DeathTok, το πιο μακάβριο trend στα social media
- 18 ΦΕΒ 2022
Σε αυτή τη μακάβρια γωνιά του TikTok, επαγγελματίες του θανάτου, εξηγούν πώς είναι η καθημερινότητα στη δουλειά τους. Εργολάβοι κηδειών, εργαζόμενοι σε γραφεία τελετών, φροντιστές ανθρώπων που βρίσκονται στα τελευταία στάδια της ζωής τους, μιλούν με ειλικρίνεια και χιούμορ για τα μυστικά της δουλειάς τους.
Το hashtag #DeathTok μετράει αυτή τη στιγμή πάνω από 150 εκατομμύρια views και έχει φέρει στον προσκήνιο τον θάνατο, με τρόπο που δεν τον έχουμε ξαναδεί στα social media. Η δημόσια ιντερνετική επαφή μας με τον θάνατο ως τώρα, όχι μόνο στα σόσιαλ, αλλά και στα παραδοσιακά ΜΜΕ, είναι συνήθως με τη μορφή επικήδειου. Κάποιο αγαπημένο πρόσωπο πεθαίνει, είτε του στενού σου κύκλου, είτε διάσημο, και παρουσιάζονται αφιερώματα στη μνήμη του. Από ένα απλό ποστ, μέχρι βίντεο, τραγούδια, πολυσέλιδα αφιερώματα, φωτογραφίες και ανέκδοτα από τη ζωή του, και ό,τι άλλο περιλαμβάνει το δημόσιο πένθος.
DeathTok, μια διαφορετική προσέγγιση του θανάτου
Στο DeathTok όμως βλέπουμε την άλλη πλευρά του θανάτου, τη διαδικαστική. Παραδείγματος χάριν, μέχρι να ασχοληθείς με τον θάνατο ενός δικού σου προσώπου, δεν έχεις ιδέα τι γραφειοκρατία και τι μικροδουλειές χρειάζονται για την τελετή ή την καύση. Το DeathTok, όπως έχουν πει και οι creators αυτών των βίντεο, τους έχει βοηθήσει να σηκώσουν το ψυχολογικό βάρος της δουλειάς τους, και να την κάνουν πιο προσιτή στον υπόλοιπο κόσμο.
Αντίστοιχα, το χιούμορ και η απλότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ο θάνατος σε αυτά τα βίντεο, έχει βοηθήσει και όσους έχουν χάσει ένα αγαπημένο τους πρόσωπο, να εξοικειωθούν με την ιδέα του θανάτου του, αλλά και με τις άχαρες διαδικασίες που αυτό απαιτεί.