Αν το HomePod είχε ρόδες θα ήταν το αυτοκίνητο της Apple
- 11 ΙΟΥΝ 2017
Σχεδόν τρία χρόνια μετά από την παρουσίαση του Apple Watch, τον Σεπτέμβριο του 2014, η Apple έφερε στο προσκήνιο μια νέα συσκευή. Το HomePod είναι ένα έξυπνο ηχείο, με το οποίο μας υπόσχεται πως “θα επανεφεύρει τη μουσική στο σπίτι”. Όπως δηλαδή συνέβη στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας με το iPod και το iTunes Store, που πράγματι άλλαξαν το μοντέλο διανομής της μουσικής και επηρέασαν την εξέλιξη ολόκληρης της μουσικής βιομηχανίας.
(AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
Το πώς ακριβώς θα συμβεί αυτό ομολογουμένως δεν έγινε απολύτως κατανοητό (εκτός του ότι προφανώς θα παίζει με την υπηρεσία Apple Music), αφού όπως συνηθίζει η Apple είπε αυτά που ήθελε ή ήταν έτοιμη να πει. Εξάλλου, το HomePod πρόκειται να βγει στην αγορά τον Δεκέμβριο, οπότε στο εξάμηνο που μεσολαβεί όλο και κάτι περισσότερο θα μαθευτεί για τη λειτουργικότητά του – πάντως όσοι το άκουσαν υποστήριξαν ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά για το μέγεθός του. Εντούτοις είναι ξεκάθαρο πως με το HomePod η Apple πατάει πόδι στο ‘έξυπνο σπίτι’, ακολουθεί τις Amazon και Google και τα δικά τους Echo και Home, πουλώντας όπως πάντα καλύτερη εμπειρία χρήσης και ένα πιο αστραφτερό περιτύλιγμα.
Μια από τις καινοτομίες – που σύμφωνα με την Apple – ενσωματώνει είναι η τεχνολογία χωρικής αντίληψης, βάσει της οποίας αντιλαμβάνεται το σημείο που το τοποθετείς μέσα στον χώρο και προσαρμόζει ανάλογα τον ήχο του. Όπως προσαρμόζει κάποιες λειτουργίες του σύμφωνα με τις προτιμήσεις του χρήστη, μαθαίνοντας από τις συνήθειες του.
(AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
Η Siri -η φωνητική πύλη υπηρεσιών που στο μεταξύ ανακοινώθηκε ότι γίνεται προσβάσιμη και από εφαρμογές τρίτων – είναι παρούσα στο HomePod. Στοιχείο που του δίνει τη δυνατότητα να στέλνει τα μηνύματα που του υπαγορεύεις, να σε ενημερώνει φωνητικά για τον καιρό και την τρέχουσα ειδησεογραφία, να επιλέγει τη μουσική που σου αρέσει ή ακόμα να ελέγχει άλλες έξυπνες οικιακές συσκευές.
Αντίστοιχα, πανταχού παρούσα στην προ ημερών παρουσίαση της Apple ήταν και η μηχανική μάθηση. Ο συνδυασμός αυτών, δηλαδή της φωνητικής αλληλεπίδρασης, της μηχανικής μάθησης και της διασύνδεσης, συν την παραδοχή πως τα επόμενα χρόνια το αυτοκίνητο θα αποτελέσει έναν νέο ζωτικό χώρο, έφεραν ξανά στο μυαλό ορισμένων την πολυσυζητημένη ιστορία με το Apple Car. Το οποίο ίσως τελικά δεν θα είναι ένα μοντέλο αυτοκινήτου με τη συμβατική έννοια – ακόμα και για τα δεδομένα της Apple η ανάπτυξη ενός οχήματος φαντάζει εξαιρετικά πολύπλοκο εγχείρημα, αλλά θα πρόκειται για μια πλατφόρμα διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης στην (όχι και τόσο μακρινή) εποχή των αυτοδηγούμενων οχημάτων – ως προπομπός αυτού μπορεί να εκληφθεί το CarPlay.
Υπό το πρίσμα αυτό, η Apple με το HomePod μπαίνει στο (έξυπνο) σπίτι θέλοντας να μάθει και παράλληλα να εκπαιδεύσει του πελάτες της σε ένα νέο μοντέλο αλληλεπίδρασης, που ίσως σε λίγα χρόνια, όταν η καμπίνα του αυτοκινήτου θα είναι προέκταση του σαλονιού και το γραφείου μας, θα μας υπηρετεί καθ’ οδόν.
(AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
Η συνδεσιμότητα μεταξύ αυτοκινήτων και έξυπνων σπιτιών είναι μια αναμενόμενη εξέλιξη. Τότε, ο οδηγός θα μπορεί να έχει κάθε στιγμή την πλήρη εικόνα για την κατάσταση του σπιτιού του, αν για παράδειγμα έχει ξεχάσει ένα παράθυρο ανοικτό, την πόρτα ξεκλείδωτη ή κάποιες συσκευές σε λειτουργία, και με ελάχιστες κινήσεις θα κάνει εξ αποστάσεως τις όποιες απαραίτητες ενέργειες.
Εξάλλου, όπως προβλέπει η Bosch (πρωταγωνιστώντας εδώ και δεκαετίες στην ανάπτυξη τεχνολογικών που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη των οχημάτων), η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα επιτρέψει σε ανθρώπους που οδηγούν πολλές ώρες (ή γύρω στα 40.000 χιλιόμετρα τον χρόνο) να κάνουν αποδοτικότερη χρήση 95 ωρών του χρόνου τους σε ετήσια βάση. Με το αυτοκίνητο ως ενεργό μέρος του διαδικτύου, οι οδηγοί θα μπορούν να μεταφέρουν την ψηφιακή ζωή τους μέσα σε αυτό.
(AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
Συνδεδεμένο, αυτοματοποιημένο και εξατομικευμένο, το αυτοκίνητο θα μετατραπεί σε έναν τρίτο ζωτικό χώρο για τον άνθρωπο μετά από το σπίτι και τον χώρο εργασίας. Σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα, η εξατομίκευση και η μεγαλύτερη λειτουργικότητα γίνονται εμφανείς αμέσως μόλις οδηγός πάρει τη θέση του. Μια κάμερα τον αναγνωρίζει και προσαρμόζει ανάλογα το τιμόνι, τον καθρέφτη και τη θερμοκρασία. Επίσης, το αυτοκίνητο προσωποποιεί το φόντο της infotainment οθόνης και ενημερώνεται αυτόματα για τα ραντεβού, την αγαπημένη μουσική, τα τελευταία podcasts και τον προορισμό πλοήγησης που ο οδηγός έχει προγραμματίσει όσο ακόμα βρισκόταν στο σπίτι του.
Παράλληλα, ανιχνεύει κόπωση και προδιάθεση για ύπνο στη διάρκεια της οδήγησης, δύο συχνά αίτια σοβαρών ατυχημάτων, παρατηρώντας τις κινήσεις των βλεφάρων των οδηγών. Το σύστημα αναγνωρίζει την αδυναμία του οδηγού να συγκεντρωθεί ή τον βαθμό κούρασης και προβάλει προειδοποίηση εφόσον κριθεί απαραίτητο, καθιστώντας την οδήγηση ασφαλέστερη. Επιπλέον, το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα σε περίπτωση απότομων κινήσεων.