Φύση, γαστρονομία, ευεξία: Οι νέες τάσεις στον τουρισμό σύμφωνα με τη Heronia Travel
- 17 ΜΑΙ 2024
Ποιος ο ρόλος του tour operator σε έναν κόσμο που υπακούει στις νέες τεχνολογίες; Τι αναζητούν οι ταξιδιώτες σήμερα, ποιες είναι οι νέες τάσεις στον τουρισμό και πώς διαμορφώνεται η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια εικόνα; Ο Νάσος Τρέντζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Heronia Travel, η οποία βρίσκεται στην αγορά σχεδόν μισό αιώνα, δίνει τις απαντήσεις.
47 χρόνια Heronia Travel. Ποιοι είναι οι πυλώνες της εταιρείας σας, το μυστικό της βιωσιμότητας για τέσσερις δεκαετίες αλλά και το όραμα για το μέλλον;
Πριν από 32 χρόνια ξεκίνησα το προσωπικό μου ταξίδι στον κλάδο του τουρισμού στην οικογενειακή επιχείρηση η οποία βρίσκεται στην αγορά σχεδόν μισό αιώνα. Αιμοδότης του τουριστικού κλάδου είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία. Είναι η ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδεύουν. Αυτό που έμαθα όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι πάντα μιλούσαμε για τα ίδια ζητήματα αλλά με εντελώς διαφορετικούς όρους. Ο κλάδος του τουρισμού θα πρέπει να μας βρίσκει πάντα αισιόδοξους και δημιουργικούς μετά από κάθε κρίση, αρκεί μέσα από κάθε κρίση να εξελίσσουμε την υπηρεσία που παρέχουμε στους πελάτες μας για να μπορούμε να υπάρχουμε στο μέλλον.
Ο Νάσος Τρέντζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Heronia Travel
Το μυστικό για τη βιωσιμότητα της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια είναι η συνεχής εξέλιξη των ανθρώπων μας, των γνώσεων και των συστημάτων ώστε να ανταπεξέλθουμε σε κάθε κρίση του κλάδου ο οποίος έχει πληγεί ισχυρά μετά το 2019 και με αποκορύφωμα το 2020 όπου η πτώση στις κρατήσεις έφτασε σε ποσοστό ακόμα και πάνω από το 90%. Οι πυλώνες στους οποίους από τη γέννησή της, η εταιρεία μας εδραιώθηκε, είναι και οι λόγοι για τη διατήρηση της βιωσιμότητάς της μέχρι και σήμερα παρόλες τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην αγορά όλα αυτά τα χρόνια. Οι βασικοί άξονες στους οποίες στηρίζεται το εγχείρημα της Heronia είναι:
Η ενδυνάμωση των προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες μας, την οποία κανένας μεγάλος tour operator δεν μπορεί να προσφέρει όπως και καμία διαδικτυακή υπηρεσία, καθώς και η παροχή εξειδικευμένων και προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών με βάση τις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε πελάτη, με γνώμονα την ασφάλεια και επιτυχία κάθε τουριστικής εμπειρίας. Η φροντίδα που παρέχουμε για κάθε πελάτη μας που ταξιδεύει είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Heronia και των έμπειρων στελεχών της και το οποίο δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία τεχνολογία.
Η συνεχής προσπάθεια για παροχή καινοτόμων υπηρεσιών με βάση τις ανάγκες των πελατών, η οργάνωση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και συνεργειών με συναφής κλάδους του τουρισμού όπως οι υπηρεσίες μεταφοράς, η οργάνωση εμπειριών του εναλλακτικού τουρισμού, η συνεργασία με καινοτόμες επιχειρήσεις του κλάδου π.χ. πολυτελή glamping, κέντρα spa στο εξωτερικό, δημιουργία cluster στον κλάδου του ιατρικού τουρισμού, είναι κάποιες ενδεικτικές καινοτόμες δραστηριότητες που θέλουμε να παρέχουμε στους πελάτες μας.
Η αγάπη και η εμπιστοσύνη που έχουμε δεχτεί από τους πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια είναι η πυξίδα που μας οδηγεί στην παροχή της βέλτιστης υπηρεσίας, δηλαδή ακριβώς αυτό που απαιτεί ο ρόλος του ταξιδιωτικού συμβούλου.
Τώρα κινούμαστε σε ένα καινούριο κύκλο ανάπτυξης, με αναδιοργάνωση της στρατηγικής μας με επενδύσεις στον κλάδο της τεχνολογίας και του διαδικτυακού μάρκετινγκ, προκειμένου να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητα την επόμενη πενταετία.
Οι εξελίξεις στο διεθνές τουριστικό κύκλωμα οι οποίες οφείλονται σε μη ελεγχόμενους παράγοντες (φυσικά φαινόμενα, επιδημίες, οικονομική κρίση, πολεμικές αναταραχές κλπ), επιβάλουν τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου και της στρατηγικής της εταιρείας μας. Η δυνατότητα προσαρμογής με τους κατάλληλους ελιγμούς μέσα από την εμπειρία σχεδόν μισού αιώνα στη δραστηριότητα μας έκανε να εκτιμούμε κάθε φορά τη νέα κατάσταση όπως διαμορφώνεται, να εντοπίζουμε άμεσα τις όποιες απειλές και να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται προκειμένου να έχουμε καθιερώσει το ρόλο μας ως συστατικό στοιχείο της διεθνούς τουριστικής προσφοράς.
Όλα αυτά τα χρόνια καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε την αυξανόμενη δραστηριοποίηση των tour operator στην απευθείας λιανική – ηλεκτρονική πώληση πακέτων διακοπών στους τουρίστες μέσα από τις ιστοσελίδες τους, τάση που αναμένεται στο μέλλον να μετατρέψει τις ιστοσελίδες των tour operator σε εικονικά τουριστικά γραφεία καθώς και την υιοθέτηση από την πλευρά των tour operatorνέων – ευέλικτων τουριστικών προϊόντων τα οποία αποβλέπουν στην προσαρμογή των διακοπών στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των τουριστών που επιτρέπει τον προσωπικό σχεδιασμό μοναδικών ταξιδιών.
Ακόμα η χρήση του διαδικτύου από τους τουρίστες, τους δημιουργεί την τάση για ανεξαρτησία στο σχεδιασμό, προγραμματισμό και στην αγορά των διακοπών που έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της ανάγκης του του ρόλου του τουριστικού γραφείου.
Όλοι αυτοί οι κίνδυνοι της αγοράς σε συνδυασμό με την αύξηση της ελληνικής τουριστικής ζήτησης για εξωστρέφεια (ταξίδια στο εξωτερικό), μας οδήγησαν στην αλλαγή της επιχειρηματικής μας στρατηγικής και τον ανασχεδιασμό των επιχειρησιακών μας λειτουργιών προκειμένου να αποκτήσουμε ανταγωνιστική και βιώσιμη θέση στην αγορά.
«Οι εξελίξεις στο διεθνές τουριστικό κύκλωμα οι οποίες οφείλονται σε μη ελεγχόμενους παράγοντες (φυσικά φαινόμενα, επιδημίες, οικονομική κρίση, πολεμικές αναταραχές κλπ), επιβάλουν τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου και της στρατηγικής της εταιρείας μας»
Η στρατηγικής της εταιρείας μας στα νέα δεδομένα περιλαμβάνει:
- Δημιουργία νέων καινοτόμων εμπλουτισμένων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών,
- Στόχευση σε νέα και ανερχόμενα τμήματα της τουριστικής ζήτησης όπως αυτά που σχετίζονται με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού,
- Στην εκδήλωση επιχειρηματικής εξωστρέφειας και στην ανάπτυξη συνεργασιών με τουριστικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε άλλες χώρες,
- Στη στροφή της παρεχόμενης υπηρεσίας από λιανοπωλητής τουριστικών πακέτων που παράγουν οι tour operator στην παροχή εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων,
- Στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών,
- Στην ενδυνάμωση της παρουσίας στην αγορά μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
Το όραμα για την επόμενη πενταετία είναι η ανάπτυξη συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις εντός και εκτός της χώρας, με απώτερο στόχο την παραγωγή τουριστικών προϊόντων και την εκδήλωση εξωστρέφειας και επιχειρηματικού δυναμισμού με την υιοθέτηση νέων μεθόδων προώθησης και πώλησης.
Η εξέλιξη του τουριστικού πρακτορείου σε ταξιδιωτικό σύμβουλο, μπορεί να είναι επιτυχημένη μόνο από την υιοθέτηση – χρήση – αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των ευκαιριών που αυτές προσφέρουν, όπως η δυνατότητα προσωποποιημένων υπηρεσιών που θα προσαρμόζονται καλύτερα στις ανάγκες του σύγχρονου τουρίστα, στη διαφοροποίηση και αύξησης της ποικιλίας των προσφερόμενων υπηρεσιών, στην ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών στην καλλιέργεια καλύτερων και αμεσότερων σχέσεων με τους ταξιδιώτες αλλά και με το κύκλωμα παραγωγής και διάθεσης του τουριστικού προϊόντος.
Η επένδυση σε νέες τεχνολογίες σε επίπεδο γνώσεων και εξοπλισμού είναι στόχος για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού και την εδραίωση της θέσης της επιχείρησης στην αγορά η οποία αποτελεί επένδυση υψηλού κόστους.
Πώς έχουν διαμορφωθεί οι ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη και ποιος ο ρόλος της εταιρείας απέναντι σε αυτές;
Η πανδημία και η τεχνολογία έχουν μεταβάλει τις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη καθώς και τον τρόπο λειτουργίας των ταξιδιωτικών γραφείων. Οι ταξιδιώτες χρειάζεται να περιηγηθούν σε ένα περιβάλλον στο οποίο εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο ταξιδιωτικός πράκτορας να έχει πολλούς διαφορετικούς ρόλους ώστε να καλύψει τις ανάγκες των ταξιδιωτών με ασφάλεια και επιτυχία πράγμα που αποδείχτηκε αφού στα χρόνια της πανδημίας το 80% των ταξιδιωτικών συμβούλων είχαν αύξηση πελατείας, που σημαίνει ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για την παροχή της υπηρεσίας την οποία δεν μπορεί να καλύψει η τεχνολογία από μόνη της, χωρίς την εμπειρία και την εξειδικευμένη γνώση του ταξιδιωτικού συμβούλου.
Η δυνατότητα του σύγχρονου ταξιδιώτη για εύκολη πρόσβαση στην τεχνολογία και το διαδίκτυο δεν τους παρακινεί να κλείσουν απευθείας το ταξίδι αλλά τους στρέφει στην αναζήτηση ταξιδιωτικού συμβούλου που θα πρέπει να τους καλύψει θέματα όπως για το ποιοι προορισμοί είναι ασφαλείς, αν το ταξίδι κινδυνεύει να ακυρωθεί, κ.α. ιδανικά για την κάλυψη αυτής της κατηγορίας αναγκών, έχουμε διαμορφώσει ένα έγγραφο με πληροφορίες για το τι παρέχει το πρακτορείο και τι είδους ταξίδια διοργανώνει. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι μπορούμε να επικεντρωθούμε σε πελάτες που ταιριάζουν με την πολιτική και τη φιλοσοφία μας.
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης έχει παρατηρηθεί ότι είναι πιο απαιτητικός μετά την πανδημία, ιδιαίτερα όταν κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, από υγειονομικής απόψεως. Οι αυξημένες προσδοκίες των ταξιδιωτών σήμερα μας κάνουν να εξειδικευόμαστε σε τομείς όπως του μάρκετινγκ π.χ. με τη δημιουργία λογαριασμού στο LinkedIn, Instagram, Tik Tok, blogposts ή ενημερωτικά δελτία. Η ανάγκη της εδραίωσης του προφίλ της εταιρείας μέσω έξυπνου μάρκετινγκ και να εμπνέει τους πελάτες μας είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης θέλει να βλέπει προσωπικές αναρτήσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες αποφέρουν αύξηση των πωλήσεων.
Συμπερασματικά θα ήθελα να καταλήξω ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης φαίνεται να αναζητά όλο και περισσότερο το ανθρώπινο στοιχείο στις συναλλαγές του κάτι που η τεχνολογία δεν μπορεί να προσφέρει. Η Heronia σκοπεύει να αξιοποιήσει αυτή την τάση, ως μια ευκαιρία να αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις που δεν οχυρώνουν μόνο τη βιωσιμότητα αλλά οδηγούν και στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.
Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος ενός ταξιδιωτικού συμβούλου;
Ο ρόλος του σύγχρονου ταξιδιωτικού συμβούλου, ακολουθώντας το σύγχρονο τουριστικό προϊόν, δεν περιορίζεται στο κλείσιμο εισιτηρίων και διαμονής αλλά επεκτείνεται και στη δημιουργία μοναδικής ταξιδιωτικής εμπειρίας. Σήμερα, θα πρέπει να μιλάμε για την εικόνα του ταξιδιωτικού γραφείου του μέλλοντος, και πως αυτό θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ταξιδιωτών προκειμένου να συμβουλεύει με βέλτιστο τρόπο τους ταξιδιώτες – πελάτες. Έρευνα του Amadeus (παγκόσμιο σύστημα κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων που χρησιμοποιούν τα τουριστικά γραφεία), πιστεύει πως ο καλύτερος τρόπος για να προβλέψει κάποιος το μέλλον, είναι να το δημιουργήσει.
Απαραίτητο συστατικό για την παροχή υπηρεσίας του ταξιδιωτικού συμβούλου στο μέλλον είναι η χρήση της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης και του διαδικτυακού μάρκετινγκ. Φανταστείτε ένα τουριστικό γραφείο γεμάτο οθόνες που σε μεταφέρουν σε προορισμούς στα πέρατα του κόσμου και την απευθείας επικοινωνία με ταξιδιώτες από τον προορισμό που είναι εκείνη τη στιγμή. Η χρήση ανοικτών δεδομένων θα συλλέγει τις πληροφορίες των εν δυνάμει ταξιδιωτών προκειμένου να τους προτείνει το ιδανικό ταξίδι με βάσει τις προτιμήσεις τους.
«Ο ρόλος του σύγχρονου ταξιδιωτικού συμβούλου, ακολουθώντας το σύγχρονο τουριστικό προϊόν, δεν περιορίζεται στο κλείσιμο εισιτηρίων και διαμονής αλλά επεκτείνεται και στη δημιουργία μοναδικής ταξιδιωτικής εμπειρίας»
Ο ρόλος του συμβούλου είναι να παρέχει την ιδανικότερη λύση, βιώσιμη, ασφαλή και να καλύπτει ακριβώς τις ανάγκες του ταξιδιώτη. Η τεχνολογία θα αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο στα χέρια του συμβούλου. Από μελέτη αρκετών ερευνών τα στοιχεία που έχω αποκομίσει δείχνουν ότι ακόμα και στη σύγχρονη εποχή ο πελάτης θέλει ο ταξιδιωτικός του σύμβουλος να αφουγκράζεται τις ανάγκες του και έχει προσδοκία για εκτενείς γνώσεις και εμπειρίες από αυτόν. Πολύ σημαντικό θεωρείται η διατήρηση της επαφής μετά την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη καθώς και η ικανότητα του συμβούλου να μπαίνει στη θέση του ταξιδιώτη και να κατανοεί τις ανάγκες του.
Η χρήση εφαρμογών κατά την αναζήτηση προορισμών, η χρήση τσάτμποτ κατά την επικοινωνία με το σύμβουλο, η δυνατότητα για ραντεβού μέσω εφαρμογής και η αποστολή προσωπικών ταξιδιωτικών προτιμήσεων πριν την πρώτη συνάντηση μπορούν να ενισχύσουν την πελατειακή βάση ενός ταξιδιωτικού γραφείου με την προσέγγιση πελατών από όλη την ελληνική επικράτεια αλλά και από όλο τον κόσμο. Πράγμα που σημαίνει ότι η ψηφιακή αναβάθμιση της παρεχόμενης υπηρεσίας είναι αναγκαία για την επέκταση της πελατειακής βάσης.
Τα μεγάλα ταξίδια αποτελούν σημαντικό κομμάτι της Heronia. Θα λέγατε ότι είναι το πιο δύσκολο σε μία ταξιδιωτική εταιρεία;
Πριν από είκοσι χρόνια τα πράγματα ήταν πολύ συγκεκριμένα, ενώ σήμερα η επιλογή του τόπου των διακοπών γίνεται όλο και πιο χρονοβόρα. Η πληθώρα πληροφοριών προκαλεί κομφούζιο στον ταξιδιώτη. Οι εφαρμογές κράτησης ταξιδιών, ξενοδοχείων, ενοικίασης αυτοκινήτων είναι δεκάδες και οι ταξιδιώτες μπορούν να προγραμματίσουν ένα ολόκληρο ταξίδι χωρίς να μιλήσουν με πραγματικό πρόσωπο, οι σύμβουλοι ταξιδιού είμαστε σε μεγάλη ζήτηση, αφού κάνουμε την συνολική ταξιδιωτική εμπειρία καλύτερη για τους ταξιδιώτες δίνοντας μέγιστη αξία μέχρι και το τελευταίο ευρώ που θα δαπανήσουν οι πελάτες μας. Αυτό αποδεικνύεται από στατιστικά στοιχεία κρατήσεων όπως το 77% των συνολικών ετήσιων κρατήσεων στις κρουαζιέρες γίνεται από πρακτορεία και το 55% των αεροπορικών εισιτηρίων (σύμφωνα με το Travel and Technology Solutions).
«Μόνο ο ταξιδιωτικός σύμβουλος μπορεί να παρέχει αυτά τα στοιχεία γιατί μόνο αυτός μπορεί να παρέχει την κατάλληλη λύση για οτιδήποτε συμβεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθώς και να σχεδιάσει μια πρόταση προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε πελάτη».
Παρόλο που σύμφωνα με μελέτη του Google Travel, το 74% των ταξιδιωτών σχεδιάζει τα ταξίδια με τη βοήθεια του διαδικτύου, ο άνθρωπος κάνει τη διαφορά. Ο ταξιδιώτης περισσότερο από κάθε άλλον θέλει να νιώθει ασφαλής και μοναδικός. Μόνο ο ταξιδιωτικός σύμβουλος μπορεί να παρέχει αυτά τα στοιχεία γιατί μόνο αυτός μπορεί να παρέχει την κατάλληλη λύση για οτιδήποτε συμβεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθώς και να σχεδιάσει μια πρόταση προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε πελάτη. Αυτό είναι που προσφέρει η Heronia στα μεγάλα ταξίδια. Λόγω του μεγάλου δικτύου συνεργατών αλλά και πελατών, δημιουργούμε τις κατάλληλες συνέργειες από τις οποίες προκύπτει ο σχεδιασμός μεγάλων ταξιδιών – εμπειριών τα οποία καλύπτουν πλήρως τις προσδοκίες μιας ομάδας πελατών μας οι οποίοι τις αναζητούν.
Λόγω της μακρόχρονης και σωστής συνεργασίας της εταιρείας με τα ξενοδοχεία και τις αεροπορικές ή ναυτιλιακές εταιρείες έχει σαν αποτέλεσμα τα μεγάλα ταξίδια που διοργανώνουμε να εγγυώνται και την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής για αυτό και γίνονται αμέσως ανάρπαστα από τους πελάτες μας. Δηλαδή βάζουμε στον χάρτη νέους προορισμούς, προσεγμένα και γεμάτα φαντασία προγράμματα, με έμφαση στο πολιτιστικό στοιχείο, την εξερεύνηση σε βάθος για μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία
Έχουν διαμορφωθεί νέες τάσεις στον τουρισμό και ποιες είναι αυτές;
Οι επιδράσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών του τουρισμού παρατηρούνται τόσο στην ανάγκη τους για περισσότερες αριθμητικά και μικρότερης διάρκειας εξορμήσεις όσο και την ανάγκη για αναψυχή, υγεία και ευεξία και στην απαίτηση του για υψηλές προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας από τα καταλύματα. Επιπλέον αναδεικνύεται μερική ασυμφωνία ανάμεσα στην ελληνική προσφορά και ζήτηση στο κλάδο της φιλοξενίας με την προσφορά να θεωρεί πιο σημαντικές τις τεχνολογικές καινοτομίες και τη ζήτηση να δίνει αξία στη βιωσιμότητα. Έτσι προκύπτει η ανάγκη εστίασης των παροχών φιλοξενίας σε βιώσιμες πρακτικές καθώς και η αξιοποίηση ορισμένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram για την ενδυνάμωση του επιπέδου εμπιστοσύνης της επιχείρησης με όλους τους ενδιαφερόμενους και την αποτελεσματική επικοινωνία μαζί τους.
Η χώρα μας φάνηκε να μην είχε απώλειες στον τουριστικό κλάδο από τον πόλεμο στην Ουκρανία και το ίδιο ευελπιστεί και για την ανάφλεξη των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή. Έχουμε αναπτύξει το στοιχείο της ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας στις κρίσεις που σχετίζονται με τους πολέμους. Η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον του Τουρισμού, το 47% των ταξιδιωτών περιμένει από την τεχνητή νοημοσύνη είναι το real time translation όταν επισκέπτεται μια χώρα και δε γνωρίζει τη γλώσσα.
«Η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον του Τουρισμού, το 47% των ταξιδιωτών περιμένει από την τεχνητή νοημοσύνη είναι το real time translation όταν επισκέπτεται μια χώρα και δε γνωρίζει τη γλώσσα»
Social Media και τουριστικοί προορισμοί έχουν εξελιχθεί σε βασικό σύμβουλο στρατηγικής για τα ατομικά ταξίδια όπου το 40% των νέων καταναλωτών δε χρησιμοποιούν την έρευνα του Google ή τους χάρτες του Google για να ενημερωθούν και πως θα ταξιδέψουν. Πηγαίνουν στο Instagram ή το Tik Tokκαι βλέπουν σύντομα, κάθετα βίντεο. Τα social media κατάφεραν να εκδημοκρατίσουν το περιεχόμενο, πράγμα που σημαίνει ότι χωρίς να απαιτείται να είσαι φτασμένο brand, αν έχεις καλό περιεχόμενο, θα κερδίσεις κοινό.
Υπάρχει μεγαλύτερη έφεση του κόσμου να ταξιδέψει αρκεί να έχει περισσότερες εμπειρίες σε ένα πιο βιώσιμο και πράσινο περιβάλλον. Φαίνεται ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής κλείνουν τα ταξίδια τους τρεις μήνες πριν σε αντίθεση με τα επαγγελματικά ταξίδια όπου οι κρατήσεις γίνονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι. Το ταξίδι σε ζευγάρια είναι μια κυρίαρχη τάση η οποία διαφέρει από περιοχή σε περιοχή. Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου. Τα βιώσιμα ταξίδια κερδίζουν έδαφος αφού ένα σημαντικό τμήμα των τουριστών είναι διατεθειμένο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα.
Πώς βλέπετε τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια βιομηχανία του τουρισμού;
Στη χώρα έρχονται νέες βέλτιστες πρακτικές που θα δημιουργήσουν πολλαπλές καινοτομίες που θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του τουρισμού. Σχέση κλιματικής αλλαγής και τουρισμού – ο τουρισμός δεν είναι θέμα της κλιματικής αλλαγής αλλά μία από τις μεγάλες αιτίες της. Στα social media η Ελλάδα είναι από τα πιο δημοφιλή μέρη ως προορισμός. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει αναδιαμορφωθεί ακολουθώντας τη διεθνή τάση, με τα παγκόσμια brand να επενδύουν σε 5άστερα ξενοδοχεία, την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, τη διαμόρφωση νέου τουριστικού προϊόντος του εναλλακτικού τουρισμού με πολλαπλά οφέλη όπως ενδεικτικά:
– Την αναγνώριση και δημιουργία προορισμών πέρα των δημοφιλών
– Τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης
– Την αύξηση των εσόδων τοπικών παραγωγών κλπ
Μέχρι το 2040 και σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να ανακτήσει και να βελτιώσει τη θέση του στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και αφετέρου να ενισχύσει την ικανότητά του να αντιμετωπίζει αβέβαιες εξελίξεις. Πέρα από τα πέντε κύρια τουριστικά προϊόντα της χώρας (ήλιος & θάλασσα, ναυτικός τουρισμός, πολιτιστικός & θρησκευτικός τουρισμός, city break, συνεδριακός τουρισμός), πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα θα αναπτυχθούν τα συμπληρωματικά τουριστικά προϊόντα και κυρίως ο Τουρισμός ευεξίας και ο Αγροτουρισμός, προϊόντα τα οποία στη χώρα μας δεν έχουν αναπτυχθεί και αναδειχθεί όπως στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές και μη χώρες.
Οι κύριες τάσεις που θα διαμορφώσουν το μονοπάτι του ταξιδιού στον τουρισμό για το 2024, δείχνουν επιστροφή στη φύση. Οι κύριες απειλές της παγκόσμιας οικονομίας για το 2024 (πανδημία, γεωπολιτικές εντάσεις, πληθωριστικές πιέσεις) με επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, οδηγούν σε νέα δεδομένα στην παγκόσμια και ελληνική αγορά ταξιδιών. Οι παραθεριστές εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για να βιώσουν εμπειρίες στη φύση, τη γαστρονομία, την ευεξία. Σε ότι αφορά την Ελλάδα το προϊόν «ήλιος – θάλασσα» πωλείται φθηνότερα σε χώρες όπως η Τουρκία, Τυνησία, Αίγυπτος, Αλβανία. Θα πρέπει η Ελλάδα να προβάλει το δίπτυχο «ποιότητα – ασφάλεια» προκειμένου να καρπωθεί τους ταξιδιώτες οι οποίοι ανησυχούν για τις εξελίξεις στην παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση και να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους με δράσεις ιδιωτικής πρωτοβουλίας και κρατικής συνέργειας.
HERONIA TRAVEL
- Heronia Travel
- 21 0374 7000