ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από σήμερα μπορείς να αγοράσεις κι εσύ ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο

Δεν είναι hoax, ούτε teaser για τον επόμενο James Bond. Το πρώτο ΙΧ εδάφους-αέρος βγαίνει κανονικά στην παραγωγή.

Στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκαν δεκάδες λιμπιστερά αυτοκίνητα. Όπως γίνεται συνήθως, τα εκθαμβωτικά ιταλικά supercars και οι επιβλητικές γερμανικές λιμουζίνες έκλεψαν την παράσταση, αλλά όπως δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν, ένα ολλανδικό όχημα ήταν αυτό που έκανε την παράσταση να σχολάσει και το θέατρο να κατεβάσει ρολά. Στο τέλος, το PAL-V υποκλίθηκε μόνο του. Και μετά ξεδίπλωσε τους έλικές του και πέταξε μακριά από τα ταπεινά supercars και τις πεπερασμένες λιμουζίνες.

Γιατί αυτό κάνει το PAL-V: Πετάει. Είναι ένα αυοτοκίνητο που πετάει και δεν ανήκει ούτε στο δυστοπικό μέλλον του Blade Runner ούτε στα ρετροφουτουριστικά σετ του James Bond. Είναι ένα ΙΧ όχημα που σε λίγους μήνες θα βγει κανονικά στην παραγωγή. Η κατασκευάστρια εταιρεία, μάλιστα, δέχεται ήδη παραγγελίες από τους υποψήφιους αγοραστές στο website της.

Όπως σίγουρα παρατήρησες στο βίντεο, το PAL-V δεν θα είναι το πιο όμορφο όχημα εκεί έξω ή εκεί πάνω. Σχεδιαστικά, ως αυτοκίνητο είναι μάλλον άμπαλο, όπως όλα τα τρίκυκλα αυτοκίνητα, ενώ και ως επίσημο όχημα είναι επίσης ατσούμπαλο – μοιάζει περισσότερο με ελικοπτεράκι παρά με sci-fi πτητικό όχημα. Απ’ την άλλη, είναι ένα όχημα που κυκλοφορεί κανονικά στον δρόμο και πετάει εξίσου κανονικά πάνω απ’ αυτόν. Δεν θα κερδίσει ποτέ τα καλλιστεία αυτοκινήτων, αλλά ποιος νοιάζεται για τίτλους και κορδέλες όταν μπορεί να απογειωθεί και να πεταχτεί (κυριολεκτικά) οπουδήποτε αγνοώντας την κίνηση, τα φανάρια, τις λακκούβες, τους οδηγούς που κορνάρουν, τα διόδια, αγνοώντας στην πραγματικότητα οποιονδήποτε περιορισμό;


Όχι, σοβαρά τώρα, σκέψου το λίγο: ένα αυτοκίνητο που πετάει. Ξέρω ότι το έχεις φαντασιωθεί άπειρες φορές, αλλά σήμερα, τώρα, έχεις μια ευκαιρία να το σκεφτείς ρεαλιστικά. Γιατί το PAL-V είναι κάτι πραγματικό. Μέσα στο 2019 θα κυκλοφορεί και θα ίπταται και κάποιοι θα το οδηγούν / πιλοτάρουν. Εν τω μεταξύ, όσο εσύ σκέφτεσαι, σου παραθέτουμε τα καλά και τα κακά νέα σχετικά με το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο που – όπως πάντα, πάνε μαζί.

Καλά νέα: To PAL-V καίει αμόλυβδη βενζίνη, τίποτα εξεζητημένο. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ θα σου φτάσει για 1315 χλμ στο έδαφος ή 500 χλμ στον αέρα (μια χαρά, στο έδαφος το λες ως και οικονομικό). Στο δρόμο ταξιδεύει με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, στον αέρα με 180χλμ/ώρα. Δεν είναι υπερηχητικό, ούτε σκίζει τους αιθέρες, αλλά εντάξει, καλύτερα πιο σιγά για να απολαμβάνεις και τη θέα από ψηλά στη διαδρομή.

Κακά νέα: Για να το οδηγήσεις πρέπει υποχρεωτικά να έχεις δίπλωμα πιλότου.


Καλά νέα: Κατά την απογείωση δεν χρειάζεται να υποβάλεις σχέδιο πτήσης, ούτε είσαι υποχρεωμένος να επικοινωνείς με κάποιον πύργο ελέγχου στη διαδρομή. Απλώς ανοίγεις τους έλικές σου και φεύγεις μακριά από την ταπεινή επιφάνεια της γης και της θάλασσας.

Κακά νέα: Οι έλικες δεν ανοίγουν εν κινήσει. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στις ταινίες, το πρώτο πραγματικό ιπτάμενο αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου δέκα λεπτά για να ξεδιπλώσει τους έλικές του και να μπει σε πτητικό mode. Επίσης, όσο διαρκεί η εναλλαγή, ο οδηγός και ο συνοδηγός πρέπει να βρίσκονται έξω από το όχημα.

Καλά νέα: Παρότι η εναλλαγή έχει έναν κάποιο μπελά, το PAL-V μπορεί να απογειωθεί σχεδόν από οπουδήποτε. Όχι από μια λεωφόρο σε ώρα αιχμής, προφανώς, αλλά η απογείωσή του δεν προϋποθέτει αεροδιάδρομο. Χρειάζεται 330 μέτρα καθαρού δρόμου για την απογείωση και μόλις 30 μέτρα για την προσγείωση.

Κακά νέα: Οι εσωτερικοί χώροι δεν είναι το ατού του. Η καμπίνα χωράει δύο άτομα και ελάχιστες αποσκευές και είναι κάπως Σπαρτιάτικη, όπως αυτή ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Οι κατασκευαστές προτίμησαν να κόψουν πολυτέλεια για να γλιτώσουν βάρος και να μεγαλώσουν την εμβέλεια πτήσης.

Καλά νέα: Στιβαρή ολλανδική κατασκευή. Όπως με περηφάνια υπογραμμίζεται στο website της κατασκευάστριας εταιρείας, κάποιοι από τους πιο ταλαντούχους Ολλανδούς μηχανικούς έχυσαν αίμα, δάκρυα και ιδρώτα (αλήθεια, έτσι γράφει) για να μετατρέψουν μια μακρινή φαντασίωση σε μια συναρπαστική πραγματικότητα που πληροί τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας.


Πολύ κακά νέα: Η φτηνή έκδοση του PAL-V κοστίζει 299.000 ευρώ, ενώ η φουλ έξτρα φτάνει στα 499.000 ευρώ. Αν θες να παραγγείλεις ένα από τα 90 πρώτα οχήματα που θα βγουν άμεσα σε κυκλοφορία, θα πρέπει να προκαταβάλεις 25.000 ευρώ.

Ας πούμε καλά νέα: Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται και μαθήματα που θα σου εξασφαλίσουν το απαιτούμενο δίπλωμα πιλότου.


Άλλα νέα: Ιπτάμενο αυτοκίνητο, ρε φίλε. Τι άλλα νέα; Τι άλλο θες, δηλαδή;

Exit mobile version