© Robert Laursoo / Unsplash
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Για πόσες ημέρες θα χάσεις το δίπλωμά σου αν έχεις φθαρμένα ελαστικά

Ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει χαρακτηριστικά, πως «τα ελαστικά πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση».

Τα ελαστικά θεωρούνται -και όχι άδικα- ένα από τα βασικότερα εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Είναι εκείνα που εγγυώνται για τις ασφαλείς μετακινήσεις μας, είτε πρόκειται να κάνουμε ένα μεγάλο ταξίδι, είτε μερικά χιλιόμετρα στο κέντρο. Τα λάστιχα χρειάζεται να βρίσκονται πάντα σε καλή κατάσταση, αφού είναι εκείνα που μαζί με τα αντανακλαστικά μας, θα μας βοηθήσουν να αποφύγουμε μια ακραία κατάσταση. Από ένα απλό φρενάρισμα ή έναν ελιγμό, μέχρι και την αποφυγή ατυχήματος, τα ελαστικά μας πρέπει να είναι έτοιμα ανά πάσα στιγμή. Άλλωστε, ακόμη και το πιο ακριβό αυτοκίνητο να έχεις στη διάθεσή σου, αν δεν έχεις καλά ελαστικά, είσαι εκτεθειμένος.

Όμως πέρα από το πρακτικό κομμάτι, υπάρχει και το νομικό, καθώς (και) στην Ελλάδα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει την αντικατάσταση των φθαρμένων ελαστικών, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους προκαλείται από αυτά.

Η Τροχαία διενεργεί καθημερινά ελέγχους και βεβαιώνει χιλιάδες παραβάσεις κάθε χρόνο σχετικές με την ποιότητα των ελαστικών και αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος να τα τσεκάρουμε πριν μπούμε στη θέση του οδηγού.

Το πρόστιμο και η αφαίρεση διπλώματος

© Aye Haych / Unsplash

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από την Τροχαία ότι τα ελαστικά είναι ακατάλληλα, το χρηματικό πρόστιμο φτάνει στα 80 ευρώ, ενώ γίνεται και αφαίρεση του διπλώματος και της άδειας κυκλοφορίας που φτάνουν τις 10 ημέρες, καθώς και ακινητοποίηση του οχήματος. Τα παραπάνω επιβάλλονται στον οδηγό. Επίσης, το χρηματικό πρόστιμο των 80 ευρώ επιβάλλεται για τα ΙΧ σε οδηγό και ιδιοκτήτη ενώ στα λεωφορεία και τα φορτηγά το πρόστιμο αφορά μόνο στον ιδιοκτήτη και όχι στον οδηγό.

Συγκεκριμένα, ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει χαρακτηριστικά, πως τα ελαστικά πρέπει να είναι σε τέτοια κατάσταση που να εξασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση. Επίσης, τα αυτοκίνητα πρέπει να εφοδιάζονται με ρεζέρβα, κιτ επισκευής ή να φέρουν τεχνολογία runflat.

Η νομοθεσία για τα ελαστικά

© Goh Ghy Yan/ Unsplash

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, το βάθος του πέλματος του ελαστικού δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά, για αυτό και όταν το βάθος βρεθεί κάτω από τα 3 χιλιοστά κρίνεται αναγκαίο να προχωρήσουμε σε αλλαγή. Αν κατά τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, τα ελαστικά παρουσιάζουν έντονη φθορά, δίνεται επίσης οδηγία για άμεση αντικατάσταση και επανέλεγχο.