AP Photo/Richard Drew
SOCIAL MEDIA

Έναν χρόνο μετά τη δημιουργία του, το Threads οδεύει προς πλήρη αποτυχία

Τι λέει η αποτίμηση του πρώτου έτους της πλατφόρμας της Meta, που δημιουργήθηκε για να κερδίσει το X;

Ήδη από τις αρχές του 2023 η φήμη, πως η Meta ετοιμάζει μια εφαρμογή που στόχο είχε να «χτυπήσει» το τότε Twitter, οργίαζε. Εκείνη την περίοδο, ο Elon Musk φαινόταν να κάνει το ένα λάθος πίσω από το άλλο και η σκέψη έμοιαζε λογική, καθώς το Twitter έχανε την εμπορική του αξία κάθε μέρα που περνούσε. Μέσα στο καλοκαίρι, η ιδέα του Mark Zuckerberg είχε πια πάρει «σάρκα και οστά».

Την 1η Ιουλίου 2023 ξεκινώντας από τις ΗΠΑ, οι χρήστες του Instagram άρχισαν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις προκειμένου να εγγραφούν στη νέα εφαρμογή Threads και η αλήθεια είναι ότι αρκετοί celebrities άρχισαν να ποστάρουν μανιωδώς, σε σημείο η Ευρώπη να αρχίζει να ζηλεύει για την προσωρινή απουσία του.

Το Threads έφτασε τελικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα πολύ αργότερα, γύρω στα μέσα Δεκέμβρη. Μαζί με αυτό, ήρθαν φυσικά και οι μαζικές ειδοποιήσεις του Instagram. Τότε, για μερικές ημέρες οι περισσότεροι δοκιμάσαμε τη νέα πλατφόρμα, ελάχιστοι όμως στις μεγαλύτερες ηλικίες μπόρεσαν να εναρμονιστούν. Ειδικά το κοινό του Twitter, έδειξε να μην αντιλαμβάνεται τη σημασία και τον τρόπο λειτουργίας της νέας πλατφόρμας και έμεινε σταθερό στο καινούργιο πλέον X. Παρόλα αυτά, από τον Δεκέμβριο και μετά οι χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδόν διπλασιάστηκαν.

Τι δείχνουν οι παγκόσμιοι αριθμοί του Threads

AP Photo/Richard Drew

Έναν χρόνο μετά το λανσάρισμά του και δεδομένου του «σπρωξίματος» που έχει δεχθεί από το Instagram και τις άλλες εφαρμογές της Meta, το Threads δεν έχει γράψει τα νούμερα που θα επιθυμούσε ο Mark Zuckerberg. Οι χρήστες σε όλον τον κόσμο έχουν ξεπεράσει τα 175 εκατομμύρια, αλλά αυτή είναι η μισή αλήθεια, καθώς ένα πολύ σημαντικό μέρος τους είναι ανενεργοί.

Όπως συμβαίνει με κάθε κοινωνικό δίκτυο, και ειδικά για το Threads, οι μηνιαίοι χρήστες λένε μόνο ένα μέρος της ιστορίας ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε αντίθεση με το Facebook, το WhatsApp και το Instagram, η Meta δεν έχει μοιραστεί ακόμη αριθμούς ημερήσιων χρηστών. Αυτή η παράλειψη υποδηλώνει ότι το Threads εξακολουθεί να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα από ανθρώπους που δεν έχουν γίνει ακόμη τακτικοί χρήστες.

Σύμφωνα με το Verge, πολλοί εργαζόμενοι της Meta αναφέρουν ότι μεγάλο μέρος της ανάπτυξης της εφαρμογής εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να προέρχεται από την προώθησή της μέσα στο Instagram. Και οι δύο εφαρμογές μοιράζονται άλλωστε το ίδιο σύστημα λογαριασμών, κάτι το οποίο δεν αναμένεται να αλλάξει.

Οι 175 εκατομμύρια χρήστες μπορεί λοιπόν να φαίνονται εντυπωσιακό νούμερο για τον έναν χρόνο λειτουργίας, αλλά δεν είναι και τόσο τρομερό αναλογικά με τα 2.4 δισεκατομμύρια που έχει το Instagram. Ο Zuckerberg έχει δηλώσει ανοιχτά στο Verge ότι πιστεύει πως το Threads έχει μια πραγματική ευκαιρία να γίνει η επόμενη εφαρμογή της εταιρείας με δισεκατομμύρια χρήστες. Για τον λόγο αυτό, η Meta έχει επικεντρωθεί σε μεγάλες αγορές, που φαίνεται ότι το X έχει κενό, όπως για παράδειγμα αυτή της Ιαπωνίας.

Προς το παρόν πάντως, το Threads εξακολουθεί να είναι ζημιογόνο για τη Meta από οικονομικής άποψης, αν και σίγουρα μπορεί να το χρηματοδοτεί επ’ αόριστον. Τα ανώτατα στελέχη που τρέχουν την εφαρμογή, σκέφτονται να ενεργοποιήσουν τις διαφημίσεις στο Threads κάποια στιγμή το επόμενο έτος, για να σταματήσουν την οικονομική θυσία στην εταιρεία, αν και το ακριβές σχέδιο είναι ακόμα στον αέρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το μοντέλο διαφημίσεων που σκέφτονται στο Threads είναι ίδιο με εκείνο του Instagram, με σαφώς μικρότερα ποσά.

«Θα ήταν υπέροχο να γίνει πραγματικά μεγάλο, αλλά στην πραγματικότητα με ενδιαφέρει περισσότερο να γίνει πολιτισμικά σχετικό και να αποκτήσει εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες», είπε ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri, όταν ξεκίνησε για πρώτη φορά το Threads.

Ένα χρόνο αργότερα, η εφαρμογή έχει σίγουρα περισσότερη πρόοδο να κάνει στο πολιτιστικό μέτωπο και με κάποιον τρόπο πρέπει να αποκλείσει τα προφίλ σεξουαλικού περιεχομένου, που στέλνουν κόσμο στο OnlyFans και τις άλλες πλατφόρμες.