Ο πιο όμορφος άντρας για το 2020 δεν είναι αυτός που περίμενες
Ποιος είναι ο Kim Tae-hyung, που άφησε πίσω του τους Zayn Malik, Chris Hemsworth, Chris Evans, Tom Cruise και Robert Pattinson.
- 8 ΜΑΙ 2020
H Κορέα ανήκει στις καλύτερες οικονομίες του πλανήτη. Ένας από τους λόγους είναι η τεχνολογία. Ο δεύτερος είναι το hallyu. Η λέξη είναι κινεζική και μεταφράζεται ως ‘korean wave’. Αυτό είναι το όνομα που έδωσαν οι Κορεάτες στην επανάσταση που σχεδίασαν να προκαλέσουν παγκοσμίως, σε επίπεδο θεάματος. Από τη μουσική και τα TV dramas, έως τις κινηματογραφικές ταινίες. Μήπως θέλεις να ξαναμιλήσουμε για τα ‘Παράσιτα’; δεν έχεις; Δεν βλέπεις πόσες κορεάτικες παραγωγές έχει ‘φορτώσει‘;
Σε μια από τις επιλογές που σου ‘χει δώσει το Netflix made in Korea (αυτήν που βλέπεις από πάνω, με τον κωδικό ‘Hwarang’) παίζει ‘ο πιο όμορφος άνδρας του κόσμου’ για το 2020, βάσει του Top10World, Είναι κανάλι στο YouTube με περισσότερους από 300.000 subscribers, που διαλέγει τους καλύτερους κάθε έτους, σε διάφορους τομείς. Ο χώρος των celebrities λοιπόν, ανήκει στον V. Ο V είναι ο Kim Tae-hyung, ένα εκ των επτά μελών των BTS, o oποίος ερμήνευσε το πρώτο τραγούδι της καριέρας του (καλά, 24 είναι, αλλά καταλαβαίνεις) στα αγγλικά φέτος, για το Itaweon Class, το οποίο επίσης, μπορείς να βρεις στο Netflix. Άκουσε το λίγο, πριν αρχίσεις τα ‘δεν υπάρχει η K-pop’ και τα ‘με τι ασχολείστε’.
Ο V άφησε πίσω του τους Zayn Malik, Chris Hemsworth, Chris Evans, Tom Cruise και Robert Pattinson (δηλαδή, κλασικές αξίες των σχετικών λιστών). Aν αναρωτιέσαι πώς έγινε αυτό, μια λέξη έχω να σου πω: ARMY. Τώρα, ας προχωρήσω και σε περισσότερες.
H απάντηση στην ερώτηση ‘πώς έγιναν παγκόσμιο φαινόμενο οι BTS’ αφορά πολλές συνιστώσες. Αν έχεις τις αμφιβολίες σου για αυτήν την τοποθέτηση, φτιάξει καφέ και έλα να τα πούμε.
Οι Bangtan Boys, που κάνουν τα καλοκουρδισμένα ρολόγια να ντρέπονται είναι
✔ το πρώτο act της K-pop που βρέθηκε στο Νο1 στο chart με τα albums των ΗΠΑ (το έκαναν δυο φορές, μια το 2018 και μια φέτος)
✔ το τρίτο γκρουπ, στα 50 χρόνια του Billboard 200 chart που ‘χε τρία Νο1 albums, σε λιγότερους από 12 μήνες -μπήκαν σε λίστα που έως τον Απρίλιο του 2019 υπήρχαν μόνο οι Beatles και οι Monkees.
✔ το πρώτο γκρουπ, στην ιστορία των Billboards, που ‘πέρασε’ πέντε εβδομάδες στο Νο1 του Billboard Artist 100 chart (2020)
✔ το πρώτο γκρουπ της K-pop που πήρε Billboard Music Award (Top Social Artist, 2017 -έσπασαν το σερί του Justin Bieber), με το repeat να γίνεται το 2018 και ουκ ολίγες εμφανίσεις να μεσολαβούν,
✔ το πρώτο γκρουπ μη Αμερικανών καλλιτεχνών που εμφανίστηκε στο Ed Sullivan Theater, μετά τους Beatles (τα ‘σκαθάρια’ είχαν πάει το 1964 και οι BTS το Μάιο του 2019)
✔ το πρώτο γκρουπ της Κ-pop που έκανε performance στη μεγαλύτερη και ιστορικότερη τελετή βραβείων της μουσικής -2020 Grammys, με την προηγούμενη χρονιά να ‘χουν παραστεί στην τελετή για να απονείμουν βραβείο.
Και όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ τραγουδούν στα κορεάτικα. Για την ακρίβεια, μόνο ένα από τα μέλη μπορεί να κάνει κανονική συζήτηση στα αγγλικά -και άλλα δύο είναι στην προσπάθεια.
