ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα F1 έρχεται να μας θυμίσει τα παλιά

Μετά από τρεις σεζόν ανιαρής κυριαρχίας της Mercedes, το νέο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 που αρχίζει την Κυριακή και επιτέλους αναμένεται συναρπαστικό. Το Oneman εξηγεί γιατί.

Το 2009 ήρθε από το πουθενά και σάρωσε τα πάντα η Brawn GP. Ας τη βαφτίσουμε για τις ανάγκες του κειμένου ‘Χαλκηδόνα’. Από το 2010 έως το 2013 έκανε ολόκληρη θητεία κυβέρνησης η Red Bull Racing. Ας τη ‘βαφτίσουμε’ Ξάνθη. Και από το 2014 και μετά, στην υβριδική εποχή της F1, σαρώνει η Mercedes την οποία θα ‘βαφτίσουμε’ Άρη. Άρα από το 2008 έχουμε να δούμε μία από τις παραδοσιακές υπερδυνάμεις του σπορ (Ferrari, McLaren) να παίρνει τίτλο. Σαν να βλέπουμε πρωτάθλημα ποδοσφαίρου χωρίς Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ στη διεκδίκηση της κορυφής. Προσθέστε την απουσία μαχών στην κορυφή και τον μιουταρισμένο -λες και θα φωνάξουν οι γείτονες- ήχο από τις υβριδικές μηχανές και θα καταλάβετε γιατί η Formula 1 είναι σε πτώση τα τελευταία χρόνια.

Πολλά όμως από τα παραπάνω αλλάζουν φέτος. Όχι όλα, πιθανό είναι να μην έχουμε καν νέα πρωταθλήτρια ομάδα αλλά το build-up αυτής της σεζόν μας έχει ανοίξει την όρεξη. Γιατί οι αλλαγές κανονισμών είναι οι μεγαλύτερες που έχουμε δει στην εποχή των V6 Turbo, γιατί στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης δεν ήμασταν πάλι στο ίδιο έργο θεατές. Άσχετα αν το σενάριο περιλαμβάνει τελικά ανατροπή ή όχι στο φινάλε του.

You write the rules

“Εσύ γράφεις τους κανόνες, εγώ τους ακολουθώ”, έλεγε το τραγούδι των Young Parisians και κάποιοι άλλοι Παριζιάνοι, αυτοί της FIA (παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού) έσκισαν τα έως τώρα εγχειρίδια και δημιούργησαν μία σύγχρονη, εντυπωσιακή και επιθετική εικόνα για τα μονοθέσια του 2017. Με φαρδύτερα ελαστικά και αμαξώματα, πιο μεγάλες αεροτομές και αεροδυναμική απόδοση που τα ‘καρφώνει’ στην άσφαλτο με αποτέλεσμα να είναι κατά πολύ ταχύτερα από τα περυσινά. Όμως δεν αρκεί να πατούν σε ράγες, πρέπει να έχουν και την απαραίτητη ώθηση.

Στο μέτωπο λοιπόν των μονάδων ισχύος, η παγκόσμια ομοσπονδία αποφάσισε να αφήσει φέτος τα παιδιά να παίξουν ελεύθερα και να εξελίξουν όσο μπορούν περισσότερο τα δημιουργήματά τους. Το ποιος έκανε την καλύτερη δουλειά –και στα δύο μέτωπα- θα το δούμε στην πίστα, αρχής γενομένης από την 26η Μαρτίου και το Grand Prix Αυστραλίας που διεξάγεται στους δρόμους του Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Αν πρέπει κάπου να σταθώ σε σχέση με τους κανονισμούς, είναι πως τα νέα ελαστικά επιτέλους επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν στο όριο και όχι να κάνουν διαρκώς συντήρηση λες και ασχολούνται με καυστήρα.

 

(Δείτε τι ακριβώς αλλάζει φέτος σε ένα αρκετά πρωτότυπο video που ετοίμασε η RBR)

Όταν οι χρόνοι λένε τη μισή αλήθεια

Επειδή ως γνωστόν στον ‘πλανήτη F1’ λογική δεν χωράει, δεν βρίσκει και εφαρμογή το ρητό πως ‘οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια’. Βάσει αυτών, απ’ όσα είδαμε στις οκτώ ημέρες δοκιμών εξέλιξης που πραγματοποιήθηκαν στη Βαρκελώνη η Ferrari είναι φέτος Μπαρτσελόνα και έτοιμη να ανατρέψει 4άρες στην πίστα! Όμως οι χρόνοι από αυτά τα τεστ, μπορεί να τοποθέτησαν τα κόκκινα μονοθέσια στην κορυφή αλλά αυτή δεν είναι απαραίτητα η πραγματική τάξη μεγέθους. Λίγο οι φημολογούμενες ανησυχίες στον τομέα της αξιοπιστίας, λίγο η ευγενική πρόθεση να αφήσει το κοινό να ονειρεύεται, η Mercedes μάλλον δεν έδειξε την πλήρη δυναμική του νέου της ασημί βέλους.

Ξεχάστε τα πρωτοσέλιδα ‘Η Ferrari πάλι στην κορυφή’. Ο πραγματικός τίτλος είναι ‘Η Ferrari διεκδικεί ξανά την κορυφή’. Με ψύχραιμο λοιπόν μάτι, αναλύοντας χρόνους και sectors, ιπτάμενους γύρους και προσομοιώσεις αγώνα και κυρίως ερμηνεύοντας όσα λέχθηκαν και όσα δεν λέχθηκαν αυτές τις ημέρες, τα λεφτά μου τα βάζω ξανά στους Γερμανούς. Η Mercedes ξεκινάει τη σεζόν ως φαβορί, με τη Ferrari από κοντά και ερωτηματικό το πού ακριβώς βρίσκεται η Red Bull. Αυτή θα είναι και φέτος η τριάδα κορυφής.

Ο γύρος του κόσμου

Η Formula 1 δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος. Κι αυτός ο μαραθώνιος θα τραβήξει και φέτος μέχρι τα τέλη Νοέμβρη. Με συνολικά 20 στάσεις σε κάθε άκρη του πλανήτη. Από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές πίστες όπως η Βαρκελώνη, το Μονακό, το Σίλβερστοουν, το Χανγκαρόρινγκ και η Μόντσα, ως τις ασιατικές δοκιμασίες σε Μαλαισία, Ιαπωνία, Κίνα και την εξωτική Σιγκαπούρη. Το θερμόμετρο θα ανέβει κατακόρυφα στα Grand Prix της Μέσης Ανατολής (Μπαχρέιν και Άμπου Ντάμπι) ενώ κόντρα στα θέλω του Προέδρου Trump, η F1 εξισώνει στα δικά της χαρτιά ΗΠΑ και Μεξικό. Σε ένα μείγμα ιστορικών και σύγχρονων σιρκουί, μάχες στην έρημο, σε δάση και δρόμους πόλεων. Μέρα και νύχτα.

Οι μονομάχοι

Στην αρένα με τα λιοντάρια θα μπουν φέτος δέκα ομάδες, καθώς τη Manor την έφαγαν οι λύκοι (της Wall Street), σε ένα πρωτάθλημα μάλλον τριών ταχυτήτων: 3 διεκδικητές των τίτλων, η μεσαία τάξη και οι ουραγοί. Σε μία σεζόν όπου πρωταθλητή δεν θα έχουμε να υπερασπιστεί τον τίτλο του μιας και ο Nico Rosberg συνειδητοποίησε νωρίς πως αυτό που πέτυχε πέρυσι ήταν τόσο huge που δεν θα μπορούσε να το επαναλάβει. Αποχώρησε λοιπόν, κύριος και πρωταθλητής και άφησε τους άλλους να παίζουν μόνοι τους. Ποιος θα ανέβει λοιπόν στο θρόνο; Ένας από τους συνήθεις υπόπτους ή θα δούμε νέο αίμα στην κορυφή; Ας δούμε αναλυτικά πώς κατεβαίνει κάθε ομάδα στο γήπεδο φέτος.

MERCEDES

Μονοθέσιο: W08 EQ Power+

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: 44. Lewis Hamilton 77. Valtteri Bottas

 

Μετά από 3 χρόνια που πέρασε σαν Κατρίνα και Ελ Νίνο μαζί διαλύοντας τον ανταγωνισμό, είναι δύσκολο να βρει η Mercedes τρόπο να τα κάνει θάλασσα. Ακολουθώντας λοιπόν την πεπατημένη, δούλεψε πάνω στην άριστη βάση της και κυνήγησε το κάτι παραπάνω. Οι ψίθυροι στα paddock προσδιορίζουν αυτό ‘το κάτι’ σε 70 επιπλέον άλογα! Ο Lewis Hamilton είναι φαβορί και από τους στοιχιματζήδες ενώ δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ο Valtteri Bottas μπορεί να υστερεί του Rosberg. Ερωτηματικό όμως αποτελεί το κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσει υπό πίεση, καθώς έχουμε δει πολλούς οδηγούς να διαπρέπουν σε ομάδες μικρότερου βεληνεκούς και την ώρα του πρωταθλητισμού να λυγίζουν.

RED BULL RACING

Μονοθέσιο: RB13

Μονάδα ισχύος: TAG Heuer (Renault)

Οδηγοί: 3. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen

 

Μπορεί να ακολούθησε και πέρυσι από απόσταση τα ασημί τα βέλη, όμως κατάφερε να προσπεράσει και να αφήσει πολύ πίσω της τη Ferrari. Ομάδα παροιμιώδους σταθερότητας που έχει ως μεγαλύτερό της ατού τον κορυφαίο σχεδιαστή του σπορ, τον Adrian Newey. Μάλιστα φέτος ο Βρετανός έχει εμπλακεί με τα μπούνια στη δημιουργία της RB13, με στόχο αυτή να μην αποδειχθεί γρουσούζικη. Δεδομένου πως το οδηγικό δίδυμο του χαμογελαστού ‘δολοφόνου’ Daniel Ricciardo και του θρασύτατου πιτσιρικά Max Verstappen είναι διψασμένο και με ταλέντο που ξεχειλίζει, όλα θα κριθούν από τις δυνατότητες της μονάδας ισχύος. Φέρει τα λογότυπα της TAG Heuer αλλά έχει την καρδιά της Renault. Αν αυτή χτυπάει με ρυθμό, τότε θα είναι διεκδικητές των τίτλων.

FERRARI

Μονοθέσιο: SF70H

Μονάδα ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: 5. Sebastian Vettel 7. Kimi Raikkonen

 

Οι μακαρονάδες έχουν τη μοναδική ικανότητα να είναι ικανοί για το καλύτερο αλλά και το χειρότερο! Χωρίς ξεκάθαρες αιτίες που να χωρίζουν αυτά τα δύο άκρα. Κι αν πέρυσι έμειναν στο… χειρότερο, φέτος δείχνουν να τα έχουν κάνει όλα σωστά. Οι χρόνοι στις δοκιμές εξέλιξης έφεραν χαμόγελα, η αξιοπιστία το ίδιο και η Scuderia είναι έτοιμη να δώσει λόγους στο δήμαρχο του Μαρανέλο να φωταγωγήσει την πόλη. Ο Sebastian Vettel είναι μανούλα στο να εκμεταλλεύεται πλήρως ένα καλό μονοθέσιο ενώ η SF70H ταιριάζει στο στιλ του Kimi Raikkonen όσο λίγα από τα μονοθέσια που έχει οδηγήσει.

FORCE INDIA

Μονοθέσιο: VJM10

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: 11. Sergio Perez 31. Esteban Ocon

 

Το 2016 ήταν η σεζόν της απόλυτης υπέρβασης καθώς η ινδική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στους κατασκευαστές. Φέτος το καλάθι είναι μικρό – μάλιστα ήδη έχουν αποδεχθεί πως δεν μπορούν να στοχεύουν ακόμα ψηλότερα. Ο Nico Hulkenberg έφυγε, ο Esteban Ocon ήρθε, ενώ η πιο αξιοσημείωτη διαφοροποίηση στο powered by Mercedes μονοθέσιο, είναι πως φέτος θα είναι ροζ. Ναι, ροζ.

WILLIAMS

Μονοθέσιο: FW40

Μονάδα ισχύος: Mercedes

Οδηγοί: 19. Felipe Massa 18. Lance Stroll

 

Όσοι με δάκρυα συγκίνησης αποχαιρέτησαν το Φθινόπωρο τον Felipe Massa, διαπίστωσαν πως τσάμπα πήγε το κλάμα. Η αποχώρηση του Rosberg έφερε την αναμενόμενη μετακίνηση του Bottas και το ντόμινο εξελίξεων επανάφερε τον Massa στις επάλξεις. Όχι τυχαία βέβαια. Ο μπαμπάς του Lance Stroll φέρεται να έδωσε 35 ζεστά εκατομμύρια που κάλυψαν: το συμβόλαιο του Βραζιλιάνου που θα αναλάβει ουσιαστικά και ρόλο μέντορα του ανερχόμενου πιτσιρικά, τα συμβόλαια αξιόλογων μηχανικών/μηχανολόγων που στρατολογήθηκαν αλλά και τις ανάγκες στο budget για την εξέλιξη του μονοθεσίου. Ο μικρός θα κάνει λάθη (έκανε ήδη πολλά στις δοκιμές) αλλά η παρουσία του έχει τόσα πολλά παράπλευρα οφέλη που η Williams δεν μπορούσε να αγνοήσει.

McLAREN

Μονοθέσιο: MCL32

Μονάδα ισχύος: Honda

Οδηγοί: 14. Fernando Alonso 2. Stoffel Vandoorne

 

Πού να αρχίσεις, πού να σταθείς και πώς να τελειώσεις. Μετά από δύο τραγικές πρώτες σεζόν συνεργασίας με τη Honda, οι προσδοκίες για το 2017 ήταν μεγάλες. Και μετά ήρθαν οι δοκιμές εξέλιξης. Η ιαπωνική μονάδα ισχύος σταμάτησε να λειτουργεί με προβλήματα στα ηλεκτρικά, στο δοχείο λαδιού, από μάτιασμα και κάθε άλλο επιστημονικό λόγο που μπορείτε να σκεφτείτε. Ως αποτέλεσμα, έχει ξεκινήσει στοχευμένο πλάνο επιθετικών δηλώσεων και επικοινωνιακών ατοπημάτων από πλευράς McLaren, ώστε οι Ιάπωνες να αποφασίσουν να κάνουν πίσω. Γιατί αν δεν το κάνουν, οι ρήτρες είναι στα ύψη! Όπως και να έχει, η χρονιά θεωρείται χαμένη πριν καν ξεκινήσει και αυτό που όλοι αναρωτιόμαστε, είναι ποιες θα είναι οι παρασκηνιακές εξελίξεις.

TORO ROSSO

Μονοθέσιο: STR12

Μονάδα ισχύος: Renault

Οδηγοί: 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz

 

Πρόκειται ουσιαστικά για τη δεύτερη ομάδα της Red Bull που παρά τις υποχρεωτικές βάσει κανονισμών διαφοροποιήσεις από τη ‘μεγάλη αδερφή’, έχει πολλές ομοιότητες. Φέτος έχουν και την ίδια μονάδα ισχύος, πράγμα που σημαίνει πως η STR θα μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστική μέχρι τέλους. Στο βαθμό που μπορεί. Δεν θα πάει για νίκες αλλά δεν θα έχουμε και το περυσινό φαινόμενο, όπου με μονάδα ισχύος 2015 δεν μπορούσε από ένα σημείο και μετά να κοιτάξει στα μάτια τον άμεσο ανταγωνισμό.

HAAS

Μονοθέσιο: VF-17

Μονάδα ισχύος: Ferrari

Οδηγοί: 8. Romain Grosjean 20. Kevin Magnussen

 

Η αμερικανική ομάδα αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη του 2016! Στην παρθενική της σεζόν ξεκίνησε με παρουσίες στους βαθμούς και πήρε τα μέγιστα από την τεχνολογική συνεργασία με τη Ferrari (υπερβολική συνεργασία θα έλεγε κανείς). Φέτος δεν θα έχει περιθώριο για τα συγχωροχάρτια που δεν χρειάστηκε πέρυσι και το ισχυρό οδηγικό δίδυμο ίσως εξασφαλίζει πως η παρουσία της θα είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής.

RENAULT

Μονοθέσιο: R.S.17

Μονάδα ισχύος: Renault

Οδηγοί: 27. Nico Hulkenberg 30. Jolyon Palmer

Πέρυσι οι Γάλλοι δικαιολογημένα βρίσκονταν στην ουρά. Είχαν ένα μονοθέσιο που είχε φτιαχτεί για να συνεργαστεί με μονάδα ισχύος της Mercedes αλλά τελικά έτρεχε με Renault. Γι’ αυτό και είδαν το 2016 ως μία σεζόν εκμάθησης και άσκησης ενόψει του 2017. Η έλευση στην ομάδα του ταλαντούχου Nico Hulkenberg ανέβασε τις προσδοκίες αλλά τα πρώτα δείγματα από τις δοκιμές, τις κατέβασαν ξανά.

 

SAUBER

Μονοθέσιο: C36

Μονάδα ισχύος: Ferrari (2016)

Οδηγοί: 9. Marcus Ericsson 94. Pascal Wehrlein

 

Δύσκολα θα ξεφύγει από το ρόλο του ουραγού η ιστορική ομάδα. Φέτος κλείνει 25 χρόνια, έχει νέους επενδυτές αλλά με τις περυσινές μονάδες ισχύος της Ferrari δεν θα μπορεί να κάνει θαύματα. Τουλάχιστον η απουσία της Manor εξασφαλίζει πως η Sauber θα πάρει χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα ώστε να εξασφαλιστεί πως από οικονομικής πλευράς, θα υπάρχει και αύριο.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, έχουμε μπει πλέον στην τελική ευθεία. Στις 10 το πρωί (ώρα Ελλάδας) της Κυριακής θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα στο Άλμπερτ Παρκ. Οι 20 μονομάχοι θα πατήσουν γκάζι με φόντο τον θρόνο. Όμως το απόγευμα της 26ης Νοεμβρίου, στο θρόνο θα κάθεται ένας. Έτοιμοι ή όχι, τα ψέματα τελείωσαν. Η Formula 1 αρχίζει. Και όλα δείχνουν πως θα είναι ένα πρωτάθλημα από τα παλιά…

Exit mobile version