Η Mercedes-Benz 300 SLR του 1955 έγινε το ακριβότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη
- 23 ΜΑΙ 2022
Ποια είναι, όμως, η ιστορία αυτού του αυτοκινήτου, πόσες Mercedes-Benz 300 SLR κυκλοφόρησαν στην αγορά το μακρινό 1955 και γιατί η τιμή πώλησής του έσπασε όλα τα ρεκόρ, μετρατρέποντάς το στο ακριβότερο όχημα που κυκλοφορεί στον κόσμο;
Ένα supercar πριν τα supercar
Πολλά από τα κλασικά Mercedes εκείνης της εποχής αποτιμώνται σήμερα για εκατομμύρια δολάρια. Οι λόγοι για τους οποίους είναι δυσεύρετα στους κύκλους των συλλεκτών είναι δύο: από τη μία η εντυπωσιακή τους εμφάνιση και η πρωτοποριακή τεχνολογία με το άνοιγμα των πορτών προς τα πάνω, και από την άλλη η ισχυρή τους μηχανή που αντέχει μέχρι σήμερα.
Όταν μιλάμε όμως για την Mercedes-Benz 300 SLR, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Mercedes-Benz, στην αγορά κυκλοφόρησαν μόνο δύο πρωτότυπα κομμάτια, τα οποία διατηρούνται σε άψογη κατάσταση.
Το όχημα κατασκευάστηκε κατά το θρυλικό W 196 R που κέρδισε δύο φορές το πρωτάθλημα της F1, με πιλότο τον Juan Manuel Fangio. Ο κινητήρας της SLR είναι τρίλιτρος ενώ αγγίζει σε ισχύ τους 302 ίππους. Το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα είναι η τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 289 χιλ./ώρα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα δρόμου της εποχής του.
Η δημοπρασία της Mercedes-Benz 300 SLR έγινε για ιερό σκοπό
Το όχημα μέχρι πρότινος βρισκόταν στο μουσείο της εταιρείας, ωστόσο οι ιθύνοντές του αποφάσισαν να το θέσουν προς δημοπρασία προκειμένου να συλλέξουν χρήματα για τη δημιουργία του Mercedes-Benz Fund, ενός προγράμματος υποτροφιών για νέους που δεν έχουν την οικονομική κατάσταση να συντηρήσουν τις σπουδές τους.
«Το Mercedes-Benz Fund θα χωριστεί σε δύο υποκατηγορίες: στις πανεπιστημιακές υποτροφίες που θα αφορούν την εκπαίδευση και την ενθάρρυνση των φοιτητών να πραγματοποιήσουν έρευνες σχετικές με την επιστήμη περιβάλλοντος και στις σχολικές υποτροφίες που θα εστιάζουν στην υλοποίηση τοπικών περιβαλλοντικών έργων στις κοινότητές τους» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Mercedes.
«Τα Mercedes-Benz 300 SLR αποτελούν αυτοκίνητα ορόσημα στην εξέλιξη των μηχανοκίνητων σπορ και στη διαμόρφωση του brand μας», πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Mercedes-Benz, Ola Källenius, καταλήγοντας:
«Η απόφαση να πουληθεί το ένα από τα δύο μοναδικά αυτά αυτοκίνητα ελήφθη προς όφελος του κοινού καλού. Με το Mercedes-Benz Fund θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε τη νέα γενιά να ακολουθήσει τα καινοτόμα βήματα του ιδρυτή μας, Rudolf Uhlenhaut, και να αναπτύξει νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα αυτές που έχουν να κάνουν με τον κρίσιμο στόχο της απαλλαγής του πλανήτη από τις εκπομπές άνθρακα».