LIFE

Μπορεί μια ελληνική εταιρεία να τα βάλει με τους γίγαντες των αναψυκτικών;

Η Εύη Μορφωνίδη από τη Frutop δίνει την απάντηση, ανάμεσα σε πορτοκαλάδες, λεμονάδες, βυσσινάδες και άλλα ανθρακούχα νέκταρ.

Το να προσπαθεί μια ελληνική εταιρεία αναψυκτικών να τρυπώσει στην αγορά και να τα βάλει με τον ανταγωνισμό μοιάζει με τον αγώνα που δίνουν πολλές φορές οι ελληνικές ομάδες στο Champions League απέναντι στα θηρία του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Πράγμα δύσκολο, πολλές φορές ακατόρθωτο. Ξέρεις όμως κάτι; Έχουμε ζήσει πολλούς τέτοιους θριάμβους τώρα τελευταία. Δεν χρειάζεται ένα θαύμα. Σωστή δουλειά χρειάζεται.

Το ONEMAN βρέθηκε στα γραφεία της Frutop. Βλέπεις ο διαγωνισμός Top Island 2013 που κάνουμε από κοινού με τη Frutop ήταν απλά η αφορμή για να μάθουμε λίγα περισσότερα πράγματα για το αναψυκτικό αυτό. Κυρίως όμως θέλαμε να μάθουμε πώς σκοπέυει η Frutop να κινηθεί στην αγορά του αναψυκτικού και πώς το παράδειγμά του θα μπορούσε να γίνει εφαλτήριο και για άλλες εταιρείες ή νέους επιχειρηματίες.

Περίεργος εκ φύσεως, πριν πατηθεί το “rec” στο μαγνητόφωνο ήθελα να δοκιμάσω το προιόν. Η γκάμα μεγάλη αλλά το μάτι έπεσε στην λεμονάδα. Κι εκεί που στην πρώτη γουλιά σκεφτόμουν απογεύματα στην αιώρα κάτω από μια μουριά, η Εύη Μορφωνίδη, Marketing Director της εταιρείας βρισκόταν ήδη απέναντί μου για να μιλήσουμε. Για το αναψυκτικό, την επιχειρηματικότητα, τα νησιά μας.

Τρέχει εδώ και λίγες ημέρες ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου Ελληνικού νησιού. Ποιο νησί ψηφίσατε;

Δεν έχω ψηφίσει ακόμα αλλά θα ψηφίσω την Αστυπάλαια. Πήγα πέρυσι και σκοπεύω να πάω και φέτος. Είναι ένα από τα  τόσα υπέροχα νησιά μας που μου άρεσε πάρα πολύ.

Μία πρόβλεψη για τη μάχη ανάμεσα στη Λέσβο και την Κρήτη που δείχνουν να είναι τα δύο φαβορί;

Πιστεύω ότι θα κερδίσει η Λέσβος. Η Κρήτη είναι μια «σταθερή» αξία, αλλά ακούω πάρα πολύ κόσμο να μιλάει για την Λέσβο τα τελευταία χρόνια. Μόνο και μόνο το ότι είναι πρώτο αυτή τη στιγμή, δείχνει πως έχει καταφέρει να κερδίσει το ενδιαφέρον του κόσμου. Φέτος λοιπόν, φαίνεται να είναι η χρόνιά της!

Ακούμε για ραγδαία άνοδο του τουρισμού φέτος, ότι τα νησιά θα γεμίσουν κόσμο. Βλέπετε αισιοδοξία στην αγορά ή αυτή επικρατεί μόνο στις τάξεις των πολιτικών;

Τα μηνύματα που παίρνουμε όλοι για τον τουρισμό φέτος είναι πράγματι θετικά. Βέβαια, πρώτοι εμείς θα πρέπει να στηρίξουμε τα νησιά μας. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για το καλοκαίρι από την Ελλάδα. Ανεξάρτητα από αυτό όμως, πιστεύω πως γενικά, επιβάλλεται να είμαστε αισιόδοξοι. Η κρίση έχει επηρεάσει την ψυχολογία μας, και αυτή με τη σειρά της την κατανάλωση. Ειδικότερα την κατηγορία των αναψυκτικών, που η αγορά τους είναι παρορμητική.  Παρ’ όλα αυτά, η κρίση  φέρνει και την ανανέωση. Στη δική μας περίπτωση έχει βοηθήσει πολύ η τάση που υπάρχει να υποστηρίξουμε τα ελληνικά προϊόντα.

Το να είναι το προϊόν ελληνικό δεν αρκεί

 

Υπάρχει και στον καταναλωτή αυτή η τάση με τα ελληνικά προϊόντα. Είναι αυτό ένα εισιτήριο επιτυχίας;

Όχι μόνο του. Ένα προϊόν πρέπει να είναι κατ’ αρχήν ποιοτικό. Δεν γίνεται να πουλάς απλά επειδή βάζεις την ελληνική σημαία. Το έχουμε σαν υπερηφάνεια το ότι είμαστε ένα ελληνικό προϊόν, , ότι έχουμε το εργοστάσιο μας στην Αττική, ότι αγοράζουμε χυμούς από το Άργος, την Κορινθία και την Λακωνία. Η Frutop όμως σαν μάρκα έχει βασικό άξονα την ποιότητα. Αποτελούμε την νέα πρόταση στην κατηγορία, είμαστε ένα αναψυκτικό ποιοτικό, γευστικό, με μια ενδιαφέρουσα γκάμα γεύσεων, γεμάτο νεανικότητα και ζωντάνια. Είναι λοιπόν τρίτο στη σειρά το ότι είναι ελληνικό το προϊόν μετά την ποιότητα και τον χαρακτήρα του.

Είπατε προηγουμένως ότι είναι παρορμητική η αγορά του. Είναι όμως και μια συνήθεια, δεν είναι; Ειδικά όταν βρίσκει κάποιο που του αρέσει.

Τα αναψυκτικά σε μεγάλο βαθμό είναι μια κατηγορία προιόντων που χαρακτηρίζονται από την παρορμητική επιλογή του καταναλωτή.. Αντιπροσωπεύουν τη  διάθεση της στιγμής.. Ο καταναλωτής διψάει, θέλει να δροσιστεί, αγοράζει ένα αναψυκτικό. Θα επιλέξει αυτό που θα τον καλύψει με τη γεύση και τον «χαρακτήρα» του.

Προσωπικά συνδέω πολλά από τα αναψυκτικά με το καλοκαίρι. Ισχύει αυτό; Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση τους θερινούς μήνες;

Είναι βαθιά εποχικό το αναψυκτικό. Η  περίοδος υψηλής κατανάλωσης ξεκινάει από Μάιο περίπου και κρατά μέχρι και Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη. Διαρκεί όσο η ζέστη. Είναι συνδεδεμένο όπως και η μπύρα με την καλοκαιρία σε μεγάλο βαθμό

Από τη δική σας γκάμα αναψυκτικών υπάρχει κάποιο που θα ταίριαζε αρκετά και στους χειμώνες μας;

Το αχλάδι θα μπορούσαμε να πούμε  ότι είναι πιο χειμωνιάτικο. Βέβαια και η πορτοκαλάδα βρίσκεται μαζί με την cola στα ψυγεία μας σχεδόν όλο το χρόνο.

Η Frutop θα είναι παρούσα στο καλοκαίρι μας; Στα νησιά μας;

Σε κάποια από τα νησιά μας, ναι θα είναι. Έχουμε πολύ καλή παρουσία στην Πάρο, στην Λέσβο, στην Αστυπάλαια αλλά  και σε  πολλά ακόμα νησιά. Είναι και προσωπικό μου όραμα και στόχος για τα επόμενα χρόνια να αυξήσουμε τη διανομή μας. Θέλω το προϊόν το οποίο πιστεύω και θέλω να διαδώσω, να αποκτήσει παρουσία σε όλη την Ελλάδα και χώρο στο ψυγείο του καταναλωτή. Θέλω η διαμονή να ανοίξει τόσο ώστε να μπορούν να μας βρουν όλοι παντού και όχι μόνο σε super market και επιλεγμένα σημεία. Με αυτό τον στόχο δουλεύουμε όλοι εδώ στη Frutop.

Οι συνήθειες του Έλληνα και ο ισχυρός ανταγωνισμός

 

Είναι εύκολο να κάνει ο καταναλωτής χώρο στο ψυγείο του για ένα νέο αναψυκτικό;

Πάντα υπάρχει χώρος για κάτι καινούργιο στο οποίο ο καταναλωτής αναγνωρίζει μια αξία. . Η Frutop είναι μια τέτοια πρόταση, είναι ένα ελληνικό ποιοτικό προϊόν και έχει μια πολύ νεανική ταυτότητα,. Θέλουμε η Frutop να διεκδικίσει τη δική της θέστη στην αγορά.. Οι καταναλώσεις είναι αυτές που σου δίνουν το μήνυμα να συνεχίσεις. Δεν θα έχει ξαφνικά όλη η αγορά Frutop. Σιγά και σταθερά και πάντα με γνώμονα την προτίμηση του καταναλωτή, θα συνεχίσουμε να εξαπλωνόμαστε.

Είναι θεωρείτε εύκολο να αλλάξεις στον Έλληνα συνήθειες;

Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Εξαρτάται από το προϊόν. Όταν αυτό που προσφέρεις είναι κάτι ποιοτικό και ενδιαφέρον για το κοινό στο οποίο απευθύνεται, τότε ναι όλα μπορούν να συμβούν..

Υπάρχει κενό στην αγορά των αναψυκτικών ή η Frutop θα πάει να τρυπώσει ανάμεσα στις άλλες εταιρείες;

Κενό υπάρχει πάντα. Όπως και ανταγωνισμός. Ο ανταγωνισμός είναι κάτι πολύ υγιές. Δίνει και στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει αυτό το προϊόν που του αρέσει αλλά και στους “παίκτες” του ανταγωνισμού να γίνονται καλύτεροι και να περιφρουρούν τη θέση τους. Εμείς με την πρόταση που έχουμε και τα μηνύματα που παίρνουμε από τους καταναλωτές, βλέπουμε ότι υπάρχει χώρος.

Υγιής αλλά και ισχυρός ο ανταγωνισμός. Πόσο δύσκολο είναι για μια μάρκα να τα βάλει με ισχυρό ανταγωνισμό;

Είναι πάντα το παιχνίδι του ισχυρού και του αδύνατου είτε μιλάμε για ελληνικές μάρκες είτε όχι. Θέλει πολύ δουλειά και χρόνο για να μπορέσει μία μικρή μάρκα να δυναμώσει και να αποκτήσει τη δική της θέση σε μία αγορά με τόσο ισχυρούς παίχτες.

Υπέρ αδυνάτου

 

Ποια είναι τα βήματα λοιπόν που πρέπει να ακολουθήσει ο μικρός, ο αδύνατος;

Τα βήματα του μικρού είναι να μπορέσει να βρει τη θέση του μέσα στην αγορά, να ξέρει ποιος είναι και μέχρι που μπορεί να φτάσει. Δεν μπορείς μέσα σε μία μέρα να γίνεις πρώτος. Στόχος είναι να έχεις μία βιώσιμη και υγιή πορεία, να φτάσεις σε ένα σημείο ανάπτυξης που να μπορούν να σε βρίσκουν παντού, να έχουν τη δυνατότητα να σε επιλέξουν. Είναι υγιές να αποτελείς την εναλλακτική. Πολλές μάρκες αποτελούν την εναλλακτική και τα πηγαίνουν πολύ καλά.

Στο ελληνικό επιχειρηματικό τοπίο, όπως αυτό έχει δημιουργηθεί τα τελευταία 3 χρόνια, τι πρέπει να έχει μια μάρκα για να επιβιώσει;

Μπορεί αυτή η κρίση να είναι κάτι σοβαρό αλλά δεν πρέπει να την βλέπεις έτσι και να μένεις αδρανής. Αν την δεις σαν εξέλιξη και αναγνωρίσεις τις ευκαιρίες, έχεις προοπτική να εξελιχθείς. Σίγουρα έχουν ένα προβάδισμα οι εταιρείες που έχουν δουλέψει και τα προηγούμενα χρόνια και τώρα μπορούν να αντέξουν την μείωση της κατανάλωσης. Οι εταιρείες που δεν έχουν δουλέψει παλαιότερα για να δημιουργήσουν το έδαφος για να αντέξουν την κρίση, δεν τα καταφέρνουν.

Η συμβουλή προς τους νέους επιχειρηματίες που βλέπουν την κρίση ως σημείο εκκίνησης και ευκαιριών, ποια είναι;

Είμαι πάρα πολύ υπέρ του ρίσκου. Ειδικά εμείς στην Ελλάδα που πολλές φορές φοβόμαστε να ρισκάρουμε, οφείλουμε να δούμε την ευκαιρία που δίνεται για ρίσκο και επιχειρηματικότητα. Αξίζει να ρισκάρει ο Έλληνας.

Τι πραγματικά καινούριο φέρνει η Frutop στην αγορά του αναψυκτικού;

Έχουμε μια πολύ μεγάλη γκάμα γεύσεων. Έχουμε το Swing που είναι εξωτικά φρούτα, έχουμε το Κοκτέιλ με βερίκοκο και τροπικά φρούτα, έχουμε το αχλάδι. Πέρα από τις βασικές δηλαδή γεύσεις προσπαθούμε να βρίσκουμε νέες γεύσεις που απευθύνονται σε κόσμο που θέλει να δροσιστεί με κάτι διαφορετικό. Τα αναψυκτικά μας τα προτείνουμε στους μεγαλύτερους και με αλκοόλ. Βασικός κανόνας και αξία είναι να δημιουργήσουμε μια μάρκα με φυσικότητα και νεανικότητα, βασισμένη στην ποιότητα και την αναζήτηση νέων γεύσεων για να ικανοποιήσουμε τον καταναλωτή.

Δικό σας αγαπημένο αναψυκτικό από τα Frutop;

Η λεμονάδα. Μετά τη λεμονάδα η γκαζόζα. Έχουμε ξεχάσει ότι η γκαζόζα είναι ένα ιδιαίτερα ελληνικό αναψυκτικό.

Πώς πρέπει να έχει στο μυαλό του ο άνδρας καταναλωτής αυτό το προϊόν;

Θα μπορούσε να την προσωποποιήσει με μία  γυναίκα νέα, ανεξάρτητη,  sexy, risky, με διάθεση για ζωή, ποιοτική και φυσική. Σαν τη Frutop. Φαντάσου γεύση.