Έρευνα: Πρώτη η Ελλάδα σε θανάτους σιδηροδρομικών υπαλλήλων στην Ε.Ε.
- 1 ΜΑΡ 2023
Η 1η του Μάρτη βρήκε ολόκληρη τη χώρα να πενθεί τον θάνατο 40 ανθρώπων (μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές) που επενέβαιναν σε αμαξοστοιχία με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
Η φονική σύγκρουση εξαιτίας της οποίας αγνοούνται ακόμα 50 άνθρωποι, δεν είναι κάτι που πρέπει να μας εκπλήσσει, καθώς οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ είχαν προειδοποιήσει για δυστύχημα από τις 7 Φεβρουαρίου. Συγκεκριμένα σε επιστολή τους ανέφεραν πως, «Δε θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις. Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί; Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς».
Μάλιστα, 15 μέρες πριν, η Ευρώπη είχε παραπέμψει την Ελλάδα σε δικαστήριο για την κατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η Ελλάδα δεν εκπλήρωσε της υποχρεώσεις αναφορικά με μία οδηγία που διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής.
Καμπανάκι όμως είχε χτυπήσει και έρευνα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δημοσιεύτηκε το 2022 και μόνο ως ντροπιαστική μπορεί να χαρακτηριστεί για τη χώρα μας. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας σιδηροδρομικών υπαλλήλων ανάμεσα σε 29 χώρες, ενώ έχει την 7η θέση σε ποσοστά θνησιμότητας επιβατών.