ΤΑΞΙΔΙ

Είδα το Χριστουγεννιάτικο σποτ της Coca-Cola παρέα με τον Αϊ-Βασίλη. Στο χωριό του. Στη Λαπωνία.

Σε ένα ταξίδι για πολλούς όνειρό ζωής, η πρόκληση ήταν όχι να ξανα-πιστέψω στον Αϊ-Βασίλη, αλλά να πιστέψω, στα 48 μου, για πρώτη φορά (στα 8 μου ήμουν αγιοβασιλιάτικος αρνητής).

Μέσα στο χωριό του Αϊ-Βασίλη, μετά από μια ολόκληρη μέρα Χριστουγεννιάτικης μαγείας και ανακουφιστικού χειμωνιάτικου κρύου, φτάσαμε σε ένα ξέφωτο.

Μια κινηματογραφική σκηνή, ένα stage μπροστά της, ξαπλώστρες με κουβερτάκια, ένα stand με ζεστό αφέψημα και γλυκάκια, πολλά λαμπάκια και ΤΟ φορτηγό της Coca-Cola κατάφωτο, σε προετοίμαζαν για πρώιμα Χριστούγεννα.

Το sticker “We Need More Santas” που είχε στρατηγικά αφεθεί στο δωμάτιο του ξενοδοχείου με είχε κάπως προετοιμάσει. Αλλά όχι αρκετά. Σε ένα κινηματογραφικής αισθητικής σποτ, ο Αϊ-Βασίλης «κλωνοποιείται» γεμίζοντας την πόλη με Αϊ-Βασίληδες και πράξεις μικρές και μεγάλες, καθημερινής καλοσύνης.

Αυτό είναι και το κεντρικό μήνυμα του σποτ. Η καλοσύνη, η γενναιοδωρία και η ανιδιοτέλεια (ούτως ή άλλως χαρακτηριστικά του Αϊ-Βασίλη) προς φίλους και γνωστούς, προς αγνώστους, προς οποιονδήποτε τη χρειάζεται.

Ο Αϊ-Βασίλης δεν είναι «εφεύρεση» της Coca-Cola. Η όψη όμως που εμείς ξέρουμε, είναι. Και τη χρωστάμε στον illustrator Haddon Sundblom που ζωγράφιζε για την Coca-Cola από το 1924 μέχρι τον θάνατό του, το 1976. Το 1931 ξανά – σχεδίασε την εικόνα του Santa Claus (αυτή του χαρούμενου, καλόκαρδου ασπρογέννη με την κόκκινη στολή), αρχικά δανειζόμενος χαρακτηριστικά του κολλητού του φίλου, Lou Prentiss και στη συνέχεια του εαυτού του.

Έτσι, έχουμε 92 χρόνια τον Αϊ-Βασίλη της Coca-Cola, που στο φετινό σποτ, «Γίνε κι εσύ Αϊ-Βασίλης», δεν είναι ένας και είναι παντού.

Το τέλειο -και κολλητικό προειδοποιώ- τραγούδι του spot με τη soulful φωνή της Celeste, I could be Santa Claus είναι εμπνευσμένο από μια 70ς animation ταινία (The year without a Santa Claus).

Έκλαψα; Προφανώς και πολύ δημόσια και με πήρε αγκαλιά ο Αϊ-Βασίλης να με παρηγορήσει (και καλή τύχη να μη βουρκώσεις εκεί που ο νεαρός επιστρέφει σπίτι για Χριστούγεννα χωρίς η μαμά του να τον περιμένει) με το φορτηγό της Coca-Cola.

Το οποίο φορτηγό (το αυθεντικό) έρχεται Ελλάδα 5-27 Δεκεμβρίου και θα περάσει από Πάτρα, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα για να γνωρίσεις τον Αϊ-Βασίλη, να μπεις στον κόσμο του και να δεσμευτείς με τη δική σου πράξη καλοσύνης.

Η Coca-Cola, μέσα από το λανσάρισμα της χριστουγεννιάτικης καμπάνιας, υλοποιεί μια πράξη καλοσύνης, υποστηρίζοντας το έργο της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης «Μπορούμε». Μιας οργάνωσης που αναδεικνύει την αξία του εθελοντισμού και εστιάζει στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και την καθημερινή διάσωση σημαντικού αριθμού μερίδων φαγητού που προσφέρονται απευθείας σε κοινωφελείς οργανώσεις.

Μπες στο Coca-Cola app ή στο coca-cola.gr, ανακαλύψτε τον Αϊ-Βασίλη που κρύβεται μέσα σου (πίστεψέ με, εκεί είναι) και ζήσε αληθινή μαγεία Χριστουγέννων.