Lockheed Martin / NASA
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η NASA ετοιμάζει το πρώτο αεροπλάνο χωρίς παρμπρίζ

Η κατασκευή του φουτουριστικού αεροσκάφους είναι στο τελευταίο στάδιο, ενώ οι δοκιμές αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Μήπως ήρθε η ώρα να φτιάξουμε αεροσκάφη χωρίς μπροστινά παράθυρα; Αυτή είναι μια πρόταση που μπορεί να ακούγεται παρανοϊκή στα αυτιά όλων μας, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και σε εκείνα των επιστημόνων της NASA. Κι αυτό γιατί, πριν από μερικές ημέρες, έγινε γνωστό πως η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ετοιμάζει να σχεδιάζει μερικά φουτουριστικά μαχητικά αεροπλάνα, τα οποία δε θα έχουν καμία απολύτως σχέση με όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν, όμως, είναι πολλά: με ποιο τρόπο θα λειτουργούν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη που πρόκειται να κατασκευάσει εξ αρχής η NASA και πώς οι πιλότοι θα καταφέρνουν να τα πετούν με απόλυτη ασφάλεια;

Τα αεροσκάφη χωρίς παράθυρα της NASA

Το αεροπλάνο X-59 Quiet SuperSonic Technology χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα που αντικαθιστά την άμεση οπτική επαφή του πιλότου με το τριγύρω περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το φουτουριστικό αεροσκάφος θα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε ο πιλότος να μη βρίσκεται μπροστά αλλά στο κέντρο αυτού. Και τώρα θα αναρωτηθεί κανείς: μα καλά, πως ο πιλότος θα βλέπει τη γίνεται μπροστά και γύρω του; Η απάντηση κρύβεται στην υψηλή τεχνολογία που έχει στη διάθεσή της η NASA.

Το αεροσκάφος αντί για παράθυρο θα διαθέτει ένα σύστημα εξωτερικής όρασης που χρησιμοποιεί δύο κάμερες, λογισμικό επεξεργασίας εικόνας και έναν υπερυπολογιστή νέας τεχνολογίας. Έτσι θα προσφέρεται στους πιλότους μια εξαιρετικά ρεαλιστική οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτοί θα βασίζουν το πιλοτάρισμά τους σε μια ψηφιακή οθόνη που έχει περίπου τετραπλάσια ανάλυση από τις παραδοσιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας, ενώ η εικόνα που θα λαμβάνουν θα αλλάζει ανά πέντε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

«Ανυπομονώ να το πιλοτάρω»

Ένας από τους ειδικούς που έχουν ενθουσιαστεί με τη δημιουργία του συγκεκριμένου αεροσκάφους της NASA είναι ο πιλότος δοκιμών, Jim Less. «Ανυπομονώ να το πιλοτάρω. Θα είναι σχεδόν σαν να κοιτάζεις έξω από τα παράθυρα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους πιλότους να εντοπίζουν άλλα αεροσκάφη ταχύτερα απ’ ό,τι θα μπορούσαν μέσω ενός κανονικού παρμπρίζ» σημείωσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει δώσει στη διασημότητα η αμερικανική διαστημική υπηρεσία, το X-59 βρίσκεται στο τέλος της κατασκευής του, ενώ οι δοκιμές αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα. «Αν είναι επιτυχείς οι δοκιμαστικές πτήσεις, θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δραματική μείωση των χρόνων πτήσης» σημειώνει η NASA.

Όλοι, λοιπόν, αναμένουμε τις εξελίξεις από τις δοκιμές. Και ποιος ξέρει: ίσως κάποτε αυτή η λειτουργία περάσει και στα επιβατικά αεροπλάνα; Εσείς, όμως, θα μπαίνατε σε ένα αεροπλάνο που οι πιλότοι δεν έχουν παράθυρα μπροστά τους;