LIFE

Τα χαρακτηριστικά των μπαταριών RV για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα

Οι μπαταρίες αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται στα τροχόσπιτα (RVs) χωρίζονται σε δύο κατηγορίες εφαρμογών.

Η πρώτη αφορά την μπαταρία εκκίνησης του κινητήρα, και η δεύτερη τις μπαταρίες τροφοδοσίας των διάφορων καταναλώσεων. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η σωστή μπαταρία για κάθε χρήση:

Για τον κινητήρα επιλέγουμε μπαταρία που προορίζεται καθαρά για εκκινήσεις και η οποία διαθέτει περισσότερες και λεπτότερες πλάκες,  έτσι ώστε το συνολικό εμβαδόν επιφανείας των πλακών που εκτίθεται στον ηλεκτρολύτη, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να δώσει στιγμιαία υψηλό ρεύμα εκκίνησης (CCA) στους -18ο C για 30 δευτερόλεπτα, χωρίς η τάση της να υποχωρήσει κάτω από 7,2 volts. Δεν πρέπει να υποβάλλεται σε βαθειές εκφορτίσεις.

Για τις καταναλώσεις (φωτισμός, TV, κ.λ.π), επιλέγουμε μπαταρίες βαθειάς εκφόρτισης, οι οποίες διαθέτουν λιγότερες αλλά κατά πολύ παχύτερες πλάκες, δίνοντας έτσι έμφαση στην αντοχή σε παροχή σταθερής ποσότητας ρεύματος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η σωστή επιλογή, είναι το μέγεθος της εφεδρικής χωρητικότητας (RC), που μας δείχνει το χρονικό διάστημα σε λεπτά της ώρας, κατά το οποίο η μπαταρία μπορεί να αποδώσει συνεχώς 25 amperes, χωρίς η τάση της να υποχωρήσει κάτω από τα 10,5 volts.

Η μπαταρία βαθειάς εκφόρτισης, έχει την δυνατότητα να εκφορτίζεται και να επαναφορτίζεται επανειλημμένα.

Η διάρκεια  ζωής των μπαταριών των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων (RV), εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούνται.

Αυτό σημαίνει σωστή εκφόρτιση, επαναφόρτιση και αποθήκευση. Ένας κύκλος ζωής, είναι η εκφόρτιση στο 50% της χωρητικότητας (Ah) και φόρτιση πάλι στο 100%.

Ας δούμε τους τύπους μπαταριών που διατίθενται για τις δύο παραπάνω κατηγορίες. 

Κοινός τύπος με υγρό ηλεκτρολύτη.

Με πώματα χαμηλής  ή ερμητικά κλειστές χωρίς ανάγκη συντήρησης Προτείνεται φόρτιση, με τάση από 13,80 volts έως 14,10 volts, ώστε η μπαταρία να παραμένει δροσερή κατά την διάρκεια της φόρτισης και για να επιτευχθεί το μέγιστο προσδόκιμο κύκλων ζωής ή από 14,40 volts έως 14,60 volts.

AGMVrla

Χρησιμοποιούν ινώδη διαχωριστήρα μεταξύ των πλακών τους, κατά 90% εμποτισμένο σε ηλεκτρολύτη. Είναι ακριβότερες από τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη,  δεν χρειάζονται συντήρηση και είναι σχεδόν αδύνατον να παγώσουν σε χαμηλές. Θερμοκρασίες. Προτείνεται φόρτιση, με τάση από 14,40 volts έως 14,79 volts, σε θερμοκρασία 25°C.

GEL Vrla

Χρησιμοποιούν ηλεκτρολύτη σε πηκτή μορφή (gel), είναι ακριβότερες από τις μπαταρίες AGM, είναι τελείως στεγανές και γι ‘αυτό λειτουργούν άριστα σε κλειστούς χώρους,  αλλά μειονεκτούν στο ότι η φόρτισή τους πρέπει να γίνεται με αργό ρυθμό και σε χαμηλότερη τάση από τις μπαταρίες με υγρό ηλεκτρολύτη.

Χρειάζεται προσοχή γιατί η υπερφόρτιση μπορεί να τους προκαλέσει σοβαρή και μόνιμη βλάβη. Προτείνεται φόρτιση, με τάση από 14,28 volts έως 14,52 volts, σε θερμοκρασία 25°C.

Λιθίου

Προηγμένης τεχνολογιάς, αρκετά ακριβότερες από όλους τους προηγούμενους τύπους μπαταριών, παρέχουν χαρακτηριστικά μπαταρίας εκκίνησης και βαθειάς εκφόρτισης , και αντέχουν εκφορτίσεις κατά 80% έως και 100% ξεπερνώντας τους 1000 κύκλους ζωής. Επαναφορτίζονται  πολύ γρηγορότερα, παρέχουν υψηλά ρεύματα εκκίνησης, μπορούν να παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα αποθηκευμένες χωρίς να αποφορτίζονται, είναι κατά πολύ ελαφρύτερες και δεν περιέχουν τοξικό ηλεκτρολύτη (δεν μολύνουν το περιβάλλον).

Για περισσότερες πληροφορίες: www.batteryplus.store