“Η επιτυχία στην Αμερική δεν ήταν θέμα μοναδικής στρατηγικής της εταιρίας μας” έχει εξηγήσει στο Time ο Βang Si-hyuk, CEO της Big Heat Entertainment, μια από τις 67 εταιρίες διαχείρισης ταλέντων της Κορέας και παρ’ ότι διαθέτει μόλις δυο project -στα μέσα του 2019 πρόσθεσε το πενταμελές boyband με το όνομα ΤΧΤ- είναι δεύτερη στα κέρδη! Μη ξεχάσω να σου πω ότι η αξία της βιομηχανίας της K-pop εκτιμάται στα 4.700.000.000 δολάρια -το 2020.
“Μάλλον το μήνυμα που ‘χαν να μεταδώσουν ενδιέφερε κόσμο και εξαπλώθηκε πάρα πολύ γρήγορα παντού, μέσω των ψηφιακών media. Άγγιξαν ευαίσθητη χορδή με τους εφήβους των ΗΠΑ να αντιδρούν, όπως αποδείχθηκε από τα νούμερα”. Στους στίχους τους μιλούσαν για το bullying, τις φοβίες, τη ψυχική υγεία και τα κοινωνικά στερεότυπα -που προσδιορίζουν τη ζωή των πάντων στην Κορέα.
Τα επτά παιδιά που ‘χουν συμπληρώσει επτά χρόνια συνεργασίας (η πρώτη τους δουλειά δεν συγκίνησε άνθρωπο, με τα μέλη να είναι από 15 έως 20 χρόνων), ανανεώνουν διαρκώς τα ρεκόρ στο Guinness World Records, που σχετίζονται με αντιδράσεις του λαού. Από τις πρώτες επενδύσεις που έκαναν ήταν στα social media. Ήταν μονόδρομος, δεδομένου ότι η εταιρία τους δεν είχε τα χρήματα για να ανταγωνιστεί τους ‘κολοσσούς’ εκείνης της εποχής και στήριξε το promotion στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Καθημερινά ήταν όλοι παντού στο Internet -και αυτό ισχύει μέχρι τώρα. Πλέον το ‘χουν φτάσει στο σημείο που εμφανίζονται στο V Live (τύπου Instagram live) να κοιτούν το άπειρο και μαζεύονται σε μηδενικό χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες views.
Προφανώς και όταν οι άλλες εταιρίες διαπίστωσαν πόσο εύκολα γίνεται η δουλειά (όταν αφαιρείς το μύθο του celebrity και δείχνεις τους καλλιτέχνες σε καθημερινές στιγμές), ακολούθησαν το παράδειγμα. Για την ακρίβεια, το τερμάτισαν και πλέον είναι όλοι παντού, από το πρωί μέχρι το βράδυ -ως καλεσμένοι σε εκπομπές, ως παρουσιαστές εκπομπών και φυσικά, μέσω των δικών τους ‘σελίδων’ σε όλα τα social media.
Οι πρωτεργάτες ωστόσο, ήταν αυτοί που έχουν (μεταξύ πολλών άλλων) τα ρεκόρ για
➔ το engagement στο Twitter (κάθε τιτίβισμα έχει τουλάχιστον 422.228 retweets, σχόλια, likes ή άλλη αλληλεπίδραση. Τα posts είναι στα κορεάτικα, παρ’ όλα αυτά, οι followers είναι περισσότεροι από εκείνους των Beyonce και Ed Sheeran. Καθημερινά, το ακρωνύμιο BTS αναφέρεται κατά μέσο όρο 600.000 φορές στο συγκεκριμένο social network.
➔ το video με τα περισσότερα views πριν συμπληρωθούν 24 ώρες από την προβολή του (74.6 εκατομμύρια -Boys with Luv)
➔ το πιο γρήγορο εκατομμύριο followers στο Tik Tok (χρειάστηκαν 3 ώρες και 31 λεπτά)
➔ το ρεκόρ παράλληλων views σε YouTube premiere μουσικού video (27/2/2020, Οn, με τα μέλη του fan club τους να ‘χουν δώσει ραντεβού και τον επικεφαλής των trends στο YT να επιβεβαιώνει το γεγονός).
Στα αρνητικά, δεν μπορούν να πάνε πουθενά και για κανένα λόγο, χωρίς σωματοφύλακες. Δηλαδή, έγιναν δέσμιοι της προσέγγισης μέσω των social media που είχε ως στόχο να δείξουν ότι πέρα από καλλιτέχνες είναι και άνθρωποι. Πλήθος fans (θα φτάσω και σε αυτούς) πιστεύουν πως επειδή αγοράζουν τα προϊόντα τους και τις δουλειές τους, αγοράζουν και κομμάτι των ίδιων και άρα έχουν κάθε δικαίωμα να ελέγχουν τη ζωή τους. Για αυτό και όλοι δηλώνουν singles -στη χώρα που ‘χει εκδιωχθεί μέλος από γκρουπ, επειδή παντρεύτηκε. Σατανικό;
Aν δεν είσαι στο ARMY, δεν είσαι φαν
Προφανώς και η τύχη (με το σωστό timing) έπαιξε το ρόλο της στην εξάπλωση του φαινομένου ‘BTS’. Αν δεν υπήρχε ωστόσο, το ARMY (προκύπτει από τις λέξεις Adorable Representatives of MC Youth) δύσκολα η όποια προσπάθεια αυτών των παιδιών θα ‘χε αυτήν την επιτυχία. Το Army είναι ο ‘σύνδεσμος οπαδών’ του γκρουπ. Και όταν λέω ‘οπαδών’ το εννοώ.
Όταν ακυρώθηκαν οι συναυλίες λόγω κορονοϊού στην Κορέα -δεν είχαν ακυρωθεί ακόμα εκείνες στην Ιαπωνία, καθώς τη δεδομένη χρονική στιγμή τα κρούσματα στη μεν χώρα ήταν χιλιάδες, στη δε ελάχιστα-, έκαναν διαδικτυακή επανάσταση, απαιτώντας εξηγήσεις. Και προφανώς η εταιρία απολογήθηκε.
O επίσημος λογαριασμός του ARMY στο Twitter έχει 4.3 εκατομμύρια followers. Στο κανάλι τους στο YouTube είναι 29.100.000 οι subscribers, στη σελίδα στο Instagram 25.100.000 οι followers, σε αυτήν του Tik Tok είναι 73.900.000 και στο Facebook 10.910.247 oι friends.
Ανήκουν σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις φυλές, τα φύλα, τις πεποιθήσεις, της θρησκείες και τις ιδιότητες και έχουν ως σκοπό την προώθηση και την υποστήριξη όσων κάνει το γκρουπ και κάθε μέλος του. Είναι ο τρόπος που αποκτούν αγγλικούς υπότιτλους τα videos όλων -ώστε να είναι προσβάσιμα από όλους.
Πώς γίνεσαι μέλος του ARMY
Αν θες να γίνεις μέλος, φτιάχνεις λογαριασμό στην εφαρμογή Weply app και άλλον έναν στην εφαρμογή Weverse. Αν δεν έχεις Paypal κάνε και ένα τέτοιο λογαριασμό, για να στείλεις τα 30 δολάρια ώστε να γίνεις μέλος. Τα έξοδα αποστολής θα κοστίσουν 18.23 δολάρια. Τι θα σου αποστείλουν; Την κάρτα μέλους, το Kit των μελών -με τα βασικά αξεσουάρ-, την ευκαιρία να αγοράζεις αποκλειστικό υλικό μελών του ARMY, πρόσβαση στην αγορά εισιτηρίων νωρίτερα από το λαό, αποκλειστικές ευκαιρίες να συνοδεύεις το γκρουπ σε εμφανίσεις του, στην τηλεόραση, να συμμετέχεις σε ειδικά events και να διεκδικείς αυτόγραφα υπογεγραμμένα από τα μέλη.
Προφανώς και έχεις υποχρεώσεις -πέραν του να στηρίζεις ό,τι κάνει το γκρουπ. Η βασική είναι να μάθεις τα ονόματα των μελών. Μια άλλη να απομνημονεύεις τα νέα συνθήματα. Γενικά, αν γίνεις μέλος, θα ‘χεις δουλίτσα, αλλά και πολλούς φίλους (εντός και εκτός εισαγωγικών) σε όλον τον κόσμο.
Το ARMY έχει και έντονη φιλανθρωπική δράση. Υποστηρίζει 290 φιλανθρωπικά projects -ένα αφορά το καθαρισμό του νερού στην Τανζανία-, συγκέντρωσε και έδωσε χρήματα στη UNICEF -για την καμπάνια των BTS- και φύτεψε 50.000 δέντρα.
“Ενώ άλλα γκρουπ είχαν από πίσω τους δυνατούς μηχανισμούς, οι BTS βασίστηκαν στους fans τους” εξήγησε ο CEO της Big Heat Entertainment “αποδείχθηκε η δύναμη των αριθμών, μέσω του πόσο δημοφιλείς έγιναν σε όλον τον κόσμο. Και αυτό έφερε την προσοχή των media και το να γίνουν φαινόμενο”. Όσοι μπήκαν στη διαδικασία να το μελετήσουν, ξέρουν πως αυτό που φαίνεται ως θηλυπρεπής προσέγγιση στον τρόπο που ντύνονται και βάφονται είναι το ‘must’ στην Κορέα -όπου όποιος δεν θεωρείται ‘όμορφος’ με τα εκεί δεδομένα, δηλαδή δεν έχει τέλειες αναλογίες στο πρόσωπο, δεν είναι αδύνατος και δεν φορά ό,τι είναι trend ή προσφεύγει σε επεμβάσεις αισθητικής ή αλλάζει χώρα.
Από την πρώτη ημέρα του περασμένου Ιουλίου η Big Heat δημιούργησε το BTS Weverse, έναν τρόπο να επικοινωνούν καλύτερα οι BTS με το ARMY, ώστε να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικοί.
Για το τέλος, σου άφησα το video που ετοίμασε η εκπομπή “Στη Φωλιά του Κου-Κου” και η Ελισσάβετ Κυρίτση, για το θέμα μας (που δεν ξέρω αν θυμάσαι, αλλά είναι ότι ο V των BTS προτιμήθηκε για ‘πιο όμορφος άνδρας’ του 2020.