Γιατί το Facebook ετοιμάζεται να αλλάξει όνομα
Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου rebranding που αναμένεται να γίνει συνολικά στην εταιρεία, είναι πολύ πιθανό το όνομα του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου να περάσει στην ιστορία.
- 20 ΟΚΤ 2021
Το Facebook σκοπεύει να εφαρμόσει μια διαφορετική επικοινωνιακή στρατηγική, στα πλαίσια της οποίας μάλιστα θα αλλάξει ακόμα και το όνομά του. Αυτό τουλάχιστον τονίζει το ρεπορτάζ του The Verge. Πρόκειται για το πρώτο κομμάτι μίας γενικότερης προσπάθειας να χτιστεί το λεγόμενο metaverse, ένας ψηφιακός κόσμος μέσα στο οποίο οι χρήστες θα μπορούν να επικοινωνούν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
«Πιστεύω ότι στα επόμενα 5 χρόνια, στο επόμενο κεφάλαιο της εταιρείας μας, οι άνθρωποι θα σταματήσουν να μας βλέπουν κατά βάση ως ένα κοινωνικό δίκτυο και θα αρχίσουν να μας βλέπουν ως μία εταιρεία του metaverse», τόνιζε λίγους μήνες πριν ο CEO Mark Zuckerberg σε μία συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο.
Το Facebook και η επόμενη μέρα του
Το Verge ανέφερε ότι ο Zuckerberg πρόκειται να συζητήσει την αλλαγή του ονόματος κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου της εταιρείας που θα γίνει στις 28 Οκτωβρίου. Θεωρείται πάντως πολύ πιθανό, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το νέο όνομα να ανακοινωθεί πολύ νωρίτερα από τότε. Όποτε και αν γίνει, το ποιο θα είναι αυτό κρατιέται ως επτασφράγιστο μυστικό που γνωρίζουν πολύ λίγοι ακόμα και μέσα στην εταιρεία.
Η ίδια η εταιρεία προσπάθησε να εξηγήσει τι είναι το metaverse πράγμα που μάλλον είναι πολύ σημαντικότερη αλλαγή από το όνομα. Σύμφωνα με αυτή, πρόκειται είναι ένα πλέγμα ψηφιακών χώρων όπου μπορείς να δημιουργήσεις και να εξερευνήσεις πράγματα με ανθρώπους που δεν βρίσκονται στον ίδιο πραγματικό χώρο με εσένα. Εκεί θα μπορείς να βρίσκεσαι με φίλους, να δουλεύεις, να παίζεις, να μαθαίνεις, να αγοράζεις, να δημιουργείς και πολλά ακόμη.
Κάτι περισσότερο από ένα όραμα
Το rebranding του Facebook πάντως, πέραν του οράματος αυτού για το μέλλον, βασίζεται σε πολύ έντονη κριτική για το παρόν και το παρελθόν. Τα αμέτρητα σκάνδαλα όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα, οι αποκαλύψεις των ανθρώπων που βρίσκονταν στην εταιρεία, ακόμα και το πρόσφατο blackout έχουν δημιουργήσει συνολικά πολύ μεγάλα ρήγματα στο όνομα αλλά και το κύρος της εταιρείας. Το αν θα επιτύχει κάτι η αλλαγή του ονόματος θα το μάθουμε αργότερα αν και η αλήθεια είναι ότι σπάνια αυτές οι πρακτικές έχουν πραγματικά αποτελέσματα.