Γιατί η Apple διέκοψε την παραγωγή του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου
Έπειτα από μια δεκαετία προσπαθειών, η Apple εγκαταλείπει το Project Titan και τη φιλόδοξη προσπάθειά της να δημιουργήσει ένα αυτόνομο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
- 28 ΦΕΒ 2024
Η Apple σταμάτησε ξαφνικά τις εργασίες για το πολυδιαφημισμένο “Project Titan” που θα έφερνε την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως αναφέρει το Bloomberg. Η εταιρεία φαίνεται ότι δεν επιθυμούσε τη δημοσιοποίηση της είδησης για την ώρα, καθώς, ανακοίνωσε τη διακοπή των προσπαθειών εσωτερικά την Τρίτη, επιβεβαιώνοντας στα σχεδόν 2.000 άτομα που ασχολούνταν με το πρότζεκτ ότι δεν θα χάσουν (όλοι) τη δουλειά τους, αλλά θα στραφούν αντ’ αυτού σε προσπάθειες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Chief Operating Officer της Apple, Jeff Williams και ο Kevin Lynch, αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για το έργο, ενημέρωσαν τους εργαζόμενους για τη διακοπή του έργου, ενώ όπως αναφέρει το Bloomberg, εντέλει θα είναι αδύνατο να μην υπάρξουν απολύσεις, χωρίς φυσικά να γνωρίζουμε το πόσοι ακριβώς θα επηρεαστούν.
Γιατί ναυάγησε το Project Titan της Apple
Οι προσπάθειες της Apple να κατασκευάσει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχουν ξεκινήσει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία και τα προηγούμενα χρόνια φαινόταν ότι η εταιρεία εξακολουθούσε να εργάζεται πάνω στο έργο.
Η Apple είχε διανύσει πάνω από 45.000 μίλια το 2023 χρησιμοποιώντας την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που έχει αναπτύξει, ωστόσο ήδη από τον Ιανουάριο φαινόταν ότι κάτι δεν πάει καλά. Ξαφνικά, τότε η Apple ανέβαλε το αναμενόμενο λανσάρισμα του αυτοκινήτου για το 2028. Σήμερα πια, το φιλόδοξο πρόγραμμα αποτελεί οριστικά (;) παρελθόν.
Οι φήμες σχετικά με το μυστικό πρόγραμμα αυτοκινήτων της Apple, με το ψευδώνυμο Project Titan, εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 2015. Η Apple προσέλαβε ορισμένους σημαντικούς ηγέτες της ηλεκτροκίνησης για να εργαστούν στο έργο, μεταξύ των οποίων ο πρώην διευθυντής λογισμικού Autopilot της Tesla και ο πρώην CEO της προβληματικής νεοσύστατης εταιρείας EV Canoo.
Ωστόσο, το έργο φαίνεται να προσέκρουσε σε διάφορα εμπόδια με την πάροδο των ετών, συμπεριλαμβανομένης της αποχώρησης το 2021 του επικεφαλής αυτοκινήτων της Apple, Doug Field. Το 2022, μια έκθεση από το The Information περιέγραψε πώς η Apple είχε αλλάξει σημαντικά το προσωπικό της με αποτέλεσμα τα σχέδια και οι στόχοι της για το αυτοκίνητο να αλλάζουν συνεχώς μορφή. Σιγά-σιγά το πλάνο αντιμετωπιζόταν με ολοένα και μεγαλύτερο εσωτερικό σκεπτικισμό.
Ταυτόχρονα, άλλες αναφορές έδειχναν ότι το αυτοκίνητο, το οποίο θα παρέμενε κάτω από το όριο των 100.000 δολαρίων, δεν θα διέθετε τις προηγμένες δυνατότητες αυτοοδήγησης που αρχικά ήλπιζε η εταιρεία.
Φυσικά, η μετατόπιση των πόρων της στην τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει άμεσα αποτελέσματα για την Apple, καθώς φέρεται να δαπανά εκατομμύρια δολάρια κάθε ημέρα για την εκπαίδευση ενός δικού της μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, που ονομάζεται Ajax. Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Tim Cook επιβεβαίωσε επίσης πρόσφατα ότι η Apple πρόκειται να λανσάρει χαρακτηριστικά δημιουργικής AI αργότερα μέσα στη χρονιά, ενώ πολλοί θεωρούν ότι η εταιρεία δοκιμάζει ενημερώσεις AI για το Spotlight και το Xcode.