
Αν δεν ανοίξεις λάθος σήραγγα 160 μέτρων τότε δεν είσαι στην Ελλάδα
Μόλις 6 μήνες μετά την έναρξη του «έργου» στο μετρό και μετά από 160 μέτρα hardcore σκαψίματος, μάθαμε για την 100% ελληνική ομορφιά.
- 18 ΜΑΡ 2025
Πού ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα; Γιατί ξέσπασε, όπως συνηθίζουν να γράφουν τα ειδησεογραφικά Μέσα, χαμός στα social media; Από πού κι ως πού ξεχνάμε ότι είμαστε άνθρωποι και ότι οι άνθρωποι, το πρώτο που πρέπει να κάνουν, είναι να συγχωρούν άλλους ανθρώπους; Ένα λάθος έγινε και τίποτα παραπάνω.
Εδώ που τα λέμε, βέβαια, δεν ήταν ακριβώς λάθος. Η μεθοδολογία άλλαξε. Μη δείτε κάτι νέο και πρωτοποριακό, αμέσως να σχολιάσετε αρνητικά. Ε ναι, λοιπόν, ανοίχτηκε μια σήραγγα 160 μέτρων από εταιρεία που έχει αναλάβει τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας. Επί 6 μήνες έσκαβαν και κανείς δεν το είχε πάρει χαμπάρι. Και τι με αυτό;
«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων» απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος μετά από επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ και προσέθεσε: «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα».
Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής; Ότι η σήραγγα του μετρό της Αθήνας στην Κατεχάκη διανοίχθηκε με άλλη μεθοδολογία από την εγκεκριμένη και γι’ αυτό θα υπάρξουν συνέπειες. Αυτό δήλωσε το πρωί της Τρίτης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, διαβεβαιώνοντας ωστόσο πως «δεν υπάρχει ζήτημα ασφαλείας».
Η διάνοιξη της σήραγγας αυτής, δεν έγινε από τον ανάδοχο του έργου, σύμφωνα με τη μελέτη που είχε κατατεθεί: «Πήγε και άνοιξε με άλλη μεθοδολογία τη σήραγγα», είπε ο υφυπουργός, συμπληρώνοντας πως αυτό έγινε «προφανώς όχι από λάθος, δεν δικαιολογείται λάθος». Τι καταλαβαίνουμε από αυτή την ιστορία; Ότι έγιναν όλα λάθος, ότι έγιναν ενέργειες εκτός μελέτης, άσχετα αν «η σήραγγα έπρεπε να γίνει, αυτό που άλλαξε ήταν η μέθοδος».
Βέβαια, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επέρριψε ευθύνες στους εργαζόμενους στην Ελληνικό Μετρό, δηλαδή τους επιβλέποντες του έργου, που δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διεύθυνση για την παρέκκλιση από την κατατεθείσα μελέτη. «Υπάρχει μία ολιγωρία των υπαλλήλων του πεδίου της Ελληνικό Μετρό που δεν ενημέρωσαν εγκαίρως τη διεύθυνση και γι’ αυτό θα γίνει ΕΔΕ και θα υπάρξουν συνέπειες».
Ο κ. Ταχιάος πάντως διαβεβαίωσε σε όλους τους τόνους πως παρά την ανησυχία για πιθανές καθιζήσεις στην περιοχή, τελικά διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχει κανένα ζήτημα ασφαλείας. «Δεν υπάρχει καμία καθίζηση, δεν υπάρχουν προβλήματα. Η οροφή είναι άνω των 20 μέτρων από την επιφάνεια και πλέον η εταιρεία ξανάρχισε τις εργασίες με τη μέθοδο που είχε εγκριθεί», είπε.
Η Ελληνικό Μετρό, από την πλευρά της, διαφώνησε με τον τρόπο που διανοιγόταν μία σήραγγα, αναφέρει η εταιρεία ΑΒΑΞ για το ζήτημα. Στην ολιγόλογη ανακοίνωση, μάλιστα, συμπληρώνεται επίσης πως έχουν ήδη διανοιχθεί τα 160μ. από τα 200μ. της συνολικής έκτασης της σήραγγας.