America’s Army: Στα όρια του ρεαλισμού
Παίζουμε την νέα έκδοση του παιχνιδού Special Forces: Overmatch
- 15 ΣΕΠ 2006
Χάρτης: Dusk
Αποστολή: Η εξολόθρευση ενός VIP προσώπου πριν τη μετάβαση του σε σημείο διαφυγής (extraction point)
Hllander.dm: “Από πού να τους την πέσουμε τώρα;?”
Taron.dm: Πάμε εκκλησία;
Grigo.dm: Ok, καλύπτω την αριστερή πλευρά και την πόρτα από το σπιτάκι
Hllander.dm: Ok, Taron τρέχα στο παραθυράκι της εκκλησίας και σε καλύπτω
30 δεύτερα μετά
Taron.dm! Ο VIP πέρασε στην πρεσβεία, σκότωσα έναν δικό τους
Hllander.dm: Ok, Taron πάμε πρεσβεία
Grigo.dm: Ok, καλύπτω extraction point
30 δεύτερα μετά
Grigo.dm: Ο VIP είναι στο φορτηγάκι, πίσω από την πρεσβεία, είναι τρεις εκεί
Taron.dm: Εμείς τους κρατάμε στην πρεσβεία
Grigo.dm: Σκιές πλησιάζουν, πετάξτε flash και κάνω επίθεση
Η ιστορία πίσω από το America’s Army
Το 1999, η εθελοντική κατάταξη στον αμερικάνικο στρατό έπιασε το limit down των τελευταίων 30 χρόνων. Οι συνθήκες αυτές οδήγησαν τους επιτελείς του στρατού ξηράς στη σύλληψη της ιδέας του America’s Army. Ενός νέου στρατολογικού εργαλείου με τη μορφή First Person Shooter παιχνιδιού. Το παιχνίδι θα έπρεπε να είναι online και εντελώς free για να έχουν πρόσβαση τα χαμηλότερα οικονομικά στρωματά της αμερικάνικης νεολαίας. Η βασική δηλαδή δεξαμενή στρατολόγησης των Η.Π.Α. Η ιδέα δεν άργησε να πάρει την έγκριση της κυβέρνησης.
Ξεκινώντας από το μηδέν, ένα επιτελείο προγραμματιστών και στρατιωτικών συμβούλων αρχίσε να γράφει το παιχνίδι μακριά από τη λογική των Doom και Counterstrike. Ακολουθώντας (αντιγράφοντας) τα αξέχαστα Ghost Recon (Red Storm) και Operation Flashpoint (Bohemian) προσέθεσαν εντυπωσιακά γραφικά, καλοσχεδιασμένες αποστολές, και το σημαντικότερο… άφθονο ρεαλισμό. Από τις στερεότυπες ατάκες μέχρι την τροχιά που διαγράφει ένα βλήμα.
Έτσι την 4η Ιουλίου του 2003 (επέτειος της αμερικανικής ανεξαρτησίας), μετά από 3 χρόνια εξέλιξης, γεννήθηκε το τρομερό μωρό του Department of Defense. Το Americas Army. Ένας εικονικός στρατός με περισσοτέρους από 6 εκατομμύρια «στρατιώτες» που μάχεται πάνω από 3 εκατομμύρια καθημερινές «μάχες».
Τα πρώτα βήματα του παιχνιδιού ήταν αρκετά δύσκολα εξαιτίας της απειρίας των προγραμματιστών να γράψουν τις ιδέες τους σε κώδικα Unreal Engine. Αυτό δεν πτόησε την κοινότητα του America’s Army, η οποία εξελισσόταν ραγδαία και με την βοήθεια των πολλών updates μεγάλωνε καθημερινά. Έτσι στις αρχές του 2004, ενάμιση χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία, δόθηκε στο κοινό η δεύτερη έκδοση του Americas Army, Special Forces. Γραμμένη εξ ολοκλήρου στην Unreal 2 Engine η έκδοση αυτή έδωσε τεραστία ώθηση στο παιχνίδι κάνοντας το ένα από τα 5 ποιο δημοφιλή παιχνίδια του διαδικτύου, σύμφωνα με το PC Online.
Γιατί θα εθιστείτε στο America’s Army
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία στο παιχνίδι είναι η λεπτομέρεια στην εξομοίωση των σεναρίων και της βαλλιστικής. Σαν παίκτης θα είστε μέρος μιας ομάδας του αμερικάνικου στρατού, με στολές παραλλαγής και Μ16, η οποία αντιμετωπίζει μια ομάδα τρομοκρατών. Οι αντίπαλοι φαινομενικά θα είναι ντυμένοι με full face και θα κρατούν AK-47. Από τη δική τους σκοπιά οι αντίπαλοι είναι ο αμερικανικός στρατός και σας βλέπουν σαν τρομοκράτες. Αυτό δημιουργεί ενδιαφέρουσες επιπλοκές. Όταν π.χ. η ομάδα σας χάσει ένα όπλο (και το πάρει η αντίπαλη) δεν θα μπορείτε να καταλάβετε ότι αυτό είναι δικού σας στρατιώτη. Το όπλο θα συνεχίζει να ακούγεται στα «αυτιά» σας σαν Μ16 (δικό της) και όχι σαν ΑΚ-47 (της αντίπαλης ομάδας). Έτσι μπορεί να δεχθείτε αιφνιδιασμό όπως σε πραγματικές συνθήκες.
Η εξομοίωση της συμπεριφοράς των οπλών είναι (έξω)πραγματική. Τα τυφέκιο σας θα κλωτσάει όταν ρίχνετε μεγάλες ριπές και οι σφαίρες θα πηγαίνουν στο γάμο…Τα πυρομαχικά σας θα τελειώνουν αν τα χρησιμοποιείτε άσκοπα. Η ευστοχία σας βελτιώνεται στη στάση γονυπετώς ή πρηνηδόν αφού οι σχεδιαστές του παιχνιδιού έχουν προβλέψει ακόμα και την επίδραση της αναπνοής στη σκόπευση. Η χρήση των σκοπευτικών του όπλου θα σας δίνει καλύτερα αποτελέσματα από τους εικονικούς σταυρούς που έχουν άλλα FPS και η οπτική σας γωνία θα αλλάζει αυτόματα όταν αλλάζετε στάση ή κάνετε μετατοπίσεις αλλάζει την. Όπως και στην πραγματικότητα.
Ο ρεαλισμός των σεναρίων και του πεδίου της μάχης είναι καταπληκτικός. Ο φωτισμός εξομοιώνεται πλήρως και αν αφήνετε σκιές τότε μπορεί να αποκαλύψετε τη θέση σας, δίνοντας στόχο στον αντίπαλο. Για να επιβιώσετε σε μια επιχείρηση θα πρέπει να καλύπτεστε από κτίρια, εμπόδια, φίλια πυρά και να κινείστε έρποντας την περισσότερη ώρα. Όταν οι σφαίρες πέφτουν βροχή, μη διανοηθείτε να σηκώσετε κεφάλι και να αρχίσετε να πυροβολείτε αδιακρίτως όπως στo Counterstrike. Θα βρείτε το κεφάλι σας να παίρνει «αέρα» και θα παρακολουθήσετε το παιχνίδι σαν αόρατος θεατής.
Ακόμα και αν γίνετε / είστε πολύ καλός παίκτης θα εξαρτάστε πάρα πολύ από την ομάδα σας, για να μείνετε στο παιχνίδι πάνω από 1 λεπτό. Για να κινηθείτε θα πρέπει κάποιος συμπαίκτης να σας καλύψει με πυρά. Αν είστε καθηλωμένος θα πρέπει η ομάδα να δημιουργήσει αντιπερισπασμό ή κάποιος συμπαίκτης σας να πάρει πάνω του τα πυρά ώστε να ελευθερωθείτε. Για να αποκαλυφθεί ένας αντίπαλος εσείς ή κάποιος άλλος από την ομάδα θα πρέπει να κάνει το δόλωμα. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται πλήρης συνεργασία, συγχρονισμός, αλληλοκάλυψη και καλή επικοινωνία για την επιτυχή έκβαση της αποστολής.
Ένα μειονέκτημα (ή πλεονέκτημα για τους γνώστες) είναι ότι δεν μπορείτε να κάνετε απλώς εγκατάσταση του παιχνιδιού και να γίνετε κατευθείαν Τζόνι Ράμπο. Πρέπει πρώτα να περάσετε επιτυχώς τέσσερις βασικές εκπαιδεύσεις στη χρήση όπλων και στις επιχειρήσεις σε αστικό περιβάλλον. Αυτές μπορεί αν γίνουν offline και αν αποτύχετε μπορείτε να ξαναδοκιμάσετε όσες φορές θέλει. Οι εκπαιδεύσεις δεν είναι και τόσο διασκεδαστικές αλλά είναι απαραίτητες. Μετά τις βασικές μπορείτε να εκπαιδευτείτε για snipper, αλεξιπτωτιστής, βαρυοπλίτης κ.λ.π. Αυτό θα σας δώσει επιπλέον δυνατότητες, όπλα και αποστολές.
Τι θα δείτε στην έκδοση 2.7 Overmatch
Στην έκδοση 2.7 εκτός από τις καινούργιες multiplayer αποστολές (σε κάθε καινούργια έκδοση υπάρχουν τουλάχιστον 2 νέες αποστολές) θα βρείτε πολλές αλλαγές στα μενού του παιχνιδιού τα οποία θα είναι φιλικότερα στον αρχάριο gamer. Θα δείτε επίσης τις καινούργιες στολές του αμερικανικού στρατού όπως και τα οχήματα Hammer τα οποία θα μπορείτε για πρώτη φορά και να τα οδηγήσετε. Με την νέα έκδοση θα έχετε τη δυνατότητα να δοκιμάσετε το παιχνίδι offline και αν παίξετε σε cooperative mode.
Τι θα χρειαστείτε
1. Μια γρήγορη ADSL σύνδεση
2. Να επισκεφτείτε το επίσημο site του παιχνιδιού και να κατεβάσετε την τελευταία έκδοση.
3. Να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό στο επίσημο site, να ξεκινήσετε το παιχνίδι και να βάλετε το username και το password σας στο Personal Jacket. Αυτό βρίσκετε στο κυρίως μενού του παιχνιδιού. Έτσι μόνο θα μπορείτε να ανεβάζετε στο επίσημο site τα αποτελέσματα από το training.
4. Να κάνετε τις απαραίτητες ρυθμίσεις στα settings του παιχνιδιού για να έχετε την μέγιστη απόδοση στον υπολογιστή σας. Θα σας βοηθήσει πολύ να διαβάσετε τον οδηγό από το site του παιχνιδιού.
5. Είναι πολύ σημαντικό να τελειώσετε όλο το training και να ανεβάσετε τα αποτελέσματα της κάθε αποστολής στον επίσημο δικτυακό τόπο του παιχνιδιού.
6. Για βοήθεια στο training μπορείτε απευθυνθείτε στο America’s Army Online Tracker, του οποίου τα φόρουμ θεωρούνται η Μέκκα των πιστών του παιχνιδιού. Η κοινότητα των παιχτών βοηθά πάρα πολύ τους νέους στον χώρο.
7. Μόλις τελειώσετε το training πηγαίνετε στην section multiplayer του μενού του παιχνιδιού, διαλέξτε map (προτείνω ανεπιφύλαχτα τις Dusk, SF-CSAR, SF-Hospital, Bridge, Weapons Cache) και κάντε connect σε έναν από τους πολλούς server που υπάρχουν εκεί (να διαλέγετε πάντα αυτούς με το μικρότερο ping).
8. Επισκεφτείτε τα site των ελληνικών clan και ζητήστε να γίνετε μέλη για να συμμετάσχετε στις clanwar τις οποίες διοργανώνουν διάφορα site όπως το Team Warfare, το ESL και το Clan Base. Οι πιο γνωστές ελληνικές clan είναι η Hellas Team, η Hawk Clan, η Heat Clan και η Hellenic Task Force.
Αν μπορέσετε να παραβλέψετε την διακριτή αλλά και μερικές φορές αδιάκριτη προπαγάνδα του παιχνιδιού (που ως ένα σημείο είναι λογική λαμβάνοντας υπόψη ότι το παιχνίδι είναι εντελώς δωρεάν) τότε είναι σίγουρο ότι θα διασκεδάσετε αφάνταστα. Σας περιμένουμε…
Hooooooooooooooahh Soldiers