Η Honda ρίχνει στους ευρωπαϊκούς δρόμους μια βόμβα υδρογόνου
- 7 ΝΟΕ 2017
Από τη δεκαετία του ’90 ασχολείται η Honda με το υδρογόνο. Το 1999 παρουσίασε τα πρώτα πρωτότυπα οχήματα κυψελών καυσίμου FCX-V1 και FCX-V2, ενώ το τελευταίο δείγμα της ιαπωνικής εταιρείας στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου είναι το Clarity Fuel Cell.
Η άφιξη του νέου Clarity στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής πρωτοβουλίας HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles), ενισχύει τις συνεχείς προσπάθειες της Honda για την ευρύτερη χρήση των οχημάτων κυψελών καυσίμου και τη δημιουργία μιας βιώσιμης υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου στην περιοχή. Αφού ολοκληρωθεί η δοκιμή, 185 Οχήματα Κυψελών Καυσίμου από πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων θα δοθούν σε ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες σε Αυστρία, Δανία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία και Βρετανία.
To υδρογονοκίνητο όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα κυψελών καυσίμου και αντλεί ισχύ από μία πολύ αποδοτική και ισχυρή συστοιχία κυψελών. Διακρίνεται για τις αξιοσημείωτες βελτιώσεις σε αυτονομία, ισχύ, βάρος και απόδοση, καθώς και για την αεροδυναμική. Η πλατφόρμα του τετράθυρου σεντάν μοντέλου έχει αμάξωμα με κόμπακτ διαστάσεις, ενώ η φουτουριστικής σχεδίασης καμπίνα φιλοξενεί με άνεση τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους. Σημαντικά εξαρτήματα του συστήματος κίνησης, όπως ο ηλεκτροκινητήρας, η συστοιχία κυψελών καυσίμου, η μπαταρία και το ρεζερβουάρ υδρογόνου έχουν γίνει πιο συμπαγή και κατανέμονται σε όλο το αυτοκίνητο για την περαιτέρω βελτιστοποίηση του χώρου, της άνεσης και των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου.
Το FCX Clarity διαθέτει ρεζερβουάρ υδρογόνου αντί βενζίνης και τη συστοιχία κυψελών καυσίμου V Flow, που λειτουργεί ως ένας μικρός σταθμός ηλεκτρικής ενέργειας. Το υδρογόνο ενώνεται με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας στη συστοιχία κυψελών καυσίμου, όπου η ενέργεια από την αντίδραση μετατρέπεται σε ηλεκτρική ισχύ, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του οχήματος. Η διαδικασία ανεφοδιασμού είναι εύκολη και διαρκεί ελάχιστα λεπτά, ενώ μοναδική εκπομπή από την κίνηση του Clarity είναι το νερό σε μορφή υδρατμών.
Πρόσθετη ενέργεια παράγεται επίσης με τη ανάκτηση κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση του οχήματος, η οποία αποθηκεύεται μαζί με την περίσσεια ενέργεια της κυψέλης στη μπαταρία ιόντων λιθίου, και χρησιμοποιείται για συμπλήρωση της ισχύος από την κυψέλη καυσίμου, όταν χρειάζεται. Περίπου το 57% της ενέργειας της επιβράδυνσης ανακτάται και αποθηκεύεται.
Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 174 ίππους, ενώ η ροπή παρουσιάζεται αυξημένη κατά 17%, φτάνοντας τα 30,6 kgm. Σύμφωνα με τη Honda, το FCX Clarity προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες ενός αντίστοιχου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης προηγούμενης γενιάς, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση υδρογόνου, κάνοντας την αναγωγή σε diesel, είναι μόλις 2,8 lt/100 km. Η αυτονομία με ένα φουλ ρεζερβουάρ φτάνει τα 650 km.
Οι συνολικά 358 κυψέλες πολυμερών ισχύος 103 kW του Honda Clarity έχουν νέα κυματοειδή σχεδίαση, ενώ η διατομή τους είναι μόλις 1 mm με αποτέλεσμα να είναι 20% πιο κόμπακτ σε μέγεθος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Τέλος, η παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.