Shutterstock
SOCIAL MEDIA

Η μεγάλη απογοήτευση του Facebook Dating

Το νέο dating app που μας σύστησε το Facebook ουσιαστικά δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο ύπαρξης.

Για κάποιο λόγο όποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης κι αν πέσει στα χέρια μας έχουμε τον τρόπο να το μετατρέπουμε αργά η γρήγορα σε dating app. Έτσι έγινε στην αρχή με το Facebook, το Instagram, ακόμη και με το Twitter.

To πρώτο αποφάσισε βλέποντας και τη μεγάλη επιτυχία του αμιγώς dating app, Tinder, να λανσάρει ένα νέο app, το Facebook Dating, το οποίο κάνει αυτό που λέει και το όνομά του. Dating μέσω Facebook. Εδώ και λίγες ημέρες η νέα αυτή λειτουργία λανσαρίστηκε επίσημα σε δεκάδες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Η αλήθεια είναι πως άργησε αισθητά να έρθει στα μέρη μας, καθώς στις ΗΠΑ λειτουργούσε εδώ και περίπου ένα χρόνο. Δεν θα λέγαμε, όμως, πως είχε και αρκετά μεγάλη απήχηση. Σε μια έρευνα που διεξήγαγε το ‘Dating Sites Reviews’ φάνηκε πως 6 στους 10 Αμερικανούς χρήστες του Facebook δεν είχαν ακούσει καν για το Facebook Dating, ενώ μόλις ένα 9% το γνώριζε και το χρησιμοποιούσε. Παράλληλα, πάνω από τους μισούς ανθρώπους που πήραν μέρος στην έρευνα απάντησαν πως δεν πιστεύουν ότι το Facebook Dating θα είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα datings apps που κυκλοφορούν.

Το κίνητρο του Mark Ζuckerberg να μπει κι αυτός στο παιχνίδι των dating apps, ωστόσο ήταν ξεκάθαρα οικονομικό. Σύμφωνα με τους αναλυτές οι εφαρμογές γνωριμιών αναμένεται να καταγράψουν έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους. Λίγο ο κορονοϊός, λίγο η καραντίνα που κρατάει το μισό (και παραπάνω) πλανήτη στα σπίτια του, κάνουν τον κόσμο να στρέφεται αναγκαστικά στα dating apps για νέες γνωριμίες.

Οι διαφημίσεις, οι premium λογαριασμοί, αλλά και άλλες λειτουργίες επί πληρωμή στο Tinder για παράδειγμα φέρνουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων για τη μητρική εταιρεία του, τη Match Group, η οποία ανέφερε κέρδη 498 εκατομμυρίων δολαρίων στο περασμένο τρίμηνο, ενώ διαθέτει επίσης και εφαρμογές όπως τα Hinge, Plenty of Fish, Match.com, OkCupid και δεκάδες μικρότερα. Είναι κατανοητό, λοιπόν, γιατί το Facebook ήθελε ένα κομμάτι από αυτή την πίτα.

Για να χρησιμοποιήσεις το Facebook Dating δεν χρειάζεται να κατεβάσεις καμία νέα εφαρμογή. Απλά το αναζητάς στο search του Facebook που έχεις ήδη στο κινητό σου. Η εφαρμογή λειτουργεί όπως οποιοδήποτε άλλο dating app εκεί έξω. Φτιάχνεις το προφίλ σου, περνάς κάποια βασικά στοιχεία σου (κάποια στα περνάει αυτόματα από το προφίλ σου στο Facebook) και είσαι έτοιμος για να βρεις νέα ταίρια. Παράλληλα, η εφαρμογή σε ενημερώνει πως δεν θα δημοσιεύσει τίποτα στον λογαριασμό σου στο Facebook, ενώ δεν σου βγάζει και προτεινόμενα άτομα από τη λίστα των φίλων σου, κρατώντας έτσι μια κάποια εχεμύθεια.

Αντίθετα με το Tinder, όμως, εδώ δεν σέρνεις αριστερά και δεξιά, απλά πατάς πάνω σε μια καρδιά ή ένα X, αναλόγως αν το άτομο που βλέπεις σου αρέσει ή όχι. Η αλήθεια είναι πως αν και ακούγεται αρκετά απλό, το interface του Facebook Dating μπερδεύει αρκετά τους χρήστες του, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη δημιουργηθεί τα πρώτα παράπονα. Ακόμη και το μεγάλο του ατού, το ‘secret cruch‘ που τόσο πολύ το διαφημίζει, φαίνεται πως δεν έχει τα αποτελέσματα που ονειρεύονταν οι χρήστες της πλατφόρμας.

Επίσης, είναι πολλοί αυτοί που αναρωτιούνται αν όντως είχαμε ανάγκη ένα ακόμη app. Πόσο μάλλον μέσα στο ίδιο το Facebook, το οποίο εδώ και καιρό αρχίζει να μετατρέπεται περισσότερο σε ένα business εργαλείο, παρά σε μια flirty πλατφόρμα. Μάλιστα, πριν κάποιους μήνες ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Match Group, Mandy Ginsberg, ανέφερε πως η εταιρεία του δεν έχει δει να επηρεάζεται κάποιο από τα brand της από τη στιγμή που λανσαρίστηκε το Facebook Dating.

Shutterstock

Από την πλευρά του ο εμπορικός διευθυντής της Match Group, Gary Swidler, είχε πει πως “δεν τους υποτιμούμε, αλλά βρίσκονται ήδη σε τόσες χώρες. Αν κοιτάξει κάποιος τους αριθμούς φαίνεται πως δεν έχουν επηρεάσει ακόμη τον κόσμο”. Αν και το Facebook Dating είναι εντελώς δωρεάν και χάρη στη μεγάλη βάση δεδομένων του μπορεί να σου προτείνει πολύ πιο ιδανικά άτομα για ταίριασμα (βάσει όλων των likes που έχεις κατά καιρούς πατήσει στην πλατφόρμα), ο κόσμος δείχνει πως δεν το εμπιστεύεται. Τουλάχιστον όχι ακόμα.

Μία λογική εξήγηση θα ήταν πως ο κόσμος θέλει να διαχωρίζει την εφαρμογή που θα επικοινωνήσει με τους φίλους ή με τους συναδέλφους, από την εφαρμογή στην οποία θα φλερτάρει και θα βρει κόσμο για να κάνει σεξ. Για πολλούς ίσως είναι ριψοκίνδυνο να συνδέσουν αυτούς τους δύο παράγοντες σε ένα μόνο app ή τουλάχιστον να το κάνουν τόσο απροκάλυπτα.

Και για να λέμε την αλήθεια, το Facebook θα μπορούσε να ζήσει και χωρίς αυτό το feature. Όπως έκανε άλλωστε και όλα αυτά τα χρόνια που τα dating apps υπήρχαν εκεί έξω.