ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Gentlemen, start your engines: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη φετινή Formula 1

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αρχίζει, η εξέδρα πλημμυρίζει, θα γίνεται χαμός σε κάθε γκαζιά. Το ONEMAN επιταχύνει και σας δίνει στο πιάτο, όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα σεζόν!

Εκατόν δώδεκα ημέρες μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι με το οποίο έκλεισε η αυλαία του ανιαρού 2015, τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν στη Μελβούρνη σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μίας νέας σεζόν. Η Formula 1 είναι και πάλι εδώ, όπως και η ελπίδα πως θα σπάσει ή έστω θα αμφισβητηθεί η αγωνιστική ‘δικτατορία’ της Mercedes.

Άλλαξαν κανονισμοί, χρώματα, συμμαχίες και (λίγα) πρόσωπα, στην προσπάθεια να ανακατευτεί στο μέτρο του δυνατού η τράπουλα. Κακά τα ψέματα, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν άρρωστη, είχε χάσει ντεσιμπέλ και ενδιαφέρον αλλά είναι στο DNA της να προκαλεί συγκινήσεις. Με ορίζοντα το 2017 όπου αλλάζουν θεμελιωδώς οι κανονισμοί, ετοιμάζεται για μία σεζόν που ευελπιστούμε θα μας θυμίσει κάτι από τα παλιά. Καθίστε λοιπόν πίσω από το τιμόνι, δεθείτε και ξεκινήστε το διάβασμα, τέρμα γκάζι!

Το φαβορί

Πέρυσι η Mercedes είχε διαστημόπλοιο. Η W07 πετούσε σε δυσθεώρητα για τον ανταγωνισμό ύψη κι όπως έχει αποδειχθεί, αυτά δεν τη ζαλίζουν. Αφού λοιπόν οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς τοποθετούνται ακόμα στο μέλλον, η κυριαρχία της είναι δύσκολο να αμφισβητηθεί. Εντός των τειχών, ο Nico Rosberg έχει πολλάκις αποδείξει πως είναι ένας καλός αλλά όχι εξαιρετικός οδηγός. Η απουσία στόφας πρωταθλητή μέσα του, επέτρεψε πέρυσι στον Lewis Hamilton να κάνει περίπατο προς τον τίτλο – που ήταν ο τρίτος της καριέρας του.

Ο Βρετανός πάει φέτος για καρέ, άσχετα με το αν η καθημερινότητά του ταλαντεύεται ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας και ντεφιλέ, επισκέψεις σε καζίνο & παρεάκια με celebrities κάθε είδους, ύφους και ήθους. Θα έχει Top μονοθέσιο, η αυτοπεποίθηση του βγαίνει από τα μπατζάκια και αδιαμφισβήτητα παίρνει το ρόλο του φαβορί για τον τίτλο!

Το αντίπαλο δέος

Πέρυσι, στην παρθενική του σεζόν στα κόκκινα και με μία SF15-T που υστερούσε εμφανώς των ασημί βελών, ο Sebastian Vettel κατάφερε να πάρει τρεις νίκες και σκαρφάλωσε άλλες δέκα φορές στο βάθρο. Λίγο έλειψε να μπει σφήνα βαθμολογικά ανάμεσα στους Hamilton-Rosberg και μόνο η ανούσια ρελάνς του Nico στο τέλος της σεζόν τον άφησε πίσω.

Στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης δεν αποκρυπτογραφήθηκαν οι γρίφοι, οι Mercedes δεν φόρεσαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα ενώ η Ferrari περισσότερη αίσθηση προκάλεσε με το ρυθμό της στα long runs, παρά με τις πρωτιές εντυπωσιασμού στις κατατάξεις. Άγνωστο λοιπόν ακόμα το πόσο, αλλά το κλειδί για να έχουμε μία καλή σεζόν, είναι το πόσο έχει πλησιάσει η Scuderia. Αν η απάντηση είναι ‘πολύ’, τότε το finger boy θα αποτελέσει το πραγματικό αντίπαλο δέος του Hamilton.

Το πουλέν!

Πέρυσι ήταν ο rookie της χρονιάς, ήρθε, είδε και εντυπωσίασε και πλέον έχει πανάξια ρόλο ‘πουλέν’. Ο λόγος για τον Max Verstappen που ενώ δεν είχε δίπλωμα οδήγησης σε δημόσιους δρόμους, τα έβαζε μπολιασμένος με άγνοια κινδύνου με τους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου. Πλέον ενηλικιώθηκε (τόσο ηλικιακά όσο κι αγωνιστικά) και σίγουρα θα συνεχίσει το κρεσέντο προσπεράσεων χωρίς φόβο και με πολύ πάθος. Στην δεύτερη και μάλλον τελευταία του σεζόν σε μικρομεσαία ομάδα αφού η πορεία του είναι προδιαγεγραμμένη. Προορισμός: η κορυφή!

Το ερωτηματικό

Μετά από τέσσερις σεζόν απόλυτης κυριαρχίας (2010-2013), την τελευταία διετία τα φτερά της Red Bull Racing είναι κομμένα. Η Renault πιάστηκε στον ύπνο με τους κανονισμούς που έφεραν την εποχή των V6 Turbo υβριδικών κινητήρων, με τους ταύρους αμολημένους σε υαλοπωλείο να τα σπάνε όλα βλέποντας τα κορυφαία δημιουργήματα του Andrian Newey να μη μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια τον ανταγωνισμό. Ακολούθησε μία ωδή στο Θωμά Μάτζιο, τον ‘one and only’ αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού:

“Είπαν από τη Renault πως δεν μπορούσαν να κάνουν καλύτερους κινητήρες και τους είπαμε ‘εντάξει, θα πάμε στη Mercedes’. Στην αρχή αυτοί μας είπαν ναι, αλλά μετά το ναι έγινε όχι και τότε τους είπαμε κι εμείς ‘εντάξει, τότε θα συμφωνήσουμε με τη Ferrari’. Τότε εκείνοι μας είπαν από την πλευρά τους ‘εντάξει’ αλλά ενώ είπαμε κι εμείς ‘εντάξει’, ξαφνικά μας είπαν για περυσινούς κινητήρες και τότε εμείς τους είπαμε ‘όχι, δεν θέλουμε περυσινούς κινητήρες’. 

Στην αρχή θέλαμε αλλά μετά δεν δεχτήκαμε μετά από όλα αυτά. Και τότε κι εμείς το αλλάξαμε, είπαμε στη Renault ότι κοιτάξτε, εμείς θέλουμε να μας δώσετε κινητήρες και μετά αυτοί πάλι είπαν ‘εντάξει’. Τους απαντήσαμε πως ξέρετε όμως, εμείς δεν θέλουμε να τους λέμε Renault και τελικά τους πήραμε και τους λέμε TAG Heuer. Αυτό ακριβώς. Τίποτα άλλο”.

Ακριβώς αυτό λοιπόν. Μετά από ένα γαϊτανάκι όπου η Red Bull πίστεψε τη Mercedes χάνοντας πολύ χρόνο, μετά στράφηκε στη Ferrari που δεν είχε και πολλή διάθεση να τη βοηθήσει (και γιατί να έχει άλλωστε;) κι αφού η McLaren άσκησε βέτο σε ενδεχόμενη συνεργασία με τη Honda, αναγκαστικά οι Αυστριακοί έσκυψαν το κεφάλι και γύρισαν στην ‘απατημένη’ Γαλλίδα στην οποία έσουραν τα εξ αμάξης επί σειρά μηνών.

Η τελική διαπραγμάτευση εξασφάλισε μονάδες ισχύος της Renault, που όμως έχουν το σήμα της TAG Heuer και θα δουλεύει και η RBR πάνω στην εξέλιξή τους. Θα υπάρξει τελικά συνεργασία με τη Honda το 2017 ή η επίτευξη εμπορικής/τεχνολογικής συμφωνίας της Red Bull με την Aston Martin αλλάζει τα δεδομένα; Πάντως οι φήμες πως σύντομα η RBR θα μπει στη διαδικασία να κατασκευάζει μόνη της και μονάδες ισχύος, δεν λένε να κοπάσουν.

‘Ερωτηματικό’ λοιπόν η Red Bull, γιατί είναι άγνωστο τι όπλα θα έχουν τελικά στην φαρέτρα τους οι Daniel Ricciardo/Daniil Kvyat.

Το νέο αίμα

Ο μεγαλύτερος… rookie του 2016 δεν είναι πρόσωπο αλλά ομάδα. Το όνομά της είναι Haas F1 και είναι η πρώτη αμερικανική ομάδα στη Formula 1 μετά από 30 χρόνια! Σε αντίθεση με όσους επιχείρησαν (και ουσιαστικά απέτυχαν) στο πρόσφατο παρελθόν, ο Gene Haas έκανε σημαντικές στρατηγικές κινήσεις που εξασφαλίζουν πως τα μονοθέσιά του δεν θα είναι σημαδούρες.

Εξασφάλισε μονάδες ισχύος και τεχνολογική βοήθεια από τη Ferrari, με την ομάδα του να είναι ουσιαστικά, ότι είναι η… Μπαρτσελόνα Β’ στην παρέα του Lionel Messi. Μόνο που δεν έχει πίσω από το τιμόνι οδηγούς-χορηγούς με μεγάλα πορτοφόλια αλλά πιλότους διψασμένους για επιτυχίες. Και κυρίως τον Romain Grosjean που έχει 10 βάθρα στο ενεργητικό του και τόλμησε να πάει στην ‘Σταχτοπούτα’ καλοβλέποντας μία θέση στη Ferrari το 2017.

Ο νέος προορισμός

Αυτή είναι η 67η σεζόν στην ιστορία της Formula 1 και η πρώτη που το αγωνιστικό καλεντάρι απλώνεται σε 21 Grand Prix! Μάλιστα ο γύρος του κόσμου που κάνει ακόμα και τον Φιλέα Φόγκ να ζηλεύει, φέτος επισκέπτεται έναν νέο προορισμό που θα φιλοξενήσει το ‘Ευρωπαϊκό GP’. Πρόκειται για το Μπακού, την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν που γνωρίσαμε (αλλά δεν αγαπήσαμε) από τη Eurovision (φιλοξένησε τον διαγωνισμό του 2012).

Το μπάχαλο

Σίγουρα αφορά στους κανονισμούς. Παρότι όσα είχαν να κάνουν με το τεχνικό τους μέρος οι αλλαγές ήταν περιορισμένες, στο αγωνιστικό κομμάτι είχαμε πολλές τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής. Έχουν περάσει μόνο… 24ωρα απ’ όταν οριστικοποιήθηκε το νέο σύστημα διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών με τον σταδιακό αποκλεισμό των πιο αργών οδηγών στις τρεις περιόδους της μάχης της pole position! Τελευταία στιγμή είχαμε επιπλέον περιορισμούς στα μηνύματα που μπορούν να δέχονται οι οδηγοί από τις ομάδες μέσω team radio ενώ διαφοροποιήσεις έχουμε και στα ελαστικά.

Η Pirelli που προμηθεύει κατ’ αποκλειστικότητα τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής με το δρόμο, φέτος προσφέρει μία επιπλέον γόμα, την πάρα πολύ μαλακή που έχει μωβ διακριτικά. Παράλληλα, κάθε πιλότος μπορεί να κάνει τις δικές του επιλογές γομών κατά τη διάρκεια του τριημέρου, με διαθέσιμες πλέον τρεις κι όχι δύο επιλογές! Αν μπερδευτήκατε, δεν είστε οι μόνοι. Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει πονοκεφάλους για τους υπεύθυνους στρατηγικής των ομάδων, που καλούνται -με αρωγό κουτιά από παυσίπονα- να βρουν την ιδανική τακτική, σε ένα παιχνίδι οι κανόνες του οποίου έχουν αλλάξει. Πράγμα που ειδικά στην αρχή, αναμένεται να οδηγήσει σε εκπλήξεις.

Τι λέει το ΟΝΕΜΑΝ

Όλα συνοψίζονται σε μία ατάκα: ‘Things can only get better’. Η Formula 1 βρέθηκε σε κακό φεγγάρι κι αυτό την έχει πληγώσει στα μάτια του κοινού. Πάντα υπήρχαν αλλαγές κανονισμών που ‘δεν έπιαναν’ αλλά αυτή τη φορά έπεσαν πολλοί μαζεμένοι. Προσθέστε την απουσία του εκκωφαντικού ήχου που κατά την ταπεινή μας άποψη που αποτελούσε σήμα κατατεθέν της F1 – άσχετα αν στη Formula E δεν ‘στοιχίζει’ και τόσο. Και φυσικά, την καταστροφικά απόλυτη κυριαρχία της Mercedes. Που ήρθε μετά από μία τετραετία αυτοδυναμίας της Red Bull αλλά και μία σεζόν όπου η Brawn GP είχε σαρώσει.

Αν θέλετε να κάνουμε μία αντιπαραβολή, από το 2009 και μετά, αρχικά ο Πλατανιάς, μετά ο Ατρόμητος και μετά ο Αστέρας Τρίπολης βρίσκονται στην κορυφή. Με ταλαντούχους παίκτες, παίζοντας ωραία μπάλα αλλά χωρίς παραδοσιακό κοινό. Η Ferrari που είναι κάτι αντίστοιχο του Ολυμπιακού άρχισε από πέρυσι να ‘ανασταίνεται’ ενώ η McLaren που για τις ανάγκες του παραλληλισμού θα τη βαφτίσω ‘Παναθηναϊκό’ εξακολουθεί να ταλαιπωριέται από τους Μαμουτέ του σχεδιασμού κινητήρων της Honda. Με τα δύο θηρία να αγνοούν σχεδόν μία δεκαετία την κορυφή και μία ομάδα να μονοπωλεί τις pole position και συνήθως να κερδίζει, λογικό είναι να έχει πέσει το ενδιαφέρον.

Όλα τα λεφτά λοιπόν είναι το κατά πόσο έχει πλησιάσει η Ferrari τη Mercedes. Αν ο Vettel με τη ‘Μαργαρίτα’ (ναι, έτσι έχει βαφτίσει το φετινό μονοθέσιο του) παρενοχλεί συστηματικά και ενίοτε επικρατεί των ασημί βελών, θα έχουμε σεζόν δυναμίτη!

Πίσω τους, η Williams ίσως έχει προβάδισμα έναντι της Force India και της Toro Rosso, η Red Bull και η McLaren θα είναι όσο ανταγωνιστικές τους επιτρέψουν οι υβριδικές μηχανές τους, η Haas δεν θα είναι φτωχός συγγενής αλλά ούτε και η ανανεωμένη Manor που φέτος έχει μονάδα ισχύος της Mercedes και κιβώτιο της Williams, θα μένει γύρους πίσω. Αμφότερες θα βάλουν ζόρια στη Sauber όπου το ταμείο είναι μείον αλλά και τη Renault που επιστρέφει ως εργοστασιακή ομάδα, έχοντας εξαγοράσει τη Lotus. Ωστόσο, δεδομένου του πόσο υστερούσε η Red Bull παρότι είχε κορυφαίο σασί, δύσκολα θα δούμε τα κίτρινα μονοθέσια να κάνουν παπάδες.

Όπως και να έχει, η ώρα της κρίσης πλησιάζει, ομάδες και οδηγοί είναι στην Αυστραλία και στις 7 το πρωί της Κυριακής, τα κόκκινα φώτα στο Albert Park της Μελβούρνης σβήνουν. Bring it on!

~~~

Οι ομάδες του 2016

MERCEDES AMG PETRONAS

Μονοθέσιο: W07

Μονάδα Ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: #44 Lewis Hamilton, #6 Nico Rosberg

 

FERRARI

 

Μονοθέσιο: SF16-H

Μονάδα Ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: #5 Sebastian Vettel, #7 Kimi Raikkonen

 

WILLIAMS

 

Μονοθέσιο: FW38

Μονάδα Ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: #77 Valtteri Bottas, #19 Felipe Massa

 

RED BULL RACING

 

Μονοθέσιο: RB12

Μονάδα Ισχύος: TAG Heuer

Οδηγοί: #3 Daniel Ricciardo, #26 Daniil Kvyat

 

FORCE INDIA

Μονοθέσιο: VJM09

Μονάδα Ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: #11 Sergio Perez, #27 Nico Hulkenberg

 

TORO ROSSO

 

Μονοθέσιο: STR11

Μονάδα Ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: #33 Max Verstappen, #55 Carlos Sainz

 

SAUBER

Μονοθέσιο: C35

Μονάδα Ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: #9 Marcus Ericsson, #12 Felipe Nasr

 

McLAREN

 

Μονοθέσιο: MP4-31

Μονάδα Ισχύος: Honda

Οδηγοί: #14 Fernando Alonso, #22 Jenson Button

 

HAAS F1

 

Μονοθέσιο: VF-16

Μονάδα Ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: #8 Romain Grosjean, #21 Esteban Gutierrez

 

MANOR RACING

Μονοθέσιο: MRT05

Μονάδα Ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: #94 Pascal Wehrlein, #88 Rio Haryanto

 

RENAULT

 

Μονοθέσιο: R.S.16

Μονάδα Ισχύος: Renault

Οδηγοί: #20 Kevin Magnussen, #30 Jolyon Palmer

 

Το πρόγραμμα του 2016 (οι ώρες είναι Ελλάδος)

20 Μαρτίου, Αυστραλία, Μελβούρνη, 07.00

3 Απριλίου, Μπαχρέιν, Σακχίρ, 18.00

17 Απριλίου, Κίνα, Σαγκάη, 09.00

1 Μαΐου, Ρωσία, Σότσι, 15.00

15 Μαΐου, Ισπανία, Βαρκελώνη, 15.00

29 Μαΐου, Μονακό, Μονακό, 15.00

12 Ιουνίου, Καναδάς, Μοντρεάλ, 21.00

19 Ιουνίου, Μπακού, 16.00

3 Ιουλίου, Αυστρία, Σπίλμπεργκ, 15.00

10 Ιουλίου, Μ. Βρετανία, Σίλβερστοουν, 15.00

24 Ιουλίου, Ουγγαρία, Βουδαπέστη, 15.00

31 Ιουλίου, Γερμανία, Χόκενχαϊμ, 15.00

28 Αυγούστου, Βέλγιο, Σπα, 15.00

4 Σεπτεμβρίου, Ιταλία, Μόντσα, 15.00

18 Σεπτεμβρίου, Σιγκαπούρη, Μαρίνα Μπέι, 15.00

2 Οκτωβρίου, Μαλαισία, Σεπάνγκ, 10.00

9 Οκτωβρίου, Ιαπωνία, Σουζούκα, 08.00

23 Οκτωβρίου, ΗΠΑ, Ώστιν, 22.00

30 Οκτωβρίου, Μεξικό, Μέξικο Σίτι, 21.00

13 Νοεμβρίου, Βραζιλία, Ιντερλάγκος, 18.00

27 Νοεμβρίου, Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα, 15.00

Exit mobile version