© Stephen Phillips / Unsplash
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Google θέτει ξανά νέους κανόνες στο Gmail

Λίγους μήνες μετά τις μαζικές διαγραφές λογαριασμών, το Gmail αυστηροποιεί ξανά τους κανόνες του.

Στα τέλη του 2023 το Gmail προχώρησε στη μεγαλύτερη εκκαθάριση της ιστορίας του, διαγράφοντας χιλιάδες ανενεργούς λογαριασμούς, όμως η Google δεν σταματά να ανανεώνει τους κανόνες λειτουργίας της και αυτή τη φορά στο στόχαστρο βρέθηκαν -και δικαίως- τα spam e-mails. Έτσι, ξεκινώντας από τον Απρίλιο, οι αποστολείς ανεπιθύμητων μαζικών μηνυμάτων σε χρήστες Gmail θα αρχίσουν να βλέπουν τις απορρίψεις μηνυμάτων να αυξάνονται, εκτός αν τηρούν τις νέες οδηγίες αποστολέων του Gmail.

Νέοι κανόνες για την αποστολή μαζικών e-mails σε λογαριασμούς Gmail


© Solen Feyissa / Unsplash

Όπως αποκάλυψε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Forbes την προηγούμενη εβδομάδα, οι νέοι κανόνες τίθενται σε εφαρμογή για την προστασία των χρηστών του Gmail από ανεπιθύμητα μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εκεί, αναφέρθηκε ότι ορισμένοι αποστολείς μαζικών e-mails μάρκετινγκ είχαν αρχίσει να λαμβάνουν μηνύματα σφάλματος σχετικά με ορισμένα μηνύματα που είχαν σταλεί σε λογαριασμούς Gmail.

Τότε, εκπρόσωπος της Google ανέφερε ότι τα συγκεκριμένα σφάλματα, δεν ήταν νέα αλλά «προϊόντα των προϋπάρχουσων απαιτήσεων ελέγχου ταυτότητας». Σήμερα ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά και ο διαχωρισμός αυτός φαίνεται ότι ήταν γεμάτος νόημα.

Η Google στις αρχές αυτής της εβδομάδας λοιπόν, επιβεβαίωσε επίσης ότι, από τον Απρίλιο, «θα αρχίσει να απορρίπτει ένα ποσοστό της μη συμμορφωμένης κίνησης e-mails και θα αυξήσουμε σταδιακά το ποσοστό απόρριψης». Η Google αναφέρει ότι, για παράδειγμα, εάν το 75% της κίνησης πληροί τις νέες οδηγίες ελέγχου ταυτότητας αποστολέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τότε θα απορρίπτεται «ένα ποσοστό» του υπόλοιπου μη συμμορφωμένου 25%.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιβολή των νέων κανόνων θα είναι «σταδιακή και προοδευτική» και απ’ ό,τι φαίνεται στόχος είναι η απόρριψη όλων των spam μηνυμάτων αυτόματα. Μάλιστα, δίνει και χρονοδιάγραμμα σε όλους τους spammers ώστε ως την 1η Ιουνίου να «έχουν εφαρμόσει τη διαγραφή με ένα κλικ σε όλα τα εμπορικά, διαφημιστικά μηνύματα».

Μόνο τα e-mails που αποστέλλονται σε προσωπικούς λογαριασμούς Gmail θα απορρίπτονται

Αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν μόνο τα μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται σε προσωπικούς λογαριασμούς Gmail. Οι αποστολείς μαζικών μηνυμάτων e-mails σε αυτούς τους λογαριασμούς και όσοι στέλνουν τουλάχιστον 5.000 μηνύματα την ημέρα σε λογαριασμούς Gmail, θα πρέπει να πιστοποιούν την αυθεντικότητα του εξερχόμενου e-mail καθώς και να «αποφεύγουν την αποστολή ανεπιθύμητων ή μη ζητηθέντων μηνυμάτων».

Το όριο των 5.000 μηνυμάτων υπολογίζεται για τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται από τον ίδιο κύριο τομέα, ανεξάρτητα από το πόσα subdomains χρησιμοποιούνται. Το όριο αρκεί να επιτευχθεί μόνο μία φορά για να θεωρηθεί ο συγκεκριμένος τομέας ως μόνιμος αποστολέας μαζικών μηνυμάτων.

Αυτές οι οδηγίες δεν ισχύουν για μηνύματα που αποστέλλονται σε λογαριασμούς Google Workspace, αλλά όλοι οι αποστολείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούν το Google Workspace, πρέπει να πληρούν τις νέες απαιτήσεις.

Βελτιωμένη ασφάλεια και περισσότερος έλεγχος για τους χρήστες του Gmail


© Solen Feyissa / Unsplash

Εκπρόσωπος της Google ανέφερε επίσης στο Forbes ότι «οι νέες απαιτήσεις εφαρμόζονται για να ενισχύσουν την ασφάλεια από την πλευρά του αποστολέα και να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τον έλεγχο που έχουν οι χρήστες σχετικά με το τι μπαίνει στα εισερχόμενά τους».

Για τον παραλήπτη, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να εμπιστεύεται τον αποστολέα του e-mail που λαμβάνει πως είναι όντως το συγκεκριμένο πρόσωπο ή οργανισμός, μειώνοντας τον κίνδυνο phishing για τον ίδιο. «Η εκπλήρωση αυτών των απαιτήσεων θα βοηθήσει τους αποστολείς να προσεγγίσουν αποτελεσματικότερα αυτούς που θέλουν τα μηνύματά τους, με μειωμένο κίνδυνο πλαστογράφησης και αεροπειρατείας από κακόβουλους παράγοντες» ανέφερε η πηγή της εταιρείας.

Exit mobile version