοποιείται σε ειδικές περιστάσεις – το λογισμικό είναι στην πραγματικότητα ενεργοποιημένο στο μεγαλύτερο μέρος της πτήσης. Για την ακρίβεια, είναι ενεργοποιημένος στο 90% του χρόνου στις περισσότερες πτήσεις, αν και όλα εξαρτώνται από τους πιλότους.

Ορισμένοι προτιμούν να κατευθύνουν οι ίδιοι το σκάφος περισσότερο από άλλους, ενώ κάποιοι ενεργοποιούν τον αυτόματο πιλότο για να αφήσουν τον υπολογιστή να κάνει τη δουλειά. Ο αυτόματος πιλότος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για να βοηθήσει τους πιλότους κατά τη διαδικασία προσγείωσης.

Τα αεροπλάνα δεν πετούν συχνά με γεμάτη δεξαμενή καυσίμων

Οι αεροπορικές εταιρείες σπάνια γεμίζουν τη δεξαμενή καυσίμων ενός αεροσκάφους μέχρι τέρμα, σε μια προσπάθεια να μειώσουν το συνολικό βάρος. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιβάτες πρέπει να ανησυχούν για το αν θα ξεμείνουν από καύσιμα – οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να μεταφέρουν μια ελάχιστη ποσότητα καυσίμων προκειμένου να διασφαλίσουν ότι το αεροπλάνο φτάνει στον προορισμό του με σχετική ευκολία.


Αλλά γενικά, όσο βαρύτερο είναι ένα αεροπλάνο, τόσο πιο δαπανηρή είναι η λειτουργία του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δεξαμενή καυσίμων συνήθως γεμίζει μέχρι ενός σημείου πριν από κάθε ταξίδι.