Billion dollar babies
To Instagram δεν είναι μόνο του! Pinterest, Tumblr, Dropbox και Pinger αξίζουν όλα μερικά δις δολάρια και περιμένουν το τηλεφώνημα του (κάθε) Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Μάθε τι ακριβώς είναι, μάθε γιατί!
- 21 ΑΠΡ 2012
Τα social media πληρώνουν καλά λεφτά. Φτιάχνεις μια πλατφόρμα, της δίνεις ένα χαρακτήρα τύπου “i am at ethniki bank, pagrati”, “anastasi at leonidio in sepia” ή “follow me petaw wraies atakes” και περιμένεις το άστρο σου να λάμψει, να γίνει η επόμενη τρέλα και να σε πάρει τηλέφωνο ο Ζούκερμπεργκ (ο Μαρκ) για να σε αγοράσει. Ή να ανταλλάξετε μετοχές.
Κάπως έτσι δεν έγινε με το Instagram; Κάπως έτσι!
Μη χαίρεσαι, όμως! Και κοινωνικό δίκτυο να έχεις φτιάξει, και κάμποσους χρήστες να έχεις εγγράψει, θα πρέπει να έχει φάει αρκετά ψωμιά μέχρι να δεχτείς το τηλεφώνημα! Θα πρέπει ή να προσφέρεις κάποια φρέσκια προσέγγιση στο πως γίνεται το παιχνίδι στο web 2.0, ή να έχεις κάποιο στρατηγικό αβαντάζ ή να έχεις μαζέψει άλλα αστέρια γύρω σου για να αγοράσουν το ταλέντο σου και να το χρησιμοποιήσουν κάπου άλλου.
Στην περίπτωση του Instagram το ένα δις δολάρια ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για το μέλλον. Όταν βγήκε το app για Android το Facebook ένιωσε ότι μπορεί να απειληθεί στις κινητές πλατφόρμες, εκεί δηλαδή που θα παιχτεί το παιχνίδι σε μερικά χρόνια. Όταν το Twitter αγόρασε το Tweetdeck για 40 εκατομμύρια δολάρια ήταν γιατί μάζεψε όλους εκείνους που το χρησιμοποιούν και όταν πάνε στην τουαλέτα. Όταν το LinkedIn έδωσε 15 εκατομμύρια για να αγοράσει το Connected ήθελε απλώς τους λογαριασμούς του!
Και αν κάποιοι νομίζουν (οι περισσότεροι δηλαδή) πως το Instagram ήταν μία και έξω, πως οτιδήποτε πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια είναι πολλά για ένα δίκτυο, η ουρά εκείνων που περιμένουν το τηλεφώνημα του ενός δις είναι αρκετά μεγάλη. Παρακάτω θα δεις ποια service έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να γίνουν το επόμενο Instagram.
Με την πρώτη ματιά φαίνεται κάτι παντελώς βαρετό. Ένας εικονικός πίνακας αναρτήσεων όπου καρφιτσώνεις οτιδήποτε περιεχόμενο σου φαίνεται ενδιαφέρον: Εικόνες, άρθρα, βίντεο, ατάκες, προσφορές για αγορές και σχολιάζεις τις αναρτήσεις αυτών που ακολουθείς αλλά Twitter. Ουσιαστικά τίποτα καινούριο εκτός ίσως από τις προσφορές.
Αυτό που κάνει, όμως, το Pinterest ενδιαφέρον είναι ότι μπορεί να μαζέψει όλο το περιεχόμενο σε έναν τοίχο, να δώσει πιο ακριβή δεδομένα για καταναλωτικές προτιμήσεις (δες πως γίνεται τώρα σοβαρή η συζήτηση) και ότι μέσα σε έξι μήνες μάζεψε 19 εκατομμύρια χρήστες (από περίπου 2). Με απλά λόγια, μια επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί άμεσα από το Pinterest βγάζοντας χρήμα και όχι, απλά, κάνοντας διαφήμιση.
Εμάς, πάντως κάνε μας pin εδώ!
Tumblr
To Tumblr είναι κάμποσο καιρό στην καλλιτεχνική πιάτσα έχοντας μαζέψει τους απανταχού δημιουργικούς χρήστες και όσους θέλουν να παρακολουθούν το έργο τους. Θεωρητικά είναι στην ίδια κατηγορία με το Instagram, φωτογραφίες με σχόλια, αλλά οι φωτογραφίες είναι περισσότερο επαγγελματικές παρά γατάκια με φίλτρα! Επιπλέον, παίρνει tags αλά Twitter και έχει προφίλ αλλά παλιό καλό και χαοτικό Myspace (Ναι θα βρεις και ωραία “τεμάχια” εκεί!). Like!
Γιατί είναι τόσο πολύτιμο; Είναι μεγαλύτερο από το Pinterest από κάθε άποψη και έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Ο μέσος χρήστης δημοσιεύει 14 πρωτότυπα ποστ το μήνα που αν συνυπολογίσεις το χρόνο που χρειάζεται να βγει μια δημιουργική φωτογραφία σημαίνει ότι όσοι το χρησιμοποιούν δεν περνούν απλά το χρόνο τους εκεί.
Dropbox
Δεν είναι ακριβώς κοινωνικό δίκτυο αλλά ένα “σούπερ πολύτιμο-δεν μπορώ χωρίς” app για όποιον χρησιμοποιεί smartphone, laptop και netbook συγχρόνως. Φαντάσου έναν κουβά, στον οποίο τα πετάς όλα μέσα: Φωτογραφίες, αρχεία Word, Excel, Powerpoint, σημειώσεις! Το Dropbox τα αποθηκεύει στα “σύννεφα” και κρατάει αρχείο με τις ενημερώσεις. Έτσι όταν ανοίξεις ένα αρχείο σε οποιοδήποτε μέσο έχεις μπροστά σου την πιο ενημερωμένη έκδοση.
Κάτι άλλο που δεν είναι το Dropbox είναι υπηρεσία του ενός δις δολαρίων. Είναι των -βαθιά ανάσα- τεσσάρων. Γιατί κάπου τόσο θα πρέπει να πληρώσει κάθε σοβαρή εταιρεία που έχει μείνει πίσω στο τομέα Cloud! Μου έρχονται πολλές κατά νου αλλά ονόματα δε λέμε!
Pinger
Το Pinger είναι μια τεχνολογία που γεφυρώνει την παραδοσιακή κινητή/σταθερή τηλεφωνία με τα κοινωνικά δίκτυα, τις υπηρεσίες texting και chat σε όλες τις πλατφόρμες smartphone. Εχεις π.χ. τις pinger επαφές σου σε ένα πάνελ και από εκεί και πέρα διαλέγεις τι θες να κάνεις: Αν κάποιος είναι online μπορείς να του στείλεις ένα μήνυμα, να τσατάρεις, ή να του κάνεις μια pinger-to-pinger κλήση (αν έχει και αυτός pinger). Αν δεν έχει ή δεν είναι online μπορείς να του κάνεις μια κανονική κλήση.
Από τη στιγμή που το Pinger είναι ένα από τα πέντε πιο δημοφιλή app στο iOS, οι υπηρεσίες κινητής μάλλον θα σφαχτούν στα πόδια του και η τιμή του μπορεί να ξεπεράσει τα 4 δις του Dropbox! Να στο πω αλλιώς: Αν βάλεις όλους τους φίλους σου στο Pinger, οι πάροχοι κινητής θα γίνουν κλέφτες.
Πηγές: TechCrunch, Foxbusiness, Wikipedia