Γιατί το επόμενο θύμα του TikTok θα είναι το Spotify
Τρέμε Spotify, το TikTok κάνει τη δικιά του μουσική πλατφόρμα.
- 12 ΙΑΝ 2022
To 2021 το TikTok εκτόπισε το Google (ή όπως προτιμάνε να τα λένε τελευταία, η TikTok εκτόπισε την Google) από την πρώτη θέση στον κόσμο του ίντερνετ. Έγινε δηλαδή ο πιο δημοφιλής ιντερνετικός προορισμός, μια θέση που κρατούσε για χρόνια η Google. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τώρα έβαλε στο μάτι και το Spotify, και αυτή τη φορά εκούσια, αφού ξεκίνησε μία νέα μουσική πλατφόρμα: το Resso.
Μη βιαστείς να ψάξεις όμως το Resso, αφού προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στη Βραζιλία, την Ινδονησία και την Ινδία, γιατί το TikTok έχει πρόγραμμα. Πρέπει το Resso πρώτα να τεσταριστεί στο κοινό, για να γίνει παγκόσμιο.
Πώς έφτασε μέχρι εδώ το TikTok
Πρόγονος του TikTok ήταν το musical.ly. Επρόκειτο για μια πολύ δημοφιλή ανάμεσα στους εφήβους εφαρμογή, στην οποία δημιουργούσες και ανέβαζες βίντεο λίγων δευτερολέπτων κάνοντας lip-sync και κάποιο μικρό χορευτικό – sounds familiar; Η κινέζικη εταιρεία ByteDance αγόρασε το 2017 το musical.ly και το λάνσαρε ξανά με το νέο του όνομα.
Έτσι, ένα μέρος των βίντεο στο κοινωνικό δίκτυο κινεζικής προέλευσης παραμένουν σε αυτή τη λογική. Ταυτόχρονα, στα περισσότερα βίντεο παίζει σημαντικό ρόλο η μουσική. Τραγούδια από το παρελθόν ξανάρχονται στην επιφάνεια, νέα τραγούδια κυκλοφορούν και γίνονται viral μέσω του TikTok, ήχοι και διαφορετικά τραγούδια γίνονται ένα μέσα από τα remix.
Έτσι πλέον η Gen Z βρίσκει τα νέα μουσικά της ακούσματα, όχι στο Spotify ή το YouTube, αλλά στο TikTok. Το τελευταίο λοιπόν κατάλαβε ότι οι χρήστες του φεύγουν από την εφαρμογή, για να γυρέψουν αλλού τα τραγούδια που ακούν σε αποσπάσματα σε εκείνο, και είπε «Γιατί να μην κάνω λοιπόν δικό μου Spotify»;
Resso: Σε τι διαφέρει από το Spotify
To Resso έχει και social λειτουργίες. Ενώ το Spotify κάνει focus στη μουσική, το Resso επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν. Αυτό αναμένεται λοιπόν να τραβήξει τη Gen Z, για την οποία έγινε εξ αρχής όλη η ιστορία.