Ο καλύτερος παίκτης στην ιστορία του League of Legends είναι ‘ρομπότ’
Ο Faker θεωρείται ο Cristiano Ronaldo του gaming και δέχεται προσφορές εκατομμυρίων, για τις οποίες συνήθως δεν έχει ιδέα.
- 13 ΣΕΠ 2020
Είναι ένας τύπος που άλλαξε την ιδέα των video games για τα παιδιά όχι μόνο του έθνους του, αλλά όλου του κόσμου. Διέγραψε το ‘επιτέλους σταμάτα να παίζεις -άνευ λόγου και αιτίας- games, παιδί μου’. Ο ‘καλύτερος παίκτης του League of Legends‘ στην ιστορία του παιχνιδιού (μετρά από το 2009), ο ‘Cristiano Ronaldo του gaming’ όπως είναι γνωστός στο χώρο του, λέγεται Faker, είναι 24 χρόνων και η αξία του εκτιμάται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια. Όπως γνωρίζεις σε αυτήν τη ζωή κάτι δίνεις και κάτι παίρνεις. Ο Faker (Lee ‘Faker’ Sang-hyeok) έχει δώσει στη δουλειά του τη ζωή του, από τα 16 μέχρι σήμερα.
Το LΟL είναι το παιχνίδι που δίνει τα περισσότερα χρήματα, σε έπαθλα διοργανώσεων. Είναι ομαδικό. Ο Faker είναι ο απόλυτος σταρ (εξ ου και το ‘o Cristiano Ronaldo του gaming’). Είναι κι ένας από τους μόλις δυο παίκτες που ‘χουν κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα τρεις φορές (2013, 2015, 2016). Ο άλλος είναι ο Bengi (επίσης Κορεάτης, ηλικίας 26 χρόνων). Τον Απρίλιο του 2018 γνώστης του χώρου, στην Κορέα (πρώην παίκτης του Starcraft) είχε αποκαλύψει πως ο Faker κερδίζει 4.600.000 δολάρια το χρόνο (μισθός, συν χορηγίες, συν κέρδη από διαγωνισμούς). Εκείνος δεν σχολίασε.
Τα δεδομένα τον θέλουν να ‘χει ‘βγάλει 1.254.240 δολάρια από το Φλεβάρη του 2013 έως τον περασμένο Μάρτιο, μόνο από έπαθλα. Ως ‘ο καλύτερος παίκτης του κόσμου’ έχει και πολλές χορηγίες, ενώ κερδίζει πολλά χρήματα και από το κανάλι του στο Twitch -μέσω των εκατομμυρίων συνδρομητών που διαθέτει (είναι πάνω από 1.500.000).
Εταιρία της Κίνας του ‘χε προσφέρει 10.000.000 δολάρια το χρόνο, για μισθό. Την αρνήθηκε.
Το ίδιο έκανε και με τη λευκή επιταγή που του έδωσε εταιρία της Βορείου Αμερικής. Γιατί; “Δεν είναι εύκολο να ζεις στο εξωτερικό. Αν βγάλουμε στην άκρη τα λεφτά, πιστεύω πως ο τρόπος ζωής στην Κορέα μου ταιριάζει περισσότερο. Νιώθω πιο άνετα εδώ, παίζοντας με τους καλύτερους παίκτες του κόσμου”. Βλέπεις η χώρα με το πιο γρήγορο Internet στον πλανήτη, έχει κατακτήσει τα κορυφαία events, την τελευταία πενταετία. Επίσης, ο Faker είναι και διεθνής παίκτης. “Δεν ήθελα να απογοητεύσω τους φαν μου, με το να φύγω από τη χώρα”.
Παρεμπιπτόντως, δεν είδε ο ίδιος τις προσφορές των εκατομμυρίων. Ξέρει πως όλα αυτά έχουν γίνει, από τη σχετική ενημέρωση που είχε από τον ατζέντη του.
Δυο άλλες εταιρίες της Κίνας του πρότειναν χορηγίες, προκειμένου να streamαρει στις πλατφόρμες τους. Του έδιναν 1.000.000 δολάρια, συν 463.930 δολάρια ως μπόνους υπογραφής. Η μια θα του έδινε 185.572 δολάρια το χρόνο. Η άλλη 649.502 δολάρια. Τις αρνήθηκε -γιατί θα ‘έχανε’ πράγματα η εταιρεία του, T1 Entertainment & Sports, όπου ανήκει από το 2014.
Τα εκατομμύρια που κερδίζει, τα διαχειρίζεται η οικογένεια του. Εκείνος χρειάζεται 200 δολάρια το μήνα. Τον ρώτησαν τι τα κάνει. Απάντησε ‘τα καταθέτω’. Και τότε ο παρουσιαστής τον ρώτησε αν ξέρει το concept του ‘ξοδεύω’ -όχι ακριβώς χαριτολογώντας. Ο Faker εξήγησε πως χρησιμοποιεί το χαρτζιλίκι του για αγοράζει πράγματα για την προσωπική του υγιεινή, όταν τελειώνουν. Και βιβλία.
Δεν έχει χόμπι.
Δεν πίνει αλκοόλ.
Δεν ξοδεύει χρήματα σε ρούχα (“δεν με ενδιαφέρουν και για αυτό έχω μόνο άσπρα T-shirt. Ζω σε κοιτώνα με τους συμπαίκτες μου, οπότε αν είχα άλλα χρώματα θα τα μπερδεύαμε. Τώρα ξέρουν όλοι πως τα άσπρα είναι δικά μου”.
Έχει ένα ζευγάρι στρογγυλά γυαλιά -στιλ Harry Potter. Του κάνουν τη δουλειά, οπότε δεν νιώθει την ανάγκη να τα αλλάξει.
Δεν πληρώνει για το φαγητό του -τρώει με τους δικούς του.
Δεν πληρώνει ενοίκιο ή λογαριασμούς για το ρεύμα, το νερό κλπ (ζει σε κοιτώνα που του πληρώνει η εταιρία του).
Εξήγησε πως οι gamers δεν ξοδεύουν γενικά, χρήματα. Και δη για να παίζουν -είναι πολύ καλοί για να το κάνουν αυτό. Τον ρώτησαν μέχρι πότε έχει σκεφτεί να ζει κατ’ αυτόν τον τρόπο. “Έχω συνηθίσει να ζω φειδωλά. Όταν αποσυρθώ, υποθέτω πως θα ξοδέψω χρήματα για τον εαυτό μου”. Πού; “Θέλω να κάνω μια δωρεά”.
Aπό τον περασμένο Γενάρη είναι αθλητής της Nike. Θα έλεγες πως έχει λύσει το οικονομικό πρόβλημα της ζωής του, τη στιγμή που οι συνομήλικοι του δεν έχουν ‘βγει’ καν στην αγορά εργασίας -ή είναι στα πρώτα χρόνια. Εκείνος δεν έχει καν, απολυτήριο λυκείου. Ο γεννημένος στις 7/5 του 1996 (στη Σεούλ) Lee Sang-hyeok, έχει κι έναν αδελφό. Τους μεγάλωσαν οι παππούδες τους και ο πατέρας τους. Από μωρό λάτρευε τα παζλ και τα video games. Ανακάλυψε το LOL το 2011. Παράτησε το σχολείο λίγο αργότερα, για να αφοσιωθεί στα eSports. Πλέον ζει εκείνος την οικογένεια του.
Μια συνηθισμένη μέρα του περιλαμβάνει ατελείωτες ώρες προπόνησης, επίσκεψη στο πατρικό του, στο βιβλιοπωλείο και την αθλητικό ψυχολόγο στον οποίον απευθύνθηκε, μετά την απώλεια του τελευταίου παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Τον Αύγουστο του 2018 (όταν ήταν 22) κάμερα τον είχε ακολουθήσει σε ραντεβού που είχε με την ψυχολόγο. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας ξέσπασε σε κλάματα. Είπε πως ένιωθε ότι τον είχε βάλει απέναντι και να τον ανέκρινε ο προηγούμενος εαυτός του, αυτός που κέρδιζε παγκόσμιους τίτλους.
Η θεραπευτής του τον ενημέρωσε πως τη στιγμή που μίλησε για τις τελευταίες αποτυχίες, η πίεση του έφτασε στο πικ. Ενώ είχε χάσει σε πολλά games, στα 5 χρόνια που ήταν ήδη επαγγελματίας, οι τελευταίες ήττες είχαν ‘μείνει’ στη ψυχή του. Η ειδικός τον ρώτησε γιατί συνέβη αυτό. Απάντησε “δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να ξαναπαίξω πολύ καλά”. Η αθλητική ψυχολόγος του είπε πως αυτό ενδεχομένως να γίνεται γιατί κρίνει τον εαυτό του, βάσει της τελευταίας μεγάλης ήττας και ενώ σκέφτεται για τις αιτίες της, αμφισβητεί -όλο και περισσότερο- τον εαυτό του. Του εξήγησε πως το πιο σημαντικό είναι τι πιστεύει ο ίδιος για τον εαυτό του (από το τι πιστεύουν οι άλλοι για αυτόν). Όπως και ο τρόπος που τον ‘φροντίζει’, ώστε να μην τον εξοντώνει με τις αμφιβολίες και το άγχος του.
“Οι στόχοι και οι επιδιώξεις που έχω θέσει στον εαυτό μου, είναι πολύ υψηλότερες από το να νικώ, απλά. Απέτυχα να ανταποκριθώ στις προσδοκίες που είχαν από εμένα, την τελευταία διετία. Ήλθε η ώρα να βρω νέες κατευθύνσεις, για το πού θέλω να πάω στο εξής”.
Οι ημέρες που δεν ασχολείται με το σπορ του, σε ένα ημερολογιακό έτος, είναι 30. Όλες τις άλλες, δεν ξέρει τι είναι βράδια ή σαββατοκύριακα. Για αυτό το λόγο και για όσα διάβασες από πάνω λέει πως “δεν είναι εύκολο να είσαι επαγγελματίας gamer. Πρέπει να ‘χεις τη σωστή ιδιοσυγκρασία, για να αντέξεις. Αλλιώς είναι χρήσιμο να κάνεις κάτι άλλο”.
Στα 23 είχε κάνει τεστ προσωπικότητας. “Έβγαλε ότι είμαι ρομπότ. Όλοι με ρωτούν πώς διαχειρίζομαι την πίεση και το ψυχολογικό κομμάτι αυτού που κάνω. Έχω την αίσθηση ότι γεννήθηκα για να γίνω επαγγελματίας gamer. Δεν νευριάζω εύκολα. Γεννήθηκα έτσι. Δεν κατέβαλα ιδιαίτερες προσπάθειες με το LOL και αμέσως έγινα το Νο1 της κατάταξης. Ομολογώ πως υπήρξα πολύ τυχερός, υπό την έννοια του ταλέντου που είχα”.
Συμφωνεί πως τα video games μπορούν να γίνουν εθισμός. Η λύση που ‘χε να προτείνει στους γονείς είναι να μιλούν ειλικρινά με τα παιδιά τους και να μαθαίνουν τον πραγματικό λόγο που παίζουν παιχνίδια. Επίσης, είναι χρήσιμο να ‘χουν στο μυαλό τους πως τα video games μπορούν να γίνουν πολύτιμο εργαλείο, ώστε να μαθαίνουν τα παιδιά πώς να παίζουν και να εκπαιδεύονται.
Ξέρει πως ο κόσμος τον κρίνει για τα πάντα. Όχι μόνο για την τέχνη του. “Πολλά νέα παιδιά με έχουν ως είδωλο, για την ευγένεια μου και την ηρεμία μου. Αν κάνω κάτι κακό, θα επηρεαστούν αμέσως. Για αυτό και έχω θέσει στον εαυτό μου μια σειρά από κανόνες. Οι βασικοί είναι να είμαι μετριόφρων, ειλικρινής, καλός και να μη βρίζω”.
Τον περασμένο Φεβρουάριο έγινε συνιδιοκτήτης στην εταιρία του (Τ1 Entertainment & Sports). Όταν αποφασίσει να αποσυρθεί, θα αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο, στο οργανωτικό κομμάτι και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όταν πήρε τις μετοχές, υπέγραψε και το νέο του συμβόλαιο. Είναι τριετές. Άρα θα παίζει τουλάχιστον έως το 2022.
Στις 5/3 του 2020 έγινε ο πρώτος παίκτης που ‘έπιασε’ τα 3000 kills στο League of Legends Champions Korea. Δυο μήνες μετά, πήρε τον 9ο εγχώριο τίτλο.
Με αφορμή τη νέα live-action ‘Mulan’, μία ταινία του στούντιο-κολοσσού που κατέληξε αμφιλεγόμενη, το POP για τις Δύσκολες Ώρες κάνει ένα flashback στην Αναγέννηση της Disney. Ποια ήταν τα Σκοτεινά Χρόνια του στούντιο και τι ορίζουμε ως Αναγέννηση; Ποιο το σημαντικότερο τραγούδι της Disney; Πώς άλλαξε την πορεία του animation η φιγούρα του Howard Ashman και πώς εκείνη του Robin Williams; Πώς τιμά σήμερα η Disney έναν εκ των δημιουργών της ‘Mulan’ που ‘έφυγε’ νωρίς;
Αυτά και άλλα πολλά σε ένα χορταστικό, δίωρο flashback γεμάτο αναμνήσεις και αναλύσεις!