Shutterstock
ΤΑΞΙΔΙ

Η Χαβάη θα αλλάξει τον τουριστικό της σχεδιασμό μετά την πανδημία

Η αποκλειστική στροφή των κατοίκων της Χαβάης στον τουρισμό τους ώθησε στο να αναθεωρήσουν το οικονομικό μέλλον του νησιωτικού συμπλέγματος.

Η πανδημία έχει χτυπήσει ανεπανόρθωτα τον κλάδο του τουρισμού. Περιοχές που έχουν βασισμένη την οικονομία τους στην τουριστική κίνηση βρίσκονται σε μια κατάσταση στην οποία δεν υπάρχει διέξοδος. Τα νησιά της Χαβάης που είχαν έσοδα 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων αντιμετωπίζουν μαζική ανεργία, πολιτική αβεβαιότητα και αλλεπάλληλες απαγορεύσεις κυκλοφορίας.

Για τη Noelani Goodyear-Ka’ōpua, ωστόσο, και για πάρα πολλούς κατοίκους της Χαβάης η πανδημία ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία ανακάλυψης του νησιού χωρίς τα εκατομμύρια τουριστών που συρρέουν στη Honolulu και στα ξενοδοχεία.

«Έχω ζήσει 40 και χρόνια και ποτέ δεν έχω δει τη Χαβάη χωρίς αεροπλάνα να πετάνε συνεχώς. Ποτέ δεν μπόρεσα να καθίσω ήρεμα στην παραλία του Waikiki και να δω τα παιδιά μου να παίζουν χωρίς να αηδιάζουν από τη λίγδα του αντηλιακού στο νερό και χωρίς να στριμώχνονται» δήλωσε στο Mel Magazine.

H Goodyear-Ka’ōpua ασχολείται ενεργά με τον ακτιβισμό της διατήρησης της ταυτότητας των ιθαγενών και των εύθραυστων οικοσυστημάτων που αποσυντονίστηκαν από τότε που οι αμερικανικές δυνάμεις εγκατέστησαν τις βάσεις τους για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι οποίες οδήγησαν στην προσάρτηση του νησιού το 1959 στις ΗΠΑ,

Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο το μεγάλο πρόβλημα της Χαβάη. Το πώς να βασίζεσαι αποκλειστικά σε ένα είδος οικονομίας που σε περιόδους καταστροφών μπορεί να καταστρέψει ένα μέρος. Το gentrification που έχει υποστεί η περιοχή από ανθρώπους όπως ο Mark Zuckerberg με τις επιχειρήσεις του, αυξάνοντας το ήδη υψηλό κόστος ζωής στη Χονολουλού, η τρομακτική άνοδος της ανεργίας και το γεγονός πως οι ντόπιοι έχουν χάσει ένα τεράστιο μέρος από τις οικονομίες τους τονίζουν το μέγεθος της καταστροφής.

Ήδη μέσα στην πανδημία, influencers, συνταξιούχοι και όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα νιώθουν την ανάγκη να σπάσουν όλους τους κανόνες της καραντίνας, για να επωφεληθούν τα φθηνά πακέτα διακοπών. Τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα κάνουν απεγνωσμένες προσφορές με χαμηλές τιμές και δωρεάν ταξίδια επιστροφής στη Χαβάη, αν δεν περάσουν καλά στις διακοπές τους – μια προσφορά που έχουν ερωτευτεί οι influencers.

Άλλοι βρίσκουν ευκαιρία να αγοράσουν σπίτια και ξενοδοχεία σε τιμές κόστους, με τους αγοραστές να ελπίζουν πως η επένδυσή τους θα πιάσει τόπο μετά το κύμα της πανδημίας. Αυτό όμως δε βελτιώνει τη βιωσιμότητα του νησιού.

Παρ’ όλα αυτά, οι ντόπιοι άρχισαν να σχεδιάζουν ένα εναλλακτικό μέλλον για το νησιωτικό σύμπλεγμα, γνωρίζοντας πως ο τουρισμός δεν μπορεί να μην αποτελεί μέρος του. Η Χαβάη είναι ένα μέρος που απέκτησε την παγκόσμια φήμη του από τα ταξιδιωτικά πακέτα, από τις τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν σε ορισμένους ντόπιους και σε πολλούς Αμερικάνους από την ενδοχώρα. Ο COVID-19 όμως προσφέρει την ευκαιρία στους κατοίκους των νησιών να αναθεωρήσουν τις οικονομικές τους τακτικές και να επιστρέψουν σε παραδοσιακές ασχολίες που τους επέτρεψαν να διατηρήσουν τα πολιτιστικά τους στοιχεία για χρόνια